Rozporządzenie 416/2007 dotyczące specyfikacji technicznych komunikatów dla kierowników statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2007.105.88

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 grudnia 2018 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) nr 416/2007
z dnia 22 marca 2007 r.
dotyczące specyfikacji technicznych komunikatów dla kierowników statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. 1  w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie, w szczególności jej art. 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 1 dyrektywy 2005/44/WE usługi informacji rzecznej (RIS - River Information Services) opracowuje się i wdraża w sposób zharmonizowany, interoperacyjny i otwarty.

(2) Zgodnie z art. 5 dyrektywy 2005/44/WE należy określić specyfikacje techniczne komunikatów dla kierowników statków.

(3) Specyfikacje techniczne komunikatów dla kierowników statków muszą opierać się na zasadach określonych w załączniku II do tej dyrektywy.

(4) Zgodnie z art. 1 ust. 2 dyrektywy 2005/44/WE w specyfikacjach technicznych muszą zostać uwzględnione prace prowadzone w tej dziedzinie przez właściwe organizacje międzynarodowe.

(5) Należy w nich także uwzględnić w należyty sposób prace prowadzone przez grupę ekspertów ds. komunikatów dla kierowników statków, złożoną z przedstawicieli właściwych organów kompetentnych w zakresie wdrożenia tych komunikatów oraz przedstawicieli innych organów rządowych, a także obserwatorów związanych z branżą.

(6) Specyfikacje techniczne będące przedmiotem niniejszego rozporządzenia odpowiadają aktualnemu stanowi techniki. Doświadczenia zgromadzone podczas wdrażania dyrektywy 2005/44/WE, jak również postęp techniczny w przyszłości, mogą sprawić, że konieczne będzie wprowadzenie zmian do tych specyfikacji technicznych, zgodnie z art. 5 ust. 2 dyrektywy 2005/44/WE. W takich zmianach specyfikacji technicznych należy uwzględnić w należyty sposób prace prowadzone przez grupę ekspertów ds. komunikatów dla kierowników statków.

(7) Projekt specyfikacji technicznych został zbadany przez komitet, o którym mowa w art. 11 dyrektywy 2005/44/WE.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 11 dyrektywy 2005/44/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Niniejsze rozporządzenie określa specyfikacje techniczne komunikatów dla kierowników statków. Specyfikacje te są przedstawione w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 marca 2007 r.
W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

ZAŁĄCZNIK  2  

1 Dz.U. L 255 z 30.9.2005, str. 152.
2 Załącznik zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2018/2032 z dnia 20 listopada 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.332.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 grudnia 2018 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.