Rozporządzenie wykonawcze 2023/2399 w sprawie sprostowania rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w odniesieniu do niektórych błędów dotyczących symulacji obliczeniowej dynamiki płynów
Dz.U.UE.L.2023.2399
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/2399
z dnia 6 października 2023 r.
w sprawie sprostowania rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w odniesieniu do niektórych błędów dotyczących symulacji obliczeniowej dynamiki płynów
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE 1 , w szczególności jego art. 5c akapit pierwszy lit. a),
(1) W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2022/1362 2 w pkt 3.2, tabela 2 i tabela 3 zawierają pewne błędy. Brakowało wymogu, a zakresy odniesienia odnosiły się do wartości bezwzględnych CD. Błędy te dotyczą procedury symulacji obliczeniowej dynamiki płynów wykorzystywanej do certyfikacji urządzeń aerodynamicznych.
(2) Należy zatem sprostować rozporządzenie wykonawcze (UE) 2022/1362 w celu zapewnienia, aby urządzenia aerodynamiczne były certyfikowane w ten sam sposób i stosowane jednakowo przez wszystkich producentów.
(3) Niniejsze rozporządzenie ma zatem mieć zastosowanie od dnia wejścia w życie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 i powinno wejść w życie w trybie natychmiastowym,
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Technicznego ds. Pojazdów Silnikowych, o którym mowa w art. 83 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 6 października 2023 r.