Art. 9. - Prawo do opieki - Rozporządzenie 261/2004 ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2004.46.1

Akt obowiązujący
Wersja od: 17 lutego 2005 r.
Artykuł  9

Prawo do opieki

1. 
W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują bezpłatnie:
a)
posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania;
b)
zakwaterowanie w hotelu w przypadku:
gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy, lub
gdy zachodzi konieczność pobytu dłuższego niż planowany przez pasażera;
c)
transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania (hotelem lub innym).
2. 
Ponadto, pasażerom bezpłatnie przysługują dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopis, dwie przesyłki faksowe lub e-mailowe.
3. 
Stosując niniejszy artykuł, obsługujący przewoźnik lotniczy powinien zwracać szczególną uwagę na potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się i wszelkich osób im towarzyszących, jak również na potrzeby dzieci podróżujących bez dorosłych opiekunów.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.