Sprawa C-139/16: Juan Moreno Marín, Maria Almudena Benavente Cardaba, Rodrigo Moreno Benavente v. Abadía Retuerta, SA (orzeczenie wstępne).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2017.283.5/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 28 sierpnia 2017 r.

Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 6 lipca 2017 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Audiencia Provincial de Burgos - Hiszpania) - Juan Moreno Marín, Maria Almudena Benavente Cardaba, Rodrigo Moreno Benavente/Abadía Retuerta, SA
(Sprawa C-139/16) 1

(Odesłanie prejudycjalne - Znaki towarowe - Dyrektywa 2008/95/WE - Artykuł 3 ust. 1 lit. c) - Słowny krajowy znak towarowy La Milla de Oro - Podstawy odmowy lub unieważnienia rejestracji - Oznaczenia pochodzenia geograficznego)

Język postępowania: hiszpański

(2017/C 283/07)

(Dz.U.UE C z dnia 28 sierpnia 2017 r.)

Sąd odsyłający

Audiencia Provincial de Burgos

Strony w postępowaniu głównym

Strona skarżąca: Juan Moreno Marín, Maria Almudena Benavente Cardaba, Rodrigo Moreno Benavente

Strona pozwana: Abadía Retuerta, SA

Sentencja

1)
Oznaczenie takie jak "la Milla de Oro", odnoszące się do cechy towaru lub usługi polegającej na możliwości znalezienia takiego towaru lub takiej usługi o wysokiej wartości i jakości w dużych ilościach w jednym miejscu, nie może stanowić oznaczenia pochodzenia geograficznego, jako że temu oznaczeniu powinna towarzyszyć nazwa opisująca obszar geograficzny, tak aby można było zidentyfikować miejsce fizyczne, z którym kojarzy się duża koncentracja towaru lub usługi o wysokiej wartości i jakości.
2)
Artykuł 3 ust. 1 lit. c) dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/95/WE z dnia 22 października 2008 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych należy interpretować w ten sposób, że oznaczenie takie jak "la Milla de Oro", odnoszące się do cechy towaru lub usługi polegającej na możliwości znalezienia takiego towaru lub takiej usługi o wysokiej wartości i jakości w dużych ilościach w jednym miejscu, może nie posiadać cech, których użycie jako znaku towarowego stanowiłoby podstawę unieważnienia w rozumieniu tego przepisu.
1 Dz.U. C 200 z 6.6.2016.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.