Sprawa C-188/23, Conti 11. Container Schiffahrt: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Oberlandesgericht (Niemcy) w dniu 23 marca 2023 r. - Land Niedersachsen/Conti 11. Container Schiffahrts-GmbH & Co. KG MS "MSC Flaminia"

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.216.25/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 19 czerwca 2023 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Oberlandesgericht (Niemcy) w dniu 23 marca 2023 r. - Land Niedersachsen/Conti 11. Container Schiffahrts-GmbH & Co. KG mS "MSC Flaminia"
(Sprawa C-188/23, Conti 11. Container Schiffahrt)

Język postępowania: niemiecki

(2023/C 216/34)

(Dz.U.UE C z dnia 19 czerwca 2023 r.)

Sąd odsyłający

Oberlandesgericht

Strony w postępowaniu głównym

Pozwany i wnoszący odwołanie: Land Niedersachsen

Skarżąca i druga strona postępowania odwoławczego: Conti 11. Container Schiffahrts-GmbH & Co. KG MS "MSC Flaminia"

Pytania prejudycjalne

1) Czy wyłączenie obowiązku zgłoszenia przewidziane w art. 1 ust. 3 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1013/2006 1  Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów jest nieważne z powodu naruszenia przepisów konwencji bazylejskiej o kontroli transgranicznego przemieszczania i usuwania odpadów niebezpiecznych z dnia 22 marca 1989 r. w zakresie, w jakim wyłączenie obowiązku zgłoszenia dotyczy również takich odpadów niebezpiecznych, które są wynikiem awarii na statku i które zgodnie z wyrokiem Trybunału z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie C-689/17 2  należy uznać za odpady w rozumieniu tego przepisu wyłączającego?

2) W razie udzielenia odpowiedzi twierdzącej na pytanie a): czy wyłączenie przewidziane w art. 1 ust. 3 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1013/2006 należy w świetle konwencji bazylejskiej o kontroli transgranicznego przemieszczania i usuwania odpadów niebezpiecznych z dnia 22 marca 1989 r. interpretować zawężająco w ten sposób, że pozostałości w postaci złomu metalu oraz wody gaśniczej wymieszanej z osadami i pozostałościami ładunku, takie jak te rozpatrywane w postępowaniu głównym, które są wynikiem awarii na statku, nie należy uważać za odpady wytwarzane na pokładach statków w rozumieniu tego przepisu?

1 Dz.U. 2006, L 190, s. 1.
2 ECLI:EU:C:2019:420.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.