Sprawa C-323/09: Interflora Inc, Interflora British Unit v. Marks & Spencer plc, Flowers Direct Online Limited (orzeczenie wstępne).
Dz.U.UE.C.2011.331.2/2
Akt nienormatywny(Sprawa C-323/09)(1)
(Znaki towarowe - Reklama kontekstowa w internecie ("keyword advertising") - Wybór przez reklamodawcę słowa kluczowego odpowiadającego cieszącemu się renomą znakowi towarowemu konkurenta - Dyrektywa 89/104/EWG - Artykuł 5 ust. 1 lit. a) i art. 5 ust. 2 - Rozporządzenie (WE) nr 40/94 - Artykuł 9 ust. 1 lit. a) i c) - Przesłanki negatywnego wpływu na funkcję znaku towarowego - Szkoda wyrządzona w zakresie charakteru odróżniającego znaku towarowego cieszącego się renomą ("osłabienie") - Czerpanie nienależnej korzyści z charakteru odróżniającego lub z renomy tego znaku towarowego ("pasożytowanie"))
(2011/C 331/03)
Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 12 listopada 2011 r.)
Sąd krajowy
High Court of Justice (Chancery Division)
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Interflora Inc, Interflora British Unit
Strona pozwana: Marks & Spencer plc, Flowers Direct Online Limited
Przedmiot
Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Wykładnia art. 5 ust. 1 lit. a) i art. 5 ust. 2 pierwszej dyrektywy Rady 89/104/EWG z dnia 21 grudnia 1988 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych (Dz.U. 1989, L 40, s. 1), art. 9 ust. 1 lit. a) i c) rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. 1994, L 11, s. 1) i art. 12 ust.1, art. 13 ust. 1 i art. 14 ust. 1 dyrektywy 2000/31/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 8 czerwca 2000 r. w sprawie niektórych aspektów prawnych usług społeczeństwa informacyjnego, w szczególności handlu elektronicznego w ramach rynku wewnętrznego (dyrektywa o handlu elektronicznym) (Dz.U. L 178, s. 1) - Pojęcie używania znaku towarowego - Rejestracja przez podmiot prowadzący działalność handlową oznaczenia identycznego ze znakiem towarowym u usługodawcy obsługującego wyszukiwarkę internetową, tak aby po wprowadzeniu wspomnianego oznaczenia jako wyszukiwanego hasła na ekranie ukazywał się automatyczny link URL do strony internetowej tego podmiotu, na której oferowane są towary i usługi identyczne z towarami i usługami oznaczonymi znakiem towarowym ("AdWords") - Usługa dostarczania kwiatów
Sentencja
(1) Dz.U. C 282 z 21.11.2009.