Rozporządzenie 2018/401 zmieniające rozporządzenie (UE) nr 139/2014 w odniesieniu do klasyfikacji dróg startowych
Dz.U.UE.L.2018.72.17
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) 2018/401
z dnia 14 marca 2018 r.
zmieniające rozporządzenie (UE) nr 139/2014 w odniesieniu do klasyfikacji dróg startowych
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE 1 , w szczególności jego art. 8a ust. 5,
(1) W załączniku I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 139/2014 2 określono na potrzeby przedmiotowego rozporządzenia definicję terminu "droga startowa przyrządowa". Przepisy wspomnianego rozporządzenia powinny odzwierciedlać stan techniki i najlepsze praktyki w dziedzinie lotnisk oraz uwzględniać stosowne normy międzynarodowe.
(2) W oficjalnym piśmie AN 41.2.24-13/20 Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego przyjęła poprawkę 11-B do załącznika 14, tom 1 do konwencji chicagowskiej, która obowiązuje w umawiających się państwach ICAO od dnia 13 listopada 2014 r. W zmianach wprowadzonych w ramach poprawki uproszczono dotychczasową klasyfikację konfiguracji podejść i opisano bardziej precyzyjnie różne rodzaje operacji podejścia i lądowania.
(3) Przedmiotowe zmiany w załączniku 14 do konwencji chicagowskiej należy uwzględnić w rozporządzeniu (UE) nr 139/2014, w szczególności w jego przepisach dotyczących operacji podejścia z nawigacją w oparciu o charakterystyki systemów (PBN) z naprowadzaniem pionowym oraz wymogów w zakresie dróg startowych w odniesieniu do operacji podejścia. Oprócz tego należy ułatwić wdrożenie operacji podejścia PBN z naprowadzaniem pionowym przez znaczną liczbę lotnisk bez konieczności modernizacji ich infrastruktury drogi startowej.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 139/2014.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu opierają się na opinii nr 03/2016 wydanej przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego zgodnie z art. 17 ust. 2 lit. b) oraz art. 19 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 216/2008.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 65 rozporządzenia (WE) nr 216/2008,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |