Rozporządzenie wykonawcze 2018/988 w sprawie zmiany i sprostowania rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656 określającego wymogi administracyjne dotyczące wartości granicznych emisji i homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628
Dz.U.UE.L.2018.182.46
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2018/988
z dnia 27 kwietnia 2018 r.
w sprawie zmiany i sprostowania rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656 określającego wymogi administracyjne dotyczące wartości granicznych emisji i homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628 z dnia 14 września 2016 r. w sprawie wymogów dotyczących wartości granicznych emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych oraz homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1024/2012 i (UE) nr 167/2013 oraz zmieniające i uchylające dyrektywę 97/68/WE 1 , w szczególności jego art. 18 ust. 5, art. 21 ust. 3, art. 23 ust. 5, art. 24 ust. 12 i art. 32 ust. 3,
(1) W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2017/656 2 ustanowiono między innymi wzory niektórych dokumentów sporządzanych w ramach homologacji typu UE silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach. Ze względu na liczbę błędów i pominięć wzory te należy zmienić i sprostować oraz rozszerzyć.
(2) W celu zachowania przejrzystości i kompletności, występując o udzielenie homologacji typu UE, producent silnika powinien uwzględnić w folderze informacyjnym kopię sprawozdań z demonstracji określonych badań.
(3) W celu zharmonizowania i uproszczenia procedur obliczania emisji zanieczyszczeń gazowych dla monitorowania w trakcie eksploatacji silników w maszynach mobilnych nieporuszających się po drogach zgodnie z rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2017/655 3 stosowane do tego obliczenia pracę odniesienia i masę odniesienia CO2 należy podać w uzupełnieniu do wzoru świadectwa homologacji typu UE oraz w jednolitym formacie sprawozdania z badań.
(4) W celu ujednolicenia terminologii stosowanej w całym pakiecie legislacyjnym dotyczącym wartości granicznych emisji i homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach oraz wyjaśnienia znaczenia terminy "pojemność skokowa cylindra" i "pojemność skokowa silnika" występujące w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2017/656, należy zastąpić terminami "pojemność skokowa na cylinder" i "całkowita pojemność skokowa silnika".
(5) Ponadto po opublikowaniu rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656 stwierdzono w nim różnego rodzaju drobne błędy, które należy sprostować. W szczególności, należy wprowadzić pewne zmiany w przepisach zawierających sprzeczności lub zbędne informacje oraz należy poprawić określone odniesienia i numerację.
(6) W szczególności należy sprostować pkt 10-11.2 we wzorze jednolitego formatu sprawozdania z badań, aby odpowiednio odzwierciedlić terminologię stosowaną w rozporządzeniu (UE) 2016/1628.
(7) W związku z tym należy odpowiednio zmienić i sprostować rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/656.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Technicznego ds. Pojazdów Silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2018 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |