Sprawa C-175/23, Gmina Swisztow: Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Administratiwen syd - Wielkie Tyrnowo (Bułgaria) w dniu 21 marca 2023 r. - Gmina Swisztow / Rykowoditeł na Uprawljawasztija organ na Operatiwna programa "Regioni w rasteż" 2014-2020 r.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.216.25/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 19 czerwca 2023 r.

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Administratiwen syd - Wielkie Tyrnowo (Bułgaria) w dniu 21 marca 2023 r. - Gmina Swisztow / Rykowoditeł na Uprawljawasztija organ na Operatiwna programa "Regioni w rasteż" 2014-2020 r.
(Sprawa C-175/23, Gmina Swisztow)

Język postępowania: bułgarski

(2023/C 216/33)

(Dz.U.UE C z dnia 19 czerwca 2023 r.)

Sąd odsyłający

Administratiwen syd - Wielkie Tyrnowo

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: Gmina Swisztow

Strona przeciwna: Rykowoditeł na Uprawljawasztija organ na Operatiwna programa "Regioni w rasteż" 2014-2020 r.

Pytania prejudycjalne

1) Czy zgodny [z prawem Unii], biorąc pod uwagę logiczną i celowościową wykładnię art. 2 pkt 36 i art. 143 ust. 2 rozporządzenia [Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 1  z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006], jest krajowy instrument prawny taki jak wskazany w przepisach art. 70 ust. 2 ZUSEFSU w związku z art. 2 ust. 1 i 2 Naredba za posoczwane na nerednosti, predstawljawaszti osnowanija za izwyrszwane na finansowi korekcii, i procentnite pokazateli za opredeljane razmera na finansowite korekcii po reda na Zakona za uprawlenie na sredstwata ot Ewropejskite strukturni i inwesticionni fondowe (rozporządzenia w sprawie określenia nieprawidłowości stanowiących podstawę do dokonania korekt finansowych oraz wskaźników procentowych służących ustaleniu wysokości korekt finansowych na podstawie ustawy o zarządzaniu środkami z europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych), który to instrument prawny zawsze zakłada istnienie nieprawidłowości w przypadku naruszenia zasad udzielania zamówień publicznych sklasyfikowanych za pomocą normatywnie określonego wykazu?

2) Czy krajowy instrument prawny, zawarty w przepisach art. 70 ust. 2 ZUSEFSU w związku z art. 2 ust. 1 i 2 Naredba za posoczwane na nerednosti, predstawljawaszti osnowanija za izwyrszwane na finansowi korekcii, i procentnite pokazateli za opredeljane razmera na finansowite korekcii po reda na Zakona za uprawlenie na sredstwata ot Ewropejskite strukturni i inwesticionni fondowe, jest zgodny z zasadą proporcjonalności, o której mowa w art. 143 ust. 2 zdanie [trzecie] rozporządzenia [nr 1303/2013], biorąc pod uwagę konieczność zindywidualizowania każdego konkretnego specyficznego naruszenia zasady obowiązującej w dziedzinie zamówień publicznych?

1 Dz.U. 2013, L 347, s. 320.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.