Rozporządzenie 3403/89 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2159/89 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania szczególnych środków w odniesieniu do orzechów i chleba świętojańskiego przewidzianych w tytule IIa rozporządzenia Rady (EWG) nr 1035/72

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1989.328.23

Akt jednorazowy
Wersja od: 14 listopada 1989 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (EWG) NR 3403/89
z dnia 13 listopada 1989 r.
zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2159/89 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania szczególnych środków w odniesieniu do orzechów i chleba świętojańskiego przewidzianych w tytule IIa rozporządzenia Rady (EWG) nr 1035/72

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1035/72 z dnia 18 maja 1972 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1119/89(2), w szczególności jego art. 14g,

a także mając na uwadze, co następuje:

rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2159/89(3) ustanawia warunki przyznawania pomocy, do której na pewnych warunkach mogą być uprawnione organizacje producentów orzechów i chleba świętojańskiego;

w celu ułatwienia sposobu działania tych organizacji oraz aby szybciej wprowadzić w życie plany poprawy jakości i obrotu, należy przewidzieć wypłaty zaliczek;

warunki przyznawania oraz kwota takich zaliczek powinny być określone; jednakże wypłata zaliczki musi być uzależniona od wniesienia zabezpieczenia w celu zagwarantowania, że zostaną wypełnione zobowiązania podjęte przez beneficjentów; muszą zostać ustalone warunki wnoszenia i zwalniania zabezpieczenia;

musi zostać ustalony tymczasowy kurs wymiany stosowany do maksymalnej kwoty rocznej pomocy, w przypadku gdy jest dokonywana wypłata zaliczek pomocy na realizację planów poprawy jakości i obrotu;

środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Owoców i Warzyw,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (EWG) nr 2159/89 wprowadza się następujące zmiany:

1) W art. 19 dodaje się ustęp w brzmieniu:

"Za wyjątkiem przypadku siły wyższej przedłożenie wniosku po upływie wyżej wymienionego okresu powoduje 5-procentowej zmniejszenie pomocy; żadne wnioski nie mogą być przyjęte po okresie zwłoki przekraczającym 30 dni.".

2. Dodaje się art. 22a w brzmieniu:

"Artykuł 22a

1. Państwa Członkowskie mogą przyznać organizacjom producentów, które się o to ubiegają, zaliczki pomocy na ustanowienie odnawialnego funduszu oraz pomocy na realizację planów poprawy jakości i obrotu.

2. W przypadku pomocy na ustanowienie odnawialnego funduszu wypłata zaliczki może nastąpić tylko jeden raz:

- w odniesieniu do wniosku złożonego najpóźniej w ciągu 18 miesięcy następujących po szczególnym uznaniu i na formularzu określonym w załączniku V,

- w przypadku gdy organizacja producentów będąca wnioskodawcą dostarcza dowodu, że kapitał funduszu został ustanowiony, jak przewidziano w art. 14c ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 1035/72.

Kwota zaliczki nie przekracza 60% całkowitego wkładu finansowego Państwa Członkowskiego i Wspólnoty na finansowanie odnawialnego funduszu ustanowionego na podstawie szacunkowych danych dotyczących sprzedaży w roku gospodarczym następującym po szczególnym uznaniu, zgodnie z pkt 6 załącznika V.

Jeśli następuje wypłata zaliczki, wniosek o pozostałą część pomocy przedkłada się na formularzu określonym w załączniku VI.

3. W przypadku pomocy na realizację planu wnioski o zaliczkę mogą być składane na formularzu określonym w załączniku VII po zatwierdzeniu planu. Tylko jeden wniosek składa się na każdy rok realizacji planu po dostarczeniu dowodu, że rozpoczął się roczny etap realizacji planu. Ten dowód wraz z dokumentami uzupełniającymi musi odnosić się do co najmniej 20% wartości szacunkowej określonej w pkt 7 załącznika VII.

Kwota zaliczki nie przekracza 80% całkowitego wkładu finansowego Państwa Członkowskiego oraz Wspólnoty na pokrycie rocznych kosztów realizacji planu, wynikających z wartości szacunkowej ustalonej przez organizację producentów i określonej w pkt 7 załącznika VII.

Jednakże taka zaliczka nie może przekraczać 90% kwoty określonej w art. 2 rozporządzenia (EWG) nr 790/89. W tym celu kursem, który należy zastosować do przeliczenia wyżej wymienionej maksymalnej kwoty na walutę krajową, jest rolniczy kurs przeliczeniowy obowiązujący w dniu 1 września poprzedzającym złożenie wniosku o zaliczkę.

Wezwanie do zapłaty pozostałej części pomocy w odniesieniu do rocznego etapu wykonania planu przedkłada się na formularzu określonym w załączniku VIII.

4. Wypłata zaliczek określonych w ust. 2 i 3 jest uzależniona od dostarczenia przez wnioskodawców dowodu, że zostało wniesione zabezpieczenie w wysokości 110% kwoty zaliczki.

Zabezpieczenie wnosi się zgodnie z tytułem VIII rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85(1).

5. Zabezpieczenie zostaje zwolnione niezwłocznie:

a) w odniesieniu do zaliczki pomocy określonej w ust. 2, z chwilą gdy została wypłacona pozostała część pomocy;

b) w odniesieniu do zaliczki pomocy określonej w ust. 3, z chwilą gdy została wypłacona pozostała część rocznej transzy pomocy.

6. Zabezpieczenia ulega w części przepadkowi, jeżeli zaliczka przewyższa kwotę pomocy, która ma być wypłacona w ciągu roku; zabezpieczenie ulega przepadkowi w części odpowiadającej kwocie błędnie wypłaconej.

7. Zabezpieczenie ulega przepadkowi w całości:

- w odniesieniu do pomocy na ustanowienie odnawialnego funduszu, jeżeli wniosek o pomoc nie został wniesiony w ciągu czterech miesięcy od zakończenia drugiego roku gospodarczego następującego po dacie szczególnego uznania organizacji producentów,

- w odniesieniu do pomocy dotyczącej planu, jeżeli wniosek odnośnie do pozostałej części pomocy na dany rok nie został złożony zgodnie z art. 19 akapit trzeci.

Bez uszczerbku dla ust. 6, jeżeli wnioski o wypłatę pozostałej części pomocy na dany rok są składane po upływie wyżej wymienionego terminu, lecz w okresie zwłoki nieprzekraczającym 15 dni, 10% zabezpieczenia ulega przepadkowi.

_________

(1) Dz.U. L 205 z 3.8.1985, str. 5.".

3) W niniejszym rozporządzeniu dodaje się Załącznik.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 listopada 1989 r.
W imieniu Komisji
Ray MAC SHARRY
Członek Komisji

_________

(1) Dz.U. L 118 z 20.5.1972, str. 1.

(2) Dz.U. L 118 z 29.4.1989, str. 12.

(3) Dz.U. L 207 z 19.7.1989, str. 19.

ZAŁĄCZNIKI 

ZAŁĄCZNIK V

WNIOSEK O ZALICZKĘ NA POMOC OKREŚLONĄ W ARTYKULE 18

Państwo Członkowskie:................
Rok: ................................
Następujące dane odnoszące się do:Rok gospodarczy: ....................
1. Nazwa handlowa:............................................

...........................................................

2. Forma prawna: .............................................

3. Adres (ulica, numer, miejscowość, numer telefonu, numer

teleksu)

-siedziby administracyjnej:................................

...........................................................

-siedziby handlowej: ......................................

...........................................................

4. Szczególne uznanie na mocy art. 14b rozporządzenia (EWG)

nr 1035/72

Data: ...................... Decyzja nr: ..................

Opublikowana w: .................. dnia: ..................

5. Data złożenia planu:.......................................

...........................................................

6. Szacunkowe dane dotyczące sprzedaży na rok gospodarczy

następujący po szczególnym uznaniu:

ProduktZbierane ilości (w tonach)Zapasy niesprzedane (w tonach)Straty (w tonach)Produkty sprzedane (w tonach)Średnia uzyskana cena (w walucie krajowej za tonę)Wartość sprzedanych produktów
(a)(b)(c)(d)=(a)-(b)-(c)(e)(f)=(d) x (e)
Migdały Orzechy laskowe Orzechy włoskie Pistacje Chleb świętojański
Razem

7. Wkład członków do kapitału funduszu rewolwingowego:

(a) Składki członkowskie:.....................................

Inne formy finansowania:..................................

(b) Struktura kapitału tworzonego funduszu rewolwingowego:

..........................................................

(c) Kwota tworzonego funduszu rewolwingowego:

............................................. (waluta krajowa)

( C x 33 )

(d) Zaliczka, o którą się wnioskuje = ( ------ ) :

( 45 )

............................................. (waluta krajowa)

(e) Informacje dotyczące udzielonej gwarancji (bank, kwota,

itp.):

..............................................................

..............................................................

8. Wypełnia Państwo Członkowskie

(a) Wstępna szacunkowa granica zaliczki
(f) z punktu 6 x 0,099: ...............................................
(b) Zaliczka, o którą się wnioskuje: ......................................
(c) Zaliczka przyznana (kwota (a) lub (b), która jest niższa):.............

.......................................................................

( C X 45 )

(d) Kwota poniesiona przez EFOGR ( ------ ):..............................

( 55 )

ZAŁĄCZNIK  VI

WNIOSEK O WYPŁATĘ POMOCY OKREŚLONEJ W ARTYKULE 18 LUB JEJ POZOSTAŁEJ KWOTY

Państwo Członkowskie:................
Rok: ................................
Następujące dane odnoszące się do:Rok gospodarczy: ....................
1. Nazwa handlowa:............................................

...........................................................

2. Forma prawna: .............................................

3. Adres (ulica, numer, miejscowość, numer telefonu, numer

teleksu) ..................................................

-siedziby administracyjnej:................................

...........................................................

-siedziby handlowej: ......................................

...........................................................

4. Szczególne uznanie na mocy art. 14b rozporządzenia (EWG)

nr 1035/72

Data: ...................... Decyzja nr: ..................

Opublikowana w: .................. dnia: ..................

5. Data złożenia planu:.......................................

...........................................................

6. Szacunkowe dane dotyczące sprzedaży na rok gospodarczy (1):

ProduktZbierane ilości (w tonach)Zapasy niesprzedane (w tonach)Straty (w tonach)Produkty sprzedane (w tonach)Średnia uzyskana cena (w walucie krajowej za tonę)Wartość sprzedanych produktów
(a)(b)(c)(d)=(a)-(b)-(c)(c)(f)=(d) x (e)
Migdały

Orzechy laskowe Orzechy włoskie Pistacje

Chleb świętojański

Razem

7. Wkład członków do kapitału funduszu rewolwingowego:

(a) Składki członkowskie:.....................................

Inne formy finansowania:..................................

(b) Struktura kapitału tworzonego funduszu rewolwingowego:

..........................................................

(c) Kwota tworzonego funduszu rewolwingowego:

........................................... (waluta krajowa)

8. Wypełnia Państwo Członkowskie

OBLICZENIE POMOCY SZCZEGÓLNEJ
(a) Tworzony fundusz rewolwingowy:
...................................... (waluta krajowa)
( (a) x 55 )

(b) Szczególna pomoc państwa lub Wspólnoty (----------):

( 45 )

...................................... (waluta krajowa)
(c) Górna granica na podstawie produktów sprzedanych =

(f) z punktu 6 x 0,165:

...................................... (waluta krajowa)
(d) Szczególna pomoc przyznana (kwota (b) lub (c), która jest niższa): ....

...........................................................................

(e) Zaliczka już przyznana: ...............................................
(f) Pozostała kwota do zapłacenia (d) - (e):...............................
( (f) x 45 )

(g) Kwota poniesiona przez EFOGR: ( -------- ):............................

( 55 )

_______

(1) Tzn. rok gospodarczy następujący po uznaniu lub inny rok gospodarczy.

ZAŁĄCZNIK  VII

WNIOSEK O ZALICZKĘ NA POMOC OKREŚLONĄ W ARTYKULE 19

1. Nazwa handlowa organizacji producentów ....................

...........................................................

2. Adressiedziby administracyjnej (ulica, numer, miejscowość,

numer telefonu, numer teleksu): ...........................

...........................................................

3. Bank i numer konta bankowego, na które należy wpłacić kwotę

pomocy:...................................................

..........................................................

4. Szczególne uznanie na mocy art. 14b rozporządzenia (EWG) nr

1035/72:

Data: ........................ Decyzja nr: ................

5. Całkowita powierzchnia gospodarstwa (objęta planem):.......

6. Okres referencyjny od:.....................................

do:.....................................

7. Roczne szacunkowe koszty poniesione przez organizacje

producentów na wykonanie planu:

Rodzaj środkaKwota w walucie krajowej
A. Karczowanie drzew orzechowych i/lub chleba świętojańskiego i

ponowne obsadzanie nowymi drzewami

B. Zmiana uprawianych odmian

C. Poprawa technik uprawy, gospodarowania i przecinania sadów

D. Udoskonalenie genetyczne i certyfikacja, stymulacja zapylania

E. Przygotowanie i ulepszanie gleby

F. Zwalczanie szkodników

G. Zapewnienie pomocy technicznej w formie szkoleń i doradztwa w

zakresie prowadzenia upraw

H. Zakup i użytkowanie sprzętu do przygotowania produktów do

wprowadzenia na rynek, składowania, pakowania itd.

I. Pomoc techniczna w zakresie kierowania zbytem

Łączne wydatki na plan poprawy w okresie referencyjnym

DATA ZŁOŻENIA WNIOSKU O ZALICZKĘ../../..

Wypełnia Państwo Członkowskie

Kwota
A. WYDATKI UZASADNIONE:
1. Deklarowana łączna kwota wydatków................
2. Łączne kwoty wydatków nieuzasadnionych................
3. Wydatki, które należy uwzględnić (1 - 2)................
4. Kwota zaliczki, jeśli jest niższa niż maksymalna dozwolona kwota (3 x 0,44)................
B. MAKSYMALNA DOZWOLONA KWOTA:

1. ECU x 0,90 ECU:...........................

2. Kurs z 1.9.19 . .: ...........................

3. Obszar objęty planem: ha: ...........................

4. Maksymalna kwota zaliczki (1 x 2 x 3) jeśli jest niższa niż A.4................
C. ZALICZKA PRZYZNANA................
( C x 45 )

D. KWOTA PONIESIONA PRZEZ EFOGR ( -------- ) ...................

( 55 )

ZAŁĄCZNIK  VIII

WNIOSEK O WYPŁATĘ POMOCY OKREŚLONEJ W ARTYKULE 19 LUB JEJ POZOSTAŁEJ KWOTY

Nazwa handlowa organizacji producentów:.......................

Adres siedziby administracyjnej:

(ulica, numer, miejscowość, numer telefonu, numer teleksu):...

..............................................................

Bank i numer konta bankowego, na które należy wpłacić kwotę

pomocy:.......................................................

Szczególne uznanie na mocy art. 14b rozporządzenia (EWG) nr 1035/72:

Data: ......................... Decyzja nr: ..................

Całkowita powierzchnia gospodarstwa (objęta planem): .........

..............................................................

Okres referencyjny od: .......................................

do: .......................................

LISTA ŚRODKÓW PODJĘTYCH W DANYM OKRESIE

Rodzaj środka i załączone dokumenty towarzysząceKwota w walucie krajowej
A. Karczowanie drzew orzechowych i/lub chleba świętojańskiego i ponowne

obsadzanie nowymi drzewami:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

B. Zmiana uprawianych odmian:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

C. Poprawa technik uprawy, gospodarowania i przecinania sadów:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

D. Udoskonalenie genetyczne i certyfikacja, stymulacja zapylania:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

E. Przygotowanie i ulepszanie gleby:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

F. Zwalczanie szkodników:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

G. Zapewnienie pomocy technicznej w formie szkoleń i doradztwa w

zakresie prowadzenia upraw:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

H. Zakup i użytkowanie sprzętu do przygotowania produktów do

wprowadzenia na rynek, składowania, pakowania, itd.:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

I. Pomoc techniczna w zakresie kierowania zbytem:

1. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

2. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

3. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

4. Faktura nr: ........................ z dnia:......................

Łączne wydatki na plan poprawy w okresie referencyjnym:
Wypełnia Państwo Członkowskie:

Wniosek otrzymany dnia:................................................

A. WYDATKI UZASADNIONE:

1. Deklarowana łączna kwota wydatków

2. Łączne kwoty wydatków nieuzasadnionych

3. Wydatki, które należy uwzględnić (1 - 2)

4. Wydatki uzasadnione (3 x 0,55)

Kwota

...........

...........

...........

...........

B. MAKSYMALNA DOZWOLONA KWOTA:

1 ECU: .....................................

2. Kurs z 1.9.19 . .: ..................................

3. Łączny obszar objęty planem: ..................................

4. Łączna kwota uzasadniona: (1 x 2 x 3)...........
C. POMOC:
1. Łączna kwota pomocy (kwota A.4 lub B.4, która jest niższa)

2. Zaliczka już przyznana

3. Pozostała cześć pomocy do wypłacenia (1-2)

...........

...........

...........

( C3 x 45 )

D. KWOTA PONIESIONA PRZEZ EFOGR ( ------- )

( 55 )...........

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.