Przedłużenie i zmiana obowiązku użyteczności publicznej nałożonego w odniesieniu do dziewięciu regularnych połączeń lotniczych na terytorium Grecji zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2408/92.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2008.249.11

Akt nienormatywny
Wersja od: 1 października 2008 r.

Przedłużenie i zmiana obowiązku użyteczności publicznej nałożonego w odniesieniu do dziewięciu regularnych połączeń lotniczych na terytorium Grecji zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2408/92

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2008/C 249/06)

(Dz.U.UE C z dnia 1 października 2008 r.)

1. Rząd grecki podjął decyzję o przedłużeniu i częściowej zmianie, począwszy od dnia 1 kwietnia 2009 r., obowiązku użyteczności publicznej nałożonego na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych w odniesieniu do dziewięciu regularnych połączeń lotniczych na terytorium Grecji, opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 164 z dnia 10 lipca 2002 r., a następnie rozszerzonego i zmienionego (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 46 z dnia 24 lutego 2006 r.).

2. W obowiązku użyteczności publicznej wprowadza się następujące zmiany:

A. Minimalna częstotliwość lotów i minimalna liczba miejsc oferowanych tygodniowo na każdej trasie:

Ateny - Kithira

Pięć lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 200 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Siedem lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 280 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Ateny - Naxos

Sześć lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 192 miejsca tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Osiem lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 200 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Ateny - Paros

Dziesięć lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 170 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Dziewiętnaście lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 330 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Ateny - Karpathos

Pięć lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 250 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Osiem lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 400 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Ateny - Sitia

Cztery loty tygodniowo w obie strony oraz ogółem 120 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Pięć lotów w obie strony tygodniowo oraz ogółem 150 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Ateny - Skiathos

Dwa loty tygodniowo w obie strony oraz ogółem 30 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Siedem lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 280 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Saloniki - Korfu

Cztery loty tygodniowo w obie strony oraz ogółem 200 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Pięć lotów tygodniowo w obie strony oraz ogółem 250 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Rodos - Kos - Leros - Astipalea

Dwa loty tygodniowo w obie strony oraz ogółem 30 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Trzy loty tygodniowo w obie strony oraz ogółem 45 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Korfu - Aktio - Kefalonia - Zakynthos

Dwa loty tygodniowo w obie strony oraz ogółem 30 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu zimowego.

Trzy loty tygodniowo w obie strony oraz ogółem 45 miejsc tygodniowo w każdą stronę podczas całego sezonu letniego.

Za sezon zimowy i letni przyjmuje się okres określony przez IATA.

W przypadku gdy średni współczynnik obłożenia całkowitej liczby lotów na jednej trasie przekraczał w poprzednim okresie 75 %, minimalna tygodniowa częstotliwość lub minimalna liczba oferowanych miejsc tygodniowo może zostać proporcjonalnie podwyższona. Wzrost zapotrzebowania podawany jest do wiadomości przewoźnika lotniczego, który obsługuje trasę, listem poleconym na sześć miesięcy przed jego zastosowaniem i zostaje wprowadzony w życie po jego opublikowaniu przez Komisję Europejską w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

W przypadku gdy udostępnione statki powietrzne nie posiadają wymaganej zdolności przewozowej do zapewnienia minimalnej liczby oferowanych miejsc tygodniowo (przewidzianej w ust. 2 lit. A, częstotliwość lotów może zostać proporcjonalnie zwiększona.

W przypadku gdy, ze względu na panujące niekorzystne warunki meteorologiczne, połączenia nie zostaną wykonane, powinny one zostać zrealizowane w najbliższych kolejnych dniach, by pokryć tygodniowe zapotrzebowanie, uwzględniając minimalną liczbę oferowanych miejsc określoną w ust. 2 lit. A.

B. Taryfy

Cena biletu w jedną stronę w klasie ekonomicznej nie może przekroczyć następujących stawek:

– na trasie Ateny - Kithira: 48 EUR,

– na trasie Ateny - Naxos: 62,70 EUR,

– na trasie Ateny - Naxos: 61,70 EUR,

– na trasie Ateny - Karpathos: 73,20 EUR,

– na trasie Ateny - Sitia: 71,10 EUR,

– na trasie Ateny - Skiathos: 53,30 EUR,

– na trasie Saloniki - Korfu: 70 EUR,

– na trasie Rodos - Kos: 46 EUR,

– na trasie Rodos - Astipalea: 52,20 EUR,

– na trasie Rodos - Leros: 52,20 EUR,

– na trasie Kos - Astipalea: 52,20 EUR,

– na trasie Κos - Leros: 46 EUR,

– na trasie Astipalea - Leros: 46 EUR,

– na trasie Korfu - Aktio: 40,70 EUR,

– na trasie Korfu - Kefalonia: 40,70 EUR,

– na trasie Korfu - Zakynthos: 52,20 EUR,

– na trasie Aktio - Kefalonia: 35,50 EUR,

– na trasie Aktio - Zakinthos: 40,70 EUR,

– na trasie Kefalonia - Zakynthos: 33,50 EUR.

Powyższe kwoty mogą zostać podwyższone w przypadku nieprzewidzianego wzrostu kosztów eksploatacji trasy, za które przewoźnik lotniczy nie ponosi odpowiedzialności. Wzrost ceny zostaje podany do wiadomości przewoźnika lotniczego, który eksploatuje trasę i zostaje wprowadzony w życie po jego ogłoszeniu przez Komisję Europejską w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

C. Ciągłość obsługi

Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92, przewoźnik lotniczy, który planuje realizację regularnych połączeń na wyżej wymienionych trasach, zobowiązuje się eksploatować trasę w nieprzerwanym okresie minimum dwunastu miesięcy.

Liczba lotów odwołanych z winy przewoźnika nie może przekraczać 2 % liczby wszystkich lotów zaplanowanych na dany rok, z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej.

Przewoźnik lotniczy powinien poinformować o zamiarze przerwania obsługi któregokolwiek z wymienionych połączeń Wydział Dwustronnych Umów Lotniczych Dyrekcji ds. Operacji Lotniczych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego co najmniej sześć miesięcy przed przerwaniem obsługi.

D. Zaznacza się, iż ze względu na specyfikę przedmiotowych połączeń lotniczych przewoźnicy zobowiązani są zagwarantować, że personel pokładowy, który będzie obsługiwał podróżnych na wyżej wymienionych trasach, włada językiem greckim.

3. Ważne informacje

Wykonywanie połączeń na przez wspólnotowego przewoźnika lotniczego na wyżej wymienionych trasach bez wypełnienia nałożonego obowiązku użyteczności publicznej może spowodować zastosowanie sankcji administracyjnych lub innych.

W odniesieniu do typów używanych statków powietrznych, przewoźnicy lotniczy zobowiązani są konsultować się z Aeronautical Information Publications w Grecji (AIP GREECE) odnośnie do danych technicznych i operacyjnych oraz stosowania procedur obowiązujących w portach lotniczych.

W odniesieniu do rozkładów lotów, przyloty i wyloty statków powietrznych muszą być wykonywane w ramach godzin funkcjonowania portów lotniczych, zgodnie z właściwą decyzją Ministra Transportu i Komunikacji.

Należy zaznaczyć, że w przypadku gdy żaden przewoźnik lotniczy nie zgłosi do dnia 28 lutego 2009 r. w Dyrekcji ds. Operacji Lotniczych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego zamiaru wykonywania od dnia 1 kwietnia 2009 r. regularnych połączeń lotniczych na jednej lub więcej z wymienionych wyżej tras bez oczekiwania finansowej rekompensaty, w ramach procedury przewidzianej w art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92 Grecja postanowiła ograniczyć przez trzy lata dostęp do jednej lub kilku z wymienionych powyżej tras do wyłącznie jednego przewoźnika lotniczego i udzielić mu, po zaproszeniu do składania ofert, prawa do eksploatacji tych tras od dnia 1 kwietnia 2009 r.

Niniejszy obowiązek użyteczności publicznej zastępuje obowiązek opublikowany w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 164 z dnia 10 lipca 2002 r. i w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 46 z dnia 24 lutego 2006 r. w odniesieniu do wyżej wymienionych tras.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.