Rezolucja legislacyjna w sprawie wniosku dotyczącego rozporządzenia Rady zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1698/2005 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (COM(2008)0306 - C6-0242/2008 - 2008/0105(CNS)).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2010.16E.189

Akt nienormatywny
Wersja od: 22 stycznia 2010 r.

Wsparcie rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Rolnegona rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich *

P6_TA(2008)0551

Rezolucja legislacyjna Parlamentu Europejskiego z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie wniosku dotyczącego rozporządzenia Rady zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1698/2005 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (COM(2008)0306 - C6-0242/2008 - 2008/0105(CNS))

(2010/C 16 E/37)

(Dz.U.UE C z dnia 22 stycznia 2010 r.)

(Procedura konsultacji)

Parlament Europejski,

– uwzględniając wniosek Komisji przedstawiony Radzie (COM(2008)0306),

– uwzględniając art. 36 oraz art. 37 Traktatu WE, na mocy którego Rada skonsultowała się z Parlamentem (C6-0242/2008),

– uwzględniając art. 51 Regulaminu,

– uwzględniając sprawozdanie Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz opinię Komisji Rozwoju Regionalnego (A6-0390/2008),

1. zatwierdza wniosek Komisji po poprawkach;

2. zwraca się do Komisji o odpowiednią zmianę jej wniosku, zgodnie z art. 250 ust. 2 traktatu WE;

3. zwraca się do Rady, jeśli ta uzna za stosowne odejść od przyjętego przez Parlament tekstu, o poinformowanie go o tym fakcie;

4. zwraca się do Rady o ponowne skonsultowanie się z Parlamentem w przypadku uznania za stosowne wprowadzenia znaczących zmian do wniosku Komisji;

5. zobowiązuje swojego Przewodniczącego do przekazania stanowiska Parlamentu Radzie i Komisji.

TEKST PROPONOWANY PRZEZ KOMISJĘPOPRAWKI
Poprawka 1
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 1 preambuły
(1) W kontekście oceny realizacji reformy wspólnej polityki rolnej (WPR) z 2003 r. za nowe kluczowe wyzwania dla rolnictwa europejskiego zostały uznane zmiany klimatyczne, odnawialne źródła energii, gospodarka wodna i różnorodność biologiczna.(1) W kontekście oceny realizacji reformy wspólnej polityki rolnej (WPR) z 2003 r. za nowe kluczowe wyzwania dla rolnictwa europejskiego zostały uznane zmiany klimatyczne, odnawialne źródła energii, gospodarka wodna, różnorodność biologiczna i rezygnacja z kwot mlecznych.
Poprawka 2
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 5 preambuły
(5) Istotne jest, aby działania związane z tymi priorytetowymi problemami zostały wzmocnione w programach rozwoju obszarów wiejskich zatwierdzanych zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 1698/2005.(5) Jeżeli dotychczasowe programy rozwoju obszarów wiejskich w państwach członkowskich nie obejmują wystarczających i stosownych środków określonych w załączniku II, istotne jest, aby działania związane z tymi priorytetowymi problemami zostały wzmocnione w programach rozwoju obszarów wiejskich zatwierdzanych zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 1698/2005.
Poprawka 3
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 5 a preambuły (nowy)
(5a) Sondaż Eurobarometru z 2007 r. zatytułowany "Postawy obywateli UE w sprawie dobrostanu zwierząt" pokazuje, że zdecydowana większość obywateli UE (72 %) uważa, iż rolnikom należy wynagradzać zwiększone koszty, które mogą wyniknąć z podwyższonych standardów w zakresie dobrostanu zwierząt. Ponadto Protokół w sprawie ochrony i dobrostanu zwierząt załączony Traktatem Amsterdamskim do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską wymaga, aby podczas tworzenia i wprowadzania kierunków wspólnotowej polityki rolnej Wspólnota i państwa członkowskie uwzględniały wymagania dobrostanu zwierząt.
Poprawka 4
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 6 preambuły
(6) Biorąc pod uwagę znaczenie tych priorytetów wspólnotowych należy zobowiązać państwa członkowskie do włączenia działań związanych ze wspomnianymi wyzwaniami do swoich programów rozwoju obszarów wiejskich.(6) Z uwagi na znaczenie tych priorytetów wspólnotowych państwa członkowskie powinny włączać większą część działań związanych ze wspomnianymi wyzwaniami do swoich programów rozwoju obszarów wiejskich, jednak tylko wówczas, gdy państwa członkowskie dotychczas nie nadały tym priorytetom wspólnotowym wystarczającego znaczenia.
Poprawka 5
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 7 preambuły
(7) Artykuł 10 rozporządzenia (WE) nr 1698/2005 stanowi, że w celu uwzględnienia w szczególności głównych zmian priorytetów wspólnotowych strategiczne wytyczne Wspólnoty w sprawie rozwoju obszarów wiejskich (okres programowania 2007 - 2013), przyjęte decyzją Rady 2006/144/WE, mogą podlegać przeglądowi. Aby stworzyć ramy dla zmiany programów należy zatem ustanowić dla wszystkich państw członkowskich obowiązek dokonania przeglądu krajowych planów strategicznychw ślad za zmianami dokonanymi w strategicznych wytycznych Wspólnoty.(7) Artykuł 10 rozporządzenia (WE) nr 1698/2005 stanowi, że w celu uwzględnienia w szczególności głównych zmian priorytetów wspólnotowych strategiczne wytyczne Wspólnoty w sprawie rozwoju obszarów wiejskich (okres programowania 2007 - 2013), przyjęte decyzją Rady 2006/144/WE, mogą podlegać przeglądowi. Aby stworzyć ramy dla zmiany programów należy nakłonić państwa członkowskie, które do tej pory jeszcze nie przyjęły odpowiednich środków, do dokonania przeglądu krajowych planów strategicznych w ślad za zmianami dokonanymi w strategicznych wytycznych Wspólnoty.
Poprawka 6
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 9 preambuły
(9) Ze względu na pojawienie się nowych obowiązków należy zmienić wymogi dotyczące treści programów rozwoju obszarów wiejskich. Należy sporządzić niewyczerpujący wykaz typów działań, który pomoże państwom członkowskim określić odpowiednie działania dotyczące nowych wyzwań w kontekście ram prawnych rozwoju obszarów wiejskich.(9) Ze względu na pojawienie się nowych obowiązków należy w razie konieczności zmienić wymogi dotyczące treści programów rozwoju obszarów wiejskich. Należy sporządzić niewyczer-pujący wykaz typów działań, który pomoże państwom członkowskim określić odpowiednie działania dotyczące nowych wyzwań w kontekście ram prawnych rozwoju obszarów wiejskich i który będzie mógł zostać w późniejszym terminie poszerzony w zależności od potrzeb poszczególnych państw członkowskich.
Poprawka 7
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 9 a preambuły (nowy)
(9a) Wskazane jest również dostosowanie rozporządzenia (WE) nr 1698/2005 w zakresie płatności związanych z trudną sytuacją naturalną obszarów górskich i innych obszarów dotkniętych utrudnieniami. Obecne uregulowanie oparte na rozporządzeniu Rady (WE) nr 1257/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR)(1), którego stosowanie odroczono do 2009 r., należy utrzymać do końca obecnego okresu programowania.
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 80.
Poprawka 8
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 10 preambuły
(10) W celu stworzenia dodatkowych zachęt dla beneficjentów do podejmowania działań związanych z nowymi priorytetami należy przewidzieć możliwość zwiększenia kwot i stawek wsparcia w odniesieniu do przedmiotowych działań.(10) W celu stworzenia dodatkowych zachęt dla beneficjentów do podejmowania działań związanych z nowymi priorytetami należy przewidzieć możliwość zapewnienia wsparcia w odniesieniu do przedmiotowych działań bez dodatkowego współfinansowania krajowego. Tę samą opcję powinny stosować państwa członkowskie w przypadku transferu innowacji będących wynikiem badań stosowanych.
Poprawka 9
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 11 preambuły
(11) Zgodnie z art. 9 ust. 4 i art. 10 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr XXXX/XXXX z dnia XX/XX/2008 [ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego określone systemy wsparcia dla rolników] zasoby finansowe uzyskane z dodatkowej modulacji powinny być wykorzystane na wsparcie rozwoju obszarów wiejskich. Należy zapewnić, aby kwota równa wspomnianym zasobom finansowym została wykorzystana na wsparcie działań pozostających w związku z nowymi wyzwaniami.(11) Zgodnie z art. 9 ust. 4 i art. 10 ust. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr XXXX/XXXX z dnia XX/XX/20071 [ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego określone systemy wsparcia dla rolników] zasoby finansowe uzyskane z dodatkowej modulacji powinny być wykorzystane na wsparcie rozwoju obszarów wiejskich, o ile nie przewidziały ich już te państwa członkowskie, które zastosowały dobrowolną modulację zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 378/2007 (1). Należy zapewnić, aby kwota równa wspomnianym zasobom finansowym została wykorzystana na wsparcie zarówno istniejących, jak i nowych działań pozostających w związku z nowymi wyzwaniami, zgodnie z decyzjami poszczególnych państw członkowskich. Należy jednakże zadbać o to, aby nie zniechęcać do prowadzenia produkcji rolnej, kiedy jej wkład w rozwój obszarów wiejskich jest niezbędny
(1) Rozporządzenie Rady (WE) nr 378/2007 z dnia 27 marca 2007 r. ustanawiające zasady dobrowolnej modulacji płatności bezpośrednich przewidzianych w rozporządzeniu (WE) nr 1782/2003 ustanawiającym wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającym określone systemy wsparcia dla rolników (Dz.U. L 95 z 5.4.2007, s. 1).
Poprawka 10
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 11 a preambuły (nowy)
(11a) Działania te powinny być spójne z działaniami finansowanymi przez inne fundusze wspólnotowe, zwłaszcza zaś przez fundusze strukturalne (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Europejski Fundusz Społeczny i Europejski Fundusz Spójności).
Poprawka 11
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 12 preambuły
(12) Z uwagi na uzupełniający, szczególny i wiążący charakter, jaki ma wykorzystanie tych kwot równych wspomnianym zasobom finansowym, równowaga ustalona pomiędzy celami wsparcia rozwoju obszarów wiejskich nie powinna być zakłócona.(12) Z uwagi na uzupełniający i szczególny charakter, jaki ma wykorzystanie tych równych kwot, równowaga ustalona pomiędzy celami wsparcia rozwoju obszarów wiejskich nie powinna być zakłócona; z tego względu wykorzystując kwoty związane z nowymi priorytetami należy zachować równowagę pomiędzy celami określonymi zgodnie z art. 17 rozporządzenia (WE) nr 1698/2005.
Poprawka 12
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Punkt 12 a preambuły (nowy)
(12a) Aby zagwarantować odpowiednie finansowanie rozwoju obszarów wiejskich, należałoby wprowadzić większą elastyczność umożliwiającą dodatkowo wykorzystanie do tego celu i w obrębie tego samego państwa członkowskiego niewydatko-wanych zasobów z funduszy strukturalnych (poddział 1b).
Poprawka 28
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt - 1 (nowy)
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 5 - ustęp 7
(-1) W art. 5 ustęp 7 otrzymuje brzmienie:
7. Państwa członkowskie zapewniają zgodność operacji finansowanych przez EFFROW z Traktatem i wszelkimi aktami przyjętymi na jego mocy. W tym celu wszystkie operacje finansowane z EFFROW są kierowane bezpośrednio do rolników.
Poprawka 13
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 2
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 12a - ustęp 1
1. W ślad za zmianami w strategicznych wytycznych Wspólnoty, zgodnie z procedurą, o której mowa w art. 12 ust. 1, każde państwo członkowskie dokonuje przeglądu, o którym mowa w art. 10, dotyczącego krajowego planu strategicznego.1. W porozumieniu z władzami regionalnymi i lokalnymi, w ślad za zmianami w strategicznych wytycznych Wspólnoty, zgodnie z procedurą, o której mowa w art. 12 ust. 1, każdemu państwu członkowskiemu proponuje się dokonanie przeglądu, o którym mowa w art. 10, dotyczącego krajowego planu strategicznego.
Poprawka 14
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 3
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 16a - ustęp 1 - akapit pierwszy - część wprowadzająca
1. Począwszy od dnia 1 stycznia 2010 r. państwa członkowskie włączają do swoich programów rozwoju obszarów wiejskich, w zależności od własnych specyficznych potrzeb, działania, które są ukierunkowane na priorytety opisane w strategicznych wytycznych Wspólnoty i wyszczególnione w krajowym planie strategicznym; priorytety te są następujące:1. Jeżeli nie przewidziano jeszcze odpowiednich przepisów w tym względzie, począwszy od dnia 1 stycznia 2010 r. państwa członkowskie włączają do swoich programów rozwoju obszarów wiejskich, w zależności od własnych specyficznych potrzeb, działania, które są ukierunkowane na priorytety opisane w strategicznych wytycznych Wspólnoty i wyszczególnione w krajowym planie strategicznym; priorytety te są następujące:
Poprawka 15
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 3
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 16a - ustęp 1 - akapit pierwszy - litera d)
d) różnorodność biologiczna.d) utrzymanie i zrównoważone wykorzystanie różnorodności biologicznej.
Poprawka 29
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 3
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 16a - ustęp 1 - akapit pierwszy a (nowy)
Wszystkie operacje są kierowane bezpośrednio do rolników.
Poprawka 16
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 3
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 16a - ustęp 1 - akapit drugi
Państwa członkowskie mogą dokonać wyboru w oparciu o in-dykatywny wykaz rodzajów działań zamieszczony w załączniku II do niniejszego rozporządzenia lub wybrać inne rodzaje działań, pod warunkiem że dotyczą one priorytetów, o których mowa w akapicie pierwszym, a ich celem jest osiągnięcie potencjalnych skutków określonych w załączniku II.W porozumieniu z władzami regionalnymi i lokalnymi państwa

członkowskie mogą dokonać wyboru w oparciu o indykatywny wykaz rodzajów działań zamieszczony w załączniku II do niniejszego rozporządzenia lub wybrać inne rodzaje działań, m.in. w dziedzinie rybołówstwa śródlądowego, pod warunkiem że dotyczą one priorytetów, o których mowa w akapicie pierwszym, a ich celem jest osiągnięcie potencjalnych skutków określonych w załączniku II.

Poprawka 17
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 3
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 16a - ustęp 1 - akapit drugi a (nowy)
Państwa członkowskie zapewniają synergię z podobnymi działaniami finansowanymi przez inne fundusze wspólnotowe, w szczególności fundusze strukturalne, a w stosownych przypadkach opracowują zintegrowane podejście do strategii, środków i finansowania.
Poprawka 18
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 3a (nowy)
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 16 b (nowy)
3a) Dodaje się artykuł 16b w brzmieniu:
Artykuł 16b
Innowacje i transfer wiedzy z badań stosowanych
1. Począwszy od dnia 1 stycznia 2010 r. państwa członkowskie włączają do swoich programów rozwoju obszarów wiejskich, w zależności od konkretnych potrzeb, rodzaje działań, które są ukierunkowane na przekaz innowacji z badań stosowanych do gospodarki wiejskiej.
2. Począwszy od dnia 1 stycznia 2010 r. ustalona w załączniku I intensywność pomocy może zostać zwiększona o 10 punktów procentowych dla rodzajów działań, o których mowa w ust. 1.
Poprawka 19 Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 4a (nowy)
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 30
4a) Artykuł 30 otrzymuje brzmienie:
Artykuł 30
Infrastruktura związana z rozwojem i dostosowaniem sektorów rolnictwa i leśnictwa
Wsparcie, o którym mowa w art. 20 lit. b) ppkt v), może obejmować w szczególności działania związane z dostępem do gruntów rolnych i obszarów zalesionych, scalaniem i poprawą gruntów, dostawami energii, dostępem do technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz gospodarką wodną.
Poprawka 20
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 4b (nowy)
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 36 - litera a) - część wprowadzająca
4b) W art. 36 lit. a) formuła wprowadzająca otrzymuje brzmienie:

a) Środki ukierunkowane na zrównoważone użytkowanie gruntów rolnych, w tym obszarów rybołówstwa śródlądowego, poprzez:

Poprawka 30
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 4 c (nowy)
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 39 - ustęp 5a (nowy)
(4c) W art. 39 dodaje się ust. 5a w brzmieniu:
5a. Wsparcie może zostać udzielone dla ochrony wartościowych z punktu widzenia historii kultury upraw rolnych i zwierząt w przypadku operacji nieobjętych przepisami ust. 1-4.
Poprawka 21
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 7
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 69 - ustęp 5a (nowy)
5a. W okresie od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2015 r. państwa członkowskie wydają na rzecz działań, o których mowa w art. 16a niniejszego rozporządzenia, zatwierdzonych po dniu 1 stycznia 2010 r., z tytułu wsparcia Wspólnoty w ramach bieżących programów rozwoju obszarów wiejskich, kwoty równe kwotom wynikającym z zastosowania obowiązkowej modulacji na mocy art. 9 ust. 4 oraz art. 10 ust. 4 rozporządzenia (WE) [Nr XXXX/2008 (nowe rozporządzenie o systemach wsparcia bezpośredniego)].5a. W okresie od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2015 r. państwa członkowskie przeznaczają na rzecz zarówno istniejących, jak i nowych działań związanych z nowymi priorytetami wynikającymi z decyzji poszczególnych państw członkowskich, z tytułu wsparcia Wspólnoty w ramach bieżących programów rozwoju obszarów wiejskich, kwoty równe kwotom wynikającym z zastosowania obowiązkowej modulacji na mocy art. 9 ust. 4 oraz art. 10 ust. 4 rozporządzenia (WE) [Nr XXXX/2008 (nowe rozporządzenie o systemach wsparcia bezpośredniego)].
Poprawka 32
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 7
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 69 - ustęp 5b
(5b) Jeżeli przy zamknięciu programu łączna kwota wydana na działania, o których mowa w ust. 5a niniejszego artykułu, jest niższa od kwoty, o której mowa w art. 16a ust. 3 lit. b), to różnica jest zwracana przez państwo członkowskie do budżetu Wspólnoty w wysokości kwoty, która przekracza całkowitą kwotę środków dostępnych na działania inne niż działania, o których mowa w art. 16a.skreślony
Poprawka 22
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 7a (nowy)
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 70 - ustęp 4b (nowy)
7a) W art. 70 dodaje się ust. 4b w brzmieniu:
4b. W drodze odstępstwa od pułapów określonych w ust. 3, bez dodatkowego współfinansowania krajowego można wykorzystać kwotę równą środkom wynikającym z zastosowania obligatoryjnej modulacji na mocy art. 9 ust. 4 oraz art. 10 ust. 4 rozporządzenia (WE) [nr XXXX/2008 (nowe rozporządzenie o systemach wsparcia bezpośredniego)].
Poprawka 23
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 9a (nowy)
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Artykuł 93
(9a) Artykuł 93 otrzymuje brzmienie:
Artykuł 93
Uchylenie
[...] Rozporządzenie (WE) nr 1257/1999 uchyla się ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2007 r., z wyjątkiem art. 13 lit. a), art. 14 ust. 1 i 2 tiret pierwsze i drugie, art. 15, 17-20, 51 ust. 3 i art. 55 ust. 4 oraz części załącznika I określającej kwoty ustalone na mocy art. 15 ust. 3. [...]
Odesłania do uchylonego rozporządzenia traktuje się jako odesłania do niniejszego rozporządzenia.
Rozporządzenie (WE) nr 1257/1999 stosuje się nadal do działań zatwierdzonych przez Komisję na mocy rzeczonego rozporządzenia przed dniem 1 stycznia 2007 r. [...]
Poprawka 24
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Artykuł 1 - punkt 10 - litera aa) (nowa)
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Załącznik - tabela - wiersz 1
aa) Wiersz 1 otrzymuje brzmienie:
Art. 22 Wsparcie na rzecz podjęcia dzia- 75.000 ustęp 2 łalności(*)
(*) Wsparcie na rzecz podjęcia działalności może być udzielone w formie pojedynczej premii do maksymalnej kwoty 50000 EUR lub w formie dotacji na spłatę odsetek, której skapitalizowana wartość nie może przekroczyć 50000 EUR. W przypadku połączenia obu form wsparcia całkowita kwota nie może przekroczyć 75000 EUR.
Poprawka 25
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Załącznik
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Załącznik II - Priorytet: Odnawialne źródła energii - wiersz 4a (nowy)
Produkcja i wykorzystanie energii słonecznej, wiatrowej i geotermalnej oraz kogeneracjiArtykuł 26: Modernizacja gospodarstw rolnych

Artykuł 53: Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej

Artykuł 54: Wsparcie dla tworzenia i rozwoju działalności gospodarczej

Artykuł 56: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej

Zastępowanie paliw kopalnych
Poprawka 26
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Załącznik
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Załącznik II - Priorytet: Gospodarka wodna - wiersz 1a (nowy)
Zarządzanie ryzykiem powodziowymArtykuł 39: Płatności rolnośrodowiskowe

Artykuł 41: Inwestycje nieprodukcyjne

Poprawa zdolności zarządzania zasobami wodnymi na wypadek powodzi
Poprawka 27
Wniosek dotyczący rozporządzenia - akt zmieniający
Załącznik
Rozporządzenie (WE) nr 1698/2005
Załącznik II - Nowy priorytet
Priorytetowa rezygnacja z systemu kwot mlecznych
Rodzaje działańŚrodkiPotencjalne skutki
Modernizacja i produkcja zorientowane na rynekWieloletni program rezygnacji z systemu kwot mlecznychPoprawa konkurencyjności

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.