Art. 7. - Jednolity format sprawozdania z badań - Rozporządzenie wykonawcze 2017/656 określające wymogi administracyjne dotyczące wartości granicznych emisji i homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2017.102.364

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 sierpnia 2018 r.
Artykuł  7

Jednolity format sprawozdania z badań

1. 
Sporządzając sprawozdania z badań, o których mowa w art. 6 ust. 3 lit. g), art. 22 ust. 6 i art. 23 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (UE) 2016/1628, służby techniczne stosują jednolity format określony w załączniku VI do niniejszego rozporządzenia.
2. 
Istniejące sprawozdania z badań dotyczące silników należących do kategorii RLL, wydane na podstawie dyrektywy 97/68/WE, można przedkładać do celów homologacji typu na podstawie rozporządzenia (UE) 2016/1628, pod warunkiem że ani istotne wymogi, ani wymogi dotyczące procedur badań nie zmieniły się od momentu przeprowadzenia badania. Różnicy między obciążeniem procentowym i mocą oraz między współczynnikiem wagowym dla numeru fazy (nr fazy) cyklu badań, o którym mowa w pkt 3.7.1.4 załącznika III do dyrektywy 97/68/WE, oraz odpowiadającym numerem fazy dla cyklu badań F w dodatku 1 do załącznika XVII do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2017/654 3  w sprawie wymogów technicznych i ogólnych nie uważa się za istotną dla tego celu.
3. 
Istniejące sprawozdania z badań dotyczące silników specjalnego przeznaczenia (SPE) spełniających wartości graniczne emisji, wydane na podstawie dyrektywy 97/68/WE, lub sprawozdanie z badań równoważnej homologacji typu, o której mowa w załączniku XII do dyrektywy 97/68/WE, można przedkładać do celów homologacji typu na podstawie rozporządzenia (UE) 2016/1628, pod warunkiem że ani istotne wymogi, ani wymogi dotyczące procedur badań nie zmieniły się od momentu przeprowadzenia badania.
4. 
Istniejące sprawozdania z badań dotyczące silników kategorii NRSh spełniających wartości graniczne emisji, wydane na podstawie dyrektywy 97/68/WE, można przedkładać do celów homologacji typu na podstawie rozporządzenia (UE) 2016/1628, pod warunkiem że ani istotne wymogi, ani wymogi dotyczące procedur badań nie zmieniły się od momentu przeprowadzenia badania.
3 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2017/654 z dnia 19 grudnia 2016 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628 odnośnie do wymogów technicznych i ogólnych dotyczących wartości granicznych emisji i homologacji typu w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn mobilnych nieporuszających się po drogach (zob. s. 1 niniejszego Dziennika Urzędowego).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.