Rozporządzenie wykonawcze 2022/594 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 w odniesieniu do wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom w wykonywaniu przewozów w ramach Unii

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2022.114.49

Akt jednorazowy
Wersja od: 12 kwietnia 2022 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/594
z dnia 8 kwietnia 2022 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 w odniesieniu do wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom w wykonywaniu przewozów w ramach Unii
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylające art. 9 dyrektywy 2004/36/WE 1 , w szczególności jego art. 4 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 474/2006 2  ustanowiono wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Unii.

(2) Przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez rosyjską Federalną Agencję Transportu Lotniczego (FATA) nie są wymienieni w załącznikach A ani B do rozporządzenia (WE) nr 474/2006, z wyjątkiem przewoźnika lotniczego SKOL Airline LLC, który został dodany do załącznika A rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2021/2070 3 .

(3) Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 niektóre państwa członkowskie Unii Europejskiej i Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego ("Agencja") przekazały Komisji informacje, które mogą być istotne w kontekście uaktualnienia tego wykazu. Państwa trzecie i organizacje międzynarodowe również przekazały istotne informacje. Decydując, czy należy zaktualizować wykaz, Komisja należycie uwzględniła przedstawione informacje.

(4) Zgodnie z umową zawartą w 1999 r. między Bermudami a Rosją w sprawie wdrożenia w odniesieniu do statków powietrznych zarejestrowanych na Bermudach i eksploatowanych przez przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA art. 83bis Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym podpisanej w Chicago w dniu 7 grudnia 1944 r. ("konwencja chicagowska"), która dotyczy przekazywania funkcji i obowiązków nadzoru regulacyjnego zawartych w załącznikach 1, 2 i 6 do konwencji chicagowskiej, w dniu 14 marca 2022 r. Urząd Lotnictwa Cywilnego Bermudów (zwany dalej "BCAA") poinformował FATA w drodze zawiadomienia ogólnego GEN-01-2022 o zawieszeniu certyfikatów zdatności do lotu wszystkich wydzierżawianych statków powietrznych zarejestrowanych na Bermudach i eksploatowanych przez przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA od dnia 12 marca 2022 r. o godz. 23:59 UTC, gdyż ustalono, że nie można dłużej zapewnić ciągłej zdatności do lotu tych statków powietrznych.

(5) Zgodnie z umową zawartą w 2002 r. między Irlandią a Rosją w sprawie wdrożenia w odniesieniu do statków powietrznych zarejestrowanych w irlandzkim rejestrze i eksploatowanych przez przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA art. 83bis konwencji chicagowskiej, która dotyczy przekazywania funkcji i obowiązków nadzoru regulacyjnego zawartych w załącznikach 1, 2 i 6 do konwencji chicagowskiej, irlandzki Urząd Lotnictwa Cywilnego ("IAA") wydał w dniu 15 marca 2022 r. notatkę lotniczą A.114, w której ogłosił wygaśnięcie ważności wszystkich certyfikatów zdatności do lotu statków powietrznych eksploatowanych przez przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA, ze skutkiem od daty tego zawiadomienia, gdyż ustalono, że nie można dłużej zapewnić ciągłej zdatności do lotu tych statków powietrznych.

(6) Pomimo tych decyzji BCAA i IAA, działających w charakterze właściwych organów państw rejestracji, szereg statków powietrznych, których to dotyczy, jest nadal eksploatowanych przez przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA, zarówno wewnątrz Rosji, jak i w połączeniach do niektórych innych państw trzecich. W biuletynie elektronicznym 2022/12 z dnia 11 marca 2022 r. Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) przypomniała, że takie działania stanowią bezpośrednie naruszenie art. 29 i 31 konwencji chicagowskiej. Zgodnie z tym biuletynem elektronicznym FATA, jako organ odpowiedzialny za zapewnienie przestrzegania przez rosyjskich certyfikowanych przewoźników lotniczych odpowiednich międzynarodowych norm bezpieczeństwa, nie powinna była zezwolić na wykonywanie tych przewozów. Ponadto przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez FATA obsługujący loty statkami powietrznymi, o których mowa w motywach 4 i 5, świadomie naruszali odpowiednie międzynarodowe normy bezpieczeństwa, w szczególności załącznik 6, część I, rozdział 5, normy 5.2.3 ICAO: "Samolot jest eksploatowany zgodnie z warunkami określonymi w jego świadectwie zdatności do lotu oraz w ramach zatwierdzonych ograniczeń eksploatacyjnych zawartych w instrukcji użytkowania w locie", przy założeniu, że takie świadectwo zdatności do lotu zostało wydane przez państwo rejestracji.

(7) Duża liczba tych statków powietrznych została ponadto wpisana do rejestru statków powietrznych w Rosji bez zgody właścicieli i bez późniejszej współpracy w zakresie bezpieczeństwa z BCAA lub IAA. Jak stwierdzono również w biuletynie elektronicznym ICAO, o którym mowa w motywie 6, takie działania naruszają art. 17 i 18 konwencji chicagowskiej.

(8) W dniu 18 marca 2022 r. ICAO opublikowała oficjalne pismo AN 3/1.1-22/41, w którym przypomina wszystkim umawiającym się państwom konwencji chicagowskiej o ich obowiązkach w zakresie nadzoru wynikających z tej konwencji i załączników do niej w odniesieniu do odpowiedniego sprawowania nadzoru nad bezpieczeństwem.

(9) W dniu 18 marca 2022 r. Rosja poinformowała Bermudy o zawieszeniu umowy na podstawie art. 83bis, o którym mowa w motywie 4, ze skutkiem natychmiastowym. W rezultacie, zgodnie z obowiązującymi międzynarodowymi normami bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego, wszelkie obowiązki w zakresie nadzoru regulacyjnego przekazane wcześniej Rosji na mocy tej umowy powróciły do Bermudów jako państwa rejestracji.

(10) Z naruszeniem obowiązujących międzynarodowych norm bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego FATA zachowała przekazane obowiązki w zakresie nadzoru regulacyjnego, o których mowa w motywach 4 i 5, i przejęła - bez koordynacji z Bermudami i Irlandią jako państwami rejestracji - funkcje i obowiązki regulacyjne określone w załączniku 8 do konwencji chicagowskiej. Nie ma weryfikowalnych dowodów, że w tak krótkim czasie FATA rozwinęła niezbędne zdolności w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem, aby odpowiednio wypełniać dodatkowe obowiązki w zakresie nadzoru nad bardzo dużą liczbą statków powietrznych.

(11) W dniu 21 marca 2022 r., zgodnie z art. 3 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 473/2006 4 , Komisja poinformowała FATA o poważnych obawach dotyczących sytuacji w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem lotniczym w Rosji oraz o istotnych faktach i ustaleniach, które mogą stanowić podstawę decyzji o nałożeniu zakazu wykonywania przewozów w Unii na przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA.

(12) Komisja umożliwiła FATA przedstawienie uwag na piśmie i dokonanie w dniu 5 kwietnia 2022 r. ustnej prezentacji przed Komisją oraz przed Komitetem ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE. FATA poproszono o wskazanie do dnia 1 kwietnia 2022 r., czy zamierza skorzystać ze swojego prawa do obrony i czy chce stawić się przed Komitetem ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE.

(13) W dniu 21 marca 2022 r. Komisja poinformowała Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE o trwających wspólnych konsultacjach z FATA w ramach rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 i rozporządzenia Komisji (WE) nr 473/2006.

(14) W dniu 31 marca 2022 r. FATA poinformowała w piśmie skierowanym do Komisji, że odrzuca zarzuty dotyczące skuteczności działania w zakresie bezpieczeństwa przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA oraz uważa, iż w pełni wywiązuje się z obowiązków nałożonych na umawiające się państwa ICAO. FATA nie przedstawiła jednak żadnych dowodów ani informacji na poparcie swoich oświadczeń ani nie wykazała, w jaki sposób wywiązuje się ze swoich obowiązków w zakresie funkcji i obowiązków regulacyjnych określonych w załączniku 8 do konwencji chicagowskiej, w szczególności w odniesieniu do przewoźników lotniczych obsługujących statki powietrzne, o których mowa w motywach 4 i 5.

(15) W dniu 1 kwietnia 2022 r. Komisja zauważyła, że FATA nie wskazała, zgodnie z wezwaniem zawartym w piśmie Komisji przekazanym FATA w dniu 21 marca 2022 r., że zamierza skorzystać ze swojego prawa do obrony przewidzianego w rozporządzeniu (WE) nr 2111/2005.

(16) W dniu 5 kwietnia 2022 r. Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE spotkał się w celu omówienia sytuacji przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA w zakresie bezpieczeństwa, a także zdolności FATA do przestrzegania międzynarodowych norm bezpieczeństwa lotniczego. Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE odnotował naruszenia konwencji chicagowskiej, o których mowa w motywach 6 i 7, a także naruszenie mających zastosowanie międzynarodowych norm bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego, o których mowa w motywie 10. Odnotował on również brak gotowości do współpracy z Komisją i państwami członkowskimi UE w kwestii zdolności FATA i certyfikowanych przez nią przewoźników lotniczych do zapewnienia ciągłej zdatności do lotu i bezpieczeństwa operacyjnego floty przewoźników lotniczych, w tym statków powietrznych, o których mowa w motywach 4 i 5.

(17) Następnie rozważono również wpływ środków ograniczających wynikających z rozporządzenia Rady (UE) 2022/328 5  zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 833/2014, a w szczególności krótkoterminowe skutki operacyjne ograniczonego dostępu do aktualizacji baz danych nawigacyjnych oraz baz danych systemów ostrzegania o zbliżaniu się do ziemi, co poważnie narusza zdolność do bezpiecznej nawigacji statków powietrznych eksploatowanych przez przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA.

(18) Odnotowano, że w wyniku obowiązujących środków ograniczających wsparcie inżynieryjne i techniczne dla przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA jest ograniczone. Brak tego wsparcia inżynieryjnego i technicznego w połączeniu ze zwiększonym nadzorem wynikającym z dodania znacznej liczby nowych statków powietrznych do rosyjskiego rejestru zwiększy ponadto obciążenie pracą FATA i zapotrzebowanie na wiedzę fachową, którym trudno jej będzie natychmiast sprostać, biorąc pod uwagę, z jednej strony, warunki określone w art. 83bis umowy, zgodnie z którą działalność ta była dotychczas prowadzona w Rosji, a z drugiej strony konsekwencje obowiązujących środków ograniczających.

(19) W związku z wyżej wymienionymi naruszeniami i brakiem gotowości do współpracy z Komisją i państwami członkowskimi UE poprzez zajęcie się konkretnymi kwestiami i obawami wyrażonymi przez Komisję w piśmie z dnia 21 marca 2022 r. Komisja i Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE stwierdziły, zgodnie ze wspólnymi kryteriami określonymi w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, w tym w szczególności z trzecim kryterium, że nie ma dowodów, że FATA jest w stanie wywiązać się ze swoich obowiązków wynikających z konwencji chicagowskiej i norm zawartych w załącznikach do tej konwencji w odniesieniu do przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane przez FATA i obsługujących statki powietrzne, o których mowa w motywach 4 i 5.

(20) Ponadto, zgodnie ze wspólnymi kryteriami określonymi w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2111/2005, a w szczególności z pierwszym kryterium, przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez FATA, którzy eksploatowali przynajmniej jeden statek powietrzny wymieniony w motywach 4 i 5, dopuścili się poważnych uchybień w zakresie bezpieczeństwa, zezwalając na wykonywanie operacji lotniczych z naruszeniem odpowiednich międzynarodowych norm bezpieczeństwa mających zastosowanie do zarobkowego transportu lotniczego.

(21) Zgodnie ze wspólnymi kryteriami określonymi w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Komisja uznaje, że wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Unii określony w załączniku A do rozporządzenia (WE) nr 474/2006 należy zmienić, włączając wszystkich przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane w Rosji obsługujących statki powietrzne, o których mowa w motywach 4 i 5.

(22) Państwa członkowskie powinny nadal sprawdzać faktyczne przestrzeganie odpowiednich międzynarodowych norm bezpieczeństwa przez przewoźników lotniczych, którzy posiadają certyfikaty wydane przez FATA, w drodze priorytetowych inspekcji na płycie prowadzonych na podstawie rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 6  w stosunku do tych przewoźników lotniczych.

(23) Sytuacja w zakresie możliwości FATA i jej zdolności do wypełniania zadań i obowiązków w zakresie nadzoru nad przemysłem lotniczym, a także nad wszystkimi przewoźnikami lotniczymi posiadającymi certyfikaty wydane w Rosji, w tym w szczególności przewoźnikami lotniczymi obsługującymi statki powietrzne, o których mowa w motywach 4 i 5, będzie ściśle monitorowana i będzie podlegać dalszej kontroli ze strony Komisji, wspomaganej przez Agencję, w celu dokonania przeglądu na kolejnych posiedzeniach Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE.

(24) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 474/2006.

(25) W art. 5 i 6 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 uznaje się potrzebę szybkiego - a w stosownych przypadkach przyspieszonego - podejmowania decyzji z uwagi na względy bezpieczeństwa. Dlatego w celu ochrony danych szczególnie chronionych oraz podróżujących decyzje dotyczące uaktualniania wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi lub ograniczeniu wykonywania przewozów w Unii muszą być publikowane i wchodzić w życie niezwłocznie po ich przyjęciu.

(26) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego UE ustanowionego na mocy art. 15 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 474/2006 wprowadza się następujące zmiany:

1)
załącznik A zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku I do niniejszego rozporządzenia;
2)
załącznik B zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 8 kwietnia 2022 r.
W imieniu Komisji,
za Przewodniczącą,
Adina VALEAN
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

"ZAŁĄCZNIK A

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH ZAKAZOWI WYKONYWANIA PRZEWOZÓW W RAMACH UNII, Z WYJĄTKAMI 7
Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (»AOC«) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic)Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (»AOC«) lub numer koncesji przewoźnika lotniczegoTrzyliterowy kod ICAOPaństwo operatora
AVIOR AIRLINESROI-RNR-011ROIWenezuela
BLUE WING AIRLINESSRBWA-01/2002BWISurinam
IRAN ASEMAN AIRLINESFS-102IRCIran
IRAQI AIRWAYS001IAWIrak
MED-VIEW AIRLINEMVA/AOC/10-12/05MEVNigeria
AIR ZIMBABWE (PVT)177/04AZWZimbabwe
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Afganistanie, w tym:Afganistan
ARIANA AFGHAN AIRLINESAOC 009AFGAfganistan
KAM AIRAOC 001KMFAfganistan
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Angoli, z wyjątkiem TAAG Angola Airlines i Heli Malongo, w tym:Angola
AEROJETAO-008/11-07/17 TEJTEJAngola
GUICANGOAO-009/11-06/17 YYYnieznanyAngola
AIR JETAO-006/11-08/18 MBCMBCAngola
BESTFLYA AIRCRAFT MANAGEMENTAO-015/15-06/17YYYnieznanyAngola
HELIANGAO 007/11-08/18 YYYnieznanyAngola
SJLAO-014/13-08/18YYYnieznanyAngola
SONAIRAO-002/11-08/17 SORSORAngola
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Armenii, w tym:Armenia
AIRCOMPANY ARMENIAAM AOC 065NGTArmenia
ARMENIA AIRWAYSAM AOC 063AMWArmenia
ARMENIAN HELICOPTERSAM AOC 067KAVArmenia
FLYONE ARMENIAAM AOC 074Armenia
NOVAIRAM AOC 071NAIArmenia
SHIRAK AVIAAM AOC 072SHSArmenia
SKYBALLAM AOC 073Nie dotyczyArmenia
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Kongu (Brazzaville), w tym:Kongo (Brazzaville)
CANADIAN AIRWAYS CONGOCG-CTA 006TWCKongo (Brazzaville)
EQUAFLIGHT SERVICESCG-CTA 002EKAKongo (Brazzaville)
EQUAJETRAC06-007EKJKongo (Brazzaville)
TRANS AIR CONGOCG-CTA 001TSGKongo (Brazzaville)
SOCIETE NOUVELLE AIR CONGOCG-CTA 004nieznanyKongo (Brazzaville)
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Demokratycznej Republice Konga, w tym:Demokratyczna

Republika Konga

AIR FAST CONGOAAC/DG/OPS-09/03nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

AIR KATANGAAAC/DG/OPS-09/08nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

BUSY BEE CONGOAAC/DG/OPS-09/04nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

COMPAGNIE AFRICAINE D'AVIATION (CAA)AAC/DG/OPS-09/02nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

CONGO AIRWAYSAAC/DG/OPS-09/01nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

KIN AVIAAAC/DG/OPS-09/10nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

MALU AVIATIONAAC/DG/OPS-09/05nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

SERVE AIR CARGOAAC/DG/OPS-09/07nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

SWALA AVIATIONAAC/DG/OPS-09/06nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

MWANT JETAAC/DG/OPS-09/09nieznanyDemokratyczna

Republika Konga

Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Dżibuti, w tym:Dżibuti
DAALLO AIRLINESnieznanyDAODżibuti
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Gwinei Równikowej, w tym:Gwinea

Równikowa

CEIBA INTERCONTINENTAL2011/0001/MTTCT/

DGAC/SOPS

CELGwinea Równikowa
CRONOS AIRLINES2011/0004/MTTCT/

DGAC/SOPS

nieznanyGwinea Równikowa
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Erytrei, w tym:Erytrea
ERITREAN AIRLINESAOC nr 004ERTErytrea
NASAIR ERITREAAOC nr 005NASErytrea
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Kirgistanie, w tym:Kirgistan
AEROSTAN08BSCKirgistan
PRZEDSIĘBIORSTWO LOTNICZE AIR KG50nieznanyKirgistan
AIR MANAS17MBBKirgistan
AVIA TRAFFIC COMPANY23AVJKirgistan
FLYSKY AIRLINES53FSQKirgistan
HELI SKY47HACKirgistan
KAP.KG AIRCOMPANY52KGSKirgistan
SKY KG AIRLINES41KGKKirgistan
TEZ JET46TEZKirgistan
VALOR AIR07VACKirgistan
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Liberii.Liberia
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Libii, w tym:Libia
AFRIQIYAH AIRWAYS007/01AAWLibia
AIR LIBYA004/01TLRLibia
AL MAHA AVIATION030/18nieznanyLibia
BERNIQ AIRWAYS032/21BNLLibia
BURAQ AIR002/01BRQLibia
GLOBAL AIR TRANSPORT008/05GAKLibia
HALA AIRLINES033/21HTPLibia
LIBYAN AIRLINES001/01LAALibia
LIBYAN WINGS AIRLINES029/15LWALibia
PETRO AIR025/08PEOLibia
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Nepalu, w tym:Nepal
AIR DYNASTY HELI. S.035/2001nieznanyNepal
ALTITUDE AIR085/2016nieznanyNepal
BUDDHA AIR014/1996BHANepal
FISHTAIL AIR017/2001nieznanyNepal
SUMMIT AIR064/2010nieznanyNepal
HELI EVEREST086/2016nieznanyNepal
HIMALAYA AIRLINES084/2015HIMNepal
KAILASH HELICOPTER SERVICES087/2018nieznanyNepal
MAKALU AIR057A/2009nieznanyNepal
MANANG AIR PVT082/2014nieznanyNepal
MOUNTAIN HELICOPTERS055/2009nieznanyNepal
PRABHU HELICOPTERS081/2013nieznanyNepal
NEPAL AIRLINES CORPORATION003/2000RNANepal
SAURYA AIRLINES083/2014nieznanyNepal
SHREE AIRLINES030/2002SHANepal
SIMRIK AIR034/2000nieznanyNepal
SIMRIK AIRLINES052/2009RMKNepal
SITA AIR033/2000nieznanyNepal
TARA AIR053/2009nieznanyNepal
YETI AIRLINES037/2004NYTNepal
Następujący przewoźnicy lotniczy

posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Rosji

Rosja
LINIE LOTNICZE AURORA486SHURosja
AVIACOMPANY "AVIASTAR-TU" CO. LTD458TUPRosja
IZHAVIA479IZARosja
SPÓŁKA AKCYJNA "AIR COMPANY »YAKUTIA«"464SYLRosja
JOINT STOCK COMPANY "RUSJET498RSJRosja
JOINT STOCK COMPANY "UVT AERO"567UVTRosja
SPÓŁKA AKCYJNA LINIE LOTNICZE SIBERIA31SBIRosja
SPÓŁKA AKCYJNA LINIE LOTNICZE SMARTAVIA466AULRosja
SPÓŁKA AKCYJNA "IRAERO AIRLINES"480IAERosja
SPÓŁKA AKCYJNA "URAL AIRLINES"18SVRRosja
SPÓŁKA AKCYJNA PRZEDSIĘBIORSTWO

LOTNICZE ALROSA

230DRURosja
SPÓŁKA AKCYJNA LINIE LOTNICZE

NORDSTAR

452TYARosja
PRZEDSIĘBIORSTWO LOTNICZE JS "RUSLINE"225RLURosja
LINIE LOTNICZE JAMALE JSC142LLMRosja
LLC "NORD WIND"516NWSRosja
LLC "AIRCOMPANY »IKAR«"36KARRosja
LINIE LOTNICZE POBEDA LLC562PBDRosja
PUBLICZNA SPÓŁKA AKCYJNA "AEROFLOT - RUSSIAN AIRLINES"1AFLRosja
LINIE LOTNICZE ROSSIYA, SPÓŁKA AKCYJNA2SMDRosja
SKOL AIRLINE LLC228CDVRosja
SPÓŁKA AKCYJNA UTAIR AVIATION6UTARosja
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny na Wyspach Świętego Tomasza i Książęcej, w tym:Wyspy Świętego

Tomasza i Książęca

AFRICA'S CONNECTION10/AOC/2008ACHWyspy Świętego

Tomasza i Książęca

STP AIRWAYS03/AOC/2006STPWyspy Świętego

Tomasza i Książęca

Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Sierra LeoneSierra Leone
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Sudanie, w tym:Sudan
ALFA AIRLINES SD54AAJSudan
BADR AIRLINES35BDRSudan
BLUE BIRD AVIATION11BLBSudan
ELIDINER AVIATION8DNDSudan
GREEN FLAG AVIATION17GNFSudan
HELEJETIC AIR57HJTSudan
KATA AIR TRANSPORT9KTVSudan
KUSH AVIATION CO.60KUHSudan
NOVA AIRWAYS46NOVSudan
SUDAN AIRWAYS CO.1SUDSudan
SUN AIR51SNRSudan
TARCO AIR56TRQSudan"

ZAŁĄCZNIK  II

"ZAŁĄCZNIK B

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM W WYKONYWANIU PRZEWOZÓW W RAMACH UNII 8
Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (»AOC«) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic)Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (»AOC«)Trzyliterowy kod ICAOPaństwo operatoraTyp statków powietrznych objętych ograniczeniamiZnaki rejestracyjne oraz numery seryjne, o ile są dostępne, statków powietrznych objętych ograniczeniamiPaństwo rejestracji
IRAN AIRFS100IRAIranWszystkie statki powietrzne typów Fokker F100

i Boeing B747

Statki powietrzne typu Fokker F100 zgodnie z zapisem w AOC; statki powietrzne typu Boeing B747 zgodnie z zapisem w AOCIran
AIR KORYOGAC-AOC/

KOR-01

KORKorea

Północna

Cała flota

z wyjątkiem: 2 statki powietrzne typu TU-204.

Cała flota z wyjątkiem: P-632, P-633.Korea Północna"
1 Dz.U. L 344 z 27.12.2005, s. 15.
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 84 z 23.3.2006, s. 14).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/2070 z dnia 25 listopada 2021 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 w odniesieniu do wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom w wykonywaniu przewozów w ramach Unii (Dz.U. L 421 z 26.11.2021, s. 31).
4 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 473/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiające przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 84 z 23.3.2006, s. 8).
5 Rozporządzenie Rady (UE) 2022/328 z dnia 25 lutego 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz.U. L 49 z 25.2.2022, s. 1).
6 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz.U. L 296 z 25.10.2012, s. 1).
7 Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku A można zezwolić na wykonywanie praw przewozowych poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą od przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.
8 Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku B można zezwolić na wykonywanie praw przewozowych poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą od przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.