Decyzja wykonawcza 2020/1035 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2020.227.37

Akt indywidualny
Wersja od: 1 marca 2022 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2020/1035
z dnia 3 czerwca 2020 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 16 lipca 2020 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 oraz, w odniesieniu do docelowych indywidualnych poziomów emisji i średnich indywidualnych poziomów emisji w roku kalendarzowym 2018, z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 2  i rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 3 , Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziom emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w Unii, a także dla każdej grupy producentów. Ustalone na tej podstawie wyniki producentów lub grup producentów umożliwiają sprawdzenie, czy przestrzegają oni obowiązku nieprzekraczania swoich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji producentów są oparte na rejestracjach nowy pojazdów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w państwach członkowskich w roku kalendarzowym 2018.

(3) Wszystkie państwa członkowskie przekazały Komisji swoje dane za 2018 r., jednak z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań przypadającego na dzień 28 lutego 2019 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez dane państwo członkowskie nie były korygowane.

(4) W dniu 24 czerwca 2019 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 95 producentów samochodów osobowych i 67 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2018 r.

(5) Wstępne dane notyfikowane przez Komisję obejmowały współczynniki korekcji, zarówno w odniesieniu do samochodów, obliczone zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 4 , jak i dla lekkich pojazdów użytkowych, obliczone zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 5 . Określenie współczynników korekcji jest częścią procedur korelacji ustanowionych w celu odzwierciedlenia zmiany w regulacyjnej procedurze badań dotyczącej pomiaru indywidualnych poziomów emisji CO2. Służą one zapewnieniu, aby tolerancje proceduralne niezbędne do korelacji wartości emisji CO2 były stosowane zgodnie z przeznaczeniem, a nie jako sposób na sztuczne zaniżenie tych wartości.

(6) Współczynnik korekcji oblicza się w oparciu o współczynniki odchylenia i weryfikacji określone dla statystycznej próby pojazdów, która powinna być reprezentatywna dla parku nowych pojazdów danego producenta. Biorąc pod uwagę bardzo małą liczbę lekkich pojazdów użytkowych homologowanych zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151 6  w 2018 r., próba nie może być uznana za statystycznie reprezentatywną i w związku z tym nie zastosowano żadnych współczynników korekcji przy ustalaniu poziomu emisji producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(7) Producentów poproszono o weryfikację wstępnych danych zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i art. 8 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, w szczególności współczynników odchylenia i weryfikacji, na podstawie których oblicza się współczynnik korekcji, oraz o powiadomienie Komisji o wszelkich błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 60 producentów samochodów osobowych i 34 producentów lekkich pojazdów użytkowych złożyło powiadomienia o błędach. W przypadku dwóch producentów samochodów potwierdzono możliwość zastosowania współczynnika korekcji do ich średnich indywidualnych poziomów emisji. W przypadku dwóch producentów samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych żadne pojazdy zgłoszone we wstępnym zestawie danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631.

(8) W odniesieniu do pozostałych 35 producentów samochodów osobowych i 33 producentów lekkich pojazdów użytkowych, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. W przypadku żadnego z tych producentów nie miał zastosowania współczynnik korek- qL

(9) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała wstępne zestawy danych. Zachowano tylko te zapisy, które obejmują wartości masy i emisji CO2. W związku z tym należy potwierdzić lub zmienić wstępne dane dotyczące 94 producentów samochodów osobowych i 66 producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(10) Zgodnie z art. 4 rozporządzeń (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 producenta należy uznać za spełniającego docelowe indywidualne poziomy emisji, jeżeli jego średni indywidualny poziom emisji CO2 wskazany w niniejszej decyzji nie przekracza jego docelowego indywidualnego poziomu emisji. W przypadku producentów będących członkami grupy producentów zgodność należy oceniać na poziomie grupy zgodnie z art. 7 ust. 7 przedmiotowych rozporządzeń.

(11) Ewidencja zawierająca kompletne dane dotyczące masy w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów, powinna zostać uwzględniona przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych zapisów. W związku z tym przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta należy zastosować margines błędu.

(12) Margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnimi indywidualnymi poziomami emisji a docelowym indywidualnym poziomem emisji obliczonym z uwzględnieniem i wyłączeniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować. Margines błędu jest stosowany, tak aby zawsze poprawiał wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(13) W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów, w zależności od przypadku, jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to producenta samochodów osobowych Automobili Lamborghini S.p.A. Opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji oblicza się zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(14) Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzeń (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 producenci odpowiedzialni za mniej niż 1 000 nowych rejestracji pojazdów w danym roku kalendarzowym są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji oraz liczbę zarejestrowanych nowych pojazdów.

(15) Konieczne są dalsze wyjaśnienia ze strony producenta Dr Ing. h.c. F. Porsche AG w odniesieniu do ewentualnych nieprawidłowości w zakresie emisji CO2 podanych w homologacji typu w odniesieniu do emisji dla dwóch modeli pojazdów. W związku z tym wstępnych danych na lata kalendarzowe 2014-2018 w odniesieniu do grupy Volkswagen i jej członka Dr Ing. h.c. F. Porsche AG nie można potwierdzić ani zmienić.

(16) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 7  Komisja przeprowadziła doraźną weryfikację oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej Komisji 2013/341/UE 8  i decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2015/158 9 . Weryfikacja wykazała zadowalające wyniki w odniesieniu do oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej 2013/341/UE. Jednak jeśli chodzi o decyzję wykonawczą (UE) 2015/158, stwierdzono różnicę między poświadczonymi oszczędnościami CO2 wynikającymi z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów zamontowanych w pojazdach produkowanych przez Daimler AG, a oszczędnościami zweryfikowanymi przez Komisję - wynosiły one odpowiednio 9 % i 23 %. Komisja powiadomiła Daimler AG o stwierdzonych odstępstwach i zwróciła się do producenta o przedstawienie dowodów potwierdzających prawidłowość poświadczonych oszczędności CO2.

(17) Na podstawie informacji przedstawionych przez Daimler AG Komisja stwierdziła, że różnica w oszczędnościach wynikała z różnicy w sposobie stosowania metodyki badania do celów certyfikacji i weryfikacji oszczędności CO2. Ściślej rzecz biorąc, przed badaniem certyfikacyjnym przeprowadzono rozruch wysokosprawnych alternatorów, mimo że metodyka badań, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie nakazuje przeprowadzenia rozruchu wysokosprawnych alternatorów poza badaniem certyfikacyjnym ani nie pozwala na jego przeprowadzenie.

(18) Z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 wynika, że w celu uwzględnienia oszczędności CO2 wynikających z technologii innowacyjnych przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta w 2018 r., oszczędności te muszą mieć zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2, zgodnie z metodyką badania, która umożliwia uzyskanie sprawdzalnych, powtarzalnych i porównywalnych wyników. Ponieważ weryfikacja przeprowadzona na podstawie metodyki badania, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie potwierdziła poświadczonych oszczędności CO2 wynikających z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów w niektórych pojazdach wyprodukowanych przez Daimler AG, poświadczonych oszczędności CO2 przypisywanych tej innowacji ekologicznej - wynoszących 0,429 g CO2/km na poziomie parku pojazdów - nie należy uwzględniać przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta Daimler AG. Na tej samej podstawie nie należy uwzględniać oszczędności emisji CO2 przypisanych do tych ekoinnowacji - wynoszących 0,428 g CO2/km na poziomie parku pojazdów - przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji grupy Daimler AG.

(19) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2018 są określone w załączniku I.
2. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2018 są określone w załączniku II.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:

1)
ADIDOR VOITURES SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine

FRANCJA

2)
ALFA ROMEO SPA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

WŁOCHY

3)
ALKE SRL

via Vigonovese 123

35127 Padova

WŁOCHY

4)
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

NIEMCY

5)
SOCIÉTÉ DES AUTOMOBILES ALPINE

1 Avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

6)
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE

Via Lanzo 27

10071 Borgaro Torinese

WŁOCHY

7)
ASTON MARTIN LAGONDA LTD

Gaydon Engineering Centre

Banbury Road Gaydon

CV35 0DB Warwickshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

8)
AUDI AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

9)
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

10)
AUDI SPORT GMBH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

11)
AUTOMOBILES CITROËN

7 rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

FRANCJA

12)
AUTOMOBILES PEUGEOT

7 rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

FRANCJA

13)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany w Unii przez:

CS AUTOLADA

211 Konevova

130 00 Praga 3

CZECHY

14)
BEE BEE AUTOMOTIVE

182 RT Beaugé

72700 Rouillon

FRANCJA

15)
BENTLEY MOTORS LTD

Pyms Lane

CW1 3PL

Crewe Cheshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

16)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

FRANCJA

17)
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

18)
BMW M GMBH

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

19)
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD

Kriegsbergstraße 11

70174 Stuttgart

NIEMCY

20)
BUGATTI AUTOMOBILES S.A.S

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

21)
CATERHAM CARS LIMITED

2 Kennet Road

DA1 4QN Dartford

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

22)
CHEVROLET ITALIA SPA

Reprezentowany w Unii przez:

Intertrust, Grüneburgweg 58-62

60322 Frankfurt am Main

NIEMCY

23)
FCA US LLC

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

WŁOCHY

24)
CNG-TECHNIK GMBH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

25)
AUTOMOBILE DACIA SA 1

Avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

26)
DAIHATSU MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Toyota Motor Europe

Avenue du Bourget, 60

1140 Brussels BELGIA

27)
DAIMLER AG

F403, EA/R

70546 Stuttgart

NIEMCY

28)
FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi,18

43040 Varano de'Melegari (PR)

WŁOCHY

29)
DFSK MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria Sr.l. Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val D'Elsa (FI)

WŁOCHY

30)
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

NIDERLANDY

31)
DR AUTOMOBILES SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d'Isernia

WŁOCHY

32)
DR MOTOR COMPANY SRL

S S 85 Venafrana km 37500

86070 Macchia d'Isernia

WŁOCHY

33)
ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

WŁOCHY

34)
FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

WŁOCHY

35)
FCA ITALY SPA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

WŁOCHY

36)
FORD INDIA PRIVATE LIMITED

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

37)
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

38)
FORD MOTOR COMPANY

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

39)
FORD-WERKE GMBH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50735 Köln

NIEMCY

40)
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

NIDERLANDY

41)
GONOW AUTO CO LTD

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

WŁOCHY

42)
GOUPIL INDUSTRIE SA

Route de Villeneuve

47320 Bourran

FRANCJA

43)
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Great Wall Motor Europe Technical Center

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

NIEMCY

44)
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTD

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

45)
HONDA AUTOMOBILE THAILAND CO LTD

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

46)
HONDA MOTOR CO. LTD

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

47)
HONDA TURKIYE AS

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

48)
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD

Cain Road, Bracknell

RG12 1HL Berkshire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

49)
HYUNDAI MOTOR COMPANY

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

50)
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

51)
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

52)
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

53)
ISUZU MOTORS LIMITED

Bist 12

2630 Aartselaar

BELGIA

54)
ITALDESIGN GIUGIARO SPA

via A. Grandi 25

10024 Moncalieri (TO)

WŁOCHY

55)
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino

WŁOCHY

56)
JAGUAR LAND ROVER LIMITED

Abbey Road Whitley

CV3 4LF Coventry

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

57)
KIA MOTORS CORPORATION

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

NIEMCY

58)
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

NIEMCY

59)
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB

Valhall Park

262 74 ÄNGELHOLM

SZWECJA

60)
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG

Stallhofnerstraße 3

5230 Mattighofen

AUSTRIA

61)
LADA AUTOMOBILE GMBH

Erlengrund 7

21614 Buxtehude

NIEMCY

62)
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

WŁOCHY

63)
LONDON EV COMPANY

Li Close, Ansty Park,

CV7 9RF Coventry

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

64)
LOTUS CARS LIMITED

Hethel Norwich

NR14 8EZ Norfolk

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

65)
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

WĘGRY

66)
MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (Roma)

WŁOCHY

67)
MAN TRUCK & BUS AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

68)
MARUTI SUZUKI INDIA LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

WĘGRY

69)
MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

WŁOCHY

70)
MAZDA MOTOR CORPORATION

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

NIEMCY

71)
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

Chertsey Road Woking

GU21 4YH Surrey

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

72)
MERCEDES-AMG GMBH

Zimmer 229 HPC F 403

Mercedesstr. 137/1

70327 Stuttgart

NIEMCY

73)
MFTBC

F403, EA/R

70546 Stuttgart

NIEMCY

74)
MG MOTOR UK LIMITED

Westar House, 139-151 Marylebone Road

NW1 5QE London

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

75)
MICRO-VETT SRL

Via Lago Maggiore, 48

36077 Altavilla Vicentina (VI)

WŁOCHY

76)
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION

F403, EA/R

70546 Stuttgart

NIEMCY

77)
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

78)
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

79)
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO. LTD MMTH

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

NIDERLANDY

80)
MORGAN TECHNOLOGIES LTD

Pickersleigh Road Malvern Link

WR14 2LL Worcestershire

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

81)
NISSAN INTERNATIONAL SA

Renault Nissan Representation Office

Avenue des Arts 40

1040 Brussels

BELGIA

82)
NOBLE AUTOMOTIVE LTD

24a Centurion Way

Meridian Business Park

LE19 1WH Leicester

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

83)
ADAM OPEL GMBH

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

NIEMCY

84)
OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

NIEMCY

85)
PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell'Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena),

WŁOCHY

86)
PGO AUTOMOBILES

ZA de la Pyramide

30380 Saint Christol-Les-Alès

FRANCJA

87)
PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI)

WŁOCHY

88)
DR ING HCF PORSCHE AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

89)
PSA AUTOMOBILES SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

FRANCJA

90)
RENAULT SAS

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

91)
RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex

FRANCJA

92)
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

93)
ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine PA

WŁOCHY

94)
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

President Building

37 A avenue J.F. Kennedy

1855 Luxembourg

LUKSEMBURG

95)
SEAT SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

96)
SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

FRANCJA

97)
SKODA AUTO AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

98)
SSANGYONG MOTOR COMPANY

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt/M

NIEMCY

99)
STREETSCOOTER GMBH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

NIEMCY

100)
SUBARU CORPORATION

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

BELGIA

101)
SUZUKI MOTOR CORPORATION

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

WĘGRY

102)
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

WĘGRY

103)
TECNO MECCANICA IMOLA SPA

via Selice provinciale,

42/E 40026 Imola Bologna

WŁOCHY

104)
TESLA MOTORS LTD

7-9 Atlasstraat

5047 RG Tilburg

NIDERLANDY

105)
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

BELGIA

106)
UAZ

Moskovskoye shosse,

92 432034 Ulyanovsk

ROSJA

107)
UNIVERS VE HELEM

14 rue Federico Garcia Lorca

32000 Auch

FRANCJA

108)
VOLKSWAGEN AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

NIEMCY

109)
VOLVO CAR CORPORATION

Automotive Regulatory Compliance (Dep 58800)

PVE reception, Assar Gabrielssons väg

40531 Göteborg

SZWECJA

Sporządzono w Brukseli dnia 3 czerwca 2020 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  10  

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2018 poszczególnych producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHIJ
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚrednie indywidualne poziomy emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychWspółczynnik korekcjiMargines błędu
ADIDOR VOITURES SASDMD1001301,10155,9000,0001,000
ALFA ROMEO SPAP3786961519,81127,881135,823-7,9420,0001,0000,000
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KGD6631930,56200,919218,000-17,0810,0001,0000,000
SOCIÉTÉ DES AUTOMOBILES ALPINEP1015331163,38139,738119,53420,2010,0001,0000,003
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILEDMD11600,00242,0000,0001,000
ASTON MARTIN LAGONDA LTDD20961858,37262,180297,000-34,8200,0001,0000,000
AUDI AGP146750591563,21127,279137,806-10,5270,0001,0000,000
AUDI HUNGARIA MOTOR KFTP1445191400,83146,996130,38516,6110,0001,0000,000
AUDI SPORT GMBHP14133611698,14195,848143,97251,8760,0001,0000,000
AUTOMOBILES CITROËNP96264621199,54108,035121,186-13,1510,0001,0000,000
AUTOMOBILES

PEUGEOT

P99829421265,18106,936124,186-17,2500,0000,9890,000
AVTOVAZ JSCP1038741268,16181,385124,32257,0630,0001,0000,000
BEE BEE AUTOMOTIVEDMD3759,670,0000,0001,000
BENTLEY MOTORS LTDD28592458,08271,047286,000-14,9530,0001,0000,000
BLUECAR SASDMD4151499,190,0000,0001,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AGP19634381586,85125,035138,886-13,8510,2671,0000,000
BMW M GMBHP1145991732,90189,521145,56143,9600,0401,0000,000
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTDDMD421843,62218,4520,0001,000
BUGATTI AUTOMOBILES S.A.SP14192070,00516,000160,966355,0340,0001,0000,000
CATERHAM CARS LIMITEDDMD120621,96138,3670,0001,000
CHEVROLET ITALIA SPA21324,0096,500126,874-30,3740,0001,0000,000
FCA US LLCP31628511592,89142,728139,1623,5660,0071,0000,000
CNG-TECHNIK

GMBH

P46151608,55118,081139,878-21,7970,0001,0000,000
AUTOMOBILE DACIA SAP103811731168,18118,433119,753-1,3220,0001,0000,002
DAIHATSU MOTOR CO LTDDMD51271,20176,0000,0001,000
DAIMLER AGP2929 1871 601,16132,947139,540- 6,5940,7811,0000,001
FABBRICA DALLARA SRLDMD31010,00220,6670,0001,000
DFSK MOTOR CO LTDDMD181543,06211,5560,0001,000
DONKERVOORT

AUTOMOBIELEN

BV

DMD6866,83178,0000,0001,000
DR AUTOMOBILES SRLDMD9951399,45156,1980,0001,000
DR MOTOR COMPANY SRLDMD4461264,39151,4710,0001,000
FERRARI SPAD28991714,30281,353289,000-7,6470,0001,0000,000
FCA ITALY SPAP37104201181,29119,853120,352-0,4990,0031,0000,000
FORD INDIA PRIVATE LIMITEDP4372571087,83115,107116,081-0,9740,0001,0000,000
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP412277,00228,000170,42657,5740,0001,0000,000
FORD MOTOR COMPANYP4254301604,16164,667139,67724,8750,0001,0240,115
FORD-WERKE

GMBH

P49266391418,92126,733131,212-4,4960,0141,0350,017
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLCD27281884,67257,338267,000-9,6620,0001,0000,000
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDDMD191655,53197,8950,0001,000
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTDP561294,83124,333125,541-1,2080,0001,0000,000
HONDA MOTOR CO. LTDP5877181292,33122,757125,427-2,6700,1261,0000,000
HONDA AUTOMOBILE THAILAND CO LTDP5121327,42125,417127,030-1,6130,0001,0000,000
HONDA TURKIYE ASP54971367,32130,599128,8541,7450,2001,0000,000
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTDP5429671502,68134,341135,040-0,6990,0431,0000,000
HYUNDAI MOTOR COMPANYP61453001402,69114,279130,470-16,1970,0001,0000,006
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SA- NAYI VE TICARET ASP61611701060,81116,553114,8461,7060,0001,0000,001
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SROP62185671432,92136,500131,8524,6440,0001,0000,004
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBHP622051501,39144,088134,9819,1070,0001,0000,000
ITALDESIGN GIU- GIARO SPADMD11625,00287,0000,0001,000
JAGUAR LAND ROVER LIMITEDP12/ND2273611981,10155,414178,025-22,6170,0371,0000,006
KIA MOTORS CORPORATIONP73311261294,67114,242125,534-11,2990,0001,0000,007
KIA MOTORS SLOVAKIA SROP71510231431,15136,109131,7714,3340,0001,0000,004
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE ABDMD11483,00381,0000,0001,000
KTM-SPORTMO- TORCYCLE AGDMD60890,00197,2000,0001,000
LADA AUTOMOBILE GMBHDMD9531286,15215,5340,0001,000
AUTOMOBILI

LAMBORGHINI

SPA

D14201810,61336,404315,00021,4040,0001,0000,000
LONDON EV COMPANYDMD332302,8828,5450,0001,000
LOTUS CARS LIMITEDD6871158,64207,897225,000-17,1030,0001,0000,000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDP11/ND859181227,81124,668123,1141,5540,0001,0000,000
MAHINDRA & MA- HINDRA LTDD10431419,14158,123171,000-12,8770,0001,0000,000
MARUTI SUZUKI INDIA LTDP11/ND14025968,48104,549123,114-18,5650,0001,0000,000
MASERATI SPAD71922131,48218,326239,000-20,7010,0001,0000,027
MAZDA MOTOR CORPORATIONP132240271 337,55134,325127,4936,8320,1961,0000,000
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITEDD9861516,66251,133265,000-13,8670,0001,0000,000
MERCEDES-AMG

GMBH

P233821702,64252,533144,178108,3550,0001,0000,000
MG MOTOR UK LIMITEDD8974P1305,

06

133,461146,000-12,5390,0001,0000,000
MICRO-VETT SRLDMD11367,000,0000,0001,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP8938031605,87128,699139,756-11,0570,0001,0000,000
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MMEP818231506,39134,607135,209-0,6020,0001,0000,000
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO. LTD MMTHP834410929,9099,856108,864-9,0080,0001,0000,000
MORGAN TECHNOLOGIES LTDDMD4271081,44194,4190,0001,000
NISSAN INTERNATIONAL SA4783231369,89115,098128,971-13,8730,0001,0000,000
NOBLE AUTOMOTIVE LTDD31416,00336,333338,000-1,6670,0001,0000,000
ADAM OPEL GMBHP9282371340,68122,002127,636-5,6440,0001,0000,010
OPEL AUTOMOBILE GMBHP98342501310,00125,586126,234-0,6480,0051,0000,000
PAGANI AUTOMOBILI SPADMD21489,00343,0000,0001,000
PGO AUTOMOBILESDMD91163,89169,0000,0001,000
DR ING HCF PORSCHE AGP14638741855,42181,861151,16030,7010,1451,0000,000
PSA AUTOMOBILES SAP9461771526,33120,427136,121-15,6940,0001,0000,000
RENAULT SASP1012475591314,05110,494126,419-15,9260,0001,0000,001
RENAULT TRUCKSDMD962185,65182,1880,0001,000
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTDP16062570,57327,853183,842144,0110,0001,0000,000
SEAT SAP144367311273,55117,468124,569-7,1010,0001,0000,000
SECMA SASDMD43683,14133,2330,0001,000
SKODA AUTO ASP146883871324,22117,110126,884-9,7790,0751,0000,005
SSANGYONG MOTOR COMPANYND143721664,63164,017167,573-3,5560,0001,0000,000
SUBARU CORPORATIONND323711580,98160,843164,616-3,7730,0001,0000,000
SUZUKI MOTOR CORPORATIONP11/ND120434979,50109,573123,114-13,5410,0001,0000,000
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTDP11/ND17534883,6898,545123,114-24,5690,0001,0000,000
TECNO MECCANICA IMOLA SPADMD2712,000,0000,0001,000
TESLA MOTORS LTD190172331,980,000172,939-172,93

39

0,0001,0000,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SAP137348971341,77102,128127,686-25,5580,0001,0000,000
VOLKSWAGEN AGP1416667651410,03119,790130,806-11,0170,0001,0000,001
VOLVO CAR CORPORATION2887641759,24132,233146,765-14,5320,0001,0000,000

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2018 grup producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHIJ
Nazwa grupyGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚrednie indywidualne poziomy emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające zinnowacji ekologicznychWspółczynnik korekcjiMargines błędu
BMW GROUPP19786431589,64126,123139,014-12,8910,2631,0000,000
DAIM

LER AG

P2932 5691 601,53133,380139,557- 6,1780,7791,0000,001
FCA ITALY SPAP39519671279,69124,430124,849-0,4190,0031,0000,000
FORD-WERKE

GMBH

P49899421411,34127,464130,866-3,4150,0131,0350,013
HONDA MOTOR EUROPE LTDP51312001361,51126,581128,588-2,0070,0991,0000,000
HYUNDAIP65272421311,13124,310126,286-1,9800,0001,0000,004
KIAP74821491337,42121,092127,487-6,4000,0001,0000,005
MITSUBISHI MOTORSP81300361425,60121,150131,517-10,3670,0001,0000,000
PSA-OPELP925180681269,33113,926124,376-10,4510,0010,9970,001
RENAULTP1016341391279,77112,541124,853-12,3130,0001,0000,001
SUZUKI POOLP11/ND2379111061,46113,916123,114-9,1990,0001,0000,001
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVERP12/ND2273611981,10155,414178,025-22,6170,0371,0000,006
TOYOTA-MAZDAP139589241340,78109,650127,641-17,9910,0461,0000,000
VW GROUP PCP1435487161414,82121,849131,025-9,1760,0171,0000,000

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo członkowskie.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2018 (drobny producent).

"ND" oznacza, że zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 przyznano odstępstwo na rok kalendarzowy 2018 (producent niszowy).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2018 r.;

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (której numer jest wymieniony w kolumnie B w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca grupę producentów jest ważna na rok kalendarzowy 2018.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średnie indywidualne poziomy emisji CO2" (g CO2/km) oznaczają średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2). Przy obliczaniu średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach:

- oszczędności emisji CO2 wynikające z zastosowania innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 (kolumna H),

- współczynnik korekcji, o którym mowa w art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 (kolumna I). Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczone zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i przy M0 równym 1 392,4 lub odstępstwie od celu przyznanym na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, nie określa się żadnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od którego odejmuje się margines błędu określony w kolumnie J.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (g CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna I:

"Współczynnik korekcji" oznacza współczynnik korygujący obliczony zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153, który został wykorzystany przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2).

Kolumna J:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średnie indywidualne poziomy emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B;

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); AC2 = średnie indywidualne poziomy emisji CO2 z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

ZAŁĄCZNIK  II

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2018 poszczególnych producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚrednie indywidualne poziomy emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychMargines błędu
ALFA ROMEO SPA31616,00122,667161,013-38,3460,0000,000
ALKE SRLDMD341096,650,0000,000
JIANGSU AOXIN NEW ENERGY AUTOMOBILE CO LTDDMD31171,670,0000,000
AUDI AGP81 2371700,40132,193168,862-36,6690,0000,000
AUDI SPORT GMBHP841585,00192,000158,13033,8700,0000,000
AUTOMOBILES CITROËNP10156 7851638,78132,161163,131-30,9700,0000,000
AUTOMOBILES PEUGEOTP10176 7181675,98134,975166,591-31,6160,0000,000
AVTOVAZ JSCP73261283,71216,890130,11086,7800,0000,000
BEE BEE AUTOMOTIVEDMD1755,000,0000,000
BLUECAR SASDMD51325,000,0000,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AGDMD1421933,20161,0000,000
BMW M GMBHDMD1632066,35167,7420,000
FCA US LLCP241681,50147,250167,104-19,8540,0000,000
CNG- TECHNIK GMBHP351714,40141,800170,164-28,3640,0000,000
AUTOMOBILE DACIA SAP730 5441270,26119,307128,859-9,5520,0000,000
DAIMLER AGP1152 5302151,97187,662210,858-23,1990,0000,003
DFSK MOTOR CO LTDDMD5051259,47182,5310,000
ESAGONO ENERGIA SRLDMD231204,700,0000,000
FCA ITALY SPAP2143 4551681,92149,882167,143-17,2610,0000,000
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP344 5612277,28216,090222,512-6,4220,0000,000
FORD MOTOR COMPANYP33082196,27208,519214,978-6,4590,0000,000
FORD-WERKE GMBHP3250 1711982,08161,564195,058-33,4950,0000,001
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATIONP15642089,22243,333205,02238,3110,0000,000
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLCP43641884,77176,225186,008-9,7830,0000,000
GONOW AUTO CO LTDD12991,25160,167175,000-14,8330,0000,000
GOUPIL INDUSTRIE SADMD4771090,220,0000,000
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDDMD1931938,99243,2020,000
HONDA MOTOR CO. LTDDMD131439,54133,1540,000
HYUNDAI MOTOR COMPANYP92 0612296,79212,560224,326-11,7660,0000,000
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VEP930999,67112,800103,6949,1060,0000,000
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SROP9481414,23111,229142,248-31,0190,0000,000
ISUZU MOTORS LIMITED12 5722064,51195,424202,724-7,3000,0000,000
IVECO SPA20 1172423,87203,975236,145-32,1700,0000,000
JAGUAR LAND ROVER LIMITED1 6102325,62188,3227,007-38,7370,0000,030
KIA MOTORS CORPORATIONP51 0761467,89122,808147,239-24,4310,0000,000
KIA MOTORS SLOVAKIA SROP53161397,71122,801140,712-17,9110,0000,000
LADA AUTOMOBILE GMBHDMD51250,60214,2000,000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDDMD21509,66111,0000,000
MAHINDRA & MAHINDRA LTDDMD2061899,05207,7820,000
MAN TRUCK & BUS AGP84 9992208,39200,974216,105-15,1310,0000,000
MAZDA MOTOR CORPORATIONDMD601508,28142,8000,000
MFTBCP11032475,15238,379240,914-2,5350,0000,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP6/D4231840,39176,934190,000-13,0660,0000,000
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MMEP6/D21765,00167,500190,000-22,5000,0000,000
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO. LTD MMTHP6/D15 6451934,39187,475190,000-2,5250,0000,000
NISSAN INTERNATIONAL SA50 7581899,13162,292187,344-25,0580,0000,006
ADAM OPEL GMBH16 8961509,68142,775151,125-8,3550,0000,005
OPEL AUTOMOBILE GMBHP1063 5801870,26168,492184,659-16,1900,0000,023
PIAGGIO & C SPAD3 5281096,22150,196155,000-4,8040,0000,000
DR ING HCF PORSCHE AGP8351910,71179,886188,421-8,5350,0000,000
PSA AUTOMOBILES SAP108 6751428,54112,147143,579-31,4320,0000,000
RENAULT SASP7232 6451741,78149,397172,710-23,3140,0000,001
RENAULT TRUCKS8 4392326,70208,896227,108-18,2120,0000,000
ROMANITAL SRLDMD561259,20155,0000,000
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTDDMD1712178,66246,9880,000
SEAT SAP81721183,85107,256120,823-13,5670,0000,000
SKODA AUTO ASP83 9241261,69112,210128,062-15,8520,0000,000
SSANGYONG MOTOR COMPANYD1 0882104,94202,024210,000-7,9760,0000,000
STREETSCOOTER GMBHDMD141588,860,0000,000
SUBARU CORPORATIONDMD281609,75156,7140,000
SUZUKI MOTOR CORPORATIONDMD91083,33131,0000,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA40 3691923,84166,188189,642-23,4560,0000,002
UAZDMD12070,00287,0000,000
UNIVERS VE HELEMDMD101062,000,0000,000
VOLKSWAGEN AGP8202 5671911,00164,161188,448-24,2870,0000,000
VOLVO CAR CORPORATIONDMD3941669,99118,8630,000

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2018 grup producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚrednie indywidualne poziomy emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające zinnowacji ekologicznychMargines błędu
DAIMLERP1153 1972151,96187,901210,857-22,9590,0000,003
FCA ITALY SPAP2143 4591681,92149,882167,143-17,2610,0000,000
FORD-WERKE GMBHP3295 0452026,89169,848199,226-29,3780,0000,000
GROUPE PSAP10405 7581686,76138,652167,593-28,9420,0000,001
HYUNDAIP92 1392258,80208,887220,793-11,9060,0000,000
KIAP51 3921451,96122,806145,757-22,9510,0000,000
MITSUBISHI MOTORSP6/D16 0701931,89187,195190,000-2,8050,0000,000
RENAULTP7263 5151686,56145,993167,575-21,5820,0000,000
VOLKSWAGEN GROUP LCVP8212 9381904,20163,839187,815-23,9760,0000,000

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo członkowskie.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2018 (drobny producent).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2018 r.;

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (której numer jest wymieniony w kolumnie B w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca grupę producentów jest ważna na rok kalendarzowy 2018.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średnie indywidualne poziomy emisji CO2" (g CO2/km) oznaczają średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2). Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach, oszczędności emisji CO2 wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 (kolumna H).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczone zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 510/2011 i przy M0 równym 1 766,4 lub odstępstwie od celu przyznanym na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 2 ust. 4, nie określa się żadnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od którego odejmuje się margines błędu określony w kolumnie I.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (g CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna I:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości od poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 10a ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 293/2012 11 .

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średnie indywidualne poziomy emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B;

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E); AC2 = średnie indywidualne poziomy emisji CO2 z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

1 Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1).
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679).
5 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1152 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań w odniesieniu do lekkich samochodów dostawczych oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 644).
6 Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (Ue) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1).
7 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 725/2011 z dnia 25 lipca 2011 r. ustanawiające procedurę zatwierdzania i poświadczania technologii innowacyjnych umożliwiających zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 194 z 26.7.2011, s. 19).
8 Decyzja wykonawcza Komisji 2013/341/UE z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie zatwierdzenia wysokosprawnego alternatora Valeo ("Valeo Efficient Generation Alternator") jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 179 z 29.6.2013, s. 98).
9 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/158 z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia dwóch wysokosprawnych alternatorów Robert Bosch GmbH jako technologii innowacyjnych umożliwiających redukcję emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 26 z 31.1.2015, s. 31).
10 Załącznik I zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2022/344 z dnia 24 lutego 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.62.12) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 marca 2022 r.
11 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 293/2012 z dnia 3 kwietnia 2012 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych lekkich samochodów dostawczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 (Dz.U. L 98 z 4.4.2012, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.