Roczne sprawozdanie Rady dla Parlamentu Europejskiego na temat wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa (12562/2011 -2012/2050(INI)).
Dz.U.UE.C.2013.353E.77
Akt nienormatywnyP7_TA(2012)0334
Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 12 września 2012 r. w sprawie rocznego sprawozdania Rady dla Parlamentu Europejskiego na temat wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa
(12562/2011 -2012/2050(INI))
(2013/C 353 E/11)
(Dz.U.UE C z dnia 3 grudnia 2013 r.)
Parlament Europejski,
OCENA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA RADY NA TEMAT WPZIB ZA ROK 2010
NOWE KOMPLEKSOWE PODEJŚCIE DO POLITYKI ZAGRANICZNEJ UE
STRUKTURA POLITYKI ZAGRANICZNEJ
POLITYKA ZAGRANICZNA - STRUKTURA BUDŻETOWA I FINANSOWA
PRIORYTETY STRATEGICZNE: KONCENTRYCZNE KRĘGI POKOJU, BEZPIECZEŃSTWA I ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
Bałkany Zachodnie
Turcja
Południowe sąsiedztwo i Bliski Wschód
Iran
Libia
Syria
Wschodnie sąsiedztwo
Mołdawia
Ukraina
Białoruś
Zakaukazie
Strategia dla regionu Morza Czarnego
Rosja
Azja Środkowa
Afganistan
Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki
Ameryka Łacińska
rangi stosunków oraz do wspierania podejścia regionalnego i integracji regionalnej Ameryki Łacińskiej; stwierdza, że zamierza ściśle monitorować wdrażanie tego układu, a w szczególności jego wpływ na sytuację praw człowieka i praworządności w Ameryce Środkowej;
Afryka
Azja
Chiny
Japonia
Azja Południowa i Wschodnia
Partnerzy wielostronni
G-7, G-8 i G-20
ONZ
UE-NATO
Rada Europy
OBWE
RWPZ
Liga Państw Arabskich
Priorytety tematyczne WPZiB
Wspólna Polityka Bezpieczeństwa i Obrony
Handel bronią
Zapobieganie konfliktom i budowanie pokoju
Sankcje i środki ograniczające
Nierozprzestrzenianie i rozbrojenie
Europejska Agencja Obrony
Bezpieczeństwo energetyczne
energii oraz takich szlaków przesyłowych jest dla Unii kwestią pilną i zasadniczą, gdyż UE jest w dużej mierze zależna od zewnętrznych źródeł energii; zauważa, że głównymi kierunkami, jakie należy wziąć pod uwagę w związku z dywersyfikacją, jest Arktyka, basen Morza Śródziemnego i południowy korytarz gazowy biegnący z Iraku do Azji Środkowej oraz Bliski Wschód, a także wzywa Komisję do uznania takich projektów za priorytet; jest zaniepokojony opóźnieniami związanymi z zakończeniem tworzenia korytarza południowego; podkreśla potrzebę osiągnięcia bezpieczeństwa energetycznego poprzez zróżnicowanie energetyczne i zwraca uwagę na potencjał uzupełniającego korytarza LNG we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego jako elastycznego źródła energii i zachęty do zwiększonej konkurencji w ramach wewnętrznego rynku UE; jest zdania, że UE powinna dopilnować, by obecne główne źródło importu - Rosja - przestrzegało zasad funkcjonowania rynku wewnętrznego, przepisów trzeciego pakietu energetycznego oraz postanowień Traktatu karty energetycznej; zauważa wielki potencjał dla rozwoju i współzależności, jaki mogą zaoferować inteligentne międzykontynentalne sieci odnawialnych źródeł energii łączące Europę i Afrykę;
Nowe zagrożenia i wyzwania
Zewnętrzny wymiar przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości
Dialog kultur i religii
*
* *
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.