Decyzja Komisji z dnia 13 sierpnia 1999r. przyjmująca zobowiązania zaproponowanych w związku z postępowaniem antydumingowym dotyczącym przywozu lin i kabli z drutu stalowego pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Republiki Korei, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1999.217.63

Akt indywidualny
Wersja od: 27 stycznia 2006 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 13 sierpnia 1999r.
przyjmująca zobowiązania zaproponowanych w związku z postępowaniem antydumingowym dotyczącym przywozu lin i kabli z drutu stalowego pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Republiki Korei, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy

(notyfikowana jako dokumentu nr C(1999) 2701)

(1999/572/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 17 sierpnia 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 905/98(2), w szczególności jego art. 8 ust. 1,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzeniem (WE) Nr 362/99(3) Komisja nałożyła tymczasowe cła antydumpingowe na przywóz do Wspólnoty stalowych kabli i lin pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy oraz przyjęła zobowiązania cenowe zaproponowane przez niektórych producentów wywożących z Polski i z Węgier.

(2) Po przyjęciu tymczasowych środków antydumpingowych, zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia 384/96 (zwanego dalej "rozporządzeniem podstawowym"), Komisja kontynuowała postępowanie dotyczące dumpingu, szkody i interesu Wspólnoty. Ostateczne ustalenia i wnioski z postępowania zostały przedstawione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1796/1999 z dnia 12 sierpnia 1999 r. nakładającym ostateczne cło na przywóz stalowych kabli i lin pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy oraz kończące postępowanie antydumpingowe w odniesieniu do przywozu pochodzącego z Republiki Korei(4).

(3) Postępowanie potwierdziło ustalenia tymczasowe dotyczące dumpingu wyrządzającego szkodę w odniesieniu do przywozu pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy.

(4) Po przyjęciu tymczasowych środków antydumpingowych, jeden producent wywożący z Indii, producenci wywożący z Meksyku i Afryki Południowej oraz producent wywożący z Ukrainy w powiązaniu z władzami ukraińskimi również zaproponowali zobowiązania cenowe zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia podstawowego.

(5) Warunki tych zobowiązań, a w szczególności zamieszczone tam minimalne ceny sprzedaży na wywóz do Wspólnoty, gwarantują, że skutki dumpingu wyrządzające szkodę, które zostały ustalone w ramach niniejszego postępowania antydumpingowego, zostały wyeliminowane.

(6) Ponadto, ponieważ producenci wywożący oraz władze ukraińskie zobowiązały się do przedłożenia Komisji szczegółowych i regularnych danych dotyczących sprzedaży oraz do niezawierania bezpośrednich lub pośrednich porozumień wyrównawczych ze swoimi klientami we Wspólnocie, stwierdzono, że Komisja może skutecznie monitorować przestrzeganie zobowiązań.

(7) W odniesieniu do zobowiązań zaproponowanych przez ukraińskiego producenta-wywożącego, system pozwoleń na wywóz obowiązujących przez okres trwania zobowiązań, który ma być ustanowiony przez rząd Ukrainy, będzie stanowił gwarancję, że jakikolwiek przywóz do UE objęty tymi zobowiązaniami będzie pozostawał w zgodzie z zawartymi w nim postanowieniami.

(8) W świetle powyższego, zobowiązania zaproponowane przez jednego producenta wywożącego z Indii, przez producentów wywożących z Meksyku i Afryki Południowej, a także przez producenta wywożącego z Ukrainy uznaje się do przyjęcia, i w związku z tym, można zamknąć postępowanie w odniesieniu do wspomnianych producentów wywożących.

(9) W przypadku naruszenia lub cofnięcia zobowiązań może zostać nałożone ostateczne cło antydumpingowe zgodnie z art. 8 ust. 9 i ust. 10 rozporządzenia podstawowego,

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

Artykuł  1
1. 1
Zobowiązania zaproponowane przez wymienionych poniżej producentów, w ramach postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu kabli i lin stalowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, Węgier, Indii, Meksyku, Polski, Afryki Południowej i Ukrainy zostają niniejszym przyjęte.
KrajWytwórcaDodatkowy kod TARIC
Republika Południowej AfrykiHaggie

Lower Germiston Road

Jupiter

PO Box 40072

Cleveland

Republika Południowej Afryki

A023
2.
Postępowanie związane z postępowaniem antydumpingowym, o którym mowa w ust. 1, zostaje niniejszym zakończone w odniesieniu do stron wyszczególnionych w tym ustępie.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 sierpnia 1999r.

W imieniu Komisji
Monika WULF-MATHIES
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56, z 6.3.1996, str. 1.

(2) Dz.U. L 128, z 30.4.1998, str. 18.

(3) Dz.U. L 45, z 19.2.1999, str. 8.

(4) Patrz: str. 1 niniejszego Dziennika Urzędowego.

1 Art. 1 ust. 1:

- zmieniony przez art. 2 ust. 2 rozporządzenia Komisji nr 1678/2003 z dnia 26 sierpnia 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.238.13) zmieniającego nin. decyzję z dniem 1 października 2003 r.

- zmieniony przez art. 2 decyzji nr 2006/38/WE z dnia 22 grudnia 2005 r. (Dz.U.UE.L.06.22.54) zmieniającej nin. decyzję z dniem 27 stycznia 2006 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.