Równoważność standardów rachunkowości.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2010.15E.64

Akt nienormatywny
Wersja od: 21 stycznia 2010 r.

Równoważność standardów rachunkowości

P6_TA(2008)0520

Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 23 października 2008 r. w sprawie projektu rozporządzenia Komisji z dnia 2 czerwca 2008 r. zmieniającego rozporządzenie Komisji (WE) nr 809/2004 wykonujące dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/71/WE w odniesieniu do elementów prospektu emisyjnego i do reklam oraz w sprawie projektu decyzji Komisji z dnia 2 czerwca 2008 r. w sprawie stosowania przez emitentów papierów wartościowych z krajów trzecich krajowych standardów rachunkowości określonych krajów trzecich oraz międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej do celów sporządzania skonsolidowanych sprawozdań finansowych

(2010/C 15 E/13)

(Dz.U.UE C z dnia 21 stycznia 2010 r.)

Parlament Europejski,

– uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/71/WE z dnia 4 listopada 2003 r. w sprawie prospektu emisyjnego publikowanego w związku z publiczną ofertą lub dopuszczeniem do obrotu papierów wartościowych(1), a w szczególności jej art. 7 ust. 1,

– uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2004/109/WE z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie ujednolicenia wymogów przejrzystości informacji dotyczących emitentów, których papiery wartościowe zostały dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym(2), a w szczególności jej art. 23 ust. 4 akapit trzeci,

– uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1606/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 lipca 2002 r. w sprawie stosowania międzynarodowych standardów rachunkowości(3),

– uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1569/2007 z dnia 21 grudnia 2007 r. ustanawiające zgodnie z dyrektywami 2003/71/WE i 2004/109/WE Parlamentu Europejskiego i Rady mechanizm ustalenia równoważności standardów rachunkowości stosowanych przez emitentów papierów wartościowych z krajów trzecich(4),

– uwzględniając projekt rozporządzenia Komisji z dnia 2 czerwca 2008 r. zmieniającego rozporządzenie Komisji (WE) nr 809/2004 wykonujące dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/71/WE w odniesieniu do elementów prospektu emisyjnego i do reklam,

– uwzględniając projekt decyzji Komisji z dnia 2 czerwca 2008 r. w sprawie stosowania przez emitentów papierów wartościowych z krajów trzecich krajowych standardów rachunkowości określonych krajów trzecich oraz międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej do celów sporządzania skonsolidowanych sprawozdań finansowych,

– uwzględniając decyzję Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji(5)

– uwzględniając swoją rezolucję z dnia 14 listopada 2007 r. w sprawie projektu rozporządzenia Komisji zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 809/2004 w sprawie standardów rachunkowości, zgodnie z którymi sporządza się informacje finansowe na podstawie danych zawartych w prospektach emisyjnych z minionych lat, oraz w sprawie projektu decyzji Komisji w sprawie korzystania przez emitentów papierów wartościowych z krajów trzecich z informacji przygotowanych zgodnie z ogólnie przyjętymi międzynarodowymi standardami rachunkowości(6),

– uwzględniając art. 81 Regulaminu,

W kwestii projektu rozporządzenia i projektu decyzji

1. odnotowuje postęp osiągnięty przez Komisję, jeżeli chodzi o zniesienie wymogów obowiązujących emitentów UE w krajach trzecich dotyczących uzgadniania sprawozdań; przyznaje, że podjęte zostały kroki w kierunku uznania norm unijnych opartych na amerykańskich ogólnie przyjętych zasadach rachunkowości (US Generally Accepted Accounting Principles - US GAAP) oraz międzynarodowych standardach sprawozdawczości finansowej (MSSF) przyjętych przez UE;

2. jest zdania, że ogólnie przyjęte zasady rachunkowości kraju trzeciego powinny być uznawane za równoważne z MSSF przyjętymi zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 1606/2002, jeśli inwestorzy są w stanie podejmować podobne decyzje niezależnie od tego, czy otrzymali sprawozdania finansowe oparte na MSSF czy na ogólnie przyjętych zasadach rachunkowości kraju trzeciego oraz jeśli poświadczenie audytu oraz wdrożenie na poziomach jednostkowych są wystarczające, by inwestorzy mogli na nich polegać;

3. twierdzi, że organy nadzoru powinny podtrzymywać czynny dialog ze swoimi odpowiednikami krajowymi na temat zastosowania i konsekwentnego wdrażania MSSF oraz że powinny pogłębiać wzajemną współpracę i usprawnić przekazywanie sobie informacji;

4. odnotowuje, że MSSF zatwierdzone przez Radę ds. Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (RMSR) stanowią solidną podstawę dla pracy organów nadzoru nad przybliżaniem do siebie standardów rachunkowości na poziomie światowym; jest zdania, że powszechne wykorzystywanie przyjętych w świecie standardów rachunkowości mogłoby poprawić przejrzystość i porównywalność sprawozdań finansowych, a tym samym przynieść znaczne korzyści przedsiębiorstwom oraz inwestorom;

5. jest przekonany, że przybliżanie do siebie standardów rachunkowości jest ważnym zadaniem, podkreśla jednak, że ostatecznym celem dla każdej jurysdykcji musi być przyjęcie MSSF przy poszanowaniu jej własnych ram demokratycznych i prawnych;

6. z zadowoleniem przyjmuje rozporządzenie Komisji (WE) nr 1569/2007, które podaje definicję równoważności oraz stwarza mechanizm określania równoważności ogólnie przyjętych zasad rachunkowości kraju trzeciego; podkreśla, że rozporządzenie (WE) nr 1569/2007 wymaga, aby decyzja Komisji pozwalała emitentom wspólnotowym stosować w danym kraju trzecim MSSF przyjęte zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002;

7. zwraca uwagę, że Stany Zjednoczone uznają jedynie sprawozdania finansowe sporządzone na bazie MSSF w wersji wydanej przez RMSR; przyznaje jednak, że kraj ten wyraża zgodę na krótki okres przejściowy, w trakcie którego przyjmowane będą również, bez wymogu dostosowania, sprawozdania finansowe przygotowane na bazie MSSF w wersji przyjętej w ramach rozporządzenia (WE) nr 1606/2002;

8. zwraca uwagę, że niektóre kraje trzecie nie określiły jeszcze oficjalnie terminu, w którym MSSF zostaną zastosowane do ich emitentów krajowych;

9. jest zdania, że projekt rozporządzenia Komisji oraz projekt decyzji Komisji muszą spełniać warunki określone w rozporządzeniu (WE) nr 1569/2007 oraz w niniejszej rezolucji;

10. z zadowoleniem przyjmuje przedstawione niedawno przez niektóre kraje trzecie plany przejścia na MSSF; wzywa Komisję do nadzorowania postępu w zakresie wdrażania tych planów w celu zniesienia procedury uznania równoważności standardów rachunkowości po upływie przewidzianego terminu przejścia;

11. odnotowuje, że pojawiły się już propozycje opracowania sposobu zarządzania RMSR;

12. zwraca uwagę na sprawozdanie Komisji z 22 kwietnia 2008 r. dotyczące postępów na drodze ku eliminacji wymogów uzgadniania sprawozdań oraz dążeń podmiotów zajmujących się opracowywaniem standardów rachunkowości w krajach trzecich do ich zharmonizowania z MSSF;

13. proponuje następujące zmiany do projektu rozporządzenia Komisji:

TEKST PROPONOWANY PRZEZ KOMISJĘZMIANY
Zmiana 1

Projekt rozporządzenia - aktu zmieniającego

Punkt 3 preambuły

(3) Celem oceny równoważności ogólnie przyjętych zasad rachunkowości kraju trzeciego z przyjętymi MSSF, rozporządzenie Komisji (WE) nr 1569/2007 z dnia 21 grudnia 2007 r. ustanawiające zgodnie z dyrektywami 2003/71/WE i 2004/109/WE Parlamentu Europejskiego i Rady mechanizm ustalenia równoważności standardów rachunkowości stosowanych przez emitentów papierów wartościowych z krajów trzecich ustanawia definicję równoważności i mechanizm określania równoważności ogólnie przyjętych zasad rachunkowości kraju trzeciego.(3) Celem oceny równoważności ogólnie przyjętych zasad rachunkowości kraju trzeciego z przyjętymi MSSF, rozporządzenie Komisji (WE) nr 1569/2007 z dnia 21 grudnia 2007 r. ustanawiające zgodnie z dyrektywami 2003/71/WE i 2004/109/WE Parlamentu Europejskiego i Rady mechanizm ustalenia równoważności standardów rachunkowości stosowanych przez emitentów papierów wartościowych z krajów trzecich ustanawia definicję równoważności i mechanizm określania równoważności ogólnie przyjętych zasad rachunkowości kraju trzeciego. Rozporządzenie (WE) nr 1569/2007 wymaga również, aby decyzja Komisji pozwalała emitentom wspólnotowym w danym kraju trzecim stosować MSSF przyjęte zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002.
Zmiana 2

Projekt rozporządzenia - aktu zmieniającego

Punkt 6 preambuły

(6) W swojej przedstawionej [odpowiednio, w marcu, w maju i w ... 2008 r.] opinii CESR zalecił uznanie amerykańskich i japońskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości za równoważne MSSF do celów stosowania we Wspólnocie. CESR zalecił również tymczasowe uznawanie we Wspólnocie sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Chin, Kanady i Korei Południowej, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2011 r.(6) W swojej przedstawionej [odpowiednio, w marcu, w maju i w październiku 2008 r.] opinii CESR zalecił uznanie amerykańskich i japońskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości za równoważne MSSF do celów stosowania we Wspólnocie. CESR zalecił również tymczasowe uznawanie we Wspólnocie sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Chin, Kanady, Korei Południowej i Indii, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2011 r.
Zmiana 3

Projekt rozporządzenia - aktu zmieniającego

Punkt 7 preambuły

(7) W 2006 r. amerykańska Rada Standardów Rachunkowości Finansowej (FASB) oraz IASB zawarły protokół ustaleń, w którym potwierdzono wolę dążenia do harmonizacji amerykańskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości z MSSF oraz nakreślono program prac służących osiągnięciu tego celu. W wyniku tych prac zlikwidowano szereg istotnych różnic między amerykańskimi ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości i MSSF. Ponadto, w rezultacie rozmów między Komisją i amerykańską Komisją Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), emitenci ze Wspólnoty, którzy sporządzają sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF, zostali zwolnieni z wymogów uzgadniania sprawozdań finansowych. W związku z tym właściwe jest uznanie od dnia 1 stycznia 2009 r. amerykańskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości za równoważne przyjętym MSSF.(7) W 2006 r. amerykańska Rada Standardów Rachunkowości Finansowej (FASB) oraz IASB zawarły protokół ustaleń, w którym potwierdzono wolę dążenia do harmonizacji amerykańskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości z MSSF oraz nakreślono program prac służących osiągnięciu tego celu. W wyniku tych prac zlikwidowano szereg istotnych różnic między amerykańskimi ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości i MSSF. Ponadto w rezultacie rozmów między Komisją i amerykańską Komisją Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), emitenci ze Wspólnoty, którzy sporządzają sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF w wersji wydanej przez RMSR, zostali zwolnieni z wymogów uzgadniania sprawozdań finansowych. W związku z tym właściwe jest uznanie od dnia 1 stycznia 2009 r. amerykańskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości za równoważne przyjętym MSSF...
Zmiana 4

Projekt rozporządzenia - aktu zmieniającego

Punkt 12a preambuły (nowy)

(12a) Rząd indyjski i Instytut Biegłych Księgowych Indii zobowiązały się publicznie w lipcu 2007 r. do przyjęcia MSSF do dnia 31 grudnia 2011 r. i podejmują skuteczne kroki na rzecz zabezpieczenia terminowego i pełnego przejścia na MSSF do tego dnia.
Zmiana 5

Projekt rozporządzenia - aktu zmieniającego

Artykuł 1 pkt 1

Rozporządzenie (WE) nr 809/2004

Artykuł 35 - ust. 5A

5A. Emitenci z państw trzecich nie podlegają obowiązkowi, na mocy załącznika I, pozycja 20.1; załącznika IV, pozycja 13.1; załącznika VII, pozycja 8.2; załącznika X, pozycja 20.1 lub załącznika XI, pozycja 11.1, przekształcania historycznych informacji finansowych zawartych w prospekcie emisyjnym i istotnych dla lat finansowych rozpoczynających się dnia 1 stycznia 2012 r. lub później, ani obowiązkowi, na mocy załącznika VII, pozycja 8.2 bis; załącznika IX, pozycja 11.1; lub załącznika X, pozycja 20.1. bis, przedstawiania opisu różnic między międzynarodowymi standardami sprawozdawczości finansowej przyjętymi na mocy rozporządzenia (WE) nr 1606/2002 a zasadami rachunkowości, zgodnie z którymi sporządzono te informacje, pod warunkiem że historyczne informacje finansowe zostały sporządzone zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Chińskiej Republiki Ludowej, Kanady lub Republiki Korei.;5A. Emitenci z państw trzecich nie podlegają obowiązkowi, na mocy załącznika I, pozycja 20.1; załącznika IV, pozycja 13.1; załącznika VII, pozycja 8.2; załącznika X, pozycja 20.1 lub załącznika XI, pozycja 11.1, przekształcania historycznych informacji finansowych zawartych w prospekcie emisyjnym i istotnych dla lat finansowych rozpoczynających się dnia 1 stycznia 2012 r. lub później, ani obowiązkowi, na mocy załącznika VII, pozycja 8.2 bis; załącznika IX, pozycja 11.1; lub załącznika X, pozycja 20.1. bis, przedstawiania opisu różnic między międzynarodowymi standardami sprawozdawczości finansowej przyjętymi na mocy rozporządzenia (WE) nr 1606/2002 a zasadami rachunkowości, zgodnie z którymi sporządzono te informacje, pod warunkiem że historyczne informacje finansowe zostały sporządzone zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Chińskiej Republiki Ludowej, Kanady, Republiki Korei lub Republiki Indii.;
Zmiana 6

Projekt rozporządzenia - aktu zmieniającego

Artykuł 1 a (nowy)

Artykuł 1 a

Komisja nadzoruje, przy pomocy technicznej ze strony CESR nad Papierami Wartościowymi, wysiłki krajów trzecich zmierzające do przyjęcia MSSF oraz prowadzi aktywny dialog z władzami w trakcie procesu konwergencji. Komisja przedstawi sprawozdanie z postępów w tym zakresie Parlamentowi Europejskiemu i Europejskiej Komisji Papierów Wartościowych (ESC) w 2009 r.

Zmiana 7

Projekt rozporządzenia - aktu zmieniającego

Artykuł 1 b (nowy)

Artykuł 1 b

Ogłoszone publicznie przez kraje trzecie terminy odnoszące się do przejścia na MSSF należy traktować jako daty odniesienia dla zniesienia uznawania równoważności w stosunku do tych krajów trzecich.

14. proponuje następujące zmiany i do projektu decyzji Komisji:

TEKST PROPONOWANY PRZEZ KOMISJĘZMIANY
Zmiana 8

Projekt decyzji

Punkt 5 preambuły

(5) Celem oceny równoważności ogólnie przyjętych zasad

rachunkowości kraju trzeciego z przyjętymi MSSF, rozporządzenie Komisji (WE) nr 1569/2007 z dnia 21 grudnia 2007 r. ustanawiające zgodnie z dyrektywami 2003/71/WE i 2004/109/WE Parlamentu Europejskiego i Rady mechanizm ustalenia równoważności standardów rachunkowości stosowanych przez emitentów papierów wartościowych z krajów trzecich ustanawia definicję równoważności i mechanizm określania równoważności ogólnie przyjętych zasad rachunkowości kraju trzeciego.

(5) Celem oceny równoważności ogólnie przyjętych zasad

rachunkowości kraju trzeciego z przyjętymi MSSF, rozporządzenie Komisji (WE) nr 1569/2007 z dnia 21 grudnia 2007 r. ustanawiające zgodnie z dyrektywami 2003/71/WE i 2004/109/WE Parlamentu Europejskiego i Rady mechanizm ustalenia równoważności standardów rachunkowości stosowanych przez emitentów papierów wartościowych z krajów trzecich ustanawia definicję równoważności i mechanizm określania równoważności ogólnie przyjętych zasad rachunkowości kraju trzeciego. Rozporządzenie (WE) nr 1569/2007 wymaga również, aby decyzja Komisji pozwalała emitentom wspólnotowym w danym kraju trzecim stosować MSSF przyjęte zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/ 2002.

Zmiana 9

Projekt decyzji

Punkt 7 preambuły

(7) W swojej przedstawionej [odpowiednio, w marcu, w maju i w ... 2008 r.] opinii CESR zalecił uznanie amerykańskich i japońskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości za równoważne MSSF do celów stosowania we Wspólnocie. CESR zalecił również tymczasowe uznawanie we Wspólnocie sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Chin, Kanady i Korei Południowej, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2011 r.(7) W swojej przedstawionej [odpowiednio, w marcu, w maju i w październiku 2008 r.] opinii CESR zalecił uznanie amerykańskich i japońskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości za równoważne MSSF do celów stosowania we Wspólnocie. CESR zalecił również tymczasowe uznawanie we Wspólnocie sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Chin, Kanady, Korei Południowej i Indii, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2011 r.
Zmiana 10

Projekt decyzji

Punkt 8 preambuły

(8) W 2006 r. amerykańska Rada Standardów Rachunkowości Finansowej (FASB) oraz IASB zawarły protokół ustaleń, w którym potwierdzono wolę dążenia do harmonizacji amerykańskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości z MSSF oraz nakreślono program prac służących osiągnięciu tego celu. W wyniku tych prac zlikwidowano szereg istotnych różnic między amerykańskimi ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości i MSSF. Ponadto, w rezultacie rozmów między Komisją i amerykańską Komisją Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), emitenci ze Wspólnoty, którzy sporządzają sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF, zostali zwolnieni z wymogów uzgadniania sprawozdań finansowych. W związku z tym właściwe jest uznanie od dnia 1 stycznia 2009 r. amerykańskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości za równoważne przyjętym MSSF.(8) W 2006 r. amerykańska Rada Standardów Rachunkowości Finansowej (FASB) oraz IASB zawarły protokół ustaleń, w którym potwierdzono wolę dążenia do harmonizacji amerykańskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości z MSSF oraz nakreślono program prac służących osiągnięciu tego celu. W wyniku tych prac zlikwidowano szereg istotnych różnic między amerykańskimi ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości i MSSF. Ponadto w rezultacie rozmów między Komisją i amerykańską Komisją Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), emitenci ze Wspólnoty, którzy sporządzają sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF w wersji wydanej przez RMSR, zostali zwolnieni z wymogów uzgadniania sprawozdań finansowych. W związku z tym właściwe jest uznanie od dnia 1 stycznia 2009 r. amerykańskich ogólnie przyjętych zasad rachunkowości za równoważne przyjętym MSSF.
Zmiana 11

Projekt decyzji

Punkt 13a preambuły (nowy)

(13a) Rząd indyjski i Instytut Biegłych Księgowych Indii zobowiązały się publicznie w lipcu 2007 r. do przyjęcia MSSF do dnia 31 grudnia 2011 r. i podejmują skuteczne kroki na rzecz zabezpieczenia terminowego i pełnego przejścia na MSSF do tego dnia.
Zmiana 12

Projekt decyzji

Artykuł 1 - ustęp 1 - część wprowadzająca

Od dnia 1 stycznia 2009 r. emitenci z krajów trzecich mogą sporządzać roczne skonsolidowane sprawozdania finansowe i półroczne skonsolidowane sprawozdania finansowe zgodnie z następującymi standardami rachunkowości, oprócz międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej przyjętych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002:Od dnia 1 stycznia 2009 r., oprócz międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej przyjętych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002 poniższe standardy są uznawane jako ekwiwalentne z MSSR przyjętymi zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1606/2002 pod względem rocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych i półrocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych:
Zmiana 13

Projekt decyzji

Artykuł 1 - ustęp 2

W okresie poprzedzającym lata finansowe rozpoczynające się w dniu 1 stycznia 2012 r. lub później emitenci z krajów trzecich mogą sporządzać roczne skonsolidowane sprawozdania finansowe i półroczne skonsolidowane sprawozdania finansowe zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Chińskiej Republiki Ludowej, Kanady lub Republiki Korei.W okresie poprzedzającym lata finansowe rozpoczynające się w dniu 1 stycznia 2012 r. lub później emitenci z krajów trzecich mogą sporządzać roczne skonsolidowane sprawozdania finansowe i półroczne skonsolidowane sprawozdania finansowe zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości Chińskiej Republiki Ludowej, Kanady, Republiki Korei lub Republiki Indii.
Zmiana 14

Projekt decyzji

Artykuł 1 a (nowy)

Artykuł 1 a

Komisja nadzoruje, przy pomocy technicznej ze strony Komitetu Europejskich Organów Nadzoru nad Papierami Wartościowymi, wysiłki krajów trzecich zmierzające do zbliżenia swych przepisów do MSSF oraz prowadzi aktywny dialog z władzami w trakcie procesu konwergencji. Komisja przedstawi sprawozdanie z postępów w tym zakresie Parlamentowi Europejskiemu i Europejskiej Komisji Papierów Wartościowych (ESC) w 2009 r.

Zmiana 15

Projekt decyzji

Artykuł 1 b (nowy)

Artykuł 1b

Ogłoszone publicznie przez kraje trzecie terminy odnoszące się do przejścia na MSSF należy traktować jako daty odniesienia dla zniesienia uznawania równoważności w stosunku do tych krajów trzecich.

15. zobowiązuje swojego Przewodniczącego do przekazania niniejszej rezolucji Radzie i Komisji.

______

(1) Dz.U. L 345 z 31.12.03, s. 64.

(2) Dz.U. L 390 z 31.12.04, s. 38.

(3) Dz.U. L 243 z 11.9.2002, s. 1.

(4) Dz.U. L 340 z 22.12.2007, s. 66.

(5) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, s. 23.

(6) Teksty przyjęte: P6_TA(2007)0527.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.