Sprawa C-252/07: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Cour of Appeal (Civil Division) (Zjednoczone Królestwo) w dniu 29 maja 2007 r. - Intel Corporation Inc. przeciwko CPM United Kingdom Limited.
Dz.U.UE.C.2007.183.20/1
Akt nienormatywny(Sprawa C-252/07)
(2007/C 183/33)
(Dz.U.UE C z dnia 4 sierpnia 2007 r.)
Język postępowania: angielski
Sąd krajowy
Cour of Appeal (Civil Division)
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Intel Corporation Inc.
Strona pozwana: CPM United Kingdom Limited
Pytania prejudycjalne
1) Czy do celów stosowania art. 4 ust. 4 lit. a) pierwszej dyrektywy Rady 89/104 z dnia 21 grudnia 1988 r.(1), w sytuacji gdy:
a) wcześniejszy znak towarowy dla pewnego rodzaju towarów i usług cieszy się dużą renomą, b) te towary i usługi są zupełnie niepodobne lub w znacznym stopniu niepodobne do towarów i usług dla późniejszego znaku,
c) wcześniejszy znak towarowy jest niepowtarzalny w odniesieniu do jakiegokolwiek towaru lub usługi,
d) przeciętny konsument natrafia na późniejszy znak używany dla usług z nim związanych, wywołuje to w nim skojarzenie wcześniejszego znaku towarowego
ww. okoliczności wystarczają same w sobie aby ustalić (i) "związek" w rozumieniu pkt. [29] i [30] wyroku w sprawie C-408/01 Adidas-Salomon AG przeciwko Fitnessworld Trading Ltd, Rec. str. I-12537 i/lub (ii) stwierdzić nieuzasadnioną korzyść lub szkodę zgodnie z tym artykułem?
2) Jeżeli odpowiedź na pytanie pierwsze jest przecząca, jakie czynniki sąd krajowy powinien uznać za wystarczające? W szczególności, w ramach ogólnej oceny istnienia "związku", jaką wagę należy przyznać towarom i usługom w opisie późniejszego znaku towarowego?
3) W świetle art. 4 ust. 4 lit. a), jakie są przesłanki spełnienia warunku szkody dla odróżniającego charakteru? W szczególności (i) czy wcześniejszy znak towarowy musi być niepowtarzalny, (ii) czy pierwsze kolidujące użycie wystarcza aby stwierdzić szkodę dla odróżniającego charakteru i (iii) czy aby stwierdzić szkodę dla odróżniającego charakteru wcześniejszego znaku towarowego powinien on wywierać wpływ na gospodarczą postawę konsumenta?
______
(1) Dz.U. L 40, 11.2.1989, str. 1.