Sprawa C-172/18: Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 5 września 2019 r. - AMS Neve Ltd; Barnett Waddingham Trustees; Mark Crabtree v. Heritage Audio SL; Pedro Rodríguez Arribas.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2019.383.23/1

Akt nienormatywny
Wersja od: 11 listopada 2019 r.

Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 5 września 2019 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Court of Appeal - Zjednoczone Królestwo) - AMS Neve Ltd; Barnett Waddingham Trustees; Mark Crabtree/Heritage Audio SL; Pedro Rodríguez Arribas
(Sprawa C-172/18) 1

(Odesłanie prejudycjalne - Znak towarowy Unii Europejskiej - Rozporządzenie (WE) nr 207/2009 - Artykuł 97 ust. 5 - Jurysdykcja - Powództwo o stwierdzenie naruszenia prawa do znaku towarowego - Jurysdykcja sądów państwa członko wskiego, "w którym miało miejsce naruszenie" - Reklamy i oferty sprzedaży zamieszczone na stronie internetowej i w portalach społecznościowych)

(2019/C 383/23)

Język postępowania: angielski

(Dz.U.UE C z dnia 11 listopada 2019 r.)

Sąd odsyłający

Court of Appeal

Strony w postępowaniu głównym

Strona powodowa: AMS Neve Ltd; Barnett Waddingham Trustees; Mark Crabtree

Strona pozwana: Heritage Audio SL; Pedro Rodríguez Arribas

Sentencja

Artykuł 97 ust. 5 rozporządzenia Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie znaku towarowego [Unii Europejskiej] należy interpretować w ten sposób, że właściciel unijnego znaku towarowego, który uważa się za poszkodowanego wskutek używania przez osobę trzecią oznaczenia identycznego z tym znakiem towarowym w reklamach i ofertach sprzedaży zamieszczonych w Internecie, w odniesieniu do towarów identycznych z tymi, dla których wspomniany znak towarowy został zarejestrowany, lub do nich podobnych, może wnieść powództwo o stwierdzenie naruszenia prawa do znaku towarowego przeciwko tej osobie trzeciej do sądu właściwego w sprawach unijnych znaków towarowych państwa członkowskiego, na którego terytorium znajdują się konsumenci i profesjonaliści będący adresatami tych reklam lub ofert sprzedaży, bez względu na fakt, że wspomniana osoba trzecia podjęła decyzje i działania prowadzące do wyświetlenia tych reklam i ofert sprzedaży w innym państwie członkowskim.

1 Dz.U. C 190 z 4.6.2018.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.