Rozporządzenie delegowane 2022/2074 zmieniające rozporządzenie (UE) nr 139/2014 w odniesieniu do definicji SNOWTAM
Dz.U.UE.L.2022.280.4
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2022/2074
z dnia 20 lipca 2022 r.
zmieniające rozporządzenie (UE) nr 139/2014 w odniesieniu do definicji SNOWTAM
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 1 , w szczególności jego art. 39 ust. 1 lit. a),
(1) W rozporządzeniu Komisji (UE) nr 139/2014 2 ustanowiono wymogi i procedury administracyjne dotyczące lotnisk, w tym przepisy dotyczące zgłaszania stanu nawierzchni drogi startowej i inicjowania powiadomienia o wystąpieniu lub usunięciu niebezpiecznych warunków spowodowanych śniegiem, lodem, topniejącym śniegiem lub stojącą wodą (SNOWTAM) w ramach globalnego formatu sprawozdawczości.
(2) SNOWTAM należy wydawać pod pewnymi warunkami, zgodnie z postanowieniami załącznika 15 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. ("konwencja chicagowska"), oraz z przepisami procedur dla służb żeglugi powietrznej - Zarządzanie informacjami lotniczymi (PANSAIM, dok. 10066), przyjętych przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO).
(3) Należy zmienić definicję SNOWTAM zawartą w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 139/2014, tak aby była zgodna z definicją zawartą w załączniku 15 do konwencji chicagowskiej i spójna z definicją zawartą w innych aktach prawnych Unii w tej dziedzinie, takich jak rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/373 3 .
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 139/2014.
(5) Zgodnie z art. 75 ust. 2 lit. b) i c) oraz art. 76 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1139 Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego przygotowała i przedłożyła Komisji opinię nr 03/2022 4 w odniesieniu do projektu przepisów wykonawczych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 20 lipca 2022 r.