Decyzja 2009/433/WE dotycząca przystąpienia Wspólnoty Europejskiej do Regulaminu nr 61 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów użytkowych w zakresie ich zewnętrznych elementów wystających znajdujących się przed tylnym oblachowaniem kabiny

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2009.144.24

Akt jednorazowy
Wersja od: 5 maja 2009 r.

DECYZJA RADY
z dnia 5 maja 2009 r.
dotycząca przystąpienia Wspólnoty Europejskiej do Regulaminu nr 61 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów użytkowych w zakresie ich zewnętrznych elementów wystających znajdujących się przed tylnym oblachowaniem kabiny

(2009/433/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 9 czerwca 2009 r.)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("zmienione porozumienie z 1958 r.")(1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2, tiret drugie,

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Ujednolicone wymagania Regulaminu nr 61 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów użytkowych w zakresie ich zewnętrznych elementów wystających znajdujących się przed tylnym oblachowaniem kabiny ("Regulamin nr 61") mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy umawiającymi się stronami oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony takich pojazdów.

(2) Regulamin nr 61 był notyfikowany umawiającym się stronom i wszedł w życie w odniesieniu do wszystkich umawiających się stron, które nie przekazały powiadomienia o swoim braku zgody w dacie lub datach wyszczególnionych w regulaminie załączonym do zmienionego porozumienia z 1958 r.

(3) Regulamin nr 61 powinien być włączony do systemu homologacji pojazdów silnikowych, a tym samym wprowadzony do obowiązującego prawa wspólnotowego,

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

Artykuł  1
1.
Wspólnota Europejska przystępuje do Regulaminu nr 61 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów użytkowych w zakresie ich zewnętrznych elementów wystających znajdujących się przed tylnym oblachowaniem kabiny.
2.
Tekst regulaminu stanowi załącznik do niniejszej decyzji(2).
Artykuł  2

Zgodnie z przepisami art. 35 i 36 dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów(3) uznaje się równoważność wymagań Regulaminu nr 61 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz tych zawartych w dyrektywie Rady 92/114/EWG z dnia 17 grudnia 1992 r. odnoszącej się do zewnętrznych elementów wystających znajdujących się przed tylnym oblachowaniem kabiny w pojazdach kategorii N(4).

Sporządzono w Brukseli, dnia 5 maja 2009 r.

W imieniu Rady
M. KALOUSEK
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, s. 78.

(2) Regulamin ten zostanie opublikowany w Dzienniku Urzędowym.

(3) Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1.

(4) Dz.U. L 409 z 31.12.1992, s. 17.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.