Rozporządzenie delegowane 2021/859 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie kształcenie i szkolenie
Dz.U.UE.L.2021.190.1
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/859
z dnia 4 lutego 2021 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie"
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 1 , w szczególności jego art. 6 ust. 1,
(1) W celu zaspokojenia potrzeb stwierdzonych w zakresie odpowiednich tematów szczegółowych Komisja powinna określić liczbę i nazwę zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".
(2) Liczba zmiennych, które mają być zbierane, nie powinna przekraczać o więcej niż 5 % liczby zmiennych zbieranych dla dziedziny "kształcenie i szkolenie" w dniu wejścia w życie rozporządzenia (UE) 2019/1700,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" określono w załączniku.
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
W imieniu Komisji | |
Ursula VON DER LEYEN | |
Przewodnicząca |
ZAŁĄCZNIK
Liczba i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".
Liczba i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".
Temat | Temat szczegółowy | Identyfikator zmiennej | Nazwa zmiennej | |
01. Informacje techniczne - 12 zmiennych technicznych | Lokalizacja | COUNTRY | Państwo zamieszkania | |
REGION | Region zamieszkania | |||
DEG_URB | Stopień urbanizacji | |||
Informacje na temat zbierania danych | REFYEAR | Rok przeprowadzenia wywiadu | ||
REFMONTH | Miesiąc przeprowadzenia wywiadu | |||
REFDAY | Dzień przeprowadzenia wywiadu | |||
Identyfikacja | RESPID | Niepowtarzalny identyfikator | ||
Wagi | RESPWEIGHT | Współczynnik ważenia w przypadku osób | ||
NFEACTWEIGHT_5 | Współczynnik ważenia w przypadku informacji szczegółowych dotyczących 5 działań z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACTWEIGHT_2 | Współczynnik ważenia w przypadku 2 losowo wybranych działań z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
Charakterystyka wywiadu | INTMETHOD | Sposób przeprowadzenia wywiadu | ||
INTPART | Charakter udziału w badaniu | |||
02. Charakterystyka osób i gospodarstw domowych - 14 zbieranych zmiennych - 1 zmienna pochodna | Skład gospodarstwa domowego | HHNBPERS_tot | Łączna liczba członków gospodarstwa domowego (w tym respondent) | |
HHNBPERS_0_13 | Członkowie gospodarstwa domowego wieku 0-13 lat | |||
HHNBPERS_14_24 | Członkowie gospodarstwa domowego w wieku 14-24 lat (w tym respondent) | |||
HHNBPERS_25plus | Członkowie gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 25 lat (w tym respondent) | |||
HHTYPE | Rodzaj gospodarstwa domowego | |||
MARSTADEFACTO | Partnerzy mieszkający w tym samym gospodarstwie domowym | |||
Demografia | SEX | Płeć | ||
BIRTHYEAR | Rok urodzenia | |||
BIRTHPASS | Po ostatnim dniu urodzin | |||
AGE | Wiek w ukończonych latach | |||
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne | CITIZEN | Państwo głównego obywatelstwa | ||
BIRTHPLACE | Państwo urodzenia | |||
BIRTHFATHER | Państwo urodzenia ojca | |||
BIRTHMOTHER | Państwo urodzenia matki | |||
Czas pobytu w państwie | RESTIME | Czas pobytu w państwie zamieszkania w pełnych latach | ||
03. Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) - 21 zbieranych zmiennych | Poziom osiągniętego wykształcenia | HATLEVEL | Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia) | |
Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki | HATFIELD | Dziedzina najwyższego pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia | ||
HATYEAR | Rok, w którym pomyślnie ukończono najwyższy poziom kształcenia | |||
DROPEDUC | Nieukończone formalne kształcenie lub szkolenie | |||
DROPEDUCLEVEL | Poziom nieukończonego formalnego kształcenia lub szkolenia | |||
Wykształcenie rodziców | HATFATHER | Poziom wykształcenia ojca respondenta | ||
HATMOTHER | Poziom wykształcenia matki respondenta | |||
Umiejętności (według respondenta) | LANGMOTH1 | Kod pierwszego języka ojczystego | ||
LANGMOTH2 | Kod drugiego języka ojczystego | |||
LANGUSED | Używane języki inne niż ojczyste | |||
LANGUSED_1 | Kod pierwszego języka | |||
LANGUSED_2 | Kod drugiego języka | |||
LANGUSED_3 | Kod trzeciego języka | |||
LANGUSED_4 | Kod czwartego języka | |||
LANGUSED_5 | Kod piątego języka | |||
LANGUSED_6 | Kod szóstego języka | |||
LANGUSED_7 | Kod siódmego języka | |||
LANGBEST1 | Pierwszy najlepiej znany język inny niż język ojczysty | |||
LANGLEVEL1 | Poziom pierwszego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty | |||
LANGBEST2 | Drugi najlepiej znany język inny niż język ojczysty | |||
LANGLEVEL2 | Poziom drugiego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty | |||
04. Współczynnik aktywności zawodowej - 7 zbieranych zmiennych | Główny status na rynku pracy (samoocena) | MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) | |
Podstawowe cechy wykonywanej pracy | FTPT | Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena) | ||
JOBSTAT | Status zatrudnienia w głównej pracy | |||
JOBISCO | Zawód w głównej pracy | |||
LOCNACE | Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy | |||
Czas trwania umowy | PERMJOB | Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy | ||
Wielkość zakładu pracy | LOCSIZEFIRM | Wielkość jednostki lokalnej w głównej pracy | ||
05. Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe - 2 zbierane zmienne | Rozpoczęcie pracy | EMP12M | Zatrudnienie w dowolnym momencie w okresie ostatnich 12 miesięcy | |
JOBTIME | Rok rozpoczęcia pracy dla obecnego pracodawcy lub jako osoba pracująca na własny rachunek w głównej pracy | |||
06. Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu - 196 zbieranych zmiennych | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | SEEKINFO | Osoba szukała informacji na temat możliwości nauki w okresie ostatnich 12 miesięcy (formalnego i pozaformalnego kształcenia i szkolenia) | |
GUIDE | Poradnictwo na temat uczenia się uzyskane od instytucji/organizacji w okresie ostatnich 12 miesięcy | |||
GUIDE_1 | Doradztwo/porady na temat możliwości uczenia się (w tym wsparcie w poszukiwaniu informacji i ubieganiu się o możliwości uczenia się) | |||
GUIDE_2 | Badanie/ocena indywidualnych potrzeb w zakresie uczenia się w oparciu o testy kompetencji zawodowych lub wywiady | |||
GUIDE_3 | Porady/pomoc dotyczące procedury walidacji/ uznawania umiejętności, kompetencji lub wcześniejszej nauki | |||
GUIDESOURCE | Źródło poradnictwa na temat uczenia się uzyskanego w okresie ostatnich 12 miesięcy | |||
GUIDESOURCE_1 | Instytucje kształcenia lub szkolenia (szkoła, szkoła wyższa, uniwersytet, ośrodek kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucja kształcenia dorosłych, ośrodek walidacji itp.) | |||
GUIDESOURCE_2 | Publiczne służby zatrudnienia | |||
GUIDESOURCE_3 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | |||
GUIDESOURCE_4 | Inne instytucje/organizacje | |||
GUIDEINTER | Rodzaj interakcji wykorzystywany do uzyskania poradnictwa na temat uczenia się w okresie ostatnich 12 miesięcy | |||
GUIDEINTER_1 | Interakcja z osobą: twarzą w twarz, przez Skype, telefon, e-mail, specjalne strony internetowe itp. | |||
GUIDEINTER_2 | Interakcja bez udziału osoby: boty/roboty internetowe, automatyczne aplikacje online, o ile umożliwiają interakcję | |||
Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy) | FED | Uczestnictwo w formalnym kształceniu i szkoleniu (student/uczeń lub uczeń zawodu) w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
FEDNUM | Liczba działań z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia | |||
Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDSTARTYEAR | Rok rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDSTARTMONTH | Miesiąc rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDMAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDLEVEL | Poziom ostatniego działania z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia | |||
FEDCOMP | Ukończenie ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDFIELD | Dziedzina ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDWORKTIME | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego podczas płatnych godzin pracy | |||
Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPLACE | Miejsce ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDONMAT | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDONTEA | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDONPAR | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |||
Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDREASON_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | |||
FEDREASON_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | |||
FEDREASON_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | |||
FEDREASON_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | |||
FEDREASON_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | |||
FEDREASON_05 | Uczestnictwo było obowiązkowe | |||
FEDREASON_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | |||
FEDREASON_08 | W celu uzyskania świadectwa | |||
FEDREASON_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | |||
FEDREASONMAIN | Główne powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego | |||
Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDNBHOURS | Liczba godzin nauczania w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDPAID | Opłata za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDPAIDBY | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDPAIDBY_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | |||
FEDPAIDBY_2 | Publiczne służby zatrudnienia | |||
FEDPAIDBY_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | |||
FEDPAIDBY_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | |||
Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDUSEA | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDOUTCOME | Rezultaty ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |||
FEDOUTCOME_1 | Znalezienie (nowej) pracy | |||
FEDOUTCOME_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | |||
FEDOUTCOME_2 | Awans na wyższe stanowisko | |||
FEDOUTCOME_4 | Nowe obowiązki służbowe | |||
FEDOUTCOME_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | |||
FEDOUTCOME_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | |||
FEDOUTCOME_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | |||
FEDOUTCOMEMAIN | Główny rezultat ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |||
Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFE | Uczestnictwo w pozaformalnym kształceniu i szkoleniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy | ||
NFECOURSE | Kursy | |||
NFEWORKSHOP | Warsztaty i seminaria | |||
NFEGUIDEDJT | Nadzorowane zdobywanie kwalifikacji w trakcie pracy | |||
NFELESSON | Lekcje prywatne | |||
NFENUM | Liczba działań z zakresu pozaformalnego kształcenia i szkolenia | |||
Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT01_TYPE | Rodzaj pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT01_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT01_PURP | Cel pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT01_WORKTIME | Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | |||
NFEACT01_PAIDBY | Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | |||
NFEACT02_TYPE | Rodzaj drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT02_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT02_PURP | Cel drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT02_WORKTIME | Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | |||
NFEACT02_PAIDBY | Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | |||
NFEACT03_TYPE | Rodzaj trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT03_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT03_PURP | Cel trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT03_WORKTIME | Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | |||
NFEACT03_PAIDBY | Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | |||
NFEACT04_TYPE | Rodzaj czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT04_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT04_PURP | Cel czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT04_WORKTIME | Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | |||
NFEACT04_PAIDBY | Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | |||
NFEACT05_TYPE | Rodzaj piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT05_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT05_PURP | Cel piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEACT05_WORKTIME | Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | |||
NFEACT05_PAIDBY | Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | |||
NFERAND1 | Kod pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFERAND1_TYPE | Rodzaj pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEFIELD1 | Dziedzina pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEPROVIDER1 | Dostawca pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFECERT1 | Świadectwo wydane po zakończeniu pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFERAND2 | Kod drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFERAND2_TYPE | Rodzaj drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEFIELD2 | Dziedzina drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEPROVIDER2 | Dostawca drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFECERT2 | Świadectwo wydane po zakończeniu drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEPLACE1 | Miejsce pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEONMAT1 | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEONTEA1 | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEONPAR1 | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEPLACE2 | Miejsce drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEONMAT2 | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEONTEA2 | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEONPAR2 | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEINITIA1 | Inicjator pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEREASON1 | Powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEREASON1_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | |||
NFEREASON1_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | |||
NFEREASON1_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | |||
NFEREASON1_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | |||
NFEREASON1_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | |||
NFEREASON1_13 | Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy | |||
NFEREASON1_11 | Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa | |||
NFEREASON1_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | |||
NFEREASON1_08 | W celu uzyskania świadectwa | |||
NFEREASON1_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | |||
NFEREASON1_10 | Powody zdrowotne | |||
NFEREASON1_12 | W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej | |||
NFEREASONMAIN1 | Główne powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEINITIA2 | Inicjator drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEREASON2 | Powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEREASON2_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | |||
NFEREASON2_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | |||
NFEREASON2_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | |||
NFEREASON2_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | |||
NFEREASON2_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | |||
NFEREASON2_13 | Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy | |||
NFEREASON2_11 | Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa | |||
NFEREASON2_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | |||
NFEREASON2_08 | W celu uzyskania świadectwa | |||
NFEREASON2_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | |||
NFEREASON2_10 | Powody zdrowotne | |||
NFEREASON2_12 | W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej | |||
NFEREASONMAIN2 | Główne powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFENBHOURS1 | Liczba godzin nauki w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPAID1 | Opłata za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEPAIDBY1 | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEPAIDBY1_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | |||
NFEPAIDBY1_2 | Publiczne służby zatrudnienia | |||
NFEPAIDBY1_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | |||
NFEPAIDBY1_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | |||
NFEPAIDVAL1 | Wydatki związane z pierwszym losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFENBHOURS2 | Liczba godzin nauki w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEPAID2 | Opłata za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEPAIDBY2 | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEPAIDBY2_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | |||
NFEPAIDBY2_2 | Publiczne służby zatrudnienia | |||
NFEPAIDBY2_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | |||
NFEPAIDBY2_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | |||
NFEPAIDVAL2 | Wydatki związane z drugim losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFESKILLSMAIN1 | Główne umiejętności zdobyte podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEUSEA1 | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEOUTCOME1 | Rezultaty pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEOUTCOME1_1 | Znalezienie (nowej) pracy | |||
NFEOUTCOME1_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | |||
NFEOUTCOME1_2 | Awans na wyższe stanowisko | |||
NFEOUTCOME1_4 | Nowe obowiązki służbowe | |||
NFEOUTCOME1_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | |||
NFEOUTCOME1_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | |||
NFEOUTCOME1_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | |||
NFEOUTCOMEMAIN1 | Główny rezultat pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFESKILLSMAIN2 | Główne umiejętności zdobyte podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEUSEA2 | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEOUTCOME2 | Rezultaty drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
NFEOUTCOME2_1 | Znalezienie (nowej) pracy | |||
NFEOUTCOME2_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | |||
NFEOUTCOME2_2 | Awans na wyższe stanowisko | |||
NFEOUTCOME2_4 | Nowe obowiązki służbowe | |||
NFEOUTCOME2_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | |||
NFEOUTCOME2_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | |||
NFEOUTCOME2_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | |||
NFEOUTCOMEMAIN2 | Główny rezultat drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |||
Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | WANT | Chęć (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu | ||
NONEED | Brak potrzeby (dalszego) kształcenia i szkolenia | |||
DIFFTYPE | Powody braku (większego) uczestnictwa w formalnym lub pozaformalnym kształceniu i szkoleniu | |||
DIFFTYPE_01 | Warunki wstępne | |||
DIFFTYPE_02 | Koszt | |||
DIFFTYPE_03a | Brak wsparcia ze strony pracodawcy | |||
DIFFTYPE_03b | Brak wsparcia ze strony służb publicznych | |||
DIFFTYPE_04 | Harmonogram | |||
DIFFTYPE_05 | Odległość | |||
DIFFTYPE_07 | Obowiązki rodzinne | |||
DIFFTYPE_08a | Zdrowie | |||
DIFFTYPE_08b | Wiek | |||
DIFFTYPE_09 | Inne powody osobiste | |||
DIFFTYPE_10 | Brak (oferty) odpowiedniego kształcenia lub szkolenia | |||
DIFFTYPE_12 | Złe doświadczenia związane z wcześniejszą nauką | |||
DIFFTYPE_13 | Brak wolnych miejsc | |||
DIFFTYPE_14 | Zbyt mała liczba zarejestrowanych uczestników | |||
DIFFMAIN | Główny powód braku (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu | |||
Uczenie się nieformalne | INF | Uczestnictwo w uczeniu się nieformalnym w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
INFFAMILY | Uczenie się od członka rodziny, przyjaciela lub współpracownika | |||
INFMATERIAL | Uczenie się z wykorzystaniem materiałów drukowanych (książek, czasopism branżowych itp.) | |||
INFDEVICE | Uczenie się z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (z dostępem do internetu lub bez) | |||
INFMUSEUM | uczenie się podczas wizyt z przewodnikiem w muzeach, obiektach historycznych, przyrodniczych lub przemysłowych | |||
INFLIBRARIES | Uczenie się w ośrodkach edukacyjnych (m.in. w bibliotekach) | |||
INFPURP | Cel uczenia się nieformalnego w okresie ostatnich 12 miesięcy | |||
07. Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia - 2 zbierane zmienne | Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia | GENHEALTH | Samoocena ogólnego stanu zdrowia | |
GALI | Ograniczenia w codziennej aktywności spowodowane problemami zdrowotnymi (globalny wskaźnik ograniczeń w codziennej aktywności - GALI) | |||
08. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie - 1 zbierana zmienna | Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem | HHINCOME | Bieżący miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.