Art. 6. - Rozporządzenie delegowane 2019/1745 uzupełniające i zmieniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE w odniesieniu do punktów ładowania dla pojazdów silnikowych kategorii L, zasilania statków żeglugi śródlądowej energią elektryczną z lądu, dostarczania wodoru na potrzeby transportu drogowego i dostarczania gazu ziemnego na potrzeby transportu drogowego i wodnego oraz uchylające rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/674

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.268.1

Akt utracił moc
Wersja od: 22 października 2019 r.
Artykuł  6

W załączniku II do dyrektywy 2014/94/UE wprowadza się następujące zmiany:

(1)
pkt 2.1 otrzymuje brzmienie:

"2.1. Zewnętrzne punkty tankowania wodoru, które służą do dystrybucji gazowego wodoru stosowanego jako paliwo w pojazdach silnikowych, muszą być zgodne z wymogami w zakresie interoperacyjności opisanymi w normie EN 17127 »Zewnętrzne punkty tankowania wodoru dystrybuujące gazowy wodór i stosowane procedury tankowania«.";

(2)
pkt 2.2 otrzymuje brzmienie:

"2.2. Parametry jakościowe wodoru dystrybuowanego w punktach tankowania wodoru do pojazdów silnikowych muszą być zgodne z wymogami opisanymi w normie EN 17124 »Paliwo wodorowe - Specyfikacja produktu i zapewnienie jakości - Zastosowania polimerowych ogniw paliwowych (PEM) dla pojazdów drogowych«; metody zapewnienia jakości wodoru są również opisane w tej normie.";

(3)
pkt 2.3 otrzymuje brzmienie:

"2.3. Algorytm tankowania musi być zgodny z wymogami normy EN 17127 »Zewnętrzne punkty tankowania wodoru dystrybuujące gazowy wodór i stosowane procedury tankowania«.";

(4)
pkt 2.4 otrzymuje brzmienie:

"2.4. Po zakończeniu procesów certyfikacji złączy zgodnie z normą EN ISO 17268 złącza dla pojazdów silnikowych stosowane do tankowania gazowego wodoru muszą być zgodne z normą EN ISO 17268 »Urządzenia przyłączeniowe do tankowania pojazdów lądowych napędzanych gazowym wodorem«.";

(5)
pkt 3.3 otrzymuje brzmienie:

"3.3. Profil złącza musi być zgodny z wymogami określonymi w normie EN ISO 14469 »Pojazdy drogowe - Złącze do tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG)«.".

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.