Sprawa C-333/05: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony postanowieniem Bács-Kiskun Megyei Bíróság z dnia 12 lipca 2005 r. w postępowaniu pomiędzy Iloną Németh i Vám- és Pénzügyőrség Dél-Alföldi Regionális Parancsnoksága.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2005.315.8/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 10 grudnia 2005 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony postanowieniem Bács-Kiskun Megyei Bíróság z dnia 12 lipca 2005 r. w postępowaniu pomiędzy Iloną Németh i Vám- és Pénzügyőrség Dél-Alföldi Regionális Parancsnoksága

(Sprawa C-333/05)

(2005/C 315/14)

(Język postępowania: węgierski)

(Dz.U.UE C z dnia 10 grudnia 2005 r.)

W dniu 14 września 2005 r. do Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich wpłynął wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony postanowieniem Bács-Kiskun Megyei Bíróság (Republika Węgierska) z dnia 12 lipca 2005 r. w postępowaniu między Iloną Németh i Vám- és Pénzügyőrség Dél-Alföldi Regionális Parancsnoksága.

Bács-Kiskun Megyei Bíróság zwrócił się do Trybunału o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

1) Czy podatek ustanowiony w Państwie Członkowskim, taki jak węgierski podatek rejestracyjny, może być uważany za cło lub opłatę równoważną?

2) Jeżeli odpowiedź na pytanie pierwsze będzie przecząca: czy podatek ustanowiony w Państwie Członkowskim, taki jak węgierski podatek rejestracyjny, którego uiszczenie jest warunkiem dopuszczenia do ruchu samochodu osobowego, może być uważany za pewną formę należności celnych przywozowych?

3) Jeżeli odpowiedź na pytanie drugie będzie przecząca: czy podatek ustanowiony w Państwie Członkowskim, taki jak węgierski podatek rejestracyjny, jest zgodny z art. 90 WE i art. 33 dyrektywy 77/388/EWG(1), czy też jest sprzeczny ze wspólnym systemem podatku od wartości dodanej?

4) Czy podatek ustanowiony w Państwie Członkowskim, taki jak węgierski podatek rejestracyjny, jest zgodny z prawem wspólnotowym w jego obecnym stanie, jeżeli wysokość podatku rejestracyjnego od nowych i używanych samochodów osobowych - nie biorąc po uwagę klasyfikacji pojazdów ze względu na ochronę środowiska - w żaden sposób nie odzwierciedla utraty wartości pojazdów używanych i jest całkowicie niezależny od tego, kiedy pojazd został dopuszczony do ruchu i od jak dawna już znajduje się (zgodnie z prawem) w ruchu?

______

(1) Dz.U. L 145, str. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.