Rozporządzenie delegowane 2021/1429 zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 w odniesieniu do danych dotyczących nowych pojazdów ciężkich, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie
Dz.U.UE.L.2021.309.1
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/1429
z dnia 31 maja 2021 r.
zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 w odniesieniu do danych dotyczących nowych pojazdów ciężkich, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 1 lit. a),
(1) Aby zapewnić dogłębną analizę zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) 2018/956, konieczne są dane umożliwiające identyfikację pojazdów ciężkich zarejestrowanych jako "pojazdy specjalnego przeznaczenia" zgodnie z definicją w pkt 2.2 części A załącznika I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 2 oraz określenie średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta do celów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 3 . Takie dane zapisuje się w pkt 51 świadectwa zgodności nowo zarejestrowanego pojazdu ciężkiego. Należy zatem dostosować wymogi dotyczące danych określone w części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 dotyczące danych, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie.
(2) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2018/956,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Ursula VON DER LEYEN | |
Przewodnicząca |