Decyzja wykonawcza 2011/878/UE potwierdzająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2010 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2011.343.97

Akt obowiązujący
Wersja od: 26 grudnia 2011 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 20 grudnia 2011 r.
potwierdzająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2010 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2011/878/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 23 grudnia 2011 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(1), w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 7 powyższego rozporządzenia. Na podstawie powyższego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia. W przypadku gdy docelowy indywidualny poziom emisji wyraźnie nie został osiągnięty przez producenta lub grupę producentów, zgodnie z art. 9 ust. 1 powyższego rozporządzenia Komisja jest zobowiązana do nałożenia opłaty z tytułu przekroczenia poziomu emisji w drodze indywidualnych decyzji skierowanych do zainteresowanych producentów lub zarządzających grupami producentów.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 docelowe poziomy emisji są wiążące dla producentów i grup producentów ze skutkiem od roku 2012. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2010 i 2011 Komisja powinna jednak obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji i, zgodnie z art. 8 ust. 6 powyższego rozporządzenia, powiadomić producentów lub grupy producentów, których średnie indywidualne poziomy emisji przekraczają orientacyjne docelowe poziomy emisji. Powyższe docelowe poziomy emisji dla lat 2010 i 2011 mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2012 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji producentów w latach 2010 i 2011 zgodnie z wymogami określonymi w akapicie drugim art. 4 powyższego rozporządzenia oraz uwzględnić wyłącznie 65 % pojazdów o najniższych emisjach w przypadku każdego z producentów.

(3) Dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych poziomów emisji, znajdują się w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w roku poprzedzającym. Dane pochodzą ze świadectw zgodności wydawanych przez producentów albo z dokumentów zawierających informacje równoważne zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009(2).

(4) Większość państw członkowskich przekazała Komisji dane dotyczące 2010 r. przed terminem upływającym zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 dnia 28 lutego 2011 r. Jednak komplet danych ze wszystkich państw członkowskich Komisja uzyskała dopiero w połowie kwietnia. Następnie dane wstępnie zweryfikowano.

(5) W przypadkach, w których wstępna weryfikacja wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą powyższych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(6) Dnia 29 lipca 2011 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 89 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji w 2010 r. oraz o docelowych poziomach emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy powyższego rozporządzenia.

(7) Dnia 12 sierpnia na stronie internetowej Komisji opublikowano wytyczne w sprawie powiadamiania o błędach w danych dotyczących emisji CO2 przez samochody. W wytycznych zawarto model powiadomienia oraz wskazano, jakie informacje od producentów są konieczne, aby umożliwić Komisji uwzględnienie powyższych błędów.

(8) W przewidzianym trzymiesięcznym terminie powiadomienia o błędach złożyło piętnastu producentów. Jeden producent złożył kompletne powiadomienie po upływie terminu. Siedmiu producentów z powyższych piętnastu złożyło powiadomienia zawierające dokładne informacje o błędach oraz uzasadnienie proponowanych poprawek. Pozostałych ośmiu producentów złożyło powiadomienia skrócone, które były tylko częściowo zgodne z zaleceniami Komisji w zakresie formatu i treści powiadomień. Oprócz producentów, którzy złożyli powiadomienia o błędach, ośmiu producentów poinformowało Komisję, że w danych są błędy, jednak nie przedstawiło żadnych dalszych informacji ani dowodów dotyczących charakteru lub przyczyn powstania tych błędów.

(9) W przypadku 73 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych albo powiadomili Komisję o błędach w danych, ale nie przedstawili niezbędnych dowodów, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(10) W przypadku producentów, którzy przedstawili niezbędne informacje i dowody potwierdzające występowanie błędów w danych, Komisja powinna przeanalizować powiadomienia i, jeśli stosowne, wprowadzić zmiany we wstępnych obliczeniach średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(11) Organy rejestrujące państw członkowskich ponoszą wyłączną odpowiedzialność za liczbę rejestracji zgłoszoną do Komisji. Dane dotyczące sprzedaży pochodzące od producentów nie muszą dokładnie odzwierciedlać liczby rejestracji w danym państwie członkowskim, w związku z czym nie ma możliwości uwzględnienia błędów w liczbie rejestracji podczas obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji. Należy zatem uwzględnić wyłącznie błędy związane z zawartością danych dotyczących zarejestrowanych pojazdów. W niektórych przypadkach producenci sygnalizowali jednak, że rejestracje należy przypisać innemu producentowi. Tego typu zmiany powinny zostać uwzględnione w ostatecznie potwierdzonych danych.

(12) Dzięki kompletnym powiadomieniom producenci mogli stwierdzić, że część danych jest poprawna, oraz zaproponować wprowadzenie poprawek do tych danych, które można było zweryfikować. Od 4 do 15 procent danych obejmuje jednak rejestracje dotyczące pojazdów, których nie można zidentyfikować, w odniesieniu do których producent nie może potwierdzić takich danych, jak emisja CO2 lub masa. Najczęściej jest to wynikiem braku informacji, bez których producent nie jest w stanie zidentyfikować poszczególnych pojazdów; informacje te to kod identyfikacyjny składający się z typu, wariantu i wersji przedmiotowego pojazdu. W niewielkiej liczbie przypadków rejestracje można było przypisać do producentów, jednak kluczowe dane dotyczące emisji CO2 i masy nie były dostępne.

(13) Komisja zweryfikowała poprawki zaproponowane przez producentów oraz przedstawione dowody. Poprawki są uzasadnione, jeżeli pozycje poprawiono poprzez wpisanie brakującej wartości albo poprzez zastąpienie nieprawidłowej wartości w odniesieniu do rejestracji, które producent jest w stanie zweryfikować, a poprawione wartości są spójne z wartościami wynikającymi z danych referencyjnych, takich jak dane z dokumentów homologacji typu. Jeżeli jednak producent zgłosił błędy, ale nie zaproponował poprawek, mimo że błędy można było zweryfikować i poprawić, oraz nie wykazał w sposób wystarczający, że poprawek nie można było dokonać w trzymiesięcznym terminie weryfikacji, błędów tych nie należy uwzględniać w ostatecznych obliczeniach.

(14) W przypadku rejestracji, które można przypisać, ale które nie zostały zweryfikowane przez producentów, wartości dotyczące emisji CO2 i masy zawarte w rejestracjach należy wykorzystać do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. Należy jednak uwzględnić fakt, że producenci nie mogą zweryfikować powyższych wartości, i dopilnować, aby włączenie nie wywierało negatywnego wpływu na określenie końcowych wartości dla zainteresowanych producentów. W związku z powyższym w obliczeniach należy zastosować margines błędu, który odzwierciedli sytuację poszczególnych producentów zgodnie z opisem i uzasadnieniem zawartym w powiadomieniu o błędach. Margines błędu należy obliczyć w przypadku średnich indywidualnych poziomów emisji oraz średniej masy, ponieważ te dwa parametry określają odległość do docelowego indywidualnego poziomu emisji każdego producenta, tzn. to, ile producentowi brakuje do osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(15) Margines błędu należy określić jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni poziom emisji odjęty od docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien zmniejszać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(16) Rejestracje, w których przypadku brakuje wysokości poziomu emisji CO2 lub masy oraz kodu identyfikacyjnego, nie powinny być uwzględniane w ostatecznych obliczeniach średnich poziomów emisji.

(17) Ponieważ zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009 weryfikacja danych jest przeprowadzana po raz pierwszy w odniesieniu do roku 2010, należy wyjątkowo wziąć pod uwagę również powiadomienia, które nie zawierały wszystkich informacji wymaganych przez Komisję w celu uwzględnienia błędów. Marginesy błędu mające zastosowanie w odniesieniu do ostatecznych obliczeń, o których mowa w powyższych powiadomieniach, powinny jednak być obliczane na podstawie oceny liczby rejestracji, których nie można zweryfikować, przeprowadzonej przez Komisję. Podczas potwierdzania danych za 2010 r. wyjątkowo należy również uwzględnić powiadomienia o błędach, które złożono w niedługim czasie po upływie terminu.

(18) Należy w związku z tym potwierdzić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2010 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy dwoma powyższymi wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Potwierdza się następujące wartości określone w załączniku w przypadku każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2010:

a)
docelowy indywidualny poziom emisji;
b)
średni indywidualny poziom emisji CO2, w odpowiednich przypadkach skorygowany o odpowiedni margines błędu;
c)
różnica pomiędzy wartościami, o których mowa w lit. a) oraz b)
d)
średni indywidualny poziom emisji CO2 w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych;
e)
średnia masa wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 grudnia 2011 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

(2) Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15.

ZAŁĄCZNIK 1

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
ABCDEFGHI
Nazwa producentaLiczba rejestracjiSkorygowany średni poziom emisji CO2 (65 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚredni poziom emisji CO2 (100 %)
ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG173187,795147,42940,36640,3661 753,38210,341
Artega Automobil GmbH & Co. KG2220,000132,19487,80687,8061 420,00220,000
Aston Martin Lagonda LtdD1 415333,482320,00013,48212,6571 860,72348,372
Audi AG589 855133,883140,365- 6,482- 6,5571 598,80151,832
Automobiles Citroën815 936118,764127,361- 8,597- 8,5971 314,26131,418
Automobiles Peugeot974 248119,208127,704- 8,496- 8,4961 321,76131,021
Autovaz3 911212,171126,41085,76185,7611 293,44219,516
Bayerische Motoren Werke AG640 021129,253137,409- 8,156- 8,2101 534,13146,355
Bentley Motors Ltd1 187391,423181,363210,060210,0602 495,92395,925
BMW M GmbH77 120133,513142,836- 9,323- 13,5351 652,88156,242
Bugatti Automobiles S.A.S8584,600159,225425,375425,3752 011,50589,250
Caterham Cars LimitedD135166,920210,000- 43,080- 43,080712,15179,826
Chevrolet Italia25 442113,042116,356- 3,314- 3,3591 073,45117,607
Chrysler Group LLC31 121192,081157,48034,60134,6011 973,32215,200
CNG TechnikP1583225,000134,78290,21889,9531 476,64226,252
Automobile Dacia SA251 938133,865123,83110,0349,6311 237,01144,989
Daihatsu Motor Co. Ltd.18 972128,351117,97510,37610,3761 108,86145,374
Daimler AG, StuttgartP2646 067137,762137,3230,4390,3491 532,24160,166
Dr Motor Company S. r. l.4 943122,413120,6421,7711,7711 167,22138,566
FerrariD2 361300,718303,000- 2,282- 2,2821 751,12322,468
FIAT Group Automobiles S.p.A.975 822115,285119,240- 3,955- 3,9551 136,56125,013
Ford-Werke GmbHP11 076 887121,128126,226- 5,098- 5,6051 289,42136,552
Fuji Heavy Industries Ltd.ND30 655165,182164,6160,5660,5201 608,03179,332
Geely Europe Ltd918115,916140,077- 24,161- 24,1611 592,50131,466
General Motors Company1 490270,134151,750118,384113,9881 847,93296,400
GM Daewoo Auto u. Tech. Comp.146 117125,759124,6061,1531,1381 253,96143,544
GM Italia S.r.l.37 670119,750125,467- 5,717- 5,7171 272,82124,405
Great Wall Motor Company LimitedD344222,000195,00027,00027,0001 919,52224,314
Gumpert

Sportwagenmanufaktur

GmbH

2310,000132,879177,121177,1211 435,00310,000
Honda Automobile China COP320 876125,023119,0995,9245,9111 133,46126,094
Honda Automobile Thailand COP31 444142,000120,81621,18421,1841 171,03142,615
Honda Motor COP3102 890124,841128,710- 3,869- 4,0831 343,77143,823
Honda of the UK ManufacturingP347 840145,932133,39112,54112,2341 446,21162,280
Honda Turkiye ASP31 587155,953125,56030,39330,3931 274,84156,624
Hyundai Motor Europe GmBH325 603120,858126,725- 5,867- 5,8671 300,33134,244
Iveco S.p.A49213,548180,26533,28333,2832 471,90216,694
Jaguar Cars LtdND23 740178,656178,0250,6310,6311 900,33199,016
Kia Motors Europe GmbH253 706126,251131,248- 4,997- 4,9971 399,30143,272
KTM-Sportmotorcycle AGD57173,432200,000- 26,568- 26,568882,89179,000
Automobili Lamborghini S.p.A265323,977141,293182,684182,5061 619,11357,362
Land RoverND65 534209,295178,02531,27031,2702 351,43231,494
Lotus Cars LimitedD825189,108280,000- 90,892- 90,8921 159,21196,596
The London Taxi Company1 662225,087154,22770,86070,8601 902,13227,739
Magyar Suzuki Corporation Ltd.87 204130,004121,1308,8748,8431 177,91136,665
Mahindra Europe S.r.l.48246,839160,04286,79786,7972 029,38251,500
Maruti Suzuki India Ltd.19 577103,000109,908- 6,908- 6,908932,36104,287
Maserati S.p.A.1 626353,473159,119194,354194,3542 009,18362,557
Mazda Motor Corporation170 007133,729128,5235,2064,8311 339,67149,458
Mercedes-AMG GmbH, AffalterbachP21 503308,000144,857163,143163,1381 697,10308,000
MG Motor UK LimitedD264184,871184,0000,8710,8711 180,16184,717
Micro-Vett SpA40,000133,507- 133,507- 133,5071 448,750,000
Mitsubishi Motors Corporation (MMC)P472 594145,036138,6016,4356,3771 560,20165,144
Mitsubishi Motor R&D Europe GmbHP416 530119,878114,7935,0855,0841 039,25127,284
Morgan Motor Co. Ltd.D415164,342180,000- 15,658- 15,6581 113,67189,278
Nissan International SA389 818132,131128,8753,2563,2561 347,39147,197
O.M.C.I. S.r.l.46156,862120,75936,10336,1031 169,78167,848
Adam Opel AG935 499126,920130,483- 3,563- 3,7671 382,56139,529
OSV - Opel Special Vehicles GmbH67135,512140,208- 4,696- 4,6961 595,36136,836
Perodua Manufacturing Sdn Bhd690136,480113,63422,84622,8461 013,88140,230
Pgo Ingenierie29185,000115,65769,34369,3431 058,14189,828
DrIng.h.c.F. Porsche AG34 512220,872152,08968,78368,7831 855,34238,859
Potenza Sports Cars31178,00099,97578,02578,025715,00178,000
Proton Cars United Kingdom Ltd.792143,315185,000- 41,685- 41,6851 394,89153,557
Quattro GmbH2 596279,097154,102124,995124,7661 899,39299,034
Renault1 125 141120,700127,045- 6,345- 6,3781 307,33133,824
Rolls-Royce Motors Cars LTD413315,616181,297134,319133,0382 494,48332,063
Saab Automobile AB19 979156,561143,92212,63912,6391 676,64175,341
Santana Motor S.A.382168,351135,76532,58632,5861 498,15204,921
SEAT288 629120,162125,722- 5,560- 5,6471 278,38131,162
Secma26155,00097,37057,63057,630658,00155,000
Shijiazhuang Shuanghuan Automobile Company44266,357152,951113,406113,4061 874,20267,682
SKODA auto a.s.420 718127,869127,2250,6440,5711 311,28139,193
Sovab94227,066166,11960,94760,9472 162,34230,138
Ssangyong Motor Company4 785203,851180,00023,85123,8512 023,10215,728
Suzuki Motor Corporation85 177124,055121,0503,0052,9811 176,15144,109
Tata Motors LimitedND3 582137,754178,025- 40,271- 40,2711 293,00151,987
Tesla Motors Ltd400,000128,309- 128,309- 128,3091 335,000,000
Think1440,000120,248- 120,248- 120,2481 158,610,000
Toyota Motor Europe NV/SA564 633112,241128,349- 16,108- 16,2731 335,87129,056
Volkswagen AG1 469 419125,987130,715- 4,728- 4,7631 387,65140,352
Volvo Car Corporation204 926134,492143,273- 8,781- 8,7811 662,43156,948
Westfield Sports Cars3178,00099,97578,02578,025715,00178,000
Wiesmann GmbH8253,000274,000- 21,000- 21,0001 409,88257,250

Objaśnienia do tabeli 1:

Kolumna B

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji C(2011) 8334 wersja ostateczna;

"ND" oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji C(2011) 8336 wersja ostateczna;

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna D

"Skorygowany średni indywidualny poziom emisji (65 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 obliczony zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 w oparciu o poprawki przekazane Komisji przez zainteresowanych producentów. W obliczeniach uwzględniono wszystkie pojazdy z prawidłowymi wartościami obejmującymi masę i emisje CO2, w tym pojazdy, których producenci nie mogli zweryfikować.

Kolumna E

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta (począwszy od 2015 r. uwzględnia się 100 % pojazdów) z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę pomiędzy wartościami podanymi w kolumnach D i E.

Kolumna G

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza odległość do poziomu docelowego wskazanego w kolumnie F skorygowaną z uwzględnieniem marginesu błędu. Błąd wynika z obecności pojazdów, których nie można zidentyfikować (w odniesieniu do tych pojazdów brakuje kodu identyfikacyjnego obejmującego typ, wariant i wersję); obliczono go na podstawie następującego wzoru:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Tabela 2

Wykaz grup producentów oraz wartości potwierdzonych zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

ABCDEFGHI
Nazwa grupyLiczba rejestracjiSkorygowany średni poziom emisji CO2 (65 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚredni poziom emisji CO2 (100 %)
FORD-WERKE GMBHP11 077 470121,143126,231- 5,088- 5,5981 289,52136,601
DAIMLER AGP2647 570137,834137,3400,4940,4001 532,62160,509
HONDA MOTOR EUROPE LTDP3174 637128,612128,750- 0,138- 0,3651 344,64146,866
MITSUBISHI MOTORSP489 124137,055134,1852,8702,8401 463,58158,122
1 Załącznik zmieniony przez sprostowanie z dnia 24 marca 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.85.38/1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.