Sprawa C-192/19: Wyrok Trybunału (siódma izba) z dnia 11 marca 2020 r. - Rensen Shipbuilding BV.
Dz.U.UE.C.2020.215.19/2
Akt nienormatywnyWyrok Trybunału (siódma izba) z dnia 11 marca 2020 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Gerechtshof Amsterdam - Niderlandy) - Rensen Shipbuilding BV
[Odesłanie prejudycjalne - Wspólna taryfa celna - Nomenklatura scalona - Klasyfikacja taryfowa - Pozycja 8901 - Kadłuby statków - Żegluga morska - Jednostki pływające zaprojektowane jako statki pełnomorskie - Pojęcie]
Język postępowania: niderlandzki
(2020/C 215/23)
(Dz.U.UE C z dnia 29 czerwca 2020 r.)
Sąd odsyłający
Gerechtshof Amsterdam
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Rensen Shipbuilding BV
Przy udziale: Inspecteur van de Belastingdienst/Douane district Rotterdam
Sentencja
Uwagę dodatkową nr 1 do działu 89 Nomenklatury scalonej zawartej w załączniku I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej taryfy celnej, w brzmieniu wynikającym z rozporządzenia Komisji (WE) nr 1031/2008 z dnia 19 września 2008 r., należy interpretować w ten sposób, że zawarte w tej uwadze dodatkowej pojęcie "jednostek pływających zaprojektowanych jako pełnomorskie" nie obejmuje statków, które ze względu na właściwości nierozerwalnie związane z ich budową są w stanie pływać w złą pogodę jedynie w odległości do około 21 mil morskich od wybrzeża.