Rozporządzenie wykonawcze 2021/955 ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 w odniesieniu do formularzy, szablonów, procedur i rozwiązań technicznych na potrzeby publikowania i przekazywania informacji na temat przepisów regulujących wprowadzanie do obrotu, opłat i prowizji oraz określające informacje, które należy przekazywać do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych dotyczącej transgranicznego wprowadzania AFI i UCITS do obrotu, a także formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania takich informacji

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2021.211.30

Akt obowiązujący
Wersja od: 5 lipca 2021 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2021/955
z dnia 27 maja 2021 r.
ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 w odniesieniu do formularzy, szablonów, procedur i rozwiązań technicznych na potrzeby publikowania i przekazywania informacji na temat przepisów regulujących wprowadzanie do obrotu, opłat i prowizji oraz określające informacje, które należy przekazywać do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych dotyczącej transgranicznego wprowadzania AFI i UCITS do obrotu, a także formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania takich informacji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania oraz zmiany rozporządzeń (UE) nr 345/2013, (UE) nr 346/2013 i (UE) nr 1286/2014 1 , w szczególności jego art. 5 ust. 3 akapit trzeci, art. 10 ust. 3 akapit trzeci oraz art. 13 ust. 3 akapit trzeci,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Należy zapewnić porównywalność informacji, które właściwe organy mają publikować na swoich stronach internetowych na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania do obrotu alternatywnych funduszy inwestycyjnych (AFI) i przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania w zbywalne papiery wartościowe (UCITS). Na potrzeby publikacji takich informacji właściwe organy powinny zatem stosować odpowiednie szablony.

(2) Streszczenia mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu powinny być łatwo dostępne. Właściwe organy powinny zatem publikować te streszczenia na tej samej stronie internetowej, na której publikowane są odnośne krajowe przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne. Streszczenia takie powinny być jasne, zwięzłe i łatwe do zrozumienia.

(3) Zarządzający alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (ZAFI), zarządzający europejskimi funduszami venture capital (EuVECA), zarządzający europejskimi funduszami na rzecz przedsiębiorczości społecznej (EuSEF) oraz spółki zarządzające UCITS powinni być w stanie ocenić z wyprzedzeniem całokształt kosztów działalności transgranicznej w każdym państwie członkowskim. Aby zapewnić porównywalność opłat i prowizji pobieranych przez właściwe organy z tytułu wykonywania ich obowiązków w związku z taką działalnością transgraniczną, te opłaty i prowizje lub elementy niezbędne do obliczenia takich opłat lub prowizji powinny być przedstawione w formie tabeli.

(4) Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) powinien mieć możliwość sprawdzenia, czy otrzymał wszystkie informacje na temat krajowych przepisów regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu oraz ich streszczenia, a także na temat opłat i prowizji pobieranych w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS. ESMA powinien mieć również możliwość weryfikacji, czy informacje te są kompletne i aktualne. Powiadamiając ESMA o odnośnikach do stron internetowych, na których można znaleźć te informacje, właściwe organy powinny zatem korzystać ze standardowych formularzy.

(5) Zarówno ESMA, jak i właściwe organy powinny wyznaczyć pojedynczy punkt kontaktowy właściwy do przesyłania i otrzymywania informacji na temat odnośników do ich stron internetowych, na których publikowane są informacje na temat krajowych przepisów regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu.

(6) W art. 12 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156 zobowiązano ESMA do opublikowania na swojej stronie internetowej do dnia 2 lutego 2022 r. centralnej bazy danych zawierającej informacje na temat wszystkich AFI, ZAFI, zarządzających EuSEF, zarządzających EuVECA, UCITS i spółek zarządzających UCITS, które są wprowadzane do obrotu w państwie członkowskim innym niż macierzyste państwo członkowskie. Ta centralna baza danych ma być zasilana informacjami przekazywanymi przez właściwe organy nie później niż pięć dni roboczych po zakończeniu każdego z kwartałów kończących się w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 31 grudnia. W związku z tym wszelkie wymogi dotyczące przekazywania przez właściwe organy takich informacji do centralnej bazy danych powinny zacząć obowiązywać nie wcześniej niż w dniu 2 lutego 2022 r.

(7) Aby portal zgłoszeniowy, o którym mowa w art. 13 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156, mógł sprawnie funkcjonować, konieczne jest, aby rozwiązania techniczne obejmowały mechanizm umożliwiający przesyłanie do portalu zgłoszeniowego danych uzupełniających. ESMA powinien zapewnić kompletność, integralność i poufność informacji zawartych w portalu zgłoszeniowym.

(8) Przepisy niniejszego rozporządzenia są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ określają standardowe formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania ESMA informacji dotyczących transgranicznej dystrybucji AFI i UCITS oraz publikowania przez właściwe organy takich informacji na ich stronach internetowych. W celu zapewnienia spójności przy ustanawianiu standardowych formularzy oraz ze względu na istotne powiązania między przepisami niniejszego rozporządzenia przepisy te należy włączyć do jednego rozporządzenia.

(9) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedłożony Komisji przez ESMA.

(10) ESMA przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat przepisów zawartych w projekcie wykonawczych standardów technicznych stanowiącym podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych kosztów i korzyści, które mogą się z nim wiązać, oraz zwrócił się o wydanie opinii do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych ustanowionej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 2 . ESMA nie przeprowadził jednak konsultacji w sprawie projektu wykonawczych standardów technicznych określających standardowe formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania przez właściwe organy krajowe informacji na temat przepisów krajowych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania do obrotu oraz na temat urzędowych opłat i prowizji związanych z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS, ani w sprawie projektu wykonawczych standardów technicznych określających informacje, które mają być przekazywane przez właściwe organy, a także formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania ESMA informacji przez właściwe organy do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych zawierającej informacje na temat wymogów w zakresie transgranicznego wprowadzania AFI i UCITS do obrotu, ani też w sprawie rozwiązań technicznych na potrzeby funkcjonowania portalu zgłoszeniowego, gdyż zwrócenie się do zainteresowanych stron o przekazanie uwag na temat przepisów, które mają wpływ wyłącznie na ESMA i właściwe organy, byłoby wysoce niewspółmierne.

(11) Datę rozpoczęcia stosowania przepisów niniejszego rozporządzenia regulujących publikację przepisów krajowych dotyczących wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu należy dostosować do daty rozpoczęcia stosowania art. 4 i 5 rozporządzenia (UE) 2019/1156, które odnoszą się do tego obowiązku. Datę rozpoczęcia stosowania przepisów niniejszego rozporządzenia dotyczących informacji, które należy przekazywać ESMA do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych, należy dostosować do daty, o której mowa w art. 12 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, który odnosi się do tego obowiązku,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1  3  

Publikacja przepisów krajowych dotyczących wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu

1. 
Właściwe organy publikują na swoich stronach internetowych informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, korzystając z szablonu określonego w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.

Informacje, o których mowa w akapicie pierwszym, właściwe organy publikują albo w całości na jednej specjalnej stronie internetowej w obrębie ich witryny internetowej, albo na oddzielnych stronach internetowych, zamieszczając informacje, o których mowa w niniejszym ustępie, odpowiednio w odniesieniu do alternatywnych funduszy inwestycyjnych (AFI) i przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania w zbywalne papiery wartościowe (UCITS)

2. 
Właściwe organy publikują na swoich stronach internetowych streszczenia informacji, o których mowa w ust. 1, w jasny, zwięzły i łatwy do zrozumienia sposób, korzystając z szablonu określonego w załączniku II do niniejszego rozporządzenia. Streszczenia te publikuje się na tej samej stronie internetowej co informacje, o których mowa w ust. 1, albo na górze, albo na dole tej strony.
Artykuł  2

Publikacja informacji na temat opłat lub prowizji pobieranych przez właściwe organy z tytułu wykonywania ich obowiązków w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS

Właściwe organy publikują informacje, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, osobno dla każdej opłaty lub prowizji, korzystając z szablonu określonego w załączniku III do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Powiadamianie Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych

1. 
Właściwe organy powiadamiają Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) o odnośnikach do swoich stron internetowych, na których publikowane są informacje, o których mowa w art. 1, oraz o wszelkich zmianach tych odnośników i informacji opublikowanych na odnośnych stronach internetowych, korzystając z szablonów określonych w załączniku IV.
2. 
Właściwe organy powiadamiają ESMA o odnośnikach do swoich stron internetowych, na których publikowane są informacje, o których mowa w art. 2, oraz o wszelkich zmianach tych odnośników i informacji opublikowanych na odnośnych stronach internetowych, korzystając z szablonów określonych w załączniku V.
3. 
Właściwe organy powiadamiają ESMA o wszelkich zmianach odnośników i informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, w terminie 10 dni roboczych od wprowadzenia zmiany na swoich stronach internetowych.
Artykuł  4

Pojedynczy punkt kontaktowy

1. 
Do celów powiadomień, o których mowa w art. 3, każdy właściwy organ wyznacza pojedynczy punkt kontaktowy odpowiedzialny za przesyłanie odnośnych informacji i powiadamianie o wszelkich kwestiach związanych z przekazywaniem takich informacji.
2. 
Właściwe organy powiadamiają ESMA o pojedynczym punkcie kontaktowym, o którym mowa w ust. 1.
3. 
ESMA wyznacza pojedynczy punkt kontaktowy odpowiedzialny za odbieranie informacji, o których mowa w art. 1 i 2, oraz za powiadamianie o wszelkich kwestiach związanych z odbiorem informacji, o których mowa w niniejszym artykule.
4. 
ESMA powiadamia właściwe organy o pojedynczym punkcie kontaktowym, o którym mowa w ust. 3.
Artykuł  5

Informacje przekazywane ESMA do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych dotyczącej transgranicznego wprowadzania AFI i UCITS do obrotu

1. 
Do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych, o której mowa w art. 12 rozporządzenia (UE) 2019/1156, właściwe organy macierzystych państw członkowskich przesyłają co kwartał ESMA informacje określone w tabeli 1 w załączniku VI do niniejszego rozporządzenia oraz wszelkie ich aktualizacje.
2. 
Właściwe organy macierzystych państw członkowskich przesyłają ESMA informacje, o których mowa w ust. 1, nie później niż pięć dni roboczych po zakończeniu każdego z kwartałów kończących się w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 31 grudnia.
Artykuł  6

Rozwiązania techniczne na potrzeby funkcjonowania portalu zgłoszeniowego utworzonego przez ESMA

1. 
Właściwe organy przekazują informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1, we wspólnym formacie XML, korzystając z formatu pól określonego w tabeli 2 w załączniku VI.
2. 
Właściwe organy przekazują dokumenty, o których mowa w art. 13 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, drogą elektroniczną za pośrednictwem portalu zgłoszeniowego utworzonego przez ESMA zgodnie z art. 13 ust. 2 tego rozporządzenia.
3. 
ESMA zapewnia kompletność, integralność i poufność informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, w trakcie ich przekazywania za pośrednictwem portalu zgłoszeniowego.
4. 
ESMA zapewnia, aby portal zgłoszeniowy, o którym mowa w ust. 2, automatycznie przetwarzał i weryfikował wszystkie przekazane informacje i dane uzupełniające oraz przesyłał właściwemu organowi, który przesłał informacje, informacje zwrotne na temat tego, czy przekazanie informacji przebiegło pomyślnie, oraz na temat ewentualnych błędów, które wystąpiły w trakcie tego procesu.
Artykuł  7

Wejście w życie i rozpoczęcie stosowania

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Art. 1. oraz art. 3 ust. 1 stosuje się od dnia 2 sierpnia 2021 r., a art. 5 stosuje się od dnia 2 lutego 2022 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 27 maja 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  4  

Szablon na potrzeby publikacji przepisów krajowych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu

[Proszę podać datę ostatniej zmiany tych informacji]

Strona ta zawiera informacje na temat krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania do obrotu, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania.

Wymogi w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu
(Proszę podać aktualne i kompletne informacje na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu, w tym odnośniki do stron internetowychzawierających pełne wersje tych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych)
Informacje te muszą obejmować co najmniej następujące kategorie przepisów:
(a) przepisy regulujące format i treść materiałów reklamowych, w tym wskazanie informacji i dokumentów, które
należy przekazać właściwemu organowi przed rozpoczęciem wprowadzania do obrotu;
(b) przepisy regulujące weryfikację informacji reklamowych przez właściwy organ;
(c) przepisy regulujące obowiązki sprawozdawcze w odniesieniu do wprowadzania do obrotu;
(d) przepisy regulujące system paszportowania;
(e) przepisy regulujące wycofanie powiadomienia o uzgodnieniach dotyczących wprowadzania do obrotu;
(f) inne przepisy regulujące wprowadzanie UCITS do obrotu mające zastosowanie w granicach jurysdykcji właściwego organu [w stosownych przypadkach].
Zastrzeżenie: [Nazwa właściwego organu] dołożył należytej staranności, aby zapewnić aktualność i kompletność informacji na temat krajowych przepisów regulujących wymogi w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu w [nazwa państwa członkowskiego] zamieszczonych na swoich stronach internetowych. [Nazwa właściwego organu] nie jest odpowiedzialny za prowadzenie zewnętrznych stron internetowych i nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub przeoczenia na jakichkolwiek zewnętrznych stronach internetowych, do których odnośniki zamieszczono na niniejszej stronie.
Wymogi w zakresie wprowadzania AFI do obrotu
(Proszę podać aktualne i kompletne informacje na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI do obrotu, w tym odnośniki do stron internetowych zawierających pełne wersje tych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych. Jeżeli wprowadzanie do obrotu określonych kategorii AFI (np. AFI działających na rynku nieruchomości, AFI typu private equity itp.) regulują szczególne przepisy, proszę podać odpowiednie krajowe przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne mające zastosowanie do każdej z tych kategorii)
Informacje te muszą obejmować co najmniej następujące kategorie przepisów:
(a) przepisy regulujące uprzednie przekazywanie materiałów reklamowych do zatwierdzenia;
(b) przepisy regulujące format i treść materiałów reklamowych, w tym wskazanie informacji i dokumentów, które należy przekazać właściwemu organowi przed rozpoczęciem wprowadzania do obrotu;
(c) przepisy regulujące weryfikację informacji reklamowych przez właściwy organ;
(d) przepisy regulujące wprowadzanie do obrotu wśród inwestorów detalicznych lub inwestorów profesjonalnych;
(e) przepisy regulujące obowiązki sprawozdawcze w odniesieniu do wprowadzania do obrotu;
(f) przepisy regulujące system paszportowania;
(g) przepisy regulujące dystrybucję funduszy mających siedzibę w państwie trzecim w ramach krajowego systemu regulującego oferty na rynku niepublicznym [w stosownych przypadkach];
(h) przepisy regulujące dystrybucję AFI typu otwartego i AFI typu zamkniętego;
(i) przepisy regulujące wycofanie powiadomienia o uzgodnieniach dotyczących wprowadzania do obrotu;
(j) inne przepisy regulujące wprowadzanie AFI do obrotu mające zastosowanie w granicach jurysdykcji właściwego organu [w stosownych przypadkach].
Zastrzeżenie: [Nazwa właściwego organu] dołożył należytej staranności, aby zapewnić aktualność i kompletność informacji na temat krajowych przepisów regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI do obrotu w [nazwa państwa członkowskiego] zamieszczonych na swoich stronach internetowych. [Nazwa właściwego organu] nie jest odpowiedzialny za prowadzenie zewnętrznych stron internetowych i nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub przeoczenia na jakichkolwiek zewnętrznych stronach internetowych, do których odnośniki zamieszczono na niniejszej stronie.
Inne wymogi *

Oprócz przepisów, o których mowa powyżej, a które specjalnie regulują wprowadzanie [ UCITS/AFI/UCITS oraz AFI] do obrotu, mogą istnieć inne przepisy prawne, które mogą mieć zastosowanie przy wprowadzaniu do obrotu tych funduszy w [nazwa państwa członkowskiego], chociaż nie przyjęto ich specjalnie z myślą o wprowadzaniu [UCITS/AFI/UCITS oraz AFI] do obrotu, w zależności od indywidualnej sytuacji podmiotów zaangażowanych we wprowadzanie do obrotu udziałów lub jednostek uczestnictwa w [UCITS/AFI/UCITS lub AFI]. W przypadku wprowadzenia do obrotu w [nazwa państwa członkowskiego] zastosowanie mogą mieć inne wymogi, takie jak [proszę określić odpowiednie akty prawa krajowego, które mogą mieć zastosowanie].

Zastrzeżenie: Wykaz zawarty w niniejszym szablonie to wykaz przepisów krajowych, które mogłyby mieć zastosowanie, przy czym [nazwa właściwego organu] nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek pominięcie w tym wykazie. [Nazwa właściwego organu] nie sprawuje nadzoru nad stosowaniem wymogów wynikających z tych przepisów. Przed wprowadzeniem do obrotu lub zainwestowaniem w [UCITS/AFI/UCITS lub AFI] należy zweryfikować, czy te wymogi oraz wszelkie inne wymogi prawne będą miały zastosowanie. W przypadku braku pewności podmioty wprowadzające do obrotu lub inwestujące w UCITS lub AFI powinny uzyskać niezależne doradztwo co do wymogów mających zastosowanie w ich indywidualnej sytuacji.

* Jeżeli wymogi w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu oraz wymogi w zakresie wprowadzania AFI do obrotu opublikowano na oddzielnych stronach w obrębie witryny internetowej właściwego organu, "inne wymogi" muszą zostać opublikowane na obu stronach.

ZAŁĄCZNIK  II

Szablon na potrzeby publikacji streszczeń przepisów krajowych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu

[Proszę podać datę ostatniej zmiany informacji, jeżeli streszczenie jest publikowane na oddzielnej stronie internetowej innej niż strona, na której opublikowano informacje zawarte w załączniku I]
Streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu
(Proszę podać streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu, wskazując w szczególności przepisy regulujące:
(a) zgłaszanie i uprzednie zatwierdzanie informacji reklamowych;
(b) wszelkie inne wymogi w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu, które właściwy organ uzna za stosowne [w stow stosownych przypadkach].)
Streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania AFI do obrotu
(Proszę podać streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania AFI do obrotu, wskazując w szczególności przepisy regulujące:
(a) zgłaszanie i uprzednie zatwierdzanie oferty;
(b) zgłaszanie i uprzednie zatwierdzanie informacji reklamowych;
(c) wprowadzanie do obrotu wśród inwestorów detalicznych lub inwestorów profesjonalnych;
(d) dodatkowe wymogi mające zastosowanie w szczególności do wprowadzania do obrotu określonych kategorii AFI, które istnieją na gruncie prawa krajowego (np. AFI typu private equity lub AFI działające na rynku nieruchomości);
(e) wszelkie inne wymogi w zakresie wprowadzania AFI do obrotu, które właściwy organ uzna za stosowne [w stosow- stosownych przypadkach ].)

ZAŁĄCZNIK  III

Szablon na potrzeby publikacji urzędowych opłat i prowizji

[Proszę podać datę ostatniej zmiany tych informacji]
Strona ta zawiera informacje na temat opłat i prowizji pobieranych przez [nazwa właściwego organu] z tytułu wykonywania obowiązków w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuSEF, zarządzających EuVECA i spółek zarządzających UCITS, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania.
[Właściwe organy muszą stosować ten szablon do publikowania wszystkich opłat i prowizji, które pobierają z tytułu wykonywania swoich obowiązków w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuSEF, zarządzających EuVECA i spółek zarządzających UCITS, prezentując opłaty i prowizje w podziale na m.in. wymienione poniżej kategorie, stosownie do przypadku.]
Opłaty i prowizje z tytułu zarządzania działalnością transgraniczną*
(a) opłaty rejestracyjne;
(b) opłaty pobierane przy złożeniu dokumentów oraz przy każdej późniejszej aktualizacji uprzednio złożonych dokumentów;
(c) opłaty z tytułu paszportowania;
(d) opłaty za zarządzanie;
(e) wszelkie inne mające zastosowanie opłaty lub prowizje ustanowione przepisami prawa danego państwa członkowskiego [w stosownych przypadkach].
Opłaty i prowizje z tytułu transgranicznego wprowadzania do obrotu*
(a) opłaty przed wprowadzeniem do obrotu;
(b) opłaty rejestracyjne;
(c) opłaty pobierane przy złożeniu dokumentów oraz przy każdej późniejszej aktualizacji uprzednio złożonych dokumentów;
(d) opłaty z tytułu paszportowania;
(e) opłaty za wycofanie powiadomienia;
(f) wszelkie inne opłaty lub prowizje ustanowione przepisami prawa danego państwa członkowskiego
[w stosownych przypadkach].
* Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej kategorii nie pobiera się żadnych opłat lub prowizji, należy zamieścić następujące zastrzeżenie: "[Nazwa właściwego organu] nie pobiera żadnych opłat ani prowizji w odniesieniu do [odpowiednia kategorii działalności]".
[Oprócz zawartego poniżej wykazu opłat i prowizji pobieranych z tytułu wykonywania obowiązków w związku z działalnością transgraniczną ZAFI, zarządzających EuSEF, zarządzających EuVECA i spółek zarządzających UCITS właściwe organy mogą przekazywać ogólne informacje na temat struktury tych opłat i prowizji.]
Szablon wykazu opłat i prowizji
(nazwa lub krótki opis opłaty lub prowizji)
(Podstawa prawna i odnośnik do stron internetowych zawierających pełną wersję odpowiedniego tekstu prawnego) (Podmiot zobowiązany do uiszczenia opłaty lub prowizji)
(Działalność, z którą wiąże się konieczność uiszczenia opłaty lub prowizji)
(Opis struktury opłat lub prowizji, w tym m.in. następujące informacje:
(a) kwota - w przypadku gdy jest ona określona jako stała kwota - lub metoda obliczania opłaty lub prowizji - w tym w szczególności wartość procentowa, podstawa obliczeń oraz wskazanie, w stosownych przypadkach, minimalnej lub maksymalnej wysokości opłaty lub prowizji, wraz z przykładem;
(b) wskazanie, czy jest to opłata lub prowizja początkowa czy też bieżąca oraz, w stosownych przypadkach, częstotliwość uiszczania opłaty lub prowizji;
(c) termin, w którym należy uiścić opłatę lub prowizję; oraz
(d) wszelkie dodatkowe informacje.)
(Właściwe organy mogą przekazać dodatkowe informacje na temat struktury, częstotliwości uiszczania lub metody obliczania opłaty lub prowizji. Jeżeli organ uzna, że informacje zawarte w powyższych wierszach mogą być niejasne lub mylące, należy obowiązkowo zawrzeć dodatkowe informacje.)
Zastrzeżenie: Wymienione powyżej opłaty lub prowizje są pobierane przez [nazwa właściwego organu]. Wprowadzanie UCITS lub AFI do obrotu w [nazwa państwa członkowskiego] może jednak wiązać się z innymi kosztami związanymi z obowiązkami administracyjnymi, doradztwem osób trzecich lub rozwojem działalności handlowej. [Nazwa właściwego organu ] nie jest odpowiedzialny za prowadzenie zewnętrznych stron internetowych i nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub przeoczenia na jakichkolwiek zewnętrznych stronach internetowych, do których odnośniki zamieszczono na niniejszej stronie.

ZAŁĄCZNIK  IV

Szablon powiadomienia na podstawie art. 3 ust. 1 niniejszego rozporządzenia

Formularz na potrzeby przekazania informacji na podstawie art. 5 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156
NADAWCA:
Państwo członkowskie:
Właściwy organ:
Wyznaczony punkt kontaktowy:
E-mail:
(Początkowe powiadomienie)
Szanowny Panie!/Szanowna Pani!
Zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania pragnę przekazać Panu/Pani informacje, o których mowa w tym przepisie, a mianowicie:

- odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu oraz streszczenia tych przepisów; oraz

- streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu do celów publikacji na stronie internetowej Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych.

Informacje te zawarto w poniższej tabeli.

Odnośniki do strony internetowej właściwego organu
Odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych][Proszę wstawić odnośnik]
(W stosownych przypadkach) Odnośnik do strony internetowej [ nazwa właściwego organu ], na której publikowane są informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać inny język][Proszę wstawić odnośnik]
Streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu
Streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych ][Proszę wstawić streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu]
Streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać inny język][Proszę wstawić streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu]
Z

poważaniem

[podpis ]

(W przypadku gdy powiadomienie dotyczy zmiany uprzednio przekazanych informacji)

Szanowny Panie!/Szanowna Pani!

Zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156 pragnę poinformować o zmianie informacji, o których mowa w tym przepisie, a mianowicie o zmianie odnośnika do strony internetowej [nazwa organu], na której publikowane są informacje na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu oraz streszczenia tych przepisów, (oraz/lub) o zmianie streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu do celów publikacji na stronie internetowej Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych.

Poniższa tabela zawiera szczegółowe informacje na temat zmiany wprowadzonej w dniu [data wprowadzenia zmiany na stronie internetowej właściwego organu] r.

Odnośniki do stron internetowych właściwego organu
Poprzedni odnośnikZaktualizowany odnośnik
Odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane były informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych]:Zaktualizowany odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych]:
[Proszę wstawić poprzedni odnośnik][Proszę wstawić zaktualizowany odnośnik]
Odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane były informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać inny język]:Zaktualizowany odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać inny język]:
[Proszę wstawić poprzedni odnośnik][Proszę wstawić zaktualizowany odnośnik]
oraz/lub
Streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu
Poprzednie streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotuZaktualizowane streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu
Poprzednia wersja streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu opublikowanego w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych ]:Zaktualizowana wersja streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu opublikowanego w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych ]:
[Proszę zamieścić poprzednią wersję streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu][Proszę zamieścić zaktualizowaną wersję streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu]
Poprzednia wersja streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu opublikowanego w języku [proszę podać inny język]:Zaktualizowana wersja streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu opublikowanego w języku [proszę podać inny język]:
[Proszę zamieścić poprzednią wersję streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu][Proszę zamieścić zaktualizowaną wersję streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu]
Z

Poważaniem

[podpis ]

ZAŁĄCZNIK  V

Szablon powiadomienia na podstawie art. 3 ust. 2 niniejszego rozporządzenia

Formularz na potrzeby przekazania informacji na podstawie art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156

NADAWCA:

Państwo członkowskie:

Właściwy organ:

Wyznaczony punkt kontaktowy:

E-mail:

Szanowny Panie!/Szanowna Pani!

Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania pragnę przekazać Panu/Pani informacje, o których mowa w tym przepisie, a mianowicie odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje na temat opłat lub prowizji pobieranych w [państwo członkowskie] w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS.

Odnośniki do stron internetowych właściwego organu
Odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych][Proszę wstawić odnośnik]
(W stosownych przypadkach) Odnośnik do strony internetowej [ nazwa właściwego organu ], na której publikowane są informacje, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać inny język][Proszę wstawić odnośnik]
(W przypadku gdy powiadomienie dotyczy zmiany uprzednio przekazanych informacji)

Szanowny Panie!/Szanowna Pani!

Pragnę poinformować o zmianie informacji, o których mowa w art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156, a mianowicie o zmianie odnośnika do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje na temat opłat lub prowizji pobieranych w [państwo członkowskie] w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS.

(W stosownych przypadkach) Pragnę poinformować o zmianie opublikowanych na stronie internetowej [nazwa właściwego organu] informacji na temat urzędowych opłat i prowizji pobieranych w [państwo członkowskie] w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS.

Poniższa tabela zawiera szczegółowe informacje na temat zmiany wprowadzonej w dniu [data wprowadzenia zmiany na stronie internetowej właściwego organu] r.

Odnośniki do stron internetowych właściwego organu
Poprzedni odnośnikZaktualizowany odnośnik
Odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane były informacje, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych ]:

[Proszę wstawić poprzedni odnośnik]

Zaktualizowany odnośnik do strony internetowej [ nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać język zwyczajowo używany w sferze finansów międzynarodowych|:

[Proszę wstawić zaktualizowany odnośnik]

(W stosownych przypadkach) Odnośnik do strony internetowej [ nazwa właściwego organu ], na której publikowane były informacje, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać inny język]:

[Proszę wstawić poprzedni odnośnik]

(W stosownych przypadkach) Zaktualizowany odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, w języku [proszę podać inny język]:

[Proszę wstawić zaktualizowany odnośnik]

oraz/lub
Informacje na temat urzędowych opłat lub prowizji
Poprzedni wykaz urzędowych opłat lub prowizjiZaktualizowany wykaz urzędowych opłat lub prowizji
Poprzednie informacje na temat urzędowych opłat lub prowizjiZaktualizowane informacje na temat urzędowych opłat lub prowizji
[Proszę wstawić poprzednie informacje na temat odnośnych urzędowych opłat lub prowizji][Proszę wstawić zaktualizowane informacje na temat odnośnych urzędowych opłat lub prowizji]
Z poważaniem

podpis ]

ZAŁĄCZNIK  VI

DANE PRZEKAZYWANE ESMA DO CELÓW UTWORZENIA I PROWADZENIA CENTRALNEJ BAZY DANYCH DOTYCZĄCEJ TRANSGRANICZNEGO WPROWADZANIA AFI I UCITS DO OBROTU

Tabela 1

Pola podlegające zgłoszeniu

NumerPoleInformacje podlegające zgłoszeniuStandard i format, które należy stosować
1Nazwa funduszuPełna nazwa funduszu.{ALPHANUM-350}
2Krajowy kod identyfikacyjny funduszuNiepowtarzalny identyfikator funduszu.{ALPHANUM-35}
3LEI funduszuIdentyfikator podmiotu prawnego (LEI) funduszu.{LEI}
4Kod ISIN klasy akcjiMiędzynarodowy kod identyfikujący papier wartościowy (ISIN) dla danej klasy akcji.{ISIN}
5Nazwa spółki zarządzającejPełna nazwa spółki zarządzającej.{ALPHANUM-350}
6LEI spółki zarządzającejIdentyfikator podmiotu prawnego (LEI) spółki zarządzającej.{LEI}
7Krajowy kod identyfikacyjny spółki zarządzającej funduszemNiepowtarzalny identyfikator spółki zarządzającej funduszem nadany przez właściwy organ.{ALPHANUM-35}
8Rodzaj funduszuRodzaj funduszu.Proszę wybrać spośród wskazanych pól:

- [UCIT] dla UCITS

- [AIFS] dla AFI

- [ESEF] dla EuSEF

- [EVCA] dla EuVECA

- [LTIF] dla EDFI

9Wysyłające państwo członkowskieNazwa państwa członkowskiego przekazującego dane.{COUNTRYCODE_2}
10Przyjmujące państwo członkowskieWłaściwe organy muszą wskazać wszystkie przyjmujące państwa członkowskie, w których fundusz został zgłoszony do celów wprowadzania do obrotu.{COUNTRYCODE_2}
11Data powiadomieniaW odniesieniu do każdego przyjmującego państwa członkowskiego właściwy organ musi wskazać, kiedy przesłał właściwemu organowi przyjmującego państwa członkowskiego powiadomienie o wprowadzeniu funduszu do obrotu.{DATEFORMAT}
12Data wycofania powiadomieniaW odniesieniu do każdego przyjmującego państwa członkowskiego właściwy organ musi wskazać, kiedy przesłał właściwemu organowi przyjmującego państwa członkowskiego wycofanie powiadomienia o wprowadzeniu funduszu do obrotu.{DATEFORMAT}
13Dokumentacja będąca przedmiotem powiadomienia, o którym mowa w art. 93 ust. 1 dyrektywy 2009/65/WE oraz w art. 31 ust. 2 i art. 32 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UEWłaściwe organy muszą podać nazwę pliku użytego do przekazania dokumentacji będącej przedmiotem wspomnianego powiadomienia.Format umożliwiający analizę zawartości dokumentu bez konieczności jego konwersji na inny format.
14Język dokumentacji będącej przedmiotem powiadomieniaJęzyk, w jakim sporządzono dokumentację będącą przedmiotem powiadomienia.{LANGUAGE}
15Dokumentacja dotycząca wycofania powiadomienia, o którym mowa w art. 93a ust. 2 dyrektywy 2009/65/WE oraz w art. 32a ust. 2 dyrektywy 2011/61/UEW stosownych przypadkach właściwe organy muszą podać nazwę pliku użytego do przekazania dokumentacji dotyczącej wycofania powiadomienia.Format umożliwiający analizę zawartości dokumentu bez konieczności jego konwersji na inny format.
16Język dokumentacji dotyczącej wycofania powiadomieniaJęzyk, w którym sporządzono dokumentację dotyczącą wycofania powiadomienia{LANGUAGE}
17Wprowadzony do obrotuWłaściwe organy muszą wskazać (o ile informacje te są dostępne), czy fundusz jest faktycznie oferowany.Proszę wybrać spośród wskazanych pól:

- [Y] jeżeli tak

- [N] jeżeli nie

- [NA] jeżeli informacje nie są dostępne

18Forma funduszuWłaściwe organy muszą wskazać, czy fundusz jest zarządzany wewnętrznie.Proszę wybrać spośród wskazanych pól: - [Y] jeżeli tak

- [N] jeżeli nie

Tabela 2

Formaty pól

NumerOznaczenieRodzaj danychDefinicja
1{ALPHANUM-n}Maksymalnie n znaków alfanumerycznychPole na tekst dowolny
2{LEI}20 znaków alfanumerycznychIdentyfikator podmiotu prawnego zgodnie z normą ISO 17442
3{ISIN}12 znaków alfanumerycznychKod ISIN zgodnie z normą ISO 6166
4{COUNTRYCODE_2}Dwa znaki alfanumeryczneDwuliterowy kod kraju zgodnie z kodem kraju według normy ISO 3166-1 alpha-2
5{LANGUAGE}Dwuliterowy kodISO 639-1
6{DATEFORMAT}Daty w następującym formacie: RRRR-MM-DD; Daty należy podawać według czasu UTCFormat daty według normy ISO 8601
1 Dz.U. L 188 z 12.7.2019, s. 55.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84).
3 Art. 1 zmieniony przez sprostowanie z dnia 11 listopada 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.398.56) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lipca 2021 r.
4 Załącznik I zmieniony przez sprostowanie z dnia 11 listopada 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.398.56) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lipca 2021 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.