Decyzja wykonawcza 2013/632/UE potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2013.289.71

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 października 2013 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 30 października 2013 r.
potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2013/632/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 31 października 2013 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 1 powyższego rozporządzenia. Na podstawie powyższego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 docelowe poziomy emisji są wiążące dla producentów i grup producentów ze skutkiem od roku 2012. Średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2012 r. są obliczane zgodnie z akapitem drugim wymienionego artykułu i uwzględniają 65 % nowych samochodów danego producenta zarejestrowanych w tym roku.

(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych poziomów emisji, znajdują się w pkt 1 części A i w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. Dane pochodzą ze świadectw zgodności wydawanych przez producentów albo z dokumentów zawierających informacje równoważne zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 2 .

(4) Wszystkie państwa członkowskie przedłożyły Komisji dane za 2012 r. do dnia 28 lutego 2013 r., zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(5) Dnia 30 kwietnia 2013 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 85 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2012 r. oraz o docelowych poziomach emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy tego rozporządzenia i art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Ośmiu producentów przyjęło wstępne dane bez korekt, a 40 producentów złożyło powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.

(6) W przypadku pozostałych 37 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych ani nie przedłożyli innej odpowiedzi, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(7) Komisja zweryfikowała poprawki zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia wyrażone kodami błędów określonymi w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, a zbiory danych zostały odpowiednio dostosowane.

(8) W przypadku zapisów, które zostały oznaczone przez producentów kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, należy wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą odpowiednio zweryfikować lub skorygować tych zapisów, ze względu na brakujące lub niepoprawne parametry identyfikacji. W związku z tym należy uwzględnić pewien margines błędu w odniesieniu do wartości emisji CO2 i masy w tych zapisach.

(9) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni poziom emisji odjęty od docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(10) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy nałożyć opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów zgodnie z art. 7 tego rozporządzenia, zaś grupa spełnia wymóg dotyczący docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(11) Należy w związku z tym potwierdzić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2012 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy dwoma powyższymi wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Potwierdza się następujące wartości określone w załączniku w przypadku każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012:

a)
docelowy indywidualny poziom emisji;
b)
średni indywidualny poziom emisji CO2, w odpowiednich przypadkach skorygowany o odpowiedni margines błędu;
c)
różnicę pomiędzy wartościami, o których mowa w lit. a) i b);
d)
średni indywidualny poziom emisji CO2 w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii;
e)
średnią masę w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 30 października 2013 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiSkorygowany średni poziom emisji CO2

(65 %)

Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masa
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO., KG459156,768152,1254,6434,6431 856,13183,037
ARTEGA AUTOMOBIL GMBH E CO., KG4223,000126,02496,97696,9761 285,00223,000
ASTON MARTIN LAGONDA LTDD1 549296,355320,000- 23,645- 23,6451 774,48321,944
AUDI AGP12657 068122,411139,473- 17,062- 17,1101 579,29137,786
AUDI HUNGARIA MOTOR KFTP1211 241137,324133,6133,7113,5731 451,07149,057
AUTOMOBILES CITROEN654 993108,718129,703- 20,985- 20,9851 365,51122,566
AUTOMOBILES PEUGEOT773 864107,648130,413- 22,765- 22,7651 381,03121,489
AVTOVAZ JSCP82 298207,903125,74882,15582,1551 278,96213,899
BENTLEY MOTORS LTDP121 992310,230181,440128,790128,7902 497,60338,040
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AGP1762 027123,643138,696- 15,053- 15,1111 562,28137,515
BMW M GMBHP16 375231,079151,10379,97678,0341 833,77247,941
BUGATTI AUTOMOBILES S.A.SP122539,000156,689382,311382,3111 956,00539,000
CATERHAM CARS LIMITEDD139174,178210,000- 35,822- 35,822704,32188,921
CECOMP S.P.A.1 0010,000123,282- 123,282- 123,2821 225,000,000
CHEVROLET ITALIA SPAP54 948110,000114,681- 4,681- 4,6811 036,80110,284
CHRYSLER GROUP LLCP357 034177,442159,65017,79217,2952 020,79192,882
CNG-TECHNIK GMBHP475113,938118,091- 4,153- 4,1531 111,40113,960
AUTOMOBILE DACIA SAP8232 256125,132126,664- 1,532- 1,5341 299,01136,899
DAIHATSU MOTOR CO LTDP113 397131,952120,88711,06511,0651 172,58148,590
DAIMLER AGP2631 475123,873139,576- 15,703- 15,7161 581,53142,842
DONGFENG MOTOR CORPORATION2184,000118,75865,24265,2421 126,00187,000
DR MOTOR COMPANY SRL645126,489122,5203,9693,9691 208,33141,574
FERRARI S.P.AD2 330298,539303,000- 4,461- 4,4611 733,67316,739
FIAT GROUP AUTOMOBILES S.P.AP3686 449109,841118,886- 9,045- 9,1711 128,80117,233
FISKER AUTOMOTIVE INC16653,000181,778- 128,778- 128,7782 505,0053,000
FORD-WERKE GMBHP4917 725116,480127,832- 11,352- 11,3591 324,57128,685
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTDND29 381150,266164,616- 14,350- 14,3501 561,77160,599
GENERAL MOTORS COMPANYP52 673130,061154,444- 24,383- 24,3831 906,87253,869
GM ITALIA SRLP52119,000123,968- 4,968- 4,9681 240,00119,000
GM KOREA COMPANYP5161 153124,248131,444- 7,196- 7,1961 403,59141,050
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDD309168,000195,000- 27,000- 27,0001 184,23169,049
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO., LTDP617 668123,408119,9123,4963,4961 151,26124,855
HONDA MOTOR CO., LTDP671 717121,571130,995- 9,424- 9,4241 393,77138,965
HONDA TURKIYE ASP62 207154,787128,72526,06226,0621 344,10157,874
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTDP640 779139,093136,3242,7692,7691 510,38156,169
HYUNDAI MOTOR COMPANY416 987118,808128,266- 9,458- 9,4581 334,05132,203
IVECO S.P.AP36143,333224,310- 80,977- 80,9773 435,67146,667
JAGUARND; P1022 621150,844178,025- 27,181- 27,4091 910,74168,970
JIANGLING MOTOR HOLDING CO., LTD39144,480130,34814,13214,1321 379,62147,897
KIA MOTORS CORPORATION329 474114,489127,175- 12,686- 12,6861 310,18129,464
KTM-SPORTMOTORCYCLE AGD18180,000200,000- 20,000- 20,000875,00183,000
AUTOMOBILI LAMBORGHINI S.P.AP12413343,683144,315199,368199,0211 685,23364,295
LAND ROVERND; P1098 731167,445178,025- 10,580- 10,5832 123,81190,922
LOTUS CARS LIMITEDD335163,447280,000- 116,553- 116,5531 181,82185,857
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDP984 045118,669120,317- 1,648- 1,6541 160,12128,118
MAHINDRA & MAHINDRA LTDD64179,000205,000- 26,000- 26,0001 915,08182,234
MARUTI SUZUKI INDIA LTDP921 574101,217109,891- 8,674- 8,674931,97102,884
MASERATI S.P.AP3883343,492158,286185,206184,5781 990,95351,072
MAZDA MOTOR CORPORATION113 565128,793129,494- 0,701- 0,7011 360,93141,779
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITEDD335279,000285,000- 6,000- 6,0001 511,50279,475
MERCEDES-AMG GMBHP22 939177,053151,46525,58825,3051 841,70222,641
MG MOTOR UK LIMITEDD755176,147184,000- 7,853- 7,8531 585,69178,914
MIA ELECTRIC S.A.S4940,000107,916- 107,916- 107,916888,760,000
MICRO-VETT S.P.A50,000130,091- 130,091- 130,0911 374,000,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP748 688126,281140,924- 14,643- 15,3971 611,04151,332
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MMEP718 604117,601118,511- 0,910- 0,9811 120,59126,014
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP71597,778123,575- 25,797- 26,3311 231,40125,667
MORGAN MOTOR CO LTDD398156,050180,000- 23,950- 23,9501 120,11184,078
NISSAN INTERNATIONAL SA423 818122,253131,177- 8,924- 8,9241 397,75137,341
OMCI SRL21148,000116,65631,34431,3441 080,00156,667
ADAM OPEL AGP5814 229119,708133,821- 14,113- 14,1141 455,62133,002
PERODUA MANUFACTURING SDN BHD372136,934113,64723,28723,2871 014,16140,785
DR ING HCF PORSCHE AGP1242 299187,954152,53535,41935,4191 865,10205,379
PERUSAHAAN OTOMOBIL NASIONAL SDN BHDD206146,511185,000- 38,489- 38,4891 311,58154,942
QUATTRO GMBHP123 904219,136147,40471,73270,9771 752,84243,966
RADICAL MOTORSPORT LTD6229,000106,145122,855122,855850,00229,000
RENAULT S.A.SP8800 674105,396126,744- 21,348- 21,3531 300,76120,796
ROLLSROYCE MOTOR CARS LTDP1417317,376181,976135,400135,3772 509,34329,930
SAAB AUTOMOBILE AB1 297151,696144,3827,3147,3141 686,71170,266
SEAT SAP12252 173114,757127,124- 12,367- 12,5211 309,07127,191
SECMA S.A.S40131,00097,37033,63033,630658,00131,000
SHIJIAZHUANG SHUANGHUAN AUTOMOBILE COMPANY10269,667154,130115,537115,5371 900,00269,800
SKODA AUTO ASP12460 603120,028126,655- 6,627- 7,0261 298,81132,247
SPYKER AUTOMOBIELEN BVD2340,000340,0000,0000,0001 730,00340,000
SSANGYONG MOTOR COMPANYD4 967167,641180,000- 12,359- 12,3591 812,62186,532
SUZUKI MOTOR CORPORATIONP946 255131,108124,1156,9936,8911 243,22148,213
TATA MOTORS LIMITEDND; P10592134,367178,025- 43,658- 43,6581 336,03141,978
TESLA MOTORS LTD1590,000128,309- 128,309- 128,3091 335,000,000
THINK520,000118,360- 118,360- 118,3601 117,290,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SAP11515 028103,613127,912- 24,299- 24,3711 326,30121,862
VEHICULES ELECTRIQUES PININFARINA-BOLLORE S.A.S.5420,000123,282- 123,282- 123,2821 225,000,000
VOLKSWAGEN AGP121 535 755119,343131,203- 11,860- 11,9521 398,32132,965
VOLVO CAR CORPORATION204 539121,944144,736- 22,792- 22,7921 694,44142,116
WIESMANN GMBHD53284,294274,00010,29410,2941 490,38289,566
ZHEJIANG ZOTYE AUTOMOBILE MANUFACTURING CO., LTD20,000128,172- 128,172- 128,1721 332,0075,000

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiSkorygowany średni poziom emisji CO2

(65 %)

Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masa
BMW GROUPP1768 819123,824138,822- 14,998- 15,0521 565,05138,535
DAIMLER AGP2634 414123,949139,630- 15,681- 15,6941 582,73143,212
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPAP3744 372110,597122,056- 11,459- 11,4681 198,18123,307
FORD-WERKE GMBHP4917 800116,479127,832- 11,353- 11,3611 324,55128,684
GENERAL MOTORSP5983 005119,853133,391- 13,538- 13,5391 446,21134,536
HONDA MOTOR EUROPE LTDP6132 371125,014131,120- 6,106- 6,1061 396,5142,697
MITSUBISHI MOTORSP767 307122,126134,725- 12,599- 13,1211 475,39144,328
POOL RENAULTP81 035 228109,427126,724- 17,297- 17,3011 300,32124,615
SUZUKIP9151 874115,511119,993- 4,482- 4,4981 153,02130,654
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVERP10121 944162,825178,025- 15,200- 15,3072 080,46186,612
TOYOTA -DAIHATSU GROUPP11518 425103,694127,865- 24,171- 24,2391 325,29122,037
VW GROUP PCP122 965 450120,108132,353- 12,245- 12,5081 423,48134,841

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.

"ND" oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2012.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w ciągu roku kalendarzowego, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje (oznaczone w powiadomieniu o błędach kodem błędu C, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010). Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowany średni indywidualny poziom emisji CO2 (65 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 65 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni poziom emisji przekracza poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o błędach w zapisach z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D),

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E),

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować,

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych doty-czących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.