Rozporządzenie 336/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 805/1999 ustanawiające niektóre środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki dotyczącej potencjału przewozowego floty wspólnotowej promującej żeglugę śródlądową

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2002.53.11

Akt jednorazowy
Wersja od: 23 lutego 2002 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 336/2002
z dnia 22 lutego 2002 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 805/1999 ustanawiające niektóre środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki dotyczącej potencjału przewozowego floty wspólnotowej promującej żeglugę śródlądową

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 718/99 z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej w celu wspierania żeglugi śródlądowej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 7 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga, aby Komisja ustanowiła szczegółowe zasady wykonania polityki dotyczącej potencjału przewozowego floty wspólnotowej określonej przez to rozporządzenie.

(2) Artykuł 4 rozporządzenia Komisji (WE) nr 805/1999(2), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 997/2001(3), ustanawiającym niektóre środki w celu wykonania rozporządzenia (WE) nr 718/1999, ustala stosunek wymiany "stare na nowe", który będzie stosowany od dnia 29 kwietnia 1999 r.

(3) Artykuł 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga, aby stosunek wymiany "stare na nowe" był stale redukowany tak, aby najszybciej jak to możliwe i w równych ratach sprowadzić ten stosunek do zera nie później niż do dnia 29 kwietnia 2003 r.

(4) Artykuł 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1532/2000(4), zmieniający rozporządzenie (WE) nr 805/1999, ograniczył stosunki wymiany "stare na nowe", począwszy od dwudziestego dnia następującego po jego opublikowaniu, tj. od dnia 3 sierpnia 2000 r.; stosunki wymiany ponownie zredukowano art. 1 rozporządzenia (WE) nr 997/2001, począwszy od dwudziestego dnia następującego po jego opublikowaniu, tj. od dnia 18 czerwca 2001 r.

(5) W świetle zobowiązania do redukcji tych stosunków do zera nie później niż do dnia 29 kwietnia 2003 r. i tendencji ekonomicznych w różnych sektorach rynku żeglugi śródlądowej stosunki wymiany "stare na nowe" powinny być ponownie zredukowane.

(6) Dlatego jest konieczne dostosowanie różnych stosunków wymiany "stare na nowe", wymienionych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 i określonych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 805/1999, zmienionego art. 1 rozporządzenia (WE) nr 997/2001, z uwzględnieniem dokonanych osiągnięć w zakresie poprawy struktury, dokonanej od 1990 r.; w celu uwzględnienia nieznacznego ogólnego wzrostu popytu na transport śródlądowy i jednocześnie przy zachowaniu równowagi między trzema sektorami tej żeglugi oraz biorąc pod uwagę ich szczególne cechy, stosunki wymiany będą zmniejszone o połowę do 0,30:1 dla przewoźników ładunków suchych, 0,45:1 dla tankowców i 0,125:1 dla barek-pchaczy.

(7) Przeprowadzono konsultacje z grupą ekspertów ds. zdolności przewozowych flot śródlądowych i promowania, utworzoną art. 6 rozporządzenia Komisji (WE) nr 805/1999 w sprawie środków ustanowionych niniejszym rozporządzeniem,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 805/1999 wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 4 ust. 1, stosunek "0,60:1" zastępuje się stosunkiem "0,30:1";

2) w art. 4 ust. 2, stosunek "0,90:1" zastępuje się stosunkiem "0,45:1";

3) w art. 4 ust. 3, stosunek "0,25:1" zastępuje się stosunkiem "0,125:1".

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 22 grudnia 2002 r.

W imieniu Komisji
Loyola DE PALACIO
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 90 z 2.4.1999, str. 1.

(2) Dz.U. L 102 z 17.4.1999, str. 64.

(3) Dz.U. L 139 z 23.5.2001, str. 11.

(4) Dz.U. L 175 z 14.7.2000, str. 74.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.