Decyzja 2008/215/WE w sprawie przyjęcia regulaminu Komitetu Europejskiego Funduszu Rozwoju
Dz.U.UE.L.2008.78.35
Akt obowiązującyDECYZJA RADY
z dnia 18 lutego 2008 r.
w sprawie przyjęcia regulaminu Komitetu Europejskiego Funduszu Rozwoju
(Dz.U.UE L z dnia 19 marca 2008 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Umowę o partnerstwie między członkami grupy państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku z jednej strony a Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi z drugiej strony, podpisaną w Kotonu dnia 23 czerwca 2000 r.(1), zmienioną następnie w Luksemburgu dnia 25 czerwca 2005 r. ("umowa o partnerstwie AKP-WE"),
uwzględniając Umowę wewnętrzną między przedstawicielami rządów państw członkowskich, zebranymi w Radzie, w sprawie finansowania pomocy wspólnotowej na podstawie wieloletnich ram finansowych na lata 2008-2013 zgodnie z umową o partnerstwie AKP-WE oraz w sprawie przydzielania pomocy finansowej dla krajów i terytoriów zamorskich, do których stosuje się część czwartą Traktatu WE(2) ("umowa wewnętrzna"), w szczególności jej art. 8 ust. 5,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 617/2007 z dnia 14 maja 2007 r. ustanawiające przepisy wykonawcze w odniesieniu do 10. Europejskiego Funduszu Rozwoju na mocy umowy o partnerstwie AKP-WE(3) ("rozporządzenie wykonawcze do 10. EFR"),
uwzględniając decyzję Rady 2001/822/WE z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie stowarzyszenia krajów i terytoriów zamorskich ze Wspólnotą Europejską(4) ("decyzja o stowarzyszeniu zamorskim"),
uwzględniając wniosek Komisji,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Niniejszym przyjęty zostaje regulamin Komitetu Europejskiego Funduszu Rozwoju, w brzmieniu określonym w załączniku.
Do czasu wejścia w życie umowy wewnętrznej regulamin Komitetu Europejskiego Funduszu Rozwoju ma zastosowanie wyłącznie do potrzeb w zakresie programowania i powiązanych z nimi procedur podejmowania decyzji, o których mowa w tytułach II i III rozporządzenia wykonawczego do 10. EFR, a w przypadku krajów i terytoriów zamorskich - w art. 20 i 24 decyzji o stowarzyszeniu zamorskim.
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 18 lutego 2008 r.
W imieniu Rady | |
D. RUPEL | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 317 z 15.12.2000, s. 3.
(2) Dz.U. L 247 z 9.9.2006, s. 32.
(3) Dz.U. L 152 z 13.6.2007, s. 1.
(4) Dz.U. L 314 z 30.11.2001, s. 1. Decyzja zmienioną decyzją 2007/249/WE (Dz.U. L 109 z 26.4.2007, s. 33).
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN KOMITETU EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU
REGULAMIN KOMITETU EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU
Skład
Komitet Europejskiego Funduszu Rozwoju ("Komitet") tworzą delegacje państw członkowskich ("delegacje"), a przewodniczy mu przedstawiciel Komisji.
W pracach Komitetu udział bierze przedstawiciel Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
W posiedzeniach Komitetu uczestniczy w charakterze obserwatora przedstawiciel Sekretariatu Generalnego Rady.
Odsyłanie spraw do Komitetu
a) na każdym posiedzeniu Komisja przedkłada Komitetowi wykaz decyzji podjętych w okresie poprzedzającym posiedzenie na podstawie art. 11 ust. 2 i art. 12 rozporządzenia wykonawczego do 10. EFR;
b) Komitet jest informowany najszybciej jak to możliwe o opóźnieniach lub trudnościach w realizacji rocznych programów działania, specjalnych programów wsparcia oraz środków specjalnych, które to opóźnienia lub trudności mogą prowadzić do powstania znaczących dodatkowych zobowiązań lub istotnych zmian mogących wiązać się z obowiązkiem odesłania sprawy do Komitetu na mocy przepisów rozporządzenia wykonawczego do 10. EFR.
Zwoływanie posiedzeń
Porządek obrad
a) proponowane środki do zaopiniowania przez Komitet zgodnie z procedurą zarządzania określoną w art. 11 ust. 3 rozporządzenia wykonawczego do 10. EFR;
b) pozostałe kwestie przedkładane Komitetowi na mocy art. 11 ust. 4 i 5 rozporządzenia wykonawczego do 10. EFR, z inicjatywy przewodniczącego lub na pisemny wniosek członka Komitetu.
Dokumentacja przesyłana członkom Komitetu
a) punktach, które zasadniczo mogą zatwierdzić i które proponują wpisać jako punkty A (określając, czy zamierzają przedłożyć do nich uwagi lub wnioski o dodatkowe informacje) do porządku obrad, o którym mowa w art. 4 ust. 1;
oraz
b) punktach, które ich zdaniem wymagają omówienia i które proponują wpisać jako punkty B.
Wszelkie uwagi i wnioski o udzielenie dalszych informacji delegacje zgłaszają na piśmie, w tym samym terminie.
W miarę możliwości Komisja dostarcza dalszych informacji i odpowiada na wszelkie uwagi w formie pisemnej, przed posiedzeniem Komitetu.
Przekazywanie dokumentów strategicznych Wspólnemu Zgromadzeniu Parlamentarnemu
Zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia wykonawczego do 10. EFR sekretariat Komitetu, przesyłając dokumenty strategiczne delegacjom do Komitetu, przekazuje je równocześnie do wiadomości Wspólnemu Zgromadzeniu Parlamentarnemu.
Opinia Komitetu
Komitet może jednak, na wniosek przewodniczącego lub członka Komitetu, zdecydować zwykłą większością głosów o zachowaniu danego punktu porządku obrad ze względu na pilny charakter danej kwestii.
Wymiana poglądów
Każda delegacja może w dowolnym momencie zwrócić się do Komisji o przedłożenie Komitetowi informacji oraz o przeprowadzenie wymiany poglądów na temat kwestii związanych z zadaniami opisanymi w art. 11 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego do 10 EFR.
Reprezentacja i kworum
Udział stron trzecich
Procedura pisemna
W pilnych lub nadzwyczaj pilnych przypadkach stosuje się terminy określone w art. 5 ust. 2 i 3. Komisja musi w należyty sposób i w formie pisemnej uzasadnić, dlaczego dany przypadek uznaje za pilny lub nadzwyczaj pilny. W razie zaistnienia nadzwyczaj pilnych przypadków uznaje się, że delegacja wyraziła zgodę wyłącznie w przypadku gdy wyraźnie o niej zawiadomiła. W przypadku braku zawiadomienia w terminie 48 godzin, uznaje się, że delegacja wstrzymała się od głosu.
Obsługa sekretarska
Komisja zapewnia obsługę sekretarską Komitetu.
Protokoły i sprawozdania podsumowujące z posiedzeń
Z każdego posiedzenia sporządzany jest, pod kierunkiem przewodniczącego, protokół zawierający wyrażone opinie na temat proponowanych środków oraz treść stanowisk przedstawionych podczas posiedzenia. Protokół przesyłany jest członkom Komitetu w terminie 15 dni roboczych.
Wszelkie ewentualne pisemne uwagi do protokołu delegacje przesyłają przewodniczącemu. Komitet zostaje o tym poinformowany; w przypadku braku porozumienia proponowana zmiana omawiana jest przez Komitet. Jeżeli w dalszym ciągu nie można osiągnąć porozumienia, proponowaną zmianę załącza się do protokołu.
Lista obecności
W przypadku wystąpienia takiego konfliktu interesów członek delegacji, którego konflikt ten dotyczy, musi na wniosek przewodniczącego wycofać się z udziału w posiedzeniu na czas omawiania danych punktów porządku obrad.
Korespondencja
Przejrzystość
Koszty bieżące
Jeżeli przyznane środki finansowe na to pozwalają, Komisja - w granicach tych środków -pokrywa koszty podróży dwóch członków delegacji, którzy przedłożą w tym celu wniosek.
(1) Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.