Rozdział 10 - Wejście na rynek i potencjalna konkurencja ze względu na produkty i z geograficznego punktu widzenia - Rozporządzenie 3385/94 w sprawie formy, treści oraz innych szczegółów wniosków i zgłoszeń przewidzianych w rozporządzeniu Rady nr 17

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1994.377.28

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 1994 r.

Wejście na rynek i potencjalna konkurencja ze względu na produkty i z geograficznego punktu widzenia

W odniesieniu do każdego rynku właściwego produktów i geograficznie, w którym strony mają więcej niż 15 % udziału w rynku, należy odpowiedzieć na następujące pytania:

10.1. Proszę opisać różne czynniki, które w niniejszym przypadku wpływają na dostęp do rynku(-ach) właściwym(-ych) produktów (tzn. jakie istniejące bariery utrudniają wejście na te rynki przedsiębiorstwu, które nie produkuje jeszcze towarów na rynku właściwym/rynkach właściwych produktów). W danym przypadku należy uwzględnić, co następuje:

- w jakim stopniu na wejście na rynek wpływa wymóg posiadania państwowego pozwolenia lub wszelkiego rodzaju normy? Czy istnieje kontrola wejścia na rynek regulowana ustawowo lub w inny sposób?

- w jakim stopniu dostępność surowców wpływa na wejście na rynek?

- w jakim stopniu na wejście na rynek wpływa okres obowiązywania umów między przedsiębiorstwem a jego dostawcami i/lub odbiorcami?

- jaką rolę odgrywają na tych rynkach badania i rozwój, w szczególności udzielanie patentów, know-how i innych praw.

10.2. Proszę opisać różne czynniki, które w niniejszym przypadku wpływają na dostęp do rynku właściwego/rynków właściwych geograficznie z geograficznego punktu widzenia (tzn. jakie okoliczności utrudniają rozszerzenie swojej sprzedaży na rynk(-i) właściwy(-e) geograficznie przedsiębiorstwu, które już produkuje lub dystrybuuje na rynku(-ach) właściwym(-ych) produktów, ale poza rynkiem(-ami) właściwym(-ymi) geograficznie). Proszę uzasadnić swoją odpowiedź, a w danym przypadku proszę omówić znaczenie następujących czynników:

- barier handlowych nałożonych przez prawo, jak cła, kontyngenty itd.,

- lokalnych różnic lub wymogów technicznych,

- polityki zaopatrzenia,

- istnienia odpowiednich i dostępnych miejscowych infrastruktur dystrybucji i handlu detalicznego,

- kosztów transportu,

- ustalonych preferencji konsumentów wobec lokalnych marek lub towarów,

- języka.

10.3. Czy w ostatnich trzech latach na geograficznych obszarach, na których strony sprzedają swoją wyroby, nowe przedsiębiorstwa weszły na rynek właściwy/rynki właściwe produktów? Proszę podać informacje w odniesieniu zarówno do produktów, jak i do obszarów geograficznych. Jeżeli tak, to proszę opisać dane przedsiębiorstwo/przedsiębiorstwa (jeżeli to możliwe, to proszę podać nazwę, adres, numer telefonu i numer faksu oraz osobę, z która można kontaktować się) oraz podać możliwie jak najlepsze prognozy Państwa danego udziału w rynku właściwym/rynkach właściwych produktów i geograficznie.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.