Rozporządzenie wykonawcze 2023/2399 w sprawie sprostowania rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w odniesieniu do niektórych błędów dotyczących symulacji obliczeniowej dynamiki płynów

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2023.2399

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 sierpnia 2022 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/2399
z dnia 6 października 2023 r.
w sprawie sprostowania rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w odniesieniu do niektórych błędów dotyczących symulacji obliczeniowej dynamiki płynów
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE 1 , w szczególności jego art. 5c akapit pierwszy lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2022/1362 2  w pkt 3.2, tabela 2 i tabela 3 zawierają pewne błędy. Brakowało wymogu, a zakresy odniesienia odnosiły się do wartości bezwzględnych CD. Błędy te dotyczą procedury symulacji obliczeniowej dynamiki płynów wykorzystywanej do certyfikacji urządzeń aerodynamicznych.

(2) Należy zatem sprostować rozporządzenie wykonawcze (UE) 2022/1362 w celu zapewnienia, aby urządzenia aerodynamiczne były certyfikowane w ten sam sposób i stosowane jednakowo przez wszystkich producentów.

(3) Niniejsze rozporządzenie ma zatem mieć zastosowanie od dnia wejścia w życie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 i powinno wejść w życie w trybie natychmiastowym,

(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Technicznego ds. Pojazdów Silnikowych, o którym mowa w art. 83 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 3 ,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 wprowadza się sprostowanie zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 25 sierpnia 2022 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 6 października 2023 r.

ZAŁĄCZNIK

W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w pkt 3.2 wprowadza się następujące sprostowania:
1)
w tabeli 2 dodaje się wiersz w brzmieniu:
"Powierzchnia podłoża i kół25,00 m/sPowierzchnia podłoża w domenie symulacji musi przesuwać się do tyłu względem pojazdu, a koła pojazdów muszą obracać się z odpowiednią prędkością styczną."
2)
tabela 3 otrzymuje brzmienie:

"Tabela 3

Zakresy odniesienia na potrzeby procedury walidacji

Zestaw symulacyjnyKąt odchylenia - 0 [stopnie]
0,0°3,0°6,0°
TRF-8,6 % < A(CDxA) < -1,6 %-9,0 % < A(CDxA) < -2,0 %-10,3 % < A(CDxA) < -3,3 %
LSC-8,8 % < A(CdxA) < -1,8 %-8,0 % < A(CdxA) < -1,0 %-8,1 % < A(CdxA) < -1,1 %"
1 Dz.U. L 188 z 18.7.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/1362 z dnia 1 sierpnia 2022 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do parametrów przyczep do pojazdów ciężarowych w zakresie ich wpływu na emisję CO2, zużycie paliwa, zużycie energii i bezemisyjny zasięg pojazdów silnikowych oraz w sprawie zmiany rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/683 (Dz.U. L 205 z 5.8.2022, s. 145).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U. L 151 z 14.6.2018, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.