Rozporządzenie delegowane 2021/859 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie kształcenie i szkolenie

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2021.190.1

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 maja 2021 r.

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/859
z dnia 4 lutego 2021 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie"
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 1 , w szczególności jego art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zaspokojenia potrzeb stwierdzonych w zakresie odpowiednich tematów szczegółowych Komisja powinna określić liczbę i nazwę zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".

(2) Liczba zmiennych, które mają być zbierane, nie powinna przekraczać o więcej niż 5 % liczby zmiennych zbieranych dla dziedziny "kształcenie i szkolenie" w dniu wejścia w życie rozporządzenia (UE) 2019/1700,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" określono w załączniku.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 4 lutego 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

Liczba i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".

TematTemat szczegółowyIdentyfikator zmiennejNazwa zmiennej
01. Informacje techniczne - 12 zmiennych technicznychLokalizacjaCOUNTRYPaństwo zamieszkania
REGIONRegion zamieszkania
DEG_URBStopień urbanizacji
Informacje na temat zbierania danychREFYEARRok przeprowadzenia wywiadu
REFMONTHMiesiąc przeprowadzenia wywiadu
REFDAYDzień przeprowadzenia wywiadu
IdentyfikacjaRESPIDNiepowtarzalny identyfikator
WagiRESPWEIGHTWspółczynnik ważenia w przypadku osób
NFEACTWEIGHT_5Współczynnik ważenia w przypadku informacji szczegółowych dotyczących 5 działań z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACTWEIGHT_2Współczynnik ważenia w przypadku 2 losowo wybranych działań z zakresu uczenia się pozaformalnego
Charakterystyka wywiaduINTMETHODSposób przeprowadzenia wywiadu
INTPARTCharakter udziału w badaniu
02. Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

- 14 zbieranych zmiennych

- 1 zmienna pochodna

Skład gospodarstwa domowegoHHNBPERS_totŁączna liczba członków gospodarstwa domowego (w tym respondent)
HHNBPERS_0_13Członkowie gospodarstwa domowego wieku 0-13 lat
HHNBPERS_14_24Członkowie gospodarstwa domowego w wieku 14-24 lat (w tym respondent)
HHNBPERS_25plusCzłonkowie gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 25 lat (w tym respondent)
HHTYPERodzaj gospodarstwa domowego
MARSTADEFACTOPartnerzy mieszkający w tym samym gospodarstwie domowym
DemografiaSEXPłeć
BIRTHYEARRok urodzenia
BIRTHPASSPo ostatnim dniu urodzin
AGEWiek w ukończonych latach
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjneCITIZENPaństwo głównego obywatelstwa
BIRTHPLACEPaństwo urodzenia
BIRTHFATHERPaństwo urodzenia ojca
BIRTHMOTHERPaństwo urodzenia matki
Czas pobytu w państwieRESTIMECzas pobytu w państwie zamieszkania w pełnych latach
03. Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) - 21 zbieranych zmiennychPoziom osiągniętego wykształceniaHATLEVELPoziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia)
Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia naukiHATFIELDDziedzina najwyższego pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia
HATYEARRok, w którym pomyślnie ukończono najwyższy poziom kształcenia
DROPEDUCNieukończone formalne kształcenie lub szkolenie
DROPEDUCLEVELPoziom nieukończonego formalnego kształcenia lub szkolenia
Wykształcenie rodzicówHATFATHERPoziom wykształcenia ojca respondenta
HATMOTHERPoziom wykształcenia matki respondenta
Umiejętności (według respondenta)LANGMOTH1Kod pierwszego języka ojczystego
LANGMOTH2Kod drugiego języka ojczystego
LANGUSEDUżywane języki inne niż ojczyste
LANGUSED_1Kod pierwszego języka
LANGUSED_2Kod drugiego języka
LANGUSED_3Kod trzeciego języka
LANGUSED_4Kod czwartego języka
LANGUSED_5Kod piątego języka
LANGUSED_6Kod szóstego języka
LANGUSED_7Kod siódmego języka
LANGBEST1Pierwszy najlepiej znany język inny niż język ojczysty
LANGLEVEL1Poziom pierwszego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty
LANGBEST2Drugi najlepiej znany język inny niż język ojczysty
LANGLEVEL2Poziom drugiego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty
04. Współczynnik aktywności zawodowej - 7 zbieranych zmiennychGłówny status na rynku pracy (samoocena)MAINSTATGłówny status na rynku pracy (samoocena)
Podstawowe cechy wykonywanej pracyFTPTGłówna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena)
JOBSTATStatus zatrudnienia w głównej pracy
JOBISCOZawód w głównej pracy
LOCNACEDziałalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy
Czas trwania umowyPERMJOBRodzaj umowy w głównym miejscu pracy
Wielkość zakładu pracyLOCSIZEFIRMWielkość jednostki lokalnej w głównej pracy
05. Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe

- 2 zbierane zmienne

Rozpoczęcie pracyEMP12MZatrudnienie w dowolnym momencie w okresie ostatnich 12 miesięcy
JOBTIMERok rozpoczęcia pracy dla obecnego pracodawcy lub jako osoba pracująca na własny rachunek w głównej pracy
06. Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu - 196 zbieranych zmiennychDostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)SEEKINFOOsoba szukała informacji na temat możliwości nauki w okresie ostatnich 12 miesięcy (formalnego i pozaformalnego kształcenia i szkolenia)
GUIDEPoradnictwo na temat uczenia się uzyskane od instytucji/organizacji w okresie ostatnich 12 miesięcy
GUIDE_1Doradztwo/porady na temat możliwości uczenia się (w tym wsparcie w poszukiwaniu informacji i ubieganiu się o możliwości uczenia się)
GUIDE_2Badanie/ocena indywidualnych potrzeb w zakresie uczenia się w oparciu o testy kompetencji zawodowych lub wywiady
GUIDE_3Porady/pomoc dotyczące procedury walidacji/ uznawania umiejętności, kompetencji lub wcześniejszej nauki
GUIDESOURCEŹródło poradnictwa na temat uczenia się uzyskanego w okresie ostatnich 12 miesięcy
GUIDESOURCE_1Instytucje kształcenia lub szkolenia (szkoła, szkoła wyższa, uniwersytet, ośrodek kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucja kształcenia dorosłych, ośrodek walidacji itp.)
GUIDESOURCE_2Publiczne służby zatrudnienia
GUIDESOURCE_3Pracodawca lub przyszły pracodawca
GUIDESOURCE_4Inne instytucje/organizacje
GUIDEINTERRodzaj interakcji wykorzystywany do uzyskania poradnictwa na temat uczenia się w okresie ostatnich 12 miesięcy
GUIDEINTER_1Interakcja z osobą: twarzą w twarz, przez Skype, telefon, e-mail, specjalne strony internetowe itp.
GUIDEINTER_2Interakcja bez udziału osoby: boty/roboty internetowe, automatyczne aplikacje online, o ile umożliwiają interakcję
Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy)FEDUczestnictwo w formalnym kształceniu i szkoleniu (student/uczeń lub uczeń zawodu) w okresie ostatnich 12 miesięcy
FEDNUMLiczba działań z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia
Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)FEDSTARTYEARRok rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego
FEDSTARTMONTHMiesiąc rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego
FEDMAINSTATGłówny status na rynku pracy (samoocena) na początku ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDLEVELPoziom ostatniego działania z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia
FEDCOMPUkończenie ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDFIELDDziedzina ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDWORKTIMEOstatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego podczas płatnych godzin pracy
Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)FEDPLACEMiejsce ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDONMATDostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDONTEAInterakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDONPARInterakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)FEDREASONPowody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego
FEDREASON_01aW celu lepszego wykonywania pracy
FEDREASON_01bW celu poprawy perspektyw zawodowych
FEDREASON_02W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy
FEDREASON_03W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu
FEDREASON_04W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej
FEDREASON_05Uczestnictwo było obowiązkowe
FEDREASON_06_7W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości
FEDREASON_08W celu uzyskania świadectwa
FEDREASON_09W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności
FEDREASONMAINGłówne powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego
Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)FEDNBHOURSLiczba godzin nauczania w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDPAIDOpłata za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego
FEDPAIDBYŹródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego
FEDPAIDBY_1Pracodawca lub przyszły pracodawca
FEDPAIDBY_2Publiczne służby zatrudnienia
FEDPAIDBY_3Inne instytucje publiczne lub prywatne
FEDPAIDBY_4Członek gospodarstwa domowego lub krewny
Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)FEDUSEAObecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDOUTCOMERezultaty ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
FEDOUTCOME_1Znalezienie (nowej) pracy
FEDOUTCOME_3Wyższa pensja/wynagrodzenie
FEDOUTCOME_2Awans na wyższe stanowisko
FEDOUTCOME_4Nowe obowiązki służbowe
FEDOUTCOME_5Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych
FEDOUTCOME_6Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)
FEDOUTCOME_7Nie osiągnięto jeszcze rezultatów
FEDOUTCOMEMAINGłówny rezultat ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego
Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)NFEUczestnictwo w pozaformalnym kształceniu i szkoleniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy
NFECOURSEKursy
NFEWORKSHOPWarsztaty i seminaria
NFEGUIDEDJTNadzorowane zdobywanie kwalifikacji w trakcie pracy
NFELESSONLekcje prywatne
NFENUMLiczba działań z zakresu pozaformalnego kształcenia i szkolenia
Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)NFEACT01_TYPERodzaj pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT01_MAINSTATGłówny status na rynku pracy (samoocena) na początku pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT01_PURPCel pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT01_WORKTIMEPierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT01_PAIDBYPierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFEACT02_TYPERodzaj drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT02_MAINSTATGłówny status na rynku pracy (samoocena) na początku drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT02_PURPCel drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT02_WORKTIMEDrugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT02_PAIDBYDrugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFEACT03_TYPERodzaj trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT03_MAINSTATGłówny status na rynku pracy (samoocena) na początku trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT03_PURPCel trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT03_WORKTIMETrzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT03_PAIDBYTrzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFEACT04_TYPERodzaj czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT04_MAINSTATGłówny status na rynku pracy (samoocena) na początku czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT04_PURPCel czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT04_WORKTIMECzwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT04_PAIDBYCzwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFEACT05_TYPERodzaj piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT05_MAINSTATGłówny status na rynku pracy (samoocena) na początku piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT05_PURPCel piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEACT05_WORKTIMEPiąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy
NFEACT05_PAIDBYPiąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę
NFERAND1Kod pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFERAND1_TYPERodzaj pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEFIELD1Dziedzina pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPROVIDER1Dostawca pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFECERT1Świadectwo wydane po zakończeniu pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFERAND2Kod drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFERAND2_TYPERodzaj drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEFIELD2Dziedzina drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPROVIDER2Dostawca drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFECERT2Świadectwo wydane po zakończeniu drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
Korzystanie z technologii informacyjno- komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)NFEPLACE1Miejsce pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONMAT1Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONTEA1Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONPAR1Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPLACE2Miejsce drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONMAT2Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONTEA2Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEONPAR2Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)NFEINITIA1Inicjator pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEREASON1Powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEREASON1_01aW celu lepszego wykonywania pracy
NFEREASON1_01bW celu poprawy perspektyw zawodowych
NFEREASON1_02W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy
NFEREASON1_03W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu
NFEREASON1_04W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej
NFEREASON1_13Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy
NFEREASON1_11Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa
NFEREASON1_06_7W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości
NFEREASON1_08W celu uzyskania świadectwa
NFEREASON1_09W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności
NFEREASON1_10Powody zdrowotne
NFEREASON1_12W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej
NFEREASONMAIN1Główne powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEINITIA2Inicjator drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEREASON2Powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEREASON2_01aW celu lepszego wykonywania pracy
NFEREASON2_01bW celu poprawy perspektyw zawodowych
NFEREASON2_02W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy
NFEREASON2_03W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu
NFEREASON2_04W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej
NFEREASON2_13Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy
NFEREASON2_11Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa
NFEREASON2_06_7W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości
NFEREASON2_08W celu uzyskania świadectwa
NFEREASON2_09W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności
NFEREASON2_10Powody zdrowotne
NFEREASON2_12W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej
NFEREASONMAIN2Główne powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego
Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)NFENBHOURS1Liczba godzin nauki w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAID1Opłata za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAIDBY1Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAIDBY1_1Pracodawca lub przyszły pracodawca
NFEPAIDBY1_2Publiczne służby zatrudnienia
NFEPAIDBY1_3Inne instytucje publiczne lub prywatne
NFEPAIDBY1_4Członek gospodarstwa domowego lub krewny
NFEPAIDVAL1Wydatki związane z pierwszym losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFENBHOURS2Liczba godzin nauki w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAID2Opłata za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAIDBY2Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEPAIDBY2_1Pracodawca lub przyszły pracodawca
NFEPAIDBY2_2Publiczne służby zatrudnienia
NFEPAIDBY2_3Inne instytucje publiczne lub prywatne
NFEPAIDBY2_4Członek gospodarstwa domowego lub krewny
NFEPAIDVAL2Wydatki związane z drugim losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego
Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)NFESKILLSMAIN1Główne umiejętności zdobyte podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEUSEA1Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEOUTCOME1Rezultaty pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEOUTCOME1_1Znalezienie (nowej) pracy
NFEOUTCOME1_3Wyższa pensja/wynagrodzenie
NFEOUTCOME1_2Awans na wyższe stanowisko
NFEOUTCOME1_4Nowe obowiązki służbowe
NFEOUTCOME1_5Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych
NFEOUTCOME1_6Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)
NFEOUTCOME1_7Nie osiągnięto jeszcze rezultatów
NFEOUTCOMEMAIN1Główny rezultat pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFESKILLSMAIN2Główne umiejętności zdobyte podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEUSEA2Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEOUTCOME2Rezultaty drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
NFEOUTCOME2_1Znalezienie (nowej) pracy
NFEOUTCOME2_3Wyższa pensja/wynagrodzenie
NFEOUTCOME2_2Awans na wyższe stanowisko
NFEOUTCOME2_4Nowe obowiązki służbowe
NFEOUTCOME2_5Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych
NFEOUTCOME2_6Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)
NFEOUTCOME2_7Nie osiągnięto jeszcze rezultatów
NFEOUTCOMEMAIN2Główny rezultat drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego
Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)WANTChęć (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu
NONEEDBrak potrzeby (dalszego) kształcenia i szkolenia
DIFFTYPEPowody braku (większego) uczestnictwa w formalnym lub pozaformalnym kształceniu i szkoleniu
DIFFTYPE_01Warunki wstępne
DIFFTYPE_02Koszt
DIFFTYPE_03aBrak wsparcia ze strony pracodawcy
DIFFTYPE_03bBrak wsparcia ze strony służb publicznych
DIFFTYPE_04Harmonogram
DIFFTYPE_05Odległość
DIFFTYPE_07Obowiązki rodzinne
DIFFTYPE_08aZdrowie
DIFFTYPE_08bWiek
DIFFTYPE_09Inne powody osobiste
DIFFTYPE_10Brak (oferty) odpowiedniego kształcenia lub szkolenia
DIFFTYPE_12Złe doświadczenia związane z wcześniejszą nauką
DIFFTYPE_13Brak wolnych miejsc
DIFFTYPE_14Zbyt mała liczba zarejestrowanych uczestników
DIFFMAINGłówny powód braku (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu
Uczenie się nieformalneINFUczestnictwo w uczeniu się nieformalnym w okresie ostatnich 12 miesięcy
INFFAMILYUczenie się od członka rodziny, przyjaciela lub współpracownika
INFMATERIALUczenie się z wykorzystaniem materiałów drukowanych (książek, czasopism branżowych itp.)
INFDEVICEUczenie się z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (z dostępem do internetu lub bez)
INFMUSEUMuczenie się podczas wizyt z przewodnikiem w muzeach, obiektach historycznych, przyrodniczych lub przemysłowych
INFLIBRARIESUczenie się w ośrodkach edukacyjnych (m.in. w bibliotekach)
INFPURPCel uczenia się nieformalnego w okresie ostatnich 12 miesięcy
07. Zdrowie: stan zdrowia

i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia

- 2 zbierane zmienne

Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowiaGENHEALTHSamoocena ogólnego stanu zdrowia
GALIOgraniczenia w codziennej aktywności spowodowane problemami zdrowotnymi (globalny wskaźnik ograniczeń w codziennej aktywności - GALI)
08. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie

- 1 zbierana zmienna

Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółemHHINCOMEBieżący miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego
1 Dz.U. L 261I z 14.10.2019, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.