Rozporządzenie 287/2008 w sprawie przedłużenia okresu obowiązywania wymagań, o którym mowa w art. 2c ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2008.87.3

Akt jednorazowy
Wersja od: 29 marca 2008 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 287/2008
z dnia 28 marca 2008 r.
w sprawie przedłużenia okresu obowiązywania wymagań, o którym mowa w art. 2c ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego(1), w szczególności jego art. 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Statki powietrzne objęte zakresem stosowania art. 2c rozporządzenia Komisji (WE) nr 1702/2003(2) i spełniające specyficzne wymagania zdatności do lotu, określone w tym artykule, otrzymują ograniczone świadectwa zdatności do lotu wydawane przez państwa członkowskie, pozwalające na dalszą eksploatację statku powietrznego w zakresie operacji, do których statek ten był dopuszczony na dzień 28 marca 2007 r., obowiązujące do dnia 28 marca 2008 r.

(2) Zgodnie z art. 2c ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003 Komisja może przedłużyć okres obowiązywania wymagań, o którym mowa w ust. 2 tego artykułu, o maksymalnie 18 miesięcy, pod warunkiem że proces certyfikacji tego typu statków powietrznych został uruchomiony przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (Agencję) przed dniem 28 marca 2008 r., a Agencja stwierdzi, że może on zostać zakończony przed upływem przedłużonego okresu obowiązywania.

(3) Zgodnie z art. 2c ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003 Agencja stwierdziła w dniu 15 lutego 2008 r., że warunki dotyczące przedłużenia okresu obowiązywania wymagań, o którym mowa w art. 2c ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003, zostały spełnione w odniesieniu do określonych typów statków powietrznych. Tego samego dnia Agencja przekazała swoją opinię Komisji.

(4) Agencja stwierdziła w szczególności, że otrzymała i przyjęła wnioski o certyfikację i/lub walidację certyfikatów typu wydawanych przez organy certyfikacyjne krajów byłego Związku Radzieckiego dla dwóch statków powietrznych: statku powietrznego typu Antonow AN-26, co pozwala jej również rozważyć certyfikację statku powietrznego typu AN-26B, oraz helikoptera typu Kamow-32A11BC, co pozwala jej również rozważyć certyfikację helikoptera typu Kamow-32A12.

(5) Agencja stwierdza ponadto w swojej opinii, że jest w stanie zakończyć proces certyfikacji typu tych statków powietrznych przed dniem 28 września 2009 r.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu określonego w art. 54 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Okres obowiązywania wymagań, o którym mowa w art. 2c ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1702/2003, zostaje przedłużony do dnia 28 września 2009 r. w odniesieniu do statków powietrznych typu Antonow AN-26 i AN-26B oraz helikopterów typu Kamow-32A12 i Kamow-32A11BC.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 28 marca 2008 r.

W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 240 z 7.9.2002, s. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 334/2007 (Dz.U. L 88 z 29.3.2007, s. 39).

(2) Dz.U. L 243 z 27.9.2003, s. 6. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 375/2007 (Dz.U. L 94 z 4.4.2007, s. 3).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.