Rozporządzenie delegowane 448/2012 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1060/2009 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących prezentacji informacji, które agencje ratingowe udostępniają w centralnym repozytorium utworzonym przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych
Dz.U.UE.L.2012.140.17
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) NR 448/2012
z dnia 21 marca 2012 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1060/2009 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących prezentacji informacji, które agencje ratingowe udostępniają w centralnym repozytorium utworzonym przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1060/2009 z dnia 16 września 2009 r. w sprawie agencji ratingowych(1), w szczególności jego art. 21 ust. 4 lit. c),
(1) W art. 11 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1060/2009 zobowiązano agencje ratingowe do udostępniania w centralnym repozytorium utworzonym przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (EUNGiPW) określonych informacji na temat ich historycznych wyników. Informacje te muszą być przekazywane w standardowym formacie przewidzianym przez EUNGiPW oraz podawane przez EUNGiPW do wiadomości publicznej, przy czym EUNGiPW publikuje także informacje stanowiące podsumowanie najważniejszych zaobserwowanych zmian. Wymogi te należy uzupełnić w odniesieniu do prezentacji udostępnianych informacji, w tym struktury, formatu, sposobu prowadzenia sprawozdawczości i okresu sprawozdawczego.
(2) Agencje ratingowe należące do grupy agencji ratingowych z siedzibą w Unii mogą osobno przesyłać sprawozdania do centralnego repozytorium. Zważywszy jednak na wysoki stopień integracji funkcjonalnej organizacji agencji ratingowych na poziomie Unii oraz w celu zwiększenia zrozumiałości statystyk, agencje ratingowe należy zachęcać do składania do centralnego repozytorium sprawozdań w ujęciu globalnym obejmujących całą grupę.
(3) W systemie centralnego repozytorium są gromadzone oraz centralnie przechowywane dane na temat ratingów kredytowych. Aby pomóc uczestnikom rynku w lepszej ocenie wiarygodności ratingów kredytowych, a tym samym wesprzeć ich w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych, centralne repozytorium powinno również przyjmować, na zasadzie dobrowolności, ratingi kredytowe wystawiane przez agencje ratingowe z państw trzecich należące do jednej grupy agencji ratingowych, które nie są jednak zatwierdzone w Unii.
(4) W celu dalszego zwiększenia zrozumiałości tworzonych statystyk sprawozdawczość obejmująca dane na temat ratingów kredytowych powinna uwzględniać wszelkie dane dotyczące okresu przynajmniej ostatnich dziesięciu lat przed wejściem w życie rozporządzenia (WE) nr 1060/2009. Od agencji ratingowej nie należy wymagać przekazywania tych danych, jeżeli jest ona w stanie wykazać, że byłoby to niewspółmierne w stosunku do skali i złożoności tych danych.
(5) Podstawą niniejszego rozporządzenia są projekty regulacyjnych standardów technicznych przedłożone Komisji przez EUNGiPW do zatwierdzenia, zgodnie z procedurą określoną w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010(2).
(6) EUNGiPW przeprowadził otwarte konsultacje społeczne dotyczące projektów regulacyjnych standardów technicznych stanowiących podstawę niniejszego rozporządzenia oraz wystąpił o ich zaopiniowanie do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych utworzonej zgodnie z art. 37 rozporządzenia (UE) nr 1095/2010. EUNGiPW nie przeprowadził jednak analizy kosztów i korzyści, ponieważ uznał to za niewspółmierne do skutków projektów regulacyjnych standardów technicznych, zważywszy że Komitet Europejskich Organów Nadzoru nad Rynkiem Papierów Wartościowych (CESR) pracuje nad utworzeniem centralnego repozytorium od 2010 r., a projekty standardów technicznych stanowią odzwierciedlenie funkcjonowania istniejącego systemu i nie nakładają nowych istotnych wymogów. Dlatego też uznano, że wprowadzenie tych standardów technicznych nie będzie oznaczało nałożenia znacznych dodatkowych kosztów na EUNGiPW lub agencje ratingowe,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
ROZDZIAŁ I
PRZEPISY OGÓLNE
PRZEPISY OGÓLNE
Przedmiot
Niniejsze rozporządzenie określa przepisy dotyczące prezentacji informacji - w tym struktury, formatu, metody prowadzenia sprawozdawczości i okresu sprawozdawczego - które agencje ratingowe zobowiązane są udostępniać w centralnym repozytorium zgodnie z
ROZDZIAŁ II
STRUKTURA SPRAWOZDAWCZOŚCI
STRUKTURA SPRAWOZDAWCZOŚCI
Zasady prowadzenia sprawozdawczości
Ratingi podlegające zgłoszeniu
Ratingi korporacyjne
Ratingi instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji
W przypadku gdy nie jest możliwe określenie miejsca, w którym znajduje się większość aktywów bazowych, oceniany instrumenty klasyfikowany jest jako "międzynarodowy".
Ratingi państwa i finansów publicznych
ROZDZIAŁ III
FORMAT SPRAWOZDAWCZOŚCI
FORMAT SPRAWOZDAWCZOŚCI
Dane jakościowe
Dane ratingowe
Zmiany i anulowanie danych jakościowych
Anulowanie danych ratingowych i sprawozdawczość obejmująca historyczne dane ratingowe
ROZDZIAŁ IV
SPOSÓB PROWADZENIA SPRAWOZDAWCZOŚCI
SPOSÓB PROWADZENIA SPRAWOZDAWCZOŚCI
Kanały sprawozdawcze i przesyłanie danych
Zasady wymiany plików i okresy sprawozdawcze
Procedura sprawozdawcza
ROZDZIAŁ V
PRZEPISY KOŃCOWE
PRZEPISY KOŃCOWE
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 21 marca 2012 r.
W imieniu Komisji | |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 302 z 17.11.2009, s. 1.
(2) Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84.
(3) Rozporządzenie (WE) nr 1893/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2 i zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3037/90 oraz niektóre rozporządzenia WE w sprawie określonych dziedzin statystycznych (Dz.U. L 393 z 30.12.2006, s. 1).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
Wykaz pól w pliku z danymi jakościowymi
Wykaz pól w pliku z danymi jakościowymi
Nr | Identyfikator pola | Opis | Rodzaj | Norma |
1 | CRA Name | Nazwa stosowana do identyfikacji agencji ratingowej w internetowym interfejsie CEREP. Odpowiada ona nazwie podanej przez agencję ratingową w procesie rejestracji oraz w ramach wszystkich innych procedur nadzorczych prowadzonych przez EUNGiPW. W przypadku gdy jeden członek grupy agencji ratingowych składa sprawozdania za całą grupę, nazwa ta odpowiada nazwie odnoszącej się do grupy agencji ratingowych. | Obowiązkowe przy pierwszym sprawozdaniu lub w przypadku zmian. | - |
2 | CRA Description | Krótki opis agencji ratingowej. | Obowiązkowe przy pierwszym sprawozdaniu lub w przypadku zmian. | - |
3 | CRA Methodology | Opis metod sporządzania ratingów kredytowych stosowanej przez agencję ratingową. Agencja ratingowa ma możliwość opisania unikalnych cech swoich metod sporządzania ratingów kredytowych. | Obowiązkowe przy pierwszym sprawozdaniu lub w przypadku zmian. | - |
4 | Solicited and unsolicited ratings policies | Opis polityki agencji ratingowej w zakresie ratingów zamówionych i niezamówionych. Jeżeli istnieje więcej polityk niż jedna, należy określić odpowiednie rodzaje ratingów będących przedmiotem danej polityki. | Obowiązkowe przy pierwszym sprawozdaniu lub w przypadku zmian. | - |
5 | Subsidiary ratings policy | Opis polityki w zakresie wykazywania ratingów spółek zależnych. | Obowiązkowe przy pierwszym sprawozdaniu lub w przypadku zmian. Dotyczy tylko agencji ratingowych wydających ratingi korporacyjne. | - |
6 | Geographical reporting scope | Wskazanie, czy sprawozdanie ma zakres globalny. Jeżeli nie, agencja ratingowa wyjaśnia powód tego stanu rzeczy. | Obowiązkowe przy pierwszym sprawozdaniu lub w przypadku zmian. | Należy dokonać wyboru tagu XML Global/Non global w celu wskazania, czy sprawozdanie ma zakres globalny, czy też nie. W przypadku wyboru zakresu nieglobalnego, obowiązkowe jest wypełnienie podpola, w którym należy wyjaśnić powód. |
7 | Definition of default | Opis definicji niewykonania zobowiązania stosowanej przez agencję ratingową. | Obowiązkowe przy pierwszym sprawozdaniu lub w przypadku zmian. | - |
8 | Rating scale identifier | Niepowtarzalnie identyfikuje daną skalę ratingową stosowaną przez agencję ratingową. | Obowiązkowe, jeżeli skala ratingowa podlega zgłoszeniu lub aktualizacji. | - |
9 | Rating scale validity start date | Dzień, w którym skala ratingowa zaczyna obowiązywać (BOP). Odpowiada początkowej dacie obowiązywania okresu sprawozdawczego istniejącego w systemie. Data ta nie może (częściowo) pokrywać się z terminem obowiązywania już zgłoszonej skali obejmującej ten sam zakres. | Obowiązkowe w przypadku podania "identyfikatora skali ratingowej". | Format daty ISO 8601 (RRRR-M-MDD). |
10 | Rating scale validity end date | Ostatni dzień obowiązywania skali ratingowej (EOP). Odpowiada końcowej dacie obowiązywania okresu sprawozdawczego istniejącego w systemie. Jeżeli nie jest znana konkretna końcowa data ważności lub jeżeli przypada ona w nieokreślonej przyszłości, zgłasza się ją jako 9999-01-01. Data ta nie może (częściowo) pokrywać się z terminem obowiązywania już zgłoszonej skali obejmującej ten sam zakres. | Obowiązkowe w przypadku podania "identyfikatora skali ratingowej". | Format daty ISO 8601 (RRRR-M-MDD). |
11 | Time horizon | Określa horyzont czasowy, którego dotyczy skala ratingowa. Ważna jest kombinacja rodzaju ratingu i horyzontu czasowego. | Obowiązkowe w przypadku podania "identyfikatora skali ratingowej". | - "L" w przypadku gdy skala ratingowa dotyczy ratingów długoterminowych, - "S" w przypadku gdy skala ratingowa dotyczy ratingów krótkoterminowych. |
12 | Rating type | Określa rodzaj ratingu, którego dotyczy skala ratingowa. Ważna jest kombinacja rodzaju ratingu i horyzontu czasowego. | Obowiązkowe w przypadku podania "identyfikatora skali ratingowej". | - "C" w przypadku gdy skala ratingowa dotyczy ratingów korporacyjnych, - "S" w przypadku gdy skala ratingowa dotyczy ratingów państwa i finansów publicznych, - "T" w przypadku gdy skala ratingowa dotyczy ratingów instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji. |
13 | Rating category label | Wyróżnia konkretną kategorię ratingową w ramach skali ratingowej. | Obowiązkowe w przypadku podania "identyfikatora skali ratingowej". | - |
14 | Rating category description | Definicja kategorii ratingowej w skali ratingowej. | Obowiązkowe w przypadku podania "identyfikatora skali ratingowej". | - |
15 | Rating category value | Miejsce danej kategorii ratingowej w hierarchii skali ratingowej, z uwzględnieniem stopni jako podkategorii. | Obowiązkowe w przypadku podania "identyfikatora skali ratingowej". | Porządkowa wartość kategorii ratingowej jest liczbą całkowitą z zakresu od 1 do 20. Wartości kategorii ratingowych muszą być podawane z zachowaniem kolejności. Dla każdego ratingu musi istnieć przynajmniej jedna kategoria ratingowa. |
16 | Notch label | Wyróżnia konkretny stopień w ramach skali ratingowej. Stopnie zapewniają dodatkowy poziom szczegółowości w ramach kategorii ratingowej. | Obowiązkowe w przypadku zgłoszenia stopnia skali ratingowej. | - |
17 | Notch description | Definicja danego stopnia w ramach skali ratingowej. | Obowiązkowe w przypadku zgłoszenia stopnia skali ratingowej. | - |
18 | Notch value | Miejsce danego stopnia w hierarchii skali ratingowej. Wartość stopnia to wartość przypisana każdemu ratingowi w celu jego identyfikacji na początku i na końcu każdego okresu. | Obowiązkowe w przypadku zgłoszenia stopnia skali ratingowej. | Wartość stopnia jest liczbą całkowitą z zakresu od 1 do 99. Wartości te muszą być podawane z zachowaniem kolejności. Liczba stopni w ramach poszczególnych kategorii ratingowych jest nieokreślona. |
Tabela 2: Pole stosowane na potrzeby anulowania skali ratingowych
Nr | Identyfikator pola | Opis | Rodzaj | Norma |
1 | Rating scale identifier | Identyfikator skali ratingowej, która ma zostać anulowana. | Obowiązkowe. | - |
Tabela 3: Wykaz pól zwierających dane o charakterze technicznym w pliku z danymi jakościowymi
Nr | Identyfikator pola | Opis | Rodzaj | Norma |
1 | Language | Określa język pliku. | Obowiązkowe. | ISO 639-1. |
2 | CRA unique identifier | Kod stosowany wewnętrznie w systemie na potrzeby identyfikacji agencji ratingowej. Musi odpowiadać kodowi identyfikacyjnemu jednostki (BIC) dla agencji ratingowej przesyłającej plik. | Obowiązkowe. | ISO 9362. |
3 | Version | Wersja standardu XML (XML Schema Definition (XSD)) zastosowana do wygenerowania pliku. | Obowiązkowe. | Dokładny numer wersji. |
4 | Creation date | Data utworzenia pliku. | Obowiązkowe. | Format daty ISO 8601 (RRRR-M-MDD). |
5 | Creation time | Czas utworzenia pliku. Podawany według czasu lokalnego dla agencji ratingowej generującej plik i wyrażony jako uniwersalny czas koordynowany (UTC) +/- liczba godzin. | Obowiązkowe. | Format czasu ISO 8601 (HH:MM:SS). |
6 | Creation time offset | Wskazuje przesunięcie lokalnego czasu utworzenia pliku względem czasu UTC o liczbę godzin HH w przód lub w tył. Odrębne podpole o wartości (+/-) HH, które podlega korekcie w przypadku zmiany czasu na czas letni. | Obowiązkowe. | - |
ZAŁĄCZNIK II
Wykaz pól w pliku z danymi ratingowymi
Wykaz pól w pliku z danymi ratingowymi
Nr | Identyfikator pola | Opis | Rodzaj | Norma |
1 | Rating identifier | Niepowtarzalny identyfikator ratingu, który przez cały czas pozostaje bez zmian. | Obowiązkowe. | - |
2 | Rating name | Nazwa lub opis ratingu. Identyfikuje ona rating oraz oceniany instrument lub emitenta. | Opcjonalne. | - |
3 | Internal instrument identifier | Niepowtarzalny kod identyfikujący oceniany instrument finansowy. Przez cały czas pozostaje bez zmian. | Obowiązkowe. Dotyczy tylko ratingów instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji (z wyjątkiem instrumentów emitowanych przez jednostki przeznaczone do dokonywania strukturyzowanych inwestycji (SIV)). | - |
4 | Standard instrument identifier | Międzynarodowy Numer Identyfikacyjny Papierów Wartościowych (ISIN) ocenianego instrumentu. Przez cały czas pozostaje bez zmian. | Opcjonalne. Dotyczy tylko ratingów instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji (z wyjątkiem SIV). | Kod ISO 6166. |
5 | Internal issuer identifier | Niepowtarzalny identyfikator emitenta (lub spółki dominującej emitenta). Przez cały czas pozostaje bez zmian. | Obowiązkowe. Dotyczy tylko ratingów korporacyjnych, ratingów państwa i finansów publicznych oraz ratingów SIV. | - |
6 | Standard issuer identifier | Niepowtarzalny kod identyfikacyjny jednostki (BIC) emitenta. Przez cały czas pozostaje bez zmian. | Opcjonalne. Dotyczy tylko ratingów korporacyjnych, ratingów państwa i finansów publicznych oraz ratingów SIV. | Kod ISO 9362. |
7 | Rating BOP | Wartość stopnia na początku okresu sprawozdawczego. Musi być identyczna z ratingiem EOP dla poprzedniego okresu, z wyjątkiem sytuacji, gdy dokonano zmian w skali ratingowej. | Obowiązkowe. Dotyczy tylko ratingów, które istniały na początku okresu sprawozdawczego. | - |
8 | Rating EOP | Wartość stopnia na koniec okresu sprawozdawczego. | Obowiązkowe. Dotyczy tylko ratingów, które istniały na koniec okresu sprawozdawczego. | - |
9 | New rating | Informuje o wygenerowaniu ratingu po raz pierwszy w trakcie okresu sprawozdawczego. | Obowiązkowe. | - |
10 | Withdrawal | Informuje o cofnięciu ratingu w trakcie okresu sprawozdawczego. Po cofnięciu ratingu, rating ten nie jest już zgłaszany w kolejnych okresach sprawozdawczych. | Obowiązkowe, jeżeli w trakcie okresu sprawozdawczego cofnięto rating. | - |
11 | Withdrawal reason | Powód, dla którego zgłoszono "cofnięcie". | Obowiązkowe, jeżeli zgłoszono "cofnięcie". | - "1" w przypadku niepoprawnych lub niewystarczających informacji na temat emitenta/emisji, - "2" w przypadku upadłości ocenianego podmiotu lub restrukturyzacji zadłużenia, - "3" w przypadku reorganizacji ocenianego podmiotu, w tym połączenia lub przejęcia ocenianego podmiotu, - "4" w przypadku upływu terminu wymagalności zobowiązania dłużnego, - "5" w przypadku automatycznego unieważnienia ratingu z powodu modelu biznesowego agencji ratingowej, - "6" w przypadku końca obowiązywania ratingu z innych powodów. |
12 | Default | Informuje, czy w danym okresie sprawozdawczym ocenianego emitenta lub oceniany instrument cechowało niewykonanie zobowiązania, zgodnie z art. 9 ust. 2. | Obowiązkowe. | - |
13 | Solicited/ Unsolicited | Rating kredytowy uznaje się za niezamówiony, jeżeli procedura nadania ratingu nie została zainicjowana na wniosek emitenta lub ocenianego podmiotu. Rating kredytowy uznaje się za zamówiony, jeżeli procedura nadania ratingu została zainicjowana przez emitenta, oceniany podmiot lub jego przedstawiciela. | Obowiązkowe. | - "S" w przypadku ratingu zamówionego, - "U" w przypadku ratingu niezamówionego, - "N" w przypadku gdy informacja ta nie jest dostępna dla okresów sprawozdawczych sprzed 7 września 2010 r. |
14 | Location of the issuance of the rating | Określa, przez kogo rating został wystawiony. | Obowiązkowe. | - "I" w przypadku gdy rating został wystawiony w UE przez agencję ratingową zarejestrowaną zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1060/2009, - "E" w przypadku gdy rating został zatwierdzony zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1060/2009, - "T" w przypadku gdy rating został wystawiony przez certyfikowaną agencję ratingową zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1060/2009 z późn. zm., - "N" w przypadku gdy informacja ta nie jest dostępna dla okresów sprawozdawczych sprzed 7 września 2010 r., - "O" we wszystkich innych przypadkach. |
15 | Time horizon | Określa, czy rating jest krótko- czy długoterminowy. Przez cały czas pozostaje bez zmian. | Obowiązkowe. | - "S" jeżeli rating jest krótkoterminowy, - "L" jeżeli rating jest długoterminowy. |
16 | Rating type | Określa, czy dany rating jest ratingiem korporacyjnym, ratingiem państwa i finansów publicznych, czy też ratingiem instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji. Przez cały czas pozostaje bez zmian. | Obowiązkowe. | - "C" w przypadku ratingu korporacyjnego, - "S" w przypadku ratingu państwa i finansów publicznych, - "T" w przypadku ratingu instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji. |
17 | Country | Kod państwa ocenianego emitenta/instrumentu | Obowiązkowe. | ISO 3166-1. Dla oznaczenia kategorii "międzynarodowy" stosuje się kod "ZZ". |
18 | Industry | Segment branży emitenta. | Obowiązkowe. Dotyczy ratingów korporacyjnych. | - "FI" w przypadku instytucji finansowej, w tym instytucji kredytowych i firm inwestycyjnych, - "IN" w przypadku zakładów ubezpieczeń, - "CO" w przypadku emitenta korporacyjnego nieuznawanego za instytucję finansową lub zakład ubezpieczeń. |
19 | Sector | Określa podkategorie ratingów państwa i finansów publicznych. | Obowiązkowe. Dotyczy ratingów państwa i finansów publicznych. | - "FC" dla ratingu obligacji państwowych w walucie obcej, - "SL" dla ratingu obligacji państwowych w walucie krajowej, - "SM" dla ratingu jednostek państwowych niższego szczebla lub ratingu gmin, - "SO" dla ratingu organizacji ponadnarodowych, - "PE" dla ratingu podmiotów publicznych. |
20 | Asset class | Określa główne klasy aktywów dla ratingów instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji. | Obowiązkowe. Dotyczy ratingów instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji. | - "ABS" dla papierów wartościowych zabezpieczonych aktywami, - "RMBS" dla papierów wartościowych zabezpieczonych spłatami mieszkaniowych kredytów hipotecznych, - "CMBS" dla papierów wartościowych zabezpieczonych spłatami kredytów hipotecznych na nieruchomości komercyjne, - "CDO" dla instrumentów typu CDO, - "ABCP" dla papierów dłużnych przedsiębiorstw zabezpieczonych aktywami, - "OTH" we wszystkich innych przypadkach. |
21 | Subasset | Określa podklasy aktywów dla ratingów ABS, RMBS i CDO. | Obowiązkowe. Dotyczy określonych klas aktywów dla ratingów instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji. | Dla ABS: - "CCS" dla papierów wartościowych zabezpieczonych wierzytelnościami związanymi z zadłużeniem na kartach kredytowych, - "ALB" dla papierów wartościowych zabezpieczonych spłatami kredytów na zakup samochodów, - "OTH" dla ABS innego rodzaju. Dla RMBS: - "HEL" dla pożyczek hipotecznych, - "PRR" dla RMBS najwyższej jakości; - "NPR" dla RMBS pośledniej jakości. Dla CDO: - "CFH" dla instrumentów typu CDO/CLO opartych na przepływach pieniężnych lub hybrydowych instrumentów typu CDO/CLO, - "SDO" dla syntetycznych instrumentów typu CDO/ CLO, - "MVO" dla instrumentów typu CDO opartych na wartości rynkowej. |
22 | Vintage year | Określa rok, w którym wyemitowano oceniany instrument. Przez cały czas pozostaje bez zmian. | Obowiązkowe. Dotyczy ratingów instrumentów finansowych będących wynikiem sekurytyzacji. | - |
23 | Responsible CRA unique identifier | Kod identyfikacyjny jednostki (BIC) podmiotu odpowiedzialnego za rating, tzn. w przypadku: - ratingu wystawionego w UE - kod BIC agencji ratingowej zarejestrowanej zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1060/2009, która wystawiła rating, - ratingu zatwierdzonego - kod BIC agencji ratingowej zarejestrowanej zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1060/2009, która zatwierdziła rating, - ratingu wystawionego przez agencję ratingową certyfikowaną zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1060/2009 - kod BIC podmiotu certyfikowanego, - ratingu wystawionego w państwie trzecim, który nie został zatwierdzony przez agencję ratingową zarejestrowaną zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1060/2009 - kod BIC agencji ratingowej z państwa trzeciego, która wystawiła rating. | Obowiązkowe. | ISO 9362. |
24 | Historical reporting period of the rating | Identyfikuje miniony okres sprawozdawczy. Należy stosować w przypadku zgłoszenia ratingu dla opublikowanego okresu w celu korekty błędów rzeczowych. | Opcjonalne. | Format daty ISO 8601 (RRRR-M-MDD). |
25 | Reason for historical rating reporting | Powód zgłoszenia ratingu za uprzednio zgłoszony okres. | Obowiązkowe, jeżeli zgłoszono "historyczny okres sprawozdawczy dla ratingu". | - |
Tabela 2: Wykaz pól stosowanych na potrzeby anulowania danych ratingowych
Nr | Identyfikator pola | Opis | Rodzaj | Norma |
1 | Rating identifier | Oznaczenie dotychczasowego identyfikatora ratingu, który ma zostać anulowany. | Obowiązkowe. | - |
2 | Reason for Historic Cancellation | Powód anulowania ratingu za wszystkie uprzednio zgłoszone okresy. | Opcjonalne. Obowiązkowe w przypadku całkowitego anulowania ratingu (anulowania ratingu za wszystkie okresy). | - |
Tabela 3: Wykaz pól zawierających dane o charakterze technicznym w pliku z danymi ratingowymi
Nr | Identyfikator pola | Opis | Rodzaj | Norma |
1 | Language | Określa język pliku. | Obowiązkowe. | ISO 639-1. |
2 | CRA unique identifier | Kod stosowany wewnętrznie w systemie na potrzeby identyfikacji agencji ratingowej. Musi odpowiadać kodowi identyfikacyjnemu jednostki (BIC) dla agencji ratingowej przesyłającej plik. | Obowiązkowe. | ISO 9362. |
3 | Version | Wersja standardu XML (XML Schema Definition (XSD)) zastosowana do wygenerowania pliku. | Obowiązkowe. | Dokładny numer wersji. |
4 | Creation date | Data utworzenia pliku. | Obowiązkowe. | Format daty ISO 8601 (RRRR-MM-DD). |
5 | Creation time | Czas utworzenia pliku. Podawany według czasu lokalnego dla agencji ratingowej generującej plik i wyrażony jako uniwersalny czas koordynowany (UTC) +/- liczba godzin. | Obowiązkowe. | Format czasu ISO 8601 (HH:MM:SS). |
6 | Creation time offset | Wskazuje przesunięcie lokalnego czasu utworzenia pliku względem czasu UTC o liczbę godzin HH w przód lub w tył. Odrębne podpole o wartości (+/-) HH, które podlega korekcie w przypadku zmiany czasu na czas letni. | Obowiązkowe. | - |
7 | Reporting period | Określa okres sprawozdawczy, którego dotyczy plik. Odpowiada początkowej dacie tego okresu. | Obowiązkowe. | Format daty ISO 8601 (RRRR-MM-DD) dla daty BOP. |
8 | Number of records | Łączna liczba rekordów w pliku zawierających ratingi, w tym zgłoszenia ratingów i informacje o ich anulowaniu. | Obowiązkowe. | - |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.