Sprawa C-295/05: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony postanowieniem Tribunal Supremo, Sala de lo Contencioso-Administrativo z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie Asociación Nacional de Empresas Forestales (ASEMFO) przeciwko Transformación Agraria SA (TRAGSA) i Administración del Estado.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2005.257.2/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 października 2005 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony postanowieniem Tribunal Supremo, Sala de lo Contencioso-Administrativo z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie Asociación Nacional de Empresas Forestales (ASEMFO) przeciwko Transformación Agraria SA (TRAGSA) i Administración del Estado

(Sprawa C-295/05)

(2005/C 257/04)

(Język postępowania: hiszpański)

(Dz.U.UE C z dnia 15 października 2005 r.)

W dniu 21 lipca 2005 r. do Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich wpłynął wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony postanowieniem Tribunal Supremo, Sala de lo Contencioso-Administrativo z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie Asociación Nacional de Empresas Forestales (ASEMFO) przeciwko Transformación Agraria SA (TRAGSA) i Administración del Estado..

Tribunal Supremo zwrócił się do Trybunału o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

1) Czy na podstawie art. 86 ust. 1 Traktatu o Unii Europejskiej [Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską] dopuszczalne jest, by Państwo Członkowskie ex lege objęło przedsiębiorstwo publiczne uregulowaniem prawnym pozwalającym mu na realizację robót publicznych z pominięciem ogólnego systemu udzielania zamówień publicznych w drodze przetargu w sytuacji, gdy nie zachodzą szczególne okoliczności dotyczące nagłego wypadku lub interesu publicznego, zarówno poniżej, jak i powyżej progu ustalonego w tym względzie przez Komisję?

2) Czy takie uregulowanie prawne jest zgodne z dyrektywami Rady z dnia 14 czerwca 1993 r. 93/36/EWG(1) i 93/37/EWG(2), dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 1997 r. 2001/78/WE(3) i dyrektywą Komisji 2001/78/WE(4) o zmianie wcześniejszych - uregulowanie przejęte ostatnio w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. 2004/18/WE(5).

3) Czy do TRAGSA i jej oddziałów znajdują w każdym razie zastosowanie stwierdzenia zawarte w wyroku Trybunału Unii Europejskiej [Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich] z dnia 8 maja 2003 r. w sprawie C-349/97 Królestwo Hiszpanii przeciwko Komisji(6), przy uwzględnieniu pozostałego orzecznictwa Trybunału dziedzinie zamówień publicznych oraz faktu, że administracja powierza TRAGSA wiele robót nieobjętych zasadami wolnej konkurencji, a także, że okoliczność ta może powodować znaczące zakłócenia na właściwym rynku.

______

(1) koordynującą procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy (Dz.U. L 199 str. 1)

(2) dotyczącą koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane (Dz.U. L 199 str. 54)

(3) zmieniającą dyrektywy: 92/50/EWG, 93/36/EWG i 93/37/EWG dotyczące koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych, odpowiednio: na usługi, dostawy i roboty budowlane (Dz.U. L 328 str. 1)

(4) z dnia 13 września 2001 r. zmieniającą załącznik IV do dyrektywy Rady 93/36/EWG, załączniki IV, V i VI do dyrektywy Rady 93/37/EWG, załączniki III i IV do dyrektywy Rady 92/50/EWG, zmienione dyrektywą 97/52/WE oraz załączniki XII-XV, XVII i XVIII do dyrektywy Rady 93/38/EWG, zmienione dyrektywą 98/4/WE (Dyrektywa w sprawie stosowania standardowych formularzy do publikacji ogłoszeń o zamówieniach publicznych (Dz.U. L 285 str.1)

(5) w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz.U. L 134 str. 114)

(6) Rec 2003 str. I-03851

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.