Rozporządzenie 104/2004 ustanawiające zasady w sprawie organizacji i składu komisji odwoławczej Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego
Dz.U.UE.L.2004.16.20
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE KOMISJI NR 104/2004/WE
z dnia 22 stycznia 2004 r.
ustanawiające zasady w sprawie organizacji i składu komisji odwoławczej Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1592/2002 z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1701/2003(2), w szczególności jego art. 31 ust. 3 i art. 32 ust. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie nr 1592/2002 upoważnia Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (Agencja) do podejmowania indywidualnych decyzji w zakresie certyfikatów zdatności do lotu i wymogów ochrony środowiska, kontroli przedsiębiorstw oraz uiszczania odpowiednich prowizji i opłat; ustanawia ponadto komisję odwoławczą, do której można się odwołać od takich indywidualnych decyzji Agencji.
(2) Artykuły 31 i 32 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002 pozwalają Komisji przyjmować szczegółowe zasady dotyczące liczby komisji odwoławczych, przydział obowiązków, kwalifikacji wymaganych od członków każdej komisji oraz uprawnień poszczególnych członków w fazie przygotowawczej do podjęcia decyzji, jak i zasad głosowania.
(3) Zakłada się, że liczba odwołań będzie ograniczona przynajmniej tak długo, jak długo nie będzie zmienione rozporządzenie (WE) 1592/2002 w celu poszerzenia jego zakresu i objęcia nim eksploatacji i licencjonowania załóg.
(4) Komisja będzie badała zagadnienia wymagające przede wszystkim wysokiego poziomu ogólnego doświadczenia technicznego w zakresie certyfikacji; konieczne jest, aby komisji odwoławczej przewodniczył członek o wykształceniu prawniczym z uznanym doświadczeniem w zakresie prawa wspólnotowego i międzynarodowego. Członek ten powinien być przewodniczącym.
(5) By ułatwić obsługę i dysponowania odwołaniami, do każdej sprawy należy przydzielić sprawozdawcę odpowiedzialnego inter alia za przygotowanie obiegu pism między stronami i projektów decyzji.
(6) By zapewnić płynną i wydajną działalność komisji odwoławczej, powinien ją obsługiwać sekretariat, którego personel będzie odpowiedzialny za wszelkiego rodzaju pomoc niezwiązaną z decyzjami prawnymi oraz technicznymi.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne ze stanowiskiem Komitetu powołanego na mocy art. 54 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 stycznia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Loyola DE PALACIO | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 240 z 7.9.2002, str. 1.
(2) Dz.U. L 243 z 27.9.2003, str. 5.