Decyzja 2005/614/WE w sprawie przystąpienia Wspólnoty do regulaminu nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz do regulaminu nr 95 w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2005.217.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 18 lipca 2005 r.

DECYZJA RADY
z dnia 18 lipca 2005 r.
w sprawie przystąpienia Wspólnoty do regulaminu nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz do regulaminu nr 95 w sprawie przepisów dotyczących homologacji ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2005/614/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 22 sierpnia 2005 r.)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań ("Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.")(1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2,

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Znormalizowane wymogi regulaminu nr 94 i regulaminu nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego i bocznego mają na celu usunięcie barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi pomiędzy umawiającymi się stronami oraz zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa osób przebywających w pojeździe.

(2) Regulamin nr 94 i regulamin nr 95 nie zostały wymienione w załączniku II do decyzji Rady 97/836/WE, ponieważ nie były zgodne z wymaganiami technicznymi oraz specyfikacjami w momencie przystąpienia Wspólnoty do Zrewidowanego Porozumienia z 1958 r.

(3) W świetle zmian wprowadzonych w między czasie do regulaminu nr 94(3) i regulaminu nr 95(4) należy włączyć te regulaminy do wspólnotowego systemu homologacji pojazdów silnikowych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1.
Wspólnota stosuje regulamin nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczcącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego.
2.
Wspólnota stosuje regulamin nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego.
3.
Teksty regulaminów stanowią załącznik do niniejszej decyzji.
Artykuł  2

Regulamin nr 94 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie dotyczącym ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia czołowego oraz regulamin nr 95 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych w sprawie przepisów dotyczących homologacji pojazdów dotyczących ochrony osób przebywających w pojeździe w przypadku zderzenia bocznego zostają włączone do wspólnotowego systemu homologacji pojazdów silnikowych.

Artykuł  3

Komisja powiadamia o niniejszej decyzji Sekretarza Generalnego Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Sporządzono w Brukseli, dnia 18 lipca 2005 r.

W imieniu Rady
M. BECKETT
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 78.

(2) Zgoda wydana dnia 6 lipca 2005 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).

(3) Dokument ONZ E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505, Rev. 1/Add. 93, zmieniony Amend. 1, Amend. 2, Amend. 2/Corr. 1, Amend. 3 i Amend. 4

(4) Dokument ONZ E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505, Rev. 1/Add. 94, zmieniony Amend. 1, Amend. 1/Corr. 1, Corr. 1, Amend. 2 i Amend. 3.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

ANNEX  1

ANNEX  2

Arrangements of the approval mark

ANNEX  3

Test procedure

ANNEX  4

Determination of performance criteria

ANNEX  5

Arrangement and installation of dummies and adjustment of restraint systems

ANNEX  6

Procedure for determining the 'H' point and the actual torso angle for seating positions in motor vehicles

APPENDIX  1

Description of the three-dimensional 'H' point machine(1)

APPENDIX  2

Three-dimensional reference system

APPENDIX  3

Reference data concerning seat positions

ANNEX  7

Test procedure with trolley

APPENDIX

Equivalence curve - tolerance band for curve ΔV = f(t)

ANNEX  8

Technique of measurement in measurement tests: instrumentation

ANNEX  9

Definition of deformable barrier

ANNEX  10

Certification of procedure for the dummy lower leg and foot

ANNEX  1

ANNEX  2

Arrangements of the approval mark

ANNEX  3

Procedure for determining the 'H' point and the actual torso angle for seating positions in motor vehicles

APPENDIX  1

Description of the three-dimensional 'H' point machine(1)

APPENDIX  2

Three-dimensional reference system

APPENDIX  3

Reference data concerning seating positions

ANNEX  4

Collision test procedure

APPENDIX  1

Determination of performance data

APPENDIX  2

The procedure for calculating the viscous criterion for Eurosid 1

ANNEX  5

Mobile deformable barrier characteristics

APPENDIX  1

Force deflection curves for static tests

APPENDIX  2

Force deflection curves for dynamic tests

ANNEX  6

Technical description of the side impact dummy

ANNEX  7

Installation of the side impact dummy

ANNEX  8

Partial test

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.