Sprawa C-329/22, Zamestnik izpalnitelen direktor na Darzhaven fond "Zemedelie" (Pszczelarstwo ekologiczne): Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 7 grudnia 2023 r. - Zamestnik izpalnitelen direktor na Darzhaven fond "Zemedelie" v. IW

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2024.920

Akt nienormatywny
Wersja od: 29 stycznia 2024 r.

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 7 grudnia 2023 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Varhoven administrativen sad - Bułgaria) - Zamestnik izpalnitelen direktor na Darzhaven fond "Zemedelie" / IW

[Sprawa C-329/22 1 , Zamestnik izpalnitelen direktor na Darzhaven fond "Zemedelie" (Pszczelarstwo ekologiczne)]

[Odesłanie prejudycjalne - Rolnictwo - Finansowanie przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) - Rozporządzenie (UE) nr 1305/2013 - Wsparcie rozwoju obszarów wiejskich - Artykuł 29 ust. 3 - Rolnictwo ekologiczne - Wsparcie finansowe na produkcję ekologiczną w okresie konwersji - Pojęcia "okresu początkowego" i "okresu konwersji" - Rozporządzenie (WE) nr 889/2008 - Pszczelarstwo ekologiczne - Minimalny okres konwersji - Artykuł 38 ust. 3 - Rozporządzenie (WE) nr 834/2007 - Artykuł 17 - Konwersja]

(C/2024/920)

Język postępowania: bułgarski

(Dz.U.UE C z dnia 29 stycznia 2024 r.)

Sąd odsyłający

Varhoven administrativen sad

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca w postępowaniu kasacyjnym: Zamestnik izpalnitelen direktor na Darzhaven fond "Zemedelie"

Druga strona postępowania: IW

Sentencja

Artykuł 29 ust. 3 zdanie drugie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005

należy interpretować w ten sposób, że:

- nie stoi on na przeszkodzie przepisowi krajowemu, który ogranicza możliwość otrzymania wsparcia finansowego na konwersję na pszczelarstwo ekologiczne do minimalnego okresu konwersji, przewidzianego w art. 38 ust. 3 rozporządzenia Komisji (WE) nr 889/2008 z dnia 5 września 2008 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wdrażania rozporządzenia Rady (WE) nr 834/2007 w odniesieniu do produkcji ekologicznej, znakowania i kontroli;

- co za tym idzie państwa członkowskie mogą ustalić maksymalny okres na przyznanie wsparcia na konwersję na rolnictwo ekologiczne, dostosowując się do charakterystycznego okresu konwersji, który zgodnie z art. 17 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Rady (WE) nr 834/2007 z dnia 28 czerwca 2007 r. w sprawie produkcji ekologicznej i znakowania produktów ekologicznych i uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 2092/91 został zdefiniowany w przepisach Unii Europejskiej wyłącznie w zależności od typu uprawy lub produkcji zwierzęcej;

- państwa członkowskie mogą zatem zdecydować, że konwersja na rolnictwo ekologiczne może stanowić podstawę wsparcia przez okres krótszy niż od pięciu do siedmiu lat przewidziany w art. 29 ust. 3 zdanie pierwsze rozporządzenia nr 1305/2013.

1 Dz.U. C 340, z 5.9.2022.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.