Rozporządzenie wykonawcze 2023/2766 kończące przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczący rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu trichloroizocyjanurowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w odniesieniu do chińskiego producenta eksportującego oraz kończące rejestrację przywozu od tego producenta eksportującego

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2023.2766

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 grudnia 2023 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/2766
z dnia 13 grudnia 2023 r.
kończące przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczący rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu trichloroizocyjanurowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w odniesieniu do chińskiego producenta eksportującego oraz kończące rejestrację przywozu od tego producenta eksportującego

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1  ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI

(1) Środkami obowiązującymi w odniesieniu do przywozu kwasu trichloroizocyjanurowego ("TCCA") z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL") są ostateczne środki antydumpingowe wynoszące od 3,2 % do 42,6 %, wprowadzone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/2230 2 . Obecnie trwa przegląd wygaśnięcia tych środków.

2. OBECNE DOCHODZENIE

2.1. Wniosek o dokonanie przeglądu pod kątem nowego eksportera

(2) Komisja otrzymała wniosek o dokonanie przeglądu pod kątem nowego eksportera na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2016/1036. Wniosek został złożony w dniu 28 lutego 2023 r. przez Hebei Xingfei Chemical Co., Ltd ("Hebei Xingfei" lub "wnioskodawca"), którego wywóz do Unii podlega ogólnokrajowemu cłu antydumpingowemu w wysokości 42,6 %.

(3) Wnioskodawca twierdził, że nie dokonywał wywozu TCCA do Unii w okresie objętym dochodzeniem pierwotnym, tj. od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r. ("ODP").

(4) Wnioskodawca twierdził również, że nie jest powiązany z żadnym z producentów eksportujących TCCA, którzy podlegają obowiązującym środkom. Wnioskodawca twierdził także, że dokonywał wywozu TCCA do Unii po zakończeniu ODP.

2.2. Wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera

(5) Po zbadaniu dostępnych informacji Komisja uznała, że istnieją wystarczające dowody uzasadniające wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Po umożliwieniu producentom unijnym przedstawienia uwag Komisja wszczęła przegląd rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2023/712 3 .

2.3. Produkt objęty przeglądem

(6) Produktem objętym przeglądem jest kwas trichloroizocyjanurowy i jego preparaty, znany także pod międzynarodową niezastrzeżoną prawnie nazwą (INN) "symclosene", objęty obecnie kodami CN ex 2933 69 80 i ex 3808 94 20 (kody TARIC 2933 69 80 70 i 3808 94 20 20) i pochodzący z ChRL ("produkt objęty postępowa niem" lub "TCCA").

(7) TCCA jest produktem chemicznym, który służy jako środek odkażający i wybielający o szerokim zastosowaniu na bazie chloru organicznego, w szczególności do dezynfekcji wody w basenach i uzdrowiskach. Inne zastosowania obejmują uzdatnianie wody w zbiornikach septycznych lub w chłodniach kominowych oraz czyszczenie urządzeń kuchennych. TCCA sprzedawany jest w formie proszku, granulatu, tabletek lub płatków. Wszystkie formy TCCA i jego preparaty mają takie same podstawowe właściwości (odkażające), dlatego uznaje się je za jeden produkt.

3. WYCOFANIE WNIOSKU

(8) 16 października 2023 r. wnioskodawca oficjalnie wycofał wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem

nowego eksportera.

(9) Zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi przez skarżącego postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.

(10) Komisja uznała, że postępowanie antydumpingowe powinno zostać zakończone, ponieważ dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, iż takie zakończenie nie leżałoby w interesie Unii.

4. POBRANIE CŁA ANTYDUMPINGOWEGO

(11) W związku z powyższym Komisja stwierdziła, że przegląd dotyczący przywozu do Unii TCCA produkowanego przez wnioskodawcę powinien zostać zakończony. Cło mające zastosowanie do "wszystkich pozostałych przedsiębiorstw" na podstawie art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 powinno mieć zastosowanie do produktów wytwarzanych przez wnioskodawcę. W związku z tym należy zakończyć rejestrację przywozu wnioskodawcy i należy pobrać od tego przywozu ogólnokrajowe cło obowiązujące wobec wszystkich pozostałych przedsiębiorstw (42,6 %) nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/2230, licząc od dnia rozpoczęcia obecnego przeglądu.

5. UJAWNIANIE USTALEŃ

(12) Komisja poinformowała zainteresowane strony o swoim zamiarze zakończenia dochodzenia przeglądowego, nałożenia ostatecznego cła antydumpingowego na przywóz TCCA oraz pobrania tego cła od przywozu objętego wymogiem rejestracji na podstawie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712. Zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.

(13) Niniejsze rozporządzenie jest zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1. 
Przegląd pod kątem nowego eksportera wszczęty rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2023/712 zostaje niniejszym zakończony.
2. 
Cło antydumpingowe mające zastosowanie do wszystkich pozostałych przedsiębiorstw w Chińskiej Republice Ludowej (dodatkowy kod TARIC A999) zgodnie z art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 dotyczącego przywozu kwasu trichloroizocyjanurowego ma zastosowanie do przywozu produktów wytwarzanych przez Hebei Xingfei Chemical Co., Ltd. (dodatkowy kod TARIC C629).
Artykuł  2
1. 
Niniejszym uchyla się art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712.
2. 
Na przywóz określony w art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712 nakłada się niniejszym cło antydumpingowe mające zastosowanie zgodnie z art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 do "wszystkich pozostałych przedsiębiorstw" w Chińskiej Republice Ludowej (dodatkowy kod TARIC A999).
3. 
Cło antydumpingowe, o którym mowa w ust. 2, nałożone na przywóz, który został zarejestrowany na podstawie art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712, pobiera się niniejszym ze skutkiem od 1 kwietnia 2023 r.
Artykuł  3
1. 
Niniejszym poleca się organom celnym zaprzestanie rejestracji przywozu prowadzonej na podstawie art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712.
2. 
O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają obowiązujące przepisy dotyczące należności celnych.
Artykuł  4

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 13 grudnia 2023 r.

1 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/2230 z dnia 4 grudnia 2017 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu trichloroizocyjanurowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 (Dz.U. L 319 z 5.12.2017, s. 10).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2023/712 z dnia 30 marca 2023 r. wszczynające przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczące rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu trichlo- roizocyjanurowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w odniesieniu do jednego chińskiego producenta eksportującego, uchylające cło w odniesieniu do przywozu od tego producenta eksportującego i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji (Dz.U. L 93 z 31.3.2023, s. 88).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.