Rozporządzenie wykonawcze 2016/2345 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 262/2009 oraz rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 1079/2012 w zakresie odniesień do przepisów ICAO

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2016.348.11

Akt jednorazowy
Wersja od: 21 grudnia 2016 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2016/2345
z dnia 14 grudnia 2016 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 262/2009 oraz rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 1079/2012 w zakresie odniesień do przepisów ICAO
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 552/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie interoperacyjności Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym 1 , w szczególności jego art. 3 ust. 5,

po konsultacji z Komitetem ds. Jednolitej Przestrzeni Powietrznej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Załącznik I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 262/2009 2  odnosi się do różnych przepisów ustanowionych w tomach III i IV załącznika 10 do konwencji chicagowskiej, a konkretnie tomu III wydanie I wraz z poprawką 79 i tomu IV wydanie III wraz z poprawką nr 77. Od czasu przyjęcia rozporządzenia (WE) nr 262/2009 ICAO wprowadziła zmiany do szeregu przepisów załącznika 10 do konwencji chicagowskiej, a ostatnio opublikowała wydanie II tomu III wraz z poprawką nr 90 i wydanie V tomu IV wraz z poprawką nr 89. Należy zatem zaktualizować odniesienia do załącznika 10 do konwencji chicagowskiej w rozporządzeniu (WE) nr 262/2009, aby umożliwić państwom członkowskim wypełnienie międzynarodowych zobowiązań prawnych oraz zapewnić spójność z międzynarodowymi ramami prawnymi ICAO.

(2) Załącznik II do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1079/2012 3  odnosi się do różnych przepisów ustanowionych w tomie III załącznika 10 do konwencji chicagowskiej, a konkretnie do tomu III wydanie II wraz z poprawką nr 85. Od czasu przyjęcia rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1079/2012 ICAO wprowadziła zmiany do szeregu przepisów załącznika 10 do konwencji chicagowskiej, przy czym ostatnią z nich była poprawka nr 90 do tomu III wydanie drugie. Załącznik II do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1079/2012 zawiera również odesłanie do przepisów ustanowionych w dokumencie ICAO PANS-ATM (dokument nr 4444), a konkretnie do wydania piętnastego z 2007 r. zawierającego poprawkę 2. Od czasu przyjęcia rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1079/2012 ICAO wprowadziła zmiany do szeregu przepisów dokumentu nr 4444, przy czym ostatnią z nich była poprawka nr 6. Należy zatem zaktualizować odniesienia do załącznika 10 do konwencji chicagowskiej i do dokumentu nr 4444 w rozporządzeniu (UE) nr 1079/2012, aby umożliwić państwom członkowskim wypełnienie międzynarodowych zobowiązań prawnych oraz zapewnić spójność z międzynarodowymi ramami prawnymi ICAO.

(3) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 262/2009 oraz rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 1079/2012.

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Tekst załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 262/2009 otrzymuje brzmienie:

"Przepisy Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, o których mowa w art. 3 ust. 1 i pkt 2 załącznika III

1. Rozdział 3 »Systemy dozorowania«, sekcja 3.1.2.5.2.1.2 »IC: kod interrogatora« załącznika 10 ICAO »Łączność lotnicza«, tom IV »Systemy dozorowania i unikania kolizji« (wydanie V - lipiec 2014 r. wraz z poprawką nr 89).

2. Rozdział 5 »Łącze danych ziemia-powietrze radaru wtórnego modu S«, sekcja 5.2.9 »Raport o funkcjach łącza danych« załącznika 10 ICAO »Łączność lotnicza«, tom III »Systemy łączności« (wydanie II - lipiec 2007 r. wraz z poprawką nr 90).".

Artykuł  2

Tekst załącznika II do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1079/2012 otrzymuje brzmienie:

"Przepisy ICAO, o których mowa w art. 4 i 8

1. Rozdział 2 »Ruchoma służba lotnicza«, punkt 2.1 »Charakterystyka systemu VHF łączności powietrze-ziemia« i punkt 2.2 »Charakterystyka systemu instalacji naziemnej«, część 2, tom III załącznika 10 do konwencji chicagowskiej (wydanie II - lipiec 2007 r. wraz z poprawką nr 90).

2. Rozdział 2 »Ruchoma służba lotnicza«, punkt 2.1 »Charakterystyka systemu VHF łączności powietrze-ziemia«, punkt 2.3.1 »Funkcja nadawcza« i punkt 2.3.2 »Funkcja odbiorcza« oprócz podpunktu 2.3.2.8 »VDL - Odporność na zakłócenia«, część 2, tom III załącznika 10 do konwencji chicagowskiej (wydanie II - lipiec 2007 r. wraz z poprawką nr 90).

3. Punkt 12.3.1.5 »Separacja międzykanałowa 8,33 kHz«, ICAO PANS-ATM, dok. 4444 (wydanie XV - 2007 r. wraz z poprawką nr 6).".

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 14 grudnia 2016 r.

W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący
1 Dz.U. L 96 z 31.3.2004, s. 26.
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 262/2009 z dnia 30 marca 2009 r. ustanawiające wymogi w zakresie skoordynowanego przydziału i stosowania kodów interrogatorów modu S dla jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (Dz.U. L 84 z 31.3.2009, s.20).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1079/2012 z dnia 16 listopada 2012 r. ustanawiające wymogi dotyczące separacji międzykanałowej w łączności głosowej dla jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (Dz.U. L 320 z 17.11.2012, s. 14).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.