Art. 20. - Regulamin postępowania przed Sądem.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1991.136.1

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2013 r.
Artykuł  20

§1

Sąd mianuje sekretarza.

Dwa tygodnie przed wyznaczoną datą mianowania, prezes Sądu zawiadamia sędziów o kandydaturach zgłoszonych na urząd sekretarza.

§2

Zgłoszenie kandydatury powinno zawierać pełne dane o wieku kandydata, jego obywatelstwie, tytułach i stopniach zawodowych i naukowych, znajomości języków, obecnych i wcześniej wykonywanych zajęciach oraz o ewentualnym doświadczeniu sądowym i międzynarodowym.

§3

Mianowania dokonuje się zgodnie z procedurą określoną w art. 7 § 3.

§4

Sekretarz zostaje mianowany na okres sześciu lat. Może on zostać mianowany ponownie.

§5

Przed podjęciem obowiązków sekretarz składa przed Sądem ślubowanie zgodnie z art. 4.

§6

Sekretarz może być zwolniony z funkcji tylko wówczas, gdy nie spełnia już wymaganych warunków lub nie czyni zadość obowiązkom wynikającym z jego urzędu; Sąd podejmuje decyzję po uprzednim umożliwieniu sekretarzowi złożenia wyjaśnień.

§7

Jeżeli stanowisko sekretarza zostanie zwolnione przed upływem kadencji, Sąd mianuje nowego sekretarza na okres sześciu lat.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.