Rozporządzenie 1532/2000 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 805/1999 ustanawiające pewne środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowej floty wspólnotowej w celu wspierania żeglugi śródlądowej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2000.175.74

Akt jednorazowy
Wersja od: 14 lipca 2000 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1532/2000
z dnia 13 lipca 2000 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 805/1999 ustanawiające pewne środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowej floty wspólnotowej w celu wspierania żeglugi śródlądowej

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 718/1999 z dnia 29 marca 1999 r., w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej, w celu wspierania żeglugi śródlądowej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 7 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga od Komisji ustanowienia szczegółowych zasad wykonania polityki zdolności przewozowych floty wspólnotowej, zdefiniowanej w tym rozporządzeniu.

(2) Artykuł 4 rozporządzenia Komisji (WE) nr 805/1999(2), przyjęty na mocy rozporządzenia (WE) nr 718/1999, ustanawia stosunek dla zasady "stary za nowy", które stosuje się od dnia 29 kwietnia 1999 r.

(3) Artykuł 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga stałego zmniejszania stosunku "stary za nowy", tak, aby jak najszybciej i regularnie doprowadzić go do zera, nie później niż do dnia 29 kwietnia 2003 r. Dlatego na 2000 r. konieczne jest ustalenie nowego stosunku "stary za nowy".

(4) Ze względu na rozwój sytuacji gospodarczej w różnych sektorach rynku żeglugi śródlądowej, pilną kwestią jest zredukowanie różnych stosunków "stary za nowy", wspomnianych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 i ustanowionych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 805/1999, jednak w taki sposób, by nie podważać osiągnięć ulepszeń strukturalnych, realizowanych od 1990 r. Stosunek dla przewoźników ładunków suchych powinien zostać obniżony, do 0,80:1, ponieważ sektor ten stale się rozwija. Stosunek dla zbiornikowców wymaga mniejszego dostosowania, do 1,15:1, ponieważ sytuacja w tym sektorze pozostaje niepokojąca, a na rynku brak oznak wzrostu. Większe dostosowanie wymagane jest w odniesieniu do pchaczy, do 0,50:1, ponieważ występujące w tym sektorze nadwyżki zdolności przewozowej są niewielkie.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu zostały zaopiniowane przez grupę ekspertów ds. polityki zdolności przewozowych i wspierania floty wspólnotowej, ustanowioną art. 6 rozporządzenia (WE) nr 805/1999,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 805/1999 wprowadza się następujące zmiany:

1. W art. 4 ust. 1 stosunek "1:1" zastępuje się stosunkiem "0,80:1".

2. W art. 4 ust. 2 stosunek "1,30:1" zastępuje się stosunkiem "1,15:1".

3. W art. 4 ust. 3 stosunek "0,75:1" zastępuje się stosunkiem "0,50:1".

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 lipca 2000 r.

W imieniu Komisji
Loyola DE PALACIO
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 90 z 2.4.1999, str. 1.

(2) Dz.U. L 102 z 17.4.1999, str. 64.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.