Decyzja wykonawcza 2012/770/UE potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2011 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.338.29

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 grudnia 2012 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 11 grudnia 2012 r.
potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2011 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2012/770/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 12 grudnia 2012 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(1), w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 7 powyższego rozporządzenia. Na podstawie powyższego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia. W przypadku gdy docelowy indywidualny poziom emisji wyraźnie nie został osiągnięty przez producenta lub grupę producentów, zgodnie z art. 9 ust. 1 powyższego rozporządzenia Komisja jest od 2013 r. zobowiązana do nałożenia opłaty z tytułu przekroczenia poziomu emisji w drodze indywidualnych decyzji skierowanych do odnośnych producentów lub zarządzających grupami producentów.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 docelowe poziomy emisji są wiążące dla producentów i grup producentów ze skutkiem od 2012 r. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2010 i 2011 Komisja powinna jednak obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji i, zgodnie z art. 8 ust. 6 powyższego rozporządzenia, powiadomić producentów i grupy producentów, których średnie indywidualne poziomy emisji CO2 przekraczają orientacyjne docelowe poziomy emisji. Docelowe poziomy emisji dla lat 2010 i 2011 mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2012 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji producentów w latach 2010 i 2011 zgodnie z art. 4 akapit drugi powyższego rozporządzenia oraz uwzględnić wyłącznie 65 % pojazdów o najniższych emisjach w przypadku każdego z producentów.

(3) Dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych poziomów emisji, znajdują się w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. Dane pochodzą ze świadectw zgodności wydawanych przez producentów albo z dokumentów zawierających informacje równoważne zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009(2).

(4) Większość państw członkowskich przekazała Komisji dane dotyczące 2011 r. przed terminem upływającym zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 dnia 28 lutego 2012 r. Ze względu na późne dostarczenie danych przez trzy państwa członkowskie pełny zbiór danych był dostępny dla Komisji dopiero pod koniec maja.

(5) W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą powyższych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(6) We wrześniu 2012 r. Niemcy poinformowały Komisję, że około 200 000 rejestracji na 2011 r. zostało pominiętych w zbiorze danych przedłożonych Komisji w lutym 2012 r. Ze względu na ścisły harmonogram potwierdzania danych Komisja nie miała wystarczającej ilości czasu, by umożliwić producentom weryfikację tych brakujących rejestracji. W rezultacie dane dotyczące tych rejestracji nie mogą zostać uwzględnione w ostatecznym zbiorze danych i nie mogą być brane pod uwagę przy obliczaniu średnich indywidualnych poziomów emisji odnośnych producentów lub ich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(7) Dnia 20 czerwca 2012 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 84 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2011 r. oraz o docelowych poziomach emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy powyższego rozporządzenia.

(8) W przewidzianym trzymiesięcznym terminie powiadomienia o błędach złożyło trzydziestu ośmiu producentów. Dwóch producentów poinformowało Komisję, że w zbiorach danych występują błędy, ale nie przekazało Komisji poprawek zgodnie z art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010.

(9) W przypadku 46 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zbiorach danych lub nie powiadomili zgodnie z art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(10) Komisja zweryfikowała poprawki zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia wyrażone kodami błędów określonymi w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, a zbiory danych zostały odpowiednio dostosowane.

(11) W przypadku zapisów, które zostały oznaczone przez producentów kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, należy wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą odpowiednio zweryfikować lub skorygować tych zapisów, ze względu na brakujące lub niepoprawne parametry identyfikacji. W związku z tym należy uwzględnić pewien margines błędu w odniesieniu do wartości emisji CO2 i masy w tych zapisach.

(12) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni poziom emisji odjęty od docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(13) Należy w związku z tym potwierdzić średnie indywidualne poziomy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2011 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę między dwoma powyższymi wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Potwierdza się następujące wartości określone w załączniku w przypadku każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2011:

a)
docelowy indywidualny poziom emisji;
b)
średni indywidualny poziom emisji CO2, w odpowiednich przypadkach skorygowany o odpowiedni margines błędu;
c)
różnica pomiędzy wartościami, o których mowa w lit. a) oraz b);
d)
średni indywidualny poziom emisji CO2 w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii;
e)
średnia masa wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 grudnia 2012 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

(2) Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15.

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiSkorygowany średni poziom emisji CO2

(65 %)

Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚredni poziom emisji CO2

(100 %)

Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG572177,439147,73329,70629,7061 760,03203,024
Aston Martin Lagonda LtdD1 306293,478320,000- 26,522- 26,5221 778,25320,737
Audi AGP8617 058126,995139,414- 12,419- 13,1081 578,00144,669
Audi Hungaria Motor KFTP814 853136,758133,2733,4853,3441 443,62148,573
Automobiles Citroën741 890112,738127,624- 14,886- 14,8861 320,01125,666
Automobiles Dangel45145,103137,9747,1297,1291 546,49148,267
Automobiles Peugeot871 307115,971129,369- 13,398- 13,3981 358,19128,318
Avtovaz JSC2 877206,591125,48781,10481,1041 273,25214,379
Bayerische Motoren Werke AG723 001129,243139,011- 9,768- 9,7681 569,17144,289
Bentley Motors LtdP81 281385,470181,852203,618203,6182 506,62389,560
BMW M GmbH32 688128,168141,763- 13,595- 13,5951 629,39153,267
Caterham Cars LimitedD146164,936210,000- 45,064- 45,064707,19182,973
Chongqing Lifan Passenger Vehicle CO Ltd41174123,28250,71850,7181 225,00174,000
Chevrolet Italia11 747110,522117,194- 6,672- 6,6721 091,78113,295
Chrysler Group LLC40 418172,738158,92613,81213,8122 004,95192,096
CNG TechnikP1126114,000118,073- 4,073- 4,0731 111,01114,000
Automobile Dacia SA235 036132,368126,6935,6755,6741 299,64142,774
Daihatsu Motor Co. LtdP79 603128,506118,13610,37010,3701 112,40145,796
Daimler AG StuttgartP2626 079132,125139,031- 6,906- 6,9851 569,61152,765
Dr Motor Company SRL2 783121,075118,7562,3192,3191 125,95134,736
FerrariD2 318299,849303,000- 3,151- 3,1511 721,13321,016
Ford Motor CompanyP1651117,104120,917- 3,813- 3,8581 173,24123,097
Fiat Group Automobiles SpA836 642109,885119,406- 9,521- 9,5931 140,19118,279
Ford-Werke GmbHP11 004 863119,012127,825- 8,813- 8,8951 324,41131,951
Fuji Heavy Industries LtdND26 702158,145164,616- 6,471- 6,4711 582,48170,332
General Motors Company958224,111153,82870,28370,2831 893,39293,342
GM Korea Company156 775125,945127,643- 1,698- 1,6981 320,43142,195
GM Italia SRL1 497113,238121,524- 8,286- 8,2861 186,53117,716
Great Wall Motor Company LimitedD1 734219,029195,00024,02924,0291 894,19220,578
Honda Automobile China COP320 699123,950119,6594,2914,2791 145,71125,329
Honda Automobile Thailand COP3203146,221120,81425,40725,4071 171,00150,567
Honda Motor COP380 194123,371130,019- 6,648- 6,9701 372,42142,092
Honda of the UK ManufacturingP337 627146,211133,57112,64012,4091 450,15161,127
Honda Turkiye ASP31 051151,798125,59526,20326,2031 275,60155,955
Hyundai Motor Company363 165118,966126,578- 7,612- 7,6121 297,12132,139
Iveco SpA51213,636179,98833,64833,6482 465,84220,510
Jaguar Cars LtdND P621 980169,666178,025- 8,359- 8,3591 899,75189,103
KIA Motors Corporation279 401122,048129,147- 7,099- 7,0991 353,33136,944
KTM-Sportmotorcycle AGD31181,7200,000- 18,300- 18,300875,00184,161
Automobili Lamborghini SpAP8270322,109141,622180,487179,9921 626,30341,804
Land RoverND P668 080188,659178,02510,63410,6342 291,53210,911
Lotus Cars LimitedD522179,209280,000- 100,791- 100,7911 280,82198,571
Magyar Suzuki Corporation LtdP596 175118,469120,435- 1,966- 1,9661 162,71127,816
Mahindra & Mahindra LtdD12236205,00031,00031,0002 012,50238,000
Maruti Suzuki India LtdP522 813102,997109,967- 6,970- 6,970933,65104,430
Maserati SpA1 330351,103158,453192,650192,6501 994,61360,656
Mazda Motor Corporation125 367131,622130,6450,9770,7241 386,11146,625
McLaren Automotive LtdD76279,000285,000- 6,000- 6,0001 514,20282,342
Mercedes-AMG GmbH, AffalterbachP21 507307,578145,071162,507162,4941 701,79307,768
MG Motor UK LimitedD426183,156184,000- 0,844- 0,8441 513,43183,667
MIA Electric SAS2490108,388- 108,388- 108,388899,090,000
Micro-Vett SpA40129,772- 129,772- 129,7721 367,000,000
Mitsubishi Motors Corporation (MMC)P478 039128,395139,904- 11,509- 12,2241 588,71153,864
Mitsubishi Motor Europe BV (MME)P419 270117,472115,0812,3912,3871 045,55120,139
Morgan Motor Co. LtdD452155,382180,000- 24,618- 24,6181 113,11176,626
Nissan International SA443 400127,348130,153- 2,805- 2,8051 375,34142,469
O.M.C.I. SRL51156,061119,53736,52436,5241 143,04169,431
Adam Opel AG952 117122,860132,649- 9,789- 9,7901 429,97134,205
OSV - Opel Special Vehicles GmbH2133136,581- 3,581- 3,5811 516,00135,500
Perodua Manufacturing Sdn Bhd526136,941114,00422,93722,9371 021,98141,848
PGO Automobiles66184,738113,59871,14071,1401 013,09188,015
DrIng.h.c.F. Porsche AGP837 201202,993152,90450,08950,0891 873,19221,560
Potenza Sports Cars2217899,97578,02578,025715,00178,000
Perusahaan Otomobil Nasional Sdn BhdD442144,78185,000- 40,220- 40,2201 394,86154,495
Quattro GmbHP83 307232,028149,31182,71781,7921 794,57258,705
Renault1 004 850114,816126,391- 11,575- 11,5801 293,02128,566
Rolls-Royce Motors Cars Ltd409316,238182,073134,165134,1652 511,46334,760
Saab Automobile AB12 570134,632144,930- 10,298- 10,2981 698,70155,341
Santana Motor SA22217,929149,06568,86468,8641 789,18245,591
SeatP8293 241114,132126,196- 12,064- 12,1101 288,76124,878
Secma43131,00097,37033,63033,630658,00137,140
Shanghai Maple Automobile Co Ltd15212154,13057,87057,8701 900,00216,200
Shijiazhuang Shuanghuan Automobile Company51269,242153,977115,265115,2651 896,67269,510
Skoda Auto ASP8448 804122,323127,444- 5,121- 5,4531 316,07134,649
Sovab9211,8163,95547,84547,8452 115,00215,000
Ssangyong Motor CompanyD6 258165,95180,000- 14,050- 14,0501 820,03184,144
Suzuki Motor CorporationP558 442129,792124,0595,7335,7331 241,99148,166
Tata Motors LimitedND P62 075132,499178,025- 45,526- 45,5261 323,63145,692
Tesla Motors Ltd760128,354- 128,354- 128,3541 335,990,000
Think2240119,830- 119,830- 119,8301 149,470,000
Toyota Motor Europe NV SAP7522 865109,293128,141- 18,848- 18,9051 331,32126,194
Volkswagen AGP81 574 053121,739131,971- 10,232- 10,3991 415,14134,918
Volvo Car Corporation225 326132,245145,021- 12,776- 12,7761 700,69151,452
Wiesmann GmbHD5270,333274,000- 3,667- 3,6671 434,60277,000

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiSkorygowany średni poziom emisji CO2

(65 %)

Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚredni poziom emisji CO2

(100 %)

Ford Werke GMBHP11 005 640119,007127,82- 8,813- 8,8931 324,29131,943
Daimler AGP2627 586132,189139,045- 6,856- 6,9331 569,93153,137
Honda Motor Europe LtdP3139 774127,001129,394- 2,393- 2,7031 358,75144,850
Mitsubishi MotorsP497 309123,768134,988- 11,220- 11,6511 481,15147,185
SuzukiP5177 430116,184120,283- 4,099- 4,0991 159,37131,512
Tata Motors Ltd, Jaguar Cars Ltd, Land RoverP692 135177,629178,025- 0,396- 0,3962 176,27204,240
Toyota-Daihatsu GroupP7532 468109,496127,96- 18,464- 18,5061 327,37126,547
VW Group PCP82 990 068121,99132,57- 10,580- 10,7071 428,23137,316

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

W tabeli 1 "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

W tabeli 2 "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.;

"ND" oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.;

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w ciągu roku kalendarzowego, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje zarówno wartości masy, jak i CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje (oznaczone w powiadomieniu o błędach kodem błędu C, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010). Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowany średni indywidualny poziom emisji CO2 (65 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 65 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano z uwzględnieniem poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Tam, gdzie wartość w kolumnie F poprzedzona jest znakiem "-", oznacza to, że średni poziom emisji jest niższy niż poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu stosuje się do tych zapisów, które zostały włączone do obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji i poziomu docelowego, ale producent nie może zweryfikować, czy wartości te są prawidłowe z powodu braku odpowiednich identyfikatorów. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o błędach w zapisach kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.