Decyzja 2010/786/UE w sprawie przyznania odstępstw od stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 dotyczącego tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie w odniesieniu do Belgii, Niemiec, Estonii, Irlandii, Grecji, Hiszpanii, Francji, Włoch, Węgier, Malty, Polski, Portugalii, Finlandii i Zjednoczonego Królestwa

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2010.335.66

Akt jednorazowy
Wersja od: 18 grudnia 2010 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 17 grudnia 2010 r.
w sprawie przyznania odstępstw od stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 dotyczącego tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie w odniesieniu do Belgii, Niemiec, Estonii, Irlandii, Grecji, Hiszpanii, Francji, Włoch, Węgier, Malty, Polski, Portugalii, Finlandii i Zjednoczonego Królestwa

(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 9126)

(Jedynie teksty w języku angielskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2010/786/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 18 grudnia 2010 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 452/2008 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. dotyczące tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie(1), w szczególności jego art. 6 ust. 3,

uwzględniając wnioski złożone przez Królestwo Belgii, Republikę Federalną Niemiec, Republikę Estońską, Irlandię, Republikę Grecką, Królestwo Hiszpanii, Republikę Francuską, Republikę Włoską, Republikę Węgierską, Republikę Malty, Rzeczpospolitą Polską, Republikę Portugalską, Republikę Finlandii oraz Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 452/2008 ma ono zastosowanie do tworzenia statystyk w trzech określonych dziedzinach.

(2) Artykuł 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 452/2008 przewiduje, w razie potrzeby, ograniczone odstępstwa i okresy przejściowe mające zastosowanie do jednego lub kilku państw członkowskich, opierające się w obu przypadkach na obiektywnych kryteriach.

(3) Z danych dostarczonych Komisji wynika, iż wnioski państw członkowskich o przyznanie odstępstwa spowodowane są koniecznością wprowadzenia znacznych dostosowań do krajowych systemów statystycznych w celu uzyskania pełnej zgodności z rozporządzeniem (WE) nr 452/2008.

(4) Należy zatem, zgodnie z wnioskami, przyznać takie odstępstwa Belgii, Niemcom, Estonii, Irlandii, Grecji, Hiszpanii, Francji, Włochom, Węgrom, Malcie, Polsce, Portugalii, Finlandii i Zjednoczonemu Królestwu.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Niniejszym przyznaje się odstępstwa państwom członkowskim zgodnie z załącznikiem.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Finlandii oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 17 grudnia 2010 r.

W imieniu Komisji
Olli REHN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 145 z 4.6.2008, s. 227.

ZAŁĄCZNIK 

Odstępstwa od rozporządzenia (WE) nr 452/2008, wprowadzone przez Komisję, dotyczące dziedziny 1: Systemy kształcenia i szkolenia

Państwo członkowskieTabele i podziałyOdstępstwo do dnia
BelgiaDane dotyczące kadry nauczycielskiej są przekazywane corocznie Komisji (Eurostatowi) do dnia 30 listopada w roku t + 2 (tabele PERS_ENRL2 i PERS1)31 grudnia 2013 r.
Dane dotyczące absolwentów/świadectw i dyplomów są przekazywane corocznie Komisji (Eurostatowi) do dnia 31 grudnia w roku t + 2 (tabele GRAD2, GRAD4 i GRAD5)31 grudnia 2013 r.
Dane dotyczące wydatków na edukację są przekazywane corocznie Komisji (Eurostatowi) do dnia 31 grudnia w roku t + 2 (tabele FIN_ENRL2, FINANCE1 i FINANCE2)31 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze, ekwiwalentach pełnego wymiaru w instytucjach prywatnych (wiersze C1, C2, C3, C4) w tabeli ENRL1a31 grudnia 2013 r.
- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomie ISCED 5B (kolumna 4) w tabeli ENTR231 grudnia 2012 r.
- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomie ISCED 6 (kolumna 5) w tabeli ENTR231 grudnia 2013 r.
- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomie ISCED 5B (kolumna 3) w tabeli ENTR331 grudnia 2012 r.
- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomie ISCED 6 (kolumna 4) w tabeli ENTR331 grudnia 2013 r.
- Liczba osób będących absolwentami po raz pierwszy dla poziomów ISCED 3 i 4 (kolumny 9, 10, 11, 19) w tabeli GRAD231 grudnia 2012 r.
- Liczba osób będących absolwentami po raz pierwszy dla poziomu ISCED 5A (kolumny 19, 20, 21, 22) w tabeli GRAD431 grudnia 2013 r.
- Liczba osób będących absolwentami po raz pierwszy dla poziomu ISCED 5B (kolumna 23) w tabeli GRAD431 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy w zakresie dostosowanym do statystyk w odniesieniu do kadry nauczycielskiej w instytucjach prywatnych (wiersze C1, C2 i C3) w tabeli PERS_ENRL231 grudnia 2013 r.
- Liczba nauczycieli szkolnych i kadry akademickiej w instytucjach prywatnych (wiersze A50, A51, A52, A53) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Liczba nauczycieli szkolnych na poziomach ISCED 3 i 4 w programach ogólnych i zawodowych (kolumny 7, 8, 12 i 13) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Liczba nauczycieli szkolnych w programach zawodowych prowadzonych w szkole i programach zawodowych obejmujących komponenty teoretycznej i praktycznej nauki zawodu (kolumny 9, 10, 14 i 15) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy w zakresie dostosowanym do statystyk w zakresie finansowania oświaty w instytucjach prywatnych (wiersze C1, C2 i C3) w tabeli FIN_ENRL231 grudnia 2013 r.
- Wydatki na edukację z podziałem na poziomy ISCED 2, 3 i 4 (kolumny 3, 6 i 10) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Wydatki na edukację dotyczące międzyrządowych transferów na edukację (wiersze C7 i C8) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Wydatki na edukację innych podmiotów prywatnych dla instytucji publicznych (wiersz E1) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Wydatki na edukację z podziałem na poziomy ISCED 2, 3 i 4 (kolumny 3, 6 i 10) w tabeli FINANCE231 grudnia 2012 r.
- Wydatki we wszystkich instytucjach prywatnych (wiersze W6, W13, W14, W15, W20, W21, W22, W30, W40) w tabeli FINANCE231 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy z podziałem na wiek, płeć i region, tabela REGIO231 grudnia 2013 r.
NiemcyDane dotyczące wydatków na edukację są przekazywane corocznie Komisji (Eurostatowi) do dnia 31 marca w roku t + 331 grudnia 2013 r.
- Liczba przyjętych studentów/słuchaczy na poziomie ISCED 6 dla tabel ENRL1, ENRL1a, ENRL5, ENRL8, FIN_ENRL2, REGIO1, REGIO231 grudnia 2013 r.
- Studenci/słuchacze rozpoczynający naukę na poziomie ISCED 6 dla tabel ENTR2, ENTR331 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów z podziałem na łączną liczbę studiowanych obcych języków nowożytnych (wiersz A1) dla tabeli ENRLLNG231 grudnia 2013 r.
Estonia- Wydatki innych podmiotów prywatnych dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1 wiersze E10, E1131 grudnia 2013 r.
- Wydatki w instytucjach publicznych w tabeli FINANCE2 wiersze A2, A13, A14, A15, A20, A21, A22, A4031 grudnia 2013 r.
- Wydatki we wszystkich instytucjach prywatnych w tabeli FINANCE2 wiersze W6, W13, W14, W15, W20, W21, W22, W30, W4031 grudnia 2013 r.
Irlandia- Liczba nauczycieli szkolnych na poziomach ISCED 2 i 3 (kolumny 5, 6, 7, 8, 9, 10) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Liczba kadry akademickiej na poziomach ISCED 5B, 5A i 6 (kolumny 17 i 18) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Wydatki gospodarstw domowych dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1 wiersze H1, H4, H5, H18, H2031 grudnia 2013 r.
- Wydatki innych podmiotów prywatnych dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1 wiersze E1, E4, E5, E10, E11, E12, E2031 grudnia 2013 r.
- Wydatki we wszystkich instytucjach prywatnych w tabeli FINANCE2 wiersze W6, W13, W14, W15, W30, W4031 grudnia 2013 r.
- Liczba przyjętych uczniów/studentów/słuchaczy w instytucjach prywatnych dla tabel ENRL1, ENRL1_adult, ENRL1a (wiersze C1-C4), ENRL5, ENRL8, REGIO1, ENRLLNG1 i ENRLLNG231 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę w prywatnych instytucjach edukacyjnych dla tabel ENTR2, ENTR331 grudnia 2013 r.
- Liczba przyjętych uczniów/studentów/słuchaczy w prywatnych instytucjach edukacyjnych (wiersze C1, C2, C3) w tabeli PERS_ENRL231 grudnia 2013 r.
- Liczba nauczycieli szkolnych i kadry akademickiej w instytucjach prywatnych (wiersze A50, A51, A52, A53) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
Grecja- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomie ISCED 6 w tabeli ENTR331 grudnia 2013 r.
- Liczba świadectw i dyplomów z podziałem na dziedzinę kształcenia na poziomach ISCED 3 i 4 (kolumny 1 i 2) w tabeli GRAD531 grudnia 2013 r.
- Nauczyciele szkolni i kadra akademicka z podziałem na wiek na poziomach ISCED 2, 3, 4, 5 i 6 w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Tabela FIN_ENRL231 grudnia 2013 r.
- Tabela FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Tabela FINANCE231 grudnia 2013 r.
Hiszpania- Nauczyciele szkolni na poziomie ISCED 3 w programach ogólnych i wszystkich programach zawodowych (kolumny 7, 8)31 grudnia 2013 r.
- Łączne płatności za towary i usługi edukacyjne inne niż dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1, wiersz H1831 grudnia 2013 r.
- Płatności dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1, wiersze E1, E431 grudnia 2013 r.
- Pomoc finansowa dla uczniów/studentów/słuchaczy w tabeli FINANCE1, wiersze E10, E1131 grudnia 2013 r.
FrancjaDane dotyczące naboru uczniów/studentów/słuchaczy i uczniów/studentów/ słuchaczy rozpoczynających naukę są przekazywane corocznie Komisji (Eurostatowi) do dnia 31 października w roku t + 2 (tabele ENRL1, ENRL1_Adult, ENRL1a, ENRL5, ENRL8, ENTR2, ENTR3)31 grudnia 2013 r.
- Liczba przyjętych uczniów/studentów/słuchaczy w pełnym wymiarze (wiersze A109-A216) w tabeli ENRL131 grudnia 2013 r.
- Liczba przyjętych uczniów/studentów/słuchaczy w programach kształcenia dorosłych w pełnym wymiarze (wiersze A73-A144) w tabeli ENRL1_Adult31 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze, ekwiwalentach pełnego wymiaru (wiersze A5-A13, B2, B3, B4, C2, C3, C4) w tabeli ENRL1a31 grudnia 2013 r.
- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomie ISCED 5B (kolumna 4) w tabeli ENTR231 grudnia 2013 r.
- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomie ISCED 5B (kolumna 3) w tabeli ENTR331 grudnia 2013 r.
- Liczba osób będących absolwentami po raz pierwszy dla poziomów ISCED 3 i 4 (kolumny 9, 10, 11, 19) w tabeli GRAD231 grudnia 2013 r.
- Liczba absolwentów na poziomie ISCED 4 w podziale na wiek i płeć (wiersze A2-A27, A30-A55, A58-A83) w tabeli GRAD231 grudnia 2013 r.
- Liczba absolwentów na poziomach ISCED 5 i 6 (wszystkie wiersze i kolumny) w tabeli GRAD431 grudnia 2013 r.
WłochyDane dotyczące absolwentów/świadectw i dyplomów na poziomie ISCED 5, drugich dyplomów i na poziomie ISCED 6 dla tabeli GRAD5 są przekazywane corocznie Komisji (Eurostatowi) do dnia 1 marca w roku t + 3 (kolumny 8, 12, 13 i 14 w tabeli GRAD5)31 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomach ISCED 4, 5B i 6 z podziałem na wiek (kolumny 2, 3 i 4) w tabeli ENTR231 grudnia 2013 r.
- Liczba świadectw i dyplomów z podziałem na dziedzinę kształcenia na poziomach ISCED 3 i 4 (kolumny 1 i 2) w tabeli GRAD531 grudnia 2013 r.
- Nauczyciele szkolni i kadra akademicka w instytucjach prywatnych (wiersze A50, A51, A52, A53) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
Węgry- Wydatki innych podmiotów prywatnych dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1 wiersze E1, E4, E5, E2031 grudnia 2012 r.
- Wydatki we wszystkich instytucjach prywatnych w tabeli FINANCE2 wiersze W (W6, W13, W14, W15, W20, W21, W22, W30, W40)31 grudnia 2013 r.
Malta- Liczba przyjętych uczniów/studentów/słuchaczy w instytucjach prywatnych dla tabel ENRL1, ENRL1a (wiersze C1-C4), ENRL5, ENRL8, REGIO1, ENRLLNG1 i ENRLLNG231 grudnia 2013 r.
- Tabela ENRL1_Adult31 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę w prywatnych instytucjach edukacyjnych dla tabel ENTR2, ENTR331 grudnia 2013 r.
- Liczba przyjętych uczniów/studentów/słuchaczy w prywatnych instytucjach edukacyjnych (wiersze C1, C2, C3) w tabeli PERS_ENRL231 grudnia 2013 r.
- Liczba nauczycieli szkolnych i kadry akademickiej w instytucjach prywatnych (wiersze A50, A51, A52, A53) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Zmienne dotyczące wydatków w tabeli FINANCE1 wiersze C10-C14, F1-F20, G5b, G10-G14, H1-H5b, H15-H20, E10-E12, N5b i kolumny 7, 8, 10, 12, 13, 1431 grudnia 2013 r.
- Zmienne dotyczące wydatków w tabeli FINANCE2 wiersze A30, X30 i kolumny 7, 8, 10, 12, 13, 1431 grudnia 2013 r.
Polska- Liczba studentów/słuchaczy w podziale na państwo posiadanego obywatelstwa na poziomie ISCED 5B (wiersz 3) w tabeli ENRL831 grudnia 2013 r.
- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę na poziomie ISCED 6 z podziałem na płeć i wiek (kolumna 5) w tabeli ENTR231 grudnia 2013 r.
- Liczba studentów/słuchaczy rozpoczynających naukę w podziale na dziedzinę kształcenia na poziomie ISCED 6 (kolumna 5) w tabeli ENTR331 grudnia 2013 r.
- Liczba osób będących absolwentami po raz pierwszy na poziomie ISCED 4 (wiersz 19) w tabeli GRAD231 grudnia 2013 r.
- Wydatki podsektora centralnego, wydatki władz regionalnych i wydatki podsektora lokalnego (wiersze C1, C2, C3, C4, R1, R2, R3, R4, L1, L2, L3, L4) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Fundusze z agencji zagranicznych i innych źródeł zagranicznych (wiersze F5, F9, F20) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Wydatki gospodarstw domowych dla instytucji edukacyjnych (wiersze H1, H4) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Wydatki innych podmiotów prywatnych dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1 wiersze E1, E4, E5, E10, E11, E12, E2031 grudnia 2013 r.
- Prywatne wydatki dla instytucji edukacyjnych (wiersze P1, P4) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Wydatki we wszystkich instytucjach prywatnych w tabeli FINANCE2 wiersze W (W6, W13, W14, W15, W20, W21, W22, W30, W40)31 grudnia 2013 r.
Portugalia- Liczba przyjętych uczniów/studentów/słuchaczy w pełnym wymiarze (wiersze A109-A216) w tabeli ENRL131 grudnia 2013 r.
- Liczba przyjętych uczniów/studentów/słuchaczy w pełnym wymiarze (wiersze A73-A144) w tabeli ENRL1_Adult31 grudnia 2013 r.
- Wskaźnik przeliczenia ekwiwalentów pełnego wymiaru (wiersz S7), liczba uczniów/studentów/słuchaczy w programach obejmujących komponenty teoretycznej i praktycznej nauki zawodu na poziomach ISCED 3 i 4 (wiersze A4, A8, A11 i A13); uczniowie/studenci/słuchacze przyjęci w pełnym wymiarze (wiersze A5-A13, B2-B4, C2-C4) w tabeli ENRL1a31 grudnia 2013 r.
- Liczba habilitacji (kolumna 18) w GRAD431 grudnia 2013 r.
- Liczba świadectw i dyplomów z podziałem na dziedzinę kształcenia na poziomach ISCED 3 i 4 (kolumny 1 i 2), liczba habilitacji na poziomie ISCED 6 (kolumna 14) w tabeli GRAD531 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze, ekwiwalentach pełnego wymiaru (wiersze A1-C9); programy obejmujące komponenty teoretycznej i praktycznej nauki zawodu na poziomach ISCED 3 i 4 (kolumny 9, 10, 14, 15) w tabeli PERS_ENRL231 grudnia 2013 r.
- Liczba nauczycieli szkolnych i kadry akademickiej w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze, ekwiwalentach pełnego wymiaru (wiersze A37-A61 z wyłączeniem kolumny 16), podziały poziomów ISCED 5B, 5A/6 (kolumny 17-18) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Podziały poziomów ISCED 4, 5B, 5A/6 (kolumny 10-15) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Międzyrządowe transfery na edukację (wiersz R8); transfery i płatności na edukację dla podmiotów prywatnych (wiersze R10-R14); łączne wydatki władz regionalnych na edukację (wiersz R20) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Bezpośrednie wydatki dla instytucji edukacyjnych (wiersze L1-L5a); transfery i płatności na edukację dla podmiotów prywatnych (wiersze L10-L14); łączne wydatki podsektora lokalnego na edukację (wiersz L20) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Łączne wydatki na wszystkich szczeblach rządowych (wiersze G1-G14) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Fundusze z agencji zagranicznych i innych źródeł zagranicznych (wiersze F2-F3, F5-F5c, F9, F20) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Wydatki gospodarstw domowych (wiersze H1, H4, H5) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Wydatki innych podmiotów prywatnych (wiersze E1, E4-E5, E5c, E10-E12, E20) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Łączne wydatki prywatne (wiersze P1-P20) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Łączne wydatki publiczne, prywatne i międzynarodowe (wiersze N1-N20) w tabeli FINANCE131 grudnia 2013 r.
- Podziały poziomów ISCED 4, 5B, 5A/6 (kolumny 10-15) w tabeli FINANCE231 grudnia 2013 r.
- Wydatki we wszystkich instytucjach prywatnych (wiersze W6, W13-W15, W20-W22, W30, W40) w tabeli FINANCE231 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze, ekwiwalentach pełnego wymiaru (wiersze A1-C3) w tabeli FINANCE_ENRL231 grudnia 2013 r.
- Tabela ENRLLNG131 grudnia 2013 r.
- Tabela ENRLLNG231 grudnia 2013 r.
FinlandiaDane dotyczące kadry nauczycielskiej są przekazywane corocznie Komisji (Eurostatowi) do dnia 31 grudnia w roku t + 2 (tabele PERS_ENRL2 i PERS1)31 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy z podziałem na studiowane obce języki nowożytne na poziomie ISCED 3 (kolumna 3) w tabeli ENRLLNG131 grudnia 2013 r.
Zjednoczone królestwo- Liczba absolwentów na poziomie ISCED 4 (kolumny 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19) w tabeli GRAD231 grudnia 2013 r.
- Liczba nauczycieli szkolnych na poziomie ISCED 4 (kolumny 11, 12, 13, 14, 15) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Liczba kadry akademickiej na poziomach ISCED 5B, 5A i 6 (kolumny 17 i 18) w tabeli PERS131 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy z podziałem na studiowane obce języki nowożytne na poziomach ISCED 1 i 2 (kolumny 1 i 2) w tabeli ENRLLNG131 grudnia 2013 r.
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy z podziałem na liczbę studiowanych obcych języków nowożytnych na poziomach ISCED 1 i 2 (kolumny 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8) w tabeli ENRLLNG231 grudnia 2013 r.
Odstępstwa od rozporządzenia (WE) nr 452/2008, wprowadzone przez Komisję, dotyczące dziedziny 2: Udział dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie

W Republice Finlandii gromadzenie danych do pierwszego badania dotyczącego udziału i braku udziału dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie (Badanie dotyczące edukacji dorosłych) odbywa się między dniem 1 stycznia 2012 r. a dniem 31 grudnia 2012 r. Okres odniesienia, dla którego gromadzone są dane dotyczące udziału w działaniach z zakresu uczenia się przez całe życie, obejmuje 12 miesięcy poprzedzających okres gromadzenia danych.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.