Skarga wniesiona w dniu 26 września 2016 r. przez Urząd Nadzoru EFTA przeciwko Islandii.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2016.467.27

Akt nieoceniany
Wersja od: 15 grudnia 2016 r.

Skarga wniesiona w dniu 26 września 2016 r. przez Urząd Nadzoru EFTA przeciwko Islandii
(Sprawa E-14/16)

(2016/C 467/14)

(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2016 r.)

Skarga przeciwko Islandii została wniesiona do Trybunału EFTA w dniu 26 września 2016 r. przez Urząd Nadzoru EFTA, reprezentowany przez Carstena Zatschlera, Audur Ýr Steinarsdóttir i Øyvinda Bø, działających w charakterze pełnomocników Urzędu Nadzoru EFTA, 35, Rue Belliard, 1040 Bruksela, Belgia.

Urząd Nadzoru EFTA występuje do Trybunału EFTA o:

1.
Orzeczenie, że Islandia uchybiła zobowiązaniom ciążącym na niej na mocy aktu, o którym mowa w rozdziale II pkt 17d w załączniku XIII do Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (dyrektywa Rady 95/50/WE z dnia 6 października 1995 r. w sprawie ujednoliconych procedur kontroli drogowego transportu towarów niebezpiecznych), dostosowanego do Porozumienia EOG protokołem 1 do tego porozumienia,
i.
nie zapewniając, aby reprezentatywna część dostaw towarów niebezpiecznych w transporcie drogowym była poddawana kontroli zgodnie z wymogiem art. 3 ust. 1;
ii.
nie stosując wykazu kontrolnego zawartego w załączniku I do dyrektywy przy dokonywaniu tych kontroli zgodnie z wymogiem art. 4 ust. 1;
iii.
nie zapewniając, aby kontrole przeprowadzane na podstawie dyrektywy były wyrywkowe i obejmowały możliwie dużą część sieci drogowej zgodnie z art. 4 ust. 2;
iv.
nie zapewniając, aby miejsca przeznaczone do tych kontroli umożliwiały doprowadzenie pojazdów do stanu zgodnego z przepisami lub, jeśli organy przeprowadzające kontrolę uznają to za właściwe, unieruchomienie ich na miejscu lub w miejscu do tego przeznaczonym przez wspomniane organy, o ile nie zagraża to bezpieczeństwu, zgodnie z wymogiem art. 4 ust. 3;
v.
nie zapewniając, aby tam, gdzie to stosowne, i o ile nie zagraża to bezpieczeństwu, próbki towarów transportowanych mogły być pobierane do kontroli przez laboratoria uznane przez właściwe organy zgodnie z art. 4 ust. 4;
vi.
nie zapewniając, aby kontrole nie trwały dłużej, niż jest to niezbędne zgodnie z wymogiem art. 4 ust. 5;
vii.
nie zapewniając, aby w przypadku stwierdzenia jednego lub większej liczby wykroczeń, w czasie drogowego transportu towarów niebezpiecznych, pojazdy mogły zostać unieruchomione albo na miejscu, albo też w miejscu do tego przeznaczonym przez organy przeprowadzające kontrolę i wezwane do doprowadzenia do zgodności z zasadami przed podjęciem dalszej podróży lub mogły zostać poddane dalszym właściwym środkom, zależnie od okoliczności czy też wymogów z zakresu bezpieczeństwa zgodnie z art. 5;
viii.
nie zapewniając, aby kontrole mogły także odbywać się w pomieszczeniach przedsiębiorstw zgodnie z art. 6 ust. 1; oraz
ix.
nie przesyłając Urzędowi Nadzoru EFTA rocznego sprawozdania wymaganego w art. 9 ust. 1.
2.
Obciążenie Islandii kosztami postępowania.

Kontekst prawny i faktyczny oraz zarzuty prawne przytoczone na poparcie skargi:

-
Skarga dotyczy niezastosowania się przez Islandię najpóźniej do dnia 16 listopada 2015 r. do uzasadnionej opinii Urzędu Nadzoru EFTA z dnia 16 września 2015 r. dotyczącej uchybienia przez Islandię zobowiązaniom ciążącym na niej na mocy aktu, o którym mowa w rozdziale II pkt 17d w załączniku XIII do Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (dyrektywa Rady 95/50/WE z dnia 6 października 1995 r. w sprawie ujednoliconych procedur kontroli drogowego transportu towarów niebezpiecznych), dostosowanego do Porozumienia EOG protokołem 1 do tego porozumienia.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.