Rozporządzenie 1056/97 dostosowujące do postępu technicznego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1997.154.21

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 stycznia 1996 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1056/97
z dnia 11 czerwca 1997 r.
dostosowujące do postępu technicznego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 12 czerwca 1997 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym(1), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2497/95(2), w szczególności jego art. 17,

a także mając na uwadze, co następuje:

konieczne jest wyeliminowanie możliwości oszustw w użytkowaniu elektronicznych urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym;

rozporządzenie (WE) nr 2479/95 nakłada obowiązek zabezpieczenia kabli łączących urządzenie rejestrujące z nadajnikiem impulsów, o ile nie istnieje równoważne, wykorzystujące inne środki zabezpieczenie przeciwko ingerencjom (na przykład przy użyciu elektronicznego monitorowania, takiego jak kodowanie sygnału); połączenie zawierające plombowane złącza jest uważane za ciągłe;

urządzenia rejestrujące instalowane we wszystkich nowych pojazdach wprowadzanych do użytkowania po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 1996 r. muszą być zgodne z niniejszym rozporządzeniem;

przemysł i producenci pojazdów silnikowych napotykają na poważne trudności w instalowaniu opancerzonych kabli w pojazdach kategorii M 1 i N 1, w których impulsy drogi i prędkości są wytwarzane przez czujniki zintegrowane lub czujniki ABS;

czujniki te nie są projektowane do instalacji opancerzonych kabli; konieczne jest dopuszczenie, by opancerzone kable nie były obowiązujące dla połączenia pomiędzy czujnikiem i adapterem, ale tylko dla połączenia pomiędzy adapterem i urządzeniem rejestrującym; w konsekwencji konieczne jest wniesienia stosownych zmian do rozporządzenia;

środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania Rozporządzenia (EWG) nr 3821/21 do Postępu Technicznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Do załącznika I do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 rozdział V pkt 5 dodaje się akapit w brzmieniu:

"Do celów stosowania niniejszego punktu pojazdy kategorii M 1 i N 1 są pojazdami określonymi w załączniku II część A dyrektywy Rady 70/156/EWG(*). W tych pojazdach, które są wyposażone w tachografy zgodne z przepisami i nie są projektowane z myślą o instalowaniu opancerzonych kabli pomiędzy czujnikami drogi i prędkości a urządzeniem rejestrującym, adapter powinien być montowany możliwie jak najbliżej czujników drogi i prędkości. Kabel opancerzony zakłada się między adapterem i urządzeniem rejestrującym.

______

(*) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.".

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 1996 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 11 czerwca 1997 r.

W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 370 z 31.12.1985, str. 8.

(2) Dz.U. L 256 z 26.10.1995, str. 8.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.