Rozporządzenie 3403/89 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2159/89 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania szczególnych środków w odniesieniu do orzechów i chleba świętojańskiego przewidzianych w tytule IIa rozporządzenia Rady (EWG) nr 1035/72
Dz.U.UE.L.1989.328.23
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE KOMISJI (EWG) NR 3403/89
z dnia 13 listopada 1989 r.
zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2159/89 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania szczególnych środków w odniesieniu do orzechów i chleba świętojańskiego przewidzianych w tytule IIa rozporządzenia Rady (EWG) nr 1035/72
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1035/72 z dnia 18 maja 1972 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1119/89(2), w szczególności jego art. 14g,
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2159/89(3) ustanawia warunki przyznawania pomocy, do której na pewnych warunkach mogą być uprawnione organizacje producentów orzechów i chleba świętojańskiego;
w celu ułatwienia sposobu działania tych organizacji oraz aby szybciej wprowadzić w życie plany poprawy jakości i obrotu, należy przewidzieć wypłaty zaliczek;
warunki przyznawania oraz kwota takich zaliczek powinny być określone; jednakże wypłata zaliczki musi być uzależniona od wniesienia zabezpieczenia w celu zagwarantowania, że zostaną wypełnione zobowiązania podjęte przez beneficjentów; muszą zostać ustalone warunki wnoszenia i zwalniania zabezpieczenia;
musi zostać ustalony tymczasowy kurs wymiany stosowany do maksymalnej kwoty rocznej pomocy, w przypadku gdy jest dokonywana wypłata zaliczek pomocy na realizację planów poprawy jakości i obrotu;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Owoców i Warzyw,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W rozporządzeniu (EWG) nr 2159/89 wprowadza się następujące zmiany:
1) W art. 19 dodaje się ustęp w brzmieniu:
"Za wyjątkiem przypadku siły wyższej przedłożenie wniosku po upływie wyżej wymienionego okresu powoduje 5-procentowej zmniejszenie pomocy; żadne wnioski nie mogą być przyjęte po okresie zwłoki przekraczającym 30 dni.".
2. Dodaje się art. 22a w brzmieniu:
"Artykuł 22a
1. Państwa Członkowskie mogą przyznać organizacjom producentów, które się o to ubiegają, zaliczki pomocy na ustanowienie odnawialnego funduszu oraz pomocy na realizację planów poprawy jakości i obrotu.
2. W przypadku pomocy na ustanowienie odnawialnego funduszu wypłata zaliczki może nastąpić tylko jeden raz:
- w odniesieniu do wniosku złożonego najpóźniej w ciągu 18 miesięcy następujących po szczególnym uznaniu i na formularzu określonym w załączniku V,
- w przypadku gdy organizacja producentów będąca wnioskodawcą dostarcza dowodu, że kapitał funduszu został ustanowiony, jak przewidziano w art. 14c ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 1035/72.
Kwota zaliczki nie przekracza 60% całkowitego wkładu finansowego Państwa Członkowskiego i Wspólnoty na finansowanie odnawialnego funduszu ustanowionego na podstawie szacunkowych danych dotyczących sprzedaży w roku gospodarczym następującym po szczególnym uznaniu, zgodnie z pkt 6 załącznika V.
Jeśli następuje wypłata zaliczki, wniosek o pozostałą część pomocy przedkłada się na formularzu określonym w załączniku VI.
3. W przypadku pomocy na realizację planu wnioski o zaliczkę mogą być składane na formularzu określonym w załączniku VII po zatwierdzeniu planu. Tylko jeden wniosek składa się na każdy rok realizacji planu po dostarczeniu dowodu, że rozpoczął się roczny etap realizacji planu. Ten dowód wraz z dokumentami uzupełniającymi musi odnosić się do co najmniej 20% wartości szacunkowej określonej w pkt 7 załącznika VII.
Kwota zaliczki nie przekracza 80% całkowitego wkładu finansowego Państwa Członkowskiego oraz Wspólnoty na pokrycie rocznych kosztów realizacji planu, wynikających z wartości szacunkowej ustalonej przez organizację producentów i określonej w pkt 7 załącznika VII.
Jednakże taka zaliczka nie może przekraczać 90% kwoty określonej w art. 2 rozporządzenia (EWG) nr 790/89. W tym celu kursem, który należy zastosować do przeliczenia wyżej wymienionej maksymalnej kwoty na walutę krajową, jest rolniczy kurs przeliczeniowy obowiązujący w dniu 1 września poprzedzającym złożenie wniosku o zaliczkę.
Wezwanie do zapłaty pozostałej części pomocy w odniesieniu do rocznego etapu wykonania planu przedkłada się na formularzu określonym w załączniku VIII.
4. Wypłata zaliczek określonych w ust. 2 i 3 jest uzależniona od dostarczenia przez wnioskodawców dowodu, że zostało wniesione zabezpieczenie w wysokości 110% kwoty zaliczki.
Zabezpieczenie wnosi się zgodnie z tytułem VIII rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85(1).
5. Zabezpieczenie zostaje zwolnione niezwłocznie:
a) w odniesieniu do zaliczki pomocy określonej w ust. 2, z chwilą gdy została wypłacona pozostała część pomocy;
b) w odniesieniu do zaliczki pomocy określonej w ust. 3, z chwilą gdy została wypłacona pozostała część rocznej transzy pomocy.
6. Zabezpieczenia ulega w części przepadkowi, jeżeli zaliczka przewyższa kwotę pomocy, która ma być wypłacona w ciągu roku; zabezpieczenie ulega przepadkowi w części odpowiadającej kwocie błędnie wypłaconej.
7. Zabezpieczenie ulega przepadkowi w całości:
- w odniesieniu do pomocy na ustanowienie odnawialnego funduszu, jeżeli wniosek o pomoc nie został wniesiony w ciągu czterech miesięcy od zakończenia drugiego roku gospodarczego następującego po dacie szczególnego uznania organizacji producentów,
- w odniesieniu do pomocy dotyczącej planu, jeżeli wniosek odnośnie do pozostałej części pomocy na dany rok nie został złożony zgodnie z art. 19 akapit trzeci.
Bez uszczerbku dla ust. 6, jeżeli wnioski o wypłatę pozostałej części pomocy na dany rok są składane po upływie wyżej wymienionego terminu, lecz w okresie zwłoki nieprzekraczającym 15 dni, 10% zabezpieczenia ulega przepadkowi.
_________
(1) Dz.U. L 205 z 3.8.1985, str. 5.".
3) W niniejszym rozporządzeniu dodaje się Załącznik.
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
W imieniu Komisji | |
Ray MAC SHARRY | |
Członek Komisji |
_________
(1) Dz.U. L 118 z 20.5.1972, str. 1.
(2) Dz.U. L 118 z 29.4.1989, str. 12.
(3) Dz.U. L 207 z 19.7.1989, str. 19.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK V
WNIOSEK O ZALICZKĘ NA POMOC OKREŚLONĄ W ARTYKULE 18
WNIOSEK O ZALICZKĘ NA POMOC OKREŚLONĄ W ARTYKULE 18
Państwo Członkowskie:................ | |
Rok: ................................ | |
Następujące dane odnoszące się do: | Rok gospodarczy: .................... |
...........................................................
2. Forma prawna: .............................................
3. Adres (ulica, numer, miejscowość, numer telefonu, numer
teleksu)
-siedziby administracyjnej:................................
...........................................................
-siedziby handlowej: ......................................
...........................................................
4. Szczególne uznanie na mocy art. 14b rozporządzenia (EWG)
nr 1035/72
Data: ...................... Decyzja nr: ..................
Opublikowana w: .................. dnia: ..................
5. Data złożenia planu:.......................................
...........................................................
6. Szacunkowe dane dotyczące sprzedaży na rok gospodarczy
następujący po szczególnym uznaniu:
Produkt | Zbierane ilości (w tonach) | Zapasy niesprzedane (w tonach) | Straty (w tonach) | Produkty sprzedane (w tonach) | Średnia uzyskana cena (w walucie krajowej za tonę) | Wartość sprzedanych produktów |
(a) | (b) | (c) | (d)=(a)-(b)-(c) | (e) | (f)=(d) x (e) | |
Migdały Orzechy laskowe Orzechy włoskie Pistacje Chleb świętojański | ||||||
Razem |
7. Wkład członków do kapitału funduszu rewolwingowego:
(a) Składki członkowskie:.....................................
Inne formy finansowania:..................................
(b) Struktura kapitału tworzonego funduszu rewolwingowego:
..........................................................
(c) Kwota tworzonego funduszu rewolwingowego:
............................................. (waluta krajowa)
( C x 33 )
(d) Zaliczka, o którą się wnioskuje = ( ------ ) :
( 45 )
............................................. (waluta krajowa)
(e) Informacje dotyczące udzielonej gwarancji (bank, kwota,
itp.):
..............................................................
..............................................................
8. Wypełnia Państwo Członkowskie
(a) Wstępna szacunkowa granica zaliczki |
(f) z punktu 6 x 0,099: ............................................... |
(b) Zaliczka, o którą się wnioskuje: ...................................... |
(c) Zaliczka przyznana (kwota (a) lub (b), która jest niższa):............. ....................................................................... |
( C X 45 ) (d) Kwota poniesiona przez EFOGR ( ------ ):.............................. ( 55 ) |
ZAŁĄCZNIK VI
WNIOSEK O WYPŁATĘ POMOCY OKREŚLONEJ W ARTYKULE 18 LUB JEJ POZOSTAŁEJ KWOTY
WNIOSEK O WYPŁATĘ POMOCY OKREŚLONEJ W ARTYKULE 18 LUB JEJ POZOSTAŁEJ KWOTY
Państwo Członkowskie:................ | |
Rok: ................................ | |
Następujące dane odnoszące się do: | Rok gospodarczy: .................... |
...........................................................
2. Forma prawna: .............................................
3. Adres (ulica, numer, miejscowość, numer telefonu, numer
teleksu) ..................................................
-siedziby administracyjnej:................................
...........................................................
-siedziby handlowej: ......................................
...........................................................
4. Szczególne uznanie na mocy art. 14b rozporządzenia (EWG)
nr 1035/72
Data: ...................... Decyzja nr: ..................
Opublikowana w: .................. dnia: ..................
5. Data złożenia planu:.......................................
...........................................................
6. Szacunkowe dane dotyczące sprzedaży na rok gospodarczy (1):
Produkt | Zbierane ilości (w tonach) | Zapasy niesprzedane (w tonach) | Straty (w tonach) | Produkty sprzedane (w tonach) | Średnia uzyskana cena (w walucie krajowej za tonę) | Wartość sprzedanych produktów |
(a) | (b) | (c) | (d)=(a)-(b)-(c) | (c) | (f)=(d) x (e) | |
Migdały Orzechy laskowe Orzechy włoskie Pistacje Chleb świętojański | ||||||
Razem |
7. Wkład członków do kapitału funduszu rewolwingowego:
(a) Składki członkowskie:.....................................
Inne formy finansowania:..................................
(b) Struktura kapitału tworzonego funduszu rewolwingowego:
..........................................................
(c) Kwota tworzonego funduszu rewolwingowego:
........................................... (waluta krajowa)
8. Wypełnia Państwo Członkowskie
OBLICZENIE POMOCY SZCZEGÓLNEJ |
(a) Tworzony fundusz rewolwingowy: |
...................................... (waluta krajowa) |
( (a) x 55 ) (b) Szczególna pomoc państwa lub Wspólnoty (----------): ( 45 ) |
...................................... (waluta krajowa) |
(c) Górna granica na podstawie produktów sprzedanych = (f) z punktu 6 x 0,165: |
...................................... (waluta krajowa) |
(d) Szczególna pomoc przyznana (kwota (b) lub (c), która jest niższa): .... ........................................................................... |
(e) Zaliczka już przyznana: ............................................... |
(f) Pozostała kwota do zapłacenia (d) - (e):............................... |
( (f) x 45 ) (g) Kwota poniesiona przez EFOGR: ( -------- ):............................ ( 55 ) |
_______
(1) Tzn. rok gospodarczy następujący po uznaniu lub inny rok gospodarczy.
ZAŁĄCZNIK VII
WNIOSEK O ZALICZKĘ NA POMOC OKREŚLONĄ W ARTYKULE 19
WNIOSEK O ZALICZKĘ NA POMOC OKREŚLONĄ W ARTYKULE 19
...........................................................
2. Adressiedziby administracyjnej (ulica, numer, miejscowość,
numer telefonu, numer teleksu): ...........................
...........................................................
3. Bank i numer konta bankowego, na które należy wpłacić kwotę
pomocy:...................................................
..........................................................
4. Szczególne uznanie na mocy art. 14b rozporządzenia (EWG) nr
1035/72:
Data: ........................ Decyzja nr: ................
5. Całkowita powierzchnia gospodarstwa (objęta planem):.......
6. Okres referencyjny od:.....................................
do:.....................................
7. Roczne szacunkowe koszty poniesione przez organizacje
producentów na wykonanie planu:
Rodzaj środka | Kwota w walucie krajowej |
A. Karczowanie drzew orzechowych i/lub chleba świętojańskiego i ponowne obsadzanie nowymi drzewami B. Zmiana uprawianych odmian C. Poprawa technik uprawy, gospodarowania i przecinania sadów D. Udoskonalenie genetyczne i certyfikacja, stymulacja zapylania E. Przygotowanie i ulepszanie gleby F. Zwalczanie szkodników G. Zapewnienie pomocy technicznej w formie szkoleń i doradztwa w zakresie prowadzenia upraw H. Zakup i użytkowanie sprzętu do przygotowania produktów do wprowadzenia na rynek, składowania, pakowania itd. I. Pomoc techniczna w zakresie kierowania zbytem | |
Łączne wydatki na plan poprawy w okresie referencyjnym |
DATA ZŁOŻENIA WNIOSKU O ZALICZKĘ../../..
Wypełnia Państwo Członkowskie
Kwota | |
A. WYDATKI UZASADNIONE: | |
1. Deklarowana łączna kwota wydatków | ................ |
2. Łączne kwoty wydatków nieuzasadnionych | ................ |
3. Wydatki, które należy uwzględnić (1 - 2) | ................ |
4. Kwota zaliczki, jeśli jest niższa niż maksymalna dozwolona kwota (3 x 0,44) | ................ |
B. MAKSYMALNA DOZWOLONA KWOTA: 1. ECU x 0,90 ECU:........................... 2. Kurs z 1.9.19 . .: ........................... 3. Obszar objęty planem: ha: ........................... | |
4. Maksymalna kwota zaliczki (1 x 2 x 3) jeśli jest niższa niż A.4 | ................ |
C. ZALICZKA PRZYZNANA | ................ |
( C x 45 ) D. KWOTA PONIESIONA PRZEZ EFOGR ( -------- ) ................... ( 55 ) |
ZAŁĄCZNIK VIII
WNIOSEK O WYPŁATĘ POMOCY OKREŚLONEJ W ARTYKULE 19 LUB JEJ POZOSTAŁEJ KWOTY
WNIOSEK O WYPŁATĘ POMOCY OKREŚLONEJ W ARTYKULE 19 LUB JEJ POZOSTAŁEJ KWOTY
Adres siedziby administracyjnej:
(ulica, numer, miejscowość, numer telefonu, numer teleksu):...
..............................................................
Bank i numer konta bankowego, na które należy wpłacić kwotę
pomocy:.......................................................
Szczególne uznanie na mocy art. 14b rozporządzenia (EWG) nr 1035/72:
Data: ......................... Decyzja nr: ..................
Całkowita powierzchnia gospodarstwa (objęta planem): .........
..............................................................
Okres referencyjny od: .......................................
do: .......................................
LISTA ŚRODKÓW PODJĘTYCH W DANYM OKRESIE
Rodzaj środka i załączone dokumenty towarzyszące | Kwota w walucie krajowej |
A. Karczowanie drzew orzechowych i/lub chleba świętojańskiego i ponowne obsadzanie nowymi drzewami: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
B. Zmiana uprawianych odmian: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
C. Poprawa technik uprawy, gospodarowania i przecinania sadów: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
D. Udoskonalenie genetyczne i certyfikacja, stymulacja zapylania: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
E. Przygotowanie i ulepszanie gleby: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
F. Zwalczanie szkodników: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
G. Zapewnienie pomocy technicznej w formie szkoleń i doradztwa w zakresie prowadzenia upraw: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
H. Zakup i użytkowanie sprzętu do przygotowania produktów do wprowadzenia na rynek, składowania, pakowania, itd.: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
I. Pomoc techniczna w zakresie kierowania zbytem: 1. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 2. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 3. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... 4. Faktura nr: ........................ z dnia:...................... | |
Łączne wydatki na plan poprawy w okresie referencyjnym: |
Wypełnia Państwo Członkowskie: Wniosek otrzymany dnia:................................................ | |
A. WYDATKI UZASADNIONE: 1. Deklarowana łączna kwota wydatków 2. Łączne kwoty wydatków nieuzasadnionych 3. Wydatki, które należy uwzględnić (1 - 2) 4. Wydatki uzasadnione (3 x 0,55) | Kwota ........... ........... ........... ........... |
B. MAKSYMALNA DOZWOLONA KWOTA: 1 ECU: ..................................... 2. Kurs z 1.9.19 . .: .................................. 3. Łączny obszar objęty planem: .................................. | |
4. Łączna kwota uzasadniona: (1 x 2 x 3) | ........... |
C. POMOC: | |
1. Łączna kwota pomocy (kwota A.4 lub B.4, która jest niższa) 2. Zaliczka już przyznana 3. Pozostała cześć pomocy do wypłacenia (1-2) | ........... ........... ........... |
( C3 x 45 ) D. KWOTA PONIESIONA PRZEZ EFOGR ( ------- ) | |
( 55 ) | ........... |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.