Sprawa C-244/12: Salzburger Flughafen GmbH v. Umweltsenat (orzeczenie wstępne).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2013.156.15/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 1 czerwca 2013 r.

Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 21 marca 2013 (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalny złożony przez Verwaltungsgerichtschof - Austria) Salzburger Flughafen GmbH przeciwko Umweltsenat

(Sprawa C-244/12)(1)

(Ocena skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięc na środowisko naturalne - Dyrektywa 85/337/EWG Artykuł 2 ust. 1 i art. 4 ust. 2 - Przedsięwzięcia obję załącznikiem II - Roboty polegające na rozbudowie infr struktury portu lotniczego - Badanie na podstawie progó lub kryteriów - Artykuł 4 ust. 3 - Kryteria selekcji Załącznik III pkt 2 lit. g) - Obszary gęsto zaludnione)

(2013/C 156/23)

Język postępowania: niemiecki

(Dz.U.UE C z dnia 1 czerwca 2013 r.)

Sąd odsyłający

Verwaltungsgerichtschof

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: Salzburger Flughafen GmbH

Strona pozwana: Umweltsenat

przy udziale: Landesumweltanwaltschaft Salzburg, Bundesmini terin für Verkehr, Innovation und Technologie

Przedmiot

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym Verwaltungsgerichtshof - Wykładnia dyrektywy Ra 85/337/EWG z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oce skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publicz i prywatne na środowisko naturalne (Dz. U. L 175, s. 40 zmienionej dyrektywą Rady 97/11/WE z dnia 3 marca 199 r. (Dz.U. L 73, s. 5) - Przedsięwzięcia podlegające ocenie Rozbudowa portu lotniczego - Uregulowanie państwa czło kowskiego przewidujące ocenę oddziaływania takiego prze sięwzięcia na środowisko wyłącznie w przypadku zwiększen liczby lotów o co najmniej 20 000 rocznie

Sentencja

1)
Artykuł 2 ust. 1, a także art. 4 ust. 2 lit. b) i art. 4 ust. dyrektywy Rady 85/337/EWG z dnia 27 czerwca 1985 r. sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięc publiczne i prywatne na środowisko naturalne, zmienionej dyre tywą Rady 97/11/WE z dnia 3 marca 1997 r., stoją na prz szkodzie uregulowaniom krajowym, które poddają przedsięwzięc związane ze zmianą infrastruktury portu lotniczego i objęte załąc nikiem II do tej dyrektywy ocenie oddziaływania na środowis jedynie w sytuacji, gdy przedsięwzięcia te mogą doprowadzić zwiększenia liczby operacji lotniczych o co najmniej 20 000 roc nie.
2)
W sytuacji gdy państwo członkowskie, na podstawie art. 4 ust. 2 lit. b) dyrektywy 85/337, zmienionej dyrektywą 97/11, odnoszącego się do przedsięwzięć objętych załącznikiem II do tej dyrektywy, ustali próg taki jak ten, o którym mowa w postępowaniu głównym, niezgodny ze zobowiązaniami określonymi w art. 2 ust. 1 i w art. 4 ust. 3 tej dyrektywy, przepisy art. 2 ust. 1, a także art. 4 ust. 2 lit. a) i art. 4 ust. 3 tej dyrektywy wywierają skutek bezpośredni, który oznacza, że właściwe władze krajowe muszą zapewnić, aby zbadano najpierw, czy należy obawiać się, że dane przedsięwzięcia wywrą istotne skutki dla środowiska, a jeśli tak jest, to owe władze muszą zapewnić, aby skutki te zostały następnie poddane ocenie.
______

(1) Dz.U. C 235 z 4.8.2012.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.