Decyzja wykonawcza 2019/583 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.100.66

Akt indywidualny
Wersja od: 25 lutego 2022 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2019/583
z dnia 3 kwietnia 2019 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

(notyfikowana jako dokument nr C(2019) 2359)

(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 11 kwietnia 2019 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009 Komisja ma obowiązek obliczania co roku średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w Unii oraz dla każdej grupy producentów. W oparciu o te obliczenia Komisja ustala, czy producenci i grupy producentów przestrzegali określonych dla nich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie państwa członkowskie przedłożyły Komisji dane za 2017 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(4) Dnia 23 kwietnia 2018 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 91 producentów o dotyczących ich wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2017 r. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 35 producentów przekazało powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.

(5) W odniesieniu do pozostałych 56 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. W przypadku dwóch producentów żadne pojazdy, których dotyczyły przekazane wstępne zestawy danych, nie wchodziły w zakres rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(6) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i odpowiednio potwierdziła lub skorygowała wstępne zestawy danych.

(7) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu, należy uwzględnić fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(8) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji, wyrażonymi jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji i obliczonymi z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(9) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 wspomnianego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów, a grupa ta spełnia wymóg dotyczący określonego dla niej docelowego indywidualnego poziomu emisji. Na tej podstawie należy uznać, że Société des Automobiles Alpine SAS, Automobili Lamborghini S.p.A. i Mazda Motor Corporation przekroczyły swoje docelowe indywidualne poziomy emisji na 2017 r.

(10) W dniu 3 listopada 2015 r. Volkswagen Group złożyła oświadczenie o stwierdzeniu nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 w ramach homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy. W następstwie szczegółowego dochodzenia otrzymano wystarczające wyjaśnienia dotyczące potwierdzenia lub zmiany wstępnych danych w odniesieniu do Audi AG, Audi Hungaria Motor Kft, Bugatti Automotive S.A.S, Quattro GmbH, Seat S.A., Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG za lata kalendarzowe 2014, 2015, 2016 i 2017. Niezbędne są jednak dalsze wyjaśnienia ze strony Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG w odniesieniu do ewentualnych nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 i zużycia paliwa podanych w homologacji typu dotyczącej emisji jednego modelu pojazdu. W związku z tym wartości dla tych lat kalendarzowych w odniesieniu do grupy Volkswagena i jej członka Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione.

(11) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 2  Komisja przeprowadziła doraźną weryfikację oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej Komisji 2013/341/UE 3  i decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2015/158 4 . Weryfikacja wykazała zadowalające wyniki w odniesieniu do oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej 2013/341/UE. Jednak jeśli chodzi o decyzję wykonawczą (UE) 2015/158, poświadczone oszczędności CO2 wynikające z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów zamontowanych w pojazdach produkowanych przez Daimler AG przekraczały oszczędności wynikające z weryfikacji przeprowadzonej przez Komisję odpowiednio 9 % i 23 %. Komisja powiadomiła Daimler AG o stwierdzonych odstępstwach i zwróciła się do producenta o przedstawienie dowodów potwierdzających prawidłowość poświadczonych oszczędności CO2.

(12) Na podstawie informacji przedstawionych przez Daimler AG Komisja stwierdziła, że różnica w oszczędnościach wynikała z różnicy w sposobie stosowania metodyki badania określonej w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158 do celów certyfikacji. Ściślej rzecz biorąc, przed badaniem certyfikacyjnym przeprowadzono rozruch wysokosprawnych alternatorów, mimo że metodyka badań, o której mowa w decyzji wykonawczej, nie nakazuje przeprowadzenia rozruchu wysokosprawnych alternatorów poza badaniem certyfikacyjnym ani nie pozwala na jego przeprowadzenie.

(13) Z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 wynika, że w celu uwzględnienia oszczędności CO2 wynikających z technologii innowacyjnych przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta, oszczędności te muszą mieć zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2, zgodnie z metodyką badania, która umożliwia uzyskanie sprawdzalnych, powtarzalnych i porównywalnych wyników. Ponieważ weryfikacja przeprowadzona na podstawie metodyki badania, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie potwierdziła poświadczonych oszczędności CO2 wynikających z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów w niektórych pojazdach wyprodukowanych przez Daimler AG, poświadczonych oszczędności CO2 przypisywanych tej innowacji ekologicznej - wynoszących łącznie 0,292 g CO2/km - nie należy uwzględniać przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta Daimler AG.

(14) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości dotyczące wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta samochodów osobowych oraz dla każdej grupy takich producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2017 określono w załączniku I.
2. 
Wartości dotyczące wyników Audi AG, Audi Hungaria Motor Kft, Bugatti Automotive S.A.S, Quattro GmbH, Seat S.A., Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG, potwierdzone lub zmienione w odniesieniu do lat kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 określono w załączniku II.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009:

1)
Adidor Voitures SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine

Francja

2)
Alfa Romeo S.p.A.

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

3)
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG

Alpenstraße 35 - 37

86807 Buchloe

Niemcy

4)
Société des Automobiles Alpine SAS

1 Avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

5)
Aston Martin Lagonda Ltd.

Gaydon Engineering Centre

Banbury Road

Gaydon Warwickshire

CV35 0DB

Zjednoczone Królestwo

6)
Audi AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

7)
Audi Hungaria Motor KFT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

8)
Automobiles Citroen

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

9)
Automobiles Peugeot

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

10)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

CS AUTOLADA

211 Konevova

130 00 Prague 3

Czechy

11)
Bee Bee Automotive

182 RT Beaugé

72700 Rouillon

Francja

12)
Bentley Motors Ltd.

Pyms Lane

Crewe

Cheshire

CW1 3PL

Zjednoczone Królestwo

13)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

14)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

15)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

16)
Bugatti Automobiles SAS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

17)
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

BYD Europe B.V.

's-Gravelandseweg 256

3125 BK Schiedam

Niderlandy

18)
Caterham Cars Ltd.

2 Kennet Road Dartford

Kent

DA1 4QN

Zjednoczone Królestwo

19)
Chevrolet Italia S.p.A.

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

20)
FCA US LLC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

21)
CNG-Technik GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

22)
Automobile Dacia SA

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

23)
Daimler AG

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

24)
Donkervoort Automobielen BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Niderlandy

25)
Dr Motor Company Srl

S.S. 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

26)
Ferrari S.p.A.

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

Włochy

27)
FCA Italy S.p.A.

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

28)
Ford India Private Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

29)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

30)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

31)
General Motors Holdings LLC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

KnowMotive

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

32)
GM Korea Company

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

33)
Great Wall Motor Company Ltd

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Great Wall Motor Europe Technical Center GmbH

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

34)
Honda Automobile (China) Co., Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

35)
Honda Motor Co., Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

36)
Honda Turkiye A.S.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

37)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

38)
Hyundai Motor Company

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

39)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

40)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

41)
Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

42)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

43)
Jaguar Land Rover Ltd.

Abbey Road

Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

44)
KIA Motors Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

45)
KIA Motors Slovakia s.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

46)
Koenigsegg Automotive AB

Valhall Park

262 74 Angelholm

Szwecja

47)
KTM-Sportmotorcycle AG

Stallhofnerstrasse 3

5230 Mattighofen

Austria

48)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

49)
Automobili Lamborghini S.p.A.

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

Włochy

50)
Lotus Cars Ltd.

Hethel Norwich

Norfolk

NR14 8EZ

Zjednoczone Królestwo

51)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

52)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

Włochy

53)
MAN Truck & Bus AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

54)
Maruti Suzuki India Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

55)
Maserati S.p.A.

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

Włochy

56)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr 1

61440 Oberursel/Ts

Niemcy

57)
McLaren Automotive Ltd.

Chertsey Road

Woking

Surrey GU21 4YH

Zjednoczone Królestwo

58)
Mercedes-AMG GmbH

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

59)
MG Motor UK Ltd.

International HQ

Q Gate

Low Hill Lane

Birmingham

B31 2BQ

Zjednoczone Królestwo

60)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

61)
Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

62)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

63)
Morgan Technologies Ltd.

Pickersleigh Road Malvern Link

Worcestershire

WR14 2LL

Zjednoczone Królestwo

64)
Nissan International SA

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

Belgia

65)
Noble Automotive Ltd

24a Centurion Way

Meridian Business Park

Leicester LE19 1WH

Zjednoczone Królestwo

66)
Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

67)
Opel Automobile GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

68)
Pagani Automobili S.p.A.

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena),

Włochy

69)
Perodua UK Limited

Dorney House

46 - 48a High Street

Buckinghamshire

SL1 7JP

Zjednoczone Królestwo

70)
PGO Automobiles

ZA de la pyramide

30380 SAINT CHRISTOL les Alès

Francja

71)
Dr Ing hc F Porsche AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

72)
PSA Automobiles SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Paris

Francja

73)
Quattro GmbH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

74)
Radical Motorsport Ltd.

24 Ivatt Way Business Park

Westwood

Peterborough

PE3 7PG

Zjednoczone Królestwo

75)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

76)
Renault Trucks

99 Route de Lyon

TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

77)
Rolls-Royce Motor Cars Ltd.

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

78)
Seat SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

79)
Secma S.A.S.

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

80)
Skoda Auto AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

81)
SsangYong Motor Company

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

Niemcy

82)
Subaru Cooperation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SUBARU EUROPE N.V./S.A

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

83)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

84)
Suzuki Motor Thailand Co. Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

85)
Tecno Meccanica Imola SPA

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Via Selice Provinciale 42/E

40026 Imola

Bologna

Włochy

86)
Tesla Motors Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Tesla Motors NL

7-9 Atlasstraat

5047 RG Tilburg

Niderlandy

87)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

88)
Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

89)
Volvo Car Corporation

VAK building

Assar Gabrielssons väg

405 31 Göteborg

Szwecja

90)
Grupa producentów: BMW Group

Petuelring 130

80788 Munich

Niemcy

91)
Grupa producentów: Daimler AG

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

92)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

93)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

94)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

95)
Grupa producentów: Honda Motor Europe Ltd.

470 London Road Slough

Berkshire SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

96)
Grupa producentów: Hyundai

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

97)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

98)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

99)
Grupa producentów: Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex

Francja

100)
Grupa producentów: Suzuki

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

101)
Grupa producentów: Tata Motors Ltd., Jaguar Cars Ltd., Land Rover

Abbey Road

Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

102)
VW Group PC

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

Sporządzono w Brukseli dnia 3 kwietnia 2019 r.
W imieniu Komisji
Miguel ARIAS CAÑETE
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  5

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2017

ABCDEFGHIJ
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom

emisji CO2 (100 %)

Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychŚredni

poziom

emisji CO2

(100 %)

ADIDOR VOITURES SASDMD42159,0001 300,00159,000
ALFA ROMEO SPAP382 132120,506133,388- 12,882- 12,8841 466,54120,506
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KGDMD486179,0211 874,76179,021
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE7137,000119,42517,57517,5751 161,00137,000
ASTON MARTIN LAGONDA LTDD2 174289,245299,000- 9,755- 9,7551 873,04289,245
AUDI AGP13776 701124,527137,686- 13,159- 13,1591 560,59124,527
AUDI HUNGARIA MOTOR KFTP137 743145,060129,95715,10315,1031 391,47145,060
AUTOMOBILES CITROEN626 876105,584122,062- 16,478- 16,4781 218,71105,584
AUTOMOBILES PEUGEOT949 417104,533123,476- 18,943- 18,9431 249,64104,533
AVTOVAZ JSCP103 767171,997121,64150,35650,3561 209,50171,997
BEE BEE AUTOMOTIVEDMD40,000763,500,000
BENTLEY MOTORS LTDD3 439267,428287,000-19,572- 19,5722 514,71267,428
BLUECAR SASDMD3400,0001 455,680,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AGP1965 330120,794138,061-17,267- 17,2671 568,780,173120,967
BMW M GMBHP117 246160,703141,47819,22519,2251 643,570,205160,908
BUGATTI AUTOMOBILES SASP1313517,769160,949356,820356,8202 069,62517,769
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITEDDMD10,0002 495,000,000
CATERHAM CARS LIMITEDDMD119141,975620,76141,975
CHEVROLET ITALIA SPAP52119,000107,04011,96011,960890,00119,000
FCA US LLCP3104 206141,530140,3711,1591,1571 619,33141,530
CNG-TECHNIK GMBHP4517162,714137,81524,89924,8991 563,40162,714
AUTOMOBILE DACIA SAP10456 291117,496121,287- 3,791- 3,7921 201,74117,496
DAIMLER AGP2959295126,380139,684- 13,304- 13,3061 604,300,379126,759
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BVDMD6178,000865,00178,000
DR MOTOR COMPANY SRLDMD410151,6341 257,80151,634
FERRARI SPAD2 578282,772290,000- 7,228- 7,2281 732,75282,772
FCA ITALY SPAP3789 688116,079120,190- 4,111- 4,1121 177,74116,079
FORD INDIA PRIVATE LIMITEDP435 037113,770114,631- 0,861- 0,8611 056,10113,770
FORD MOTOR COMPANYP419 185205,214149,98855,22655,2191 829,77205,214
FORD-WERKE GMBHP4969 899119,360130,121- 10,761- 10,7641 395,05119,360
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLCP52 478260,976151,809109,167109,1671 869,62260,976
GM KOREA COMPANYP56139,500136,1663,3343,3341 527,33139,500
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDDMD2214,5001 735,50214,500
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTDP61125,000117,6437,3577,3571 122,00125,000
HONDA MOTOR CO LTDP672 149119,922124,126- 4,204- 4,2041 263,860,062119,984
HONDA TURKIYE ASP6766138,168128,15710,01110,0111 352,070,174138,342
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTDP658 701135,935135,6780,2570,2571 516,640,003135,938
HYUNDAI MOTOR COMPANYP789 118115,397133,556- 18,159- 18,1591 470,21115,397
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET ASP7172 602113,695115,302- 1,607- 1,6071 070,77113,695
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SROP7235 459131,628132,985- 1,357- 1,3571 457,71131,628
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBHP7256111,055134,884- 23,829- 23,8291 499,28111,055
HYUNDAI MOTOR INDIA LTDP73134,667114,70319,96419,9641 057,67134,667
JAGUAR LAND ROVER LIMITEDP12/ND229 124151,667178,025- 26,358- 26,3581 953,18151,667
KIA MOTORS CORPORATIONP8299 233113,941127,350- 13,409- 13,4091 334,42113,941
KIA MOTORS SLOVAKIA SROP8156 263132,944132,3920,5520,5521 444,74132,944
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE ABDMD3381,0001 442,00381,000
KTM-SPORTMOTORCYCLE AGDMD27191,667886,11191,667
LADA AUTOMOBILE GMBHDMD917216,0001 285,15216,000
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPAD897320,896316,0004,8964,8151 682,85320,896
LOTUS CARS LIMITEDD704204,964225,000- 20,036- 20,0361 150,01204,964
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDP11/ND111 790121,564123,114- 1,550- 1,5521 221,97121,564
MAHINDRA & MAHINDRA LTDDMD410187,3441 986,61187,344
MAN TRUCK & BUS AGP133194,000169,29924,70124,7012 252,33194,000
MARUTI SUZUKI INDIA LTDP11/ND19 780100,060123,114- 23,054- 23,054957,15100,060
MASERATI SPAD8 715199,485242,000- 42,515- 42,5152 150,33199,485
MAZDA MOTOR CORPORATIONND215 697130,745129,4261,3191,3191 324,240,026130,771
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITEDD790252,158270,000- 17,842- 17,8421 525,91252,158
MERCEDES-AMG GMBHP22 111241,227142,67798,55098,5501 669,80241,227
MG MOTOR UK LIMITEDD4 385128,122146,000- 17,878- 17,8781 301,50128,122
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP975 724125,682138,791- 13,109- 13,1091 584,76125,682
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MMEP99135,000127,3777,6237,6231 335,00135,000
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP929 21396,637108,541- 11,904- 11,904922,8496,637
MORGAN TECHNOLOGIES LTDDMD415194,5351 083,06194,535
NISSAN INTERNATIONAL SA562 522116,915128,675- 11,760- 11,7601 363,41116,915
NOBLE AUTOMOTIVE LTDD2335,5001 416,00335,500
ADAM OPEL GMBHP5748 316123,837127,333- 3,496- 3,4961 334,05123,837
OPEL AUTOMOBILE GMBH168 684123,572127,263- 3,691- 3,6911 332,520,006123,578
PAGANI AUTOMOBILI SPADMD2343,0001 340,00343,000
PERODUA UK LIMITEDDMD1137,0001 025,00137,000
PGO AUTOMOBILESDMD3202,3331 281,67202,333
PSA AUTOMOBILES SA503130,205137,935- 7,730- 7,7301 566,03130,205
QUATTRO GMBHP137 188218,391149,26269,12969,1291 813,88218,391
RADICAL MOTORSPORT LTDDMD7343,0001 148,00343,000
RENAULT SASP101 171 619106,280126,441- 20,161- 20,1621 314,53106,280
RENAULT TRUCKSDMD25169,8002 200,84169,800
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTDP1600329,247181,831147,416147,4162 526,56329,247
SEAT SAP13386 597117,749124,835- 7,086- 7,0871 279,38117,749
SECMA SASDMD50133,560686,86133,560
SKODA AUTO ASP13660 580115,948126,105- 10,157- 10,2551 307,180,023115,971
SSANGYONG MOTOR COMPANYND16 426157,207167,573- 10,366- 10,3661 668,47157,207
SUBARU CORPORATIONND28 951160,390164,616- 4,226- 4,2261 594,90160,390
SUZUKI MOTOR CORPORATIONP11/ND78 324114,500123,114- 8,614- 8,614964,30114,500
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTDP11/ND23 25896,756123,114- 26,358- 26,358882,1696,756
TECNO MECCANICA IMOLA SPADMD40,000749,500,000
TESLA MOTORS LTD17 7800,000172,304- 172,304- 172,3042 318,090,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA692 814103,069127,740- 24,671- 24,9061 342,94103,069
VOLKSWAGEN AGP131 634 804120,391130,638- 10,247- 10,2501 406,36120,391
VOLVO CAR CORPORATION277 748124,437146,260- 21,823- 21,8231 748,19124,437

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników grup producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2017

ABCDEFGHIJ
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość

do

poziomu

docelowego

Skorygowana odległość

do

poziomu

docelowego

Średnia masaOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychŚredni

poziom

emisji CO2

(100 %)

BMW GROUPP1983 176121,621138,147- 16,526- 16,5261 570,670,173121,794
DAIMLER AGP2961406126,632139,690- 13,058- 13,0611 604,440,379127,011
FCA ITALY SPAP3976 026119,169123,455- 4,286- 4,2881 249,19119,169
FORD-WERKE GMBHP41 024 638120,798129,967- 9,169- 9,1721 391,68120,798
GENERAL MOTORSP5750 802124,290127,414- 3,124- 3,1241 335,82124,290
HONDA MOTOR EUROPE LTDP6131 617127,170129,301- 2,131- 2,1311 377,110,036127,206
HYUNDAIP7497 438122,487126,952- 4,465- 4,4651 325,71122,487
KIAP8455 496120,460129,080- 8,620- 8,6201 372,27120,460
MITSUBISHI MOTORSP9104 946117,597130,369- 12,772- 12,7721 400,48117,597
RENAULTP101 631 677109,568124,989- 15,421- 15,4221 282,75109,568
SUZUKI POOLP11/ND233 152114,892123,114- 8,222- 8,2231 079,05114,892
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVERP12/ND229 124151,667178,025- 26,358- 26,3581 953,18151,667
VW GROUP PC (1)P13
(1) Dane dotyczące grupy VW Group PC nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione w odniesieniu do roku kalendarzowego 2017.

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta na rok kalendarzowy 2017.

"ND" oznacza, że zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przyznano odstępstwo dotyczące producenta niszowego na rok kalendarzowy 2017.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma wyjątek de minimis przewidziany w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zgodnie z którym producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2017 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2017.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 (w g CO2/km), który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji COCO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji COCO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 (zob. również uwaga w kolumnie I).

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o wpisach opatrzonych kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 6 . Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować; TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna H:

"Średnia masa" oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy (w kg) pojazdów przypisanych do danego producenta.

Kolumna I:

"oszczędności CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" oznaczają redukcje emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie D, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzone zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna J:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

ZAŁĄCZNIK  II

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VW GROUP PC, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2016

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość

do

poziomu

docelowego

Skorygowana odległość

do

poziomu

docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AGP14783 896124,968138,723- 13,755- 14,0461 583,27124,968
AUDI HUNGARIA MOTOR KFTP149 950144,517130,00014,51714,0171 392,40144,517
BUGATTI AUTOMOBILES SASP147568,143157,376410,767396,7471 991,43568,143
QUATTRO GMBHP149 275214,612147,12667,48667,4651 767,14214,612
SEAT SAP14340 155115,849123,936- 8,087- 8,0881 259,70115,849
SKODA AUTO ASP14627 533111,894124,918- 13,024- 13,1891 281,20111,894
VOLKSWAGEN AGP141 651 339118,551130,216- 11,665- 11,7541 397,13118,551

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VW GROUP PC, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2015

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość

do

poziomu

docelowego

Skorygowana odległość

do

poziomu

docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AGP14717 933126,245139,941- 13,696- 13,6961 589,53126,834
AUDI HUNGARIA MOTOR KFTP1411 710142,770131,38711,38311,3831 402,36142,770
BUGATTI AUTOMOBILES SASP147541,857160,959380,898380,8982 049,43541,857
QUATTRO GMBHP146 313224,593149,79374,80074,8001 805,11224,593
SEAT SAP14332 980116,577124,324- 7,747- 7,7471 247,79116,577
SKODA AUTO ASP14585 553115,511125,552- 10,041- 10,0411 274,68115,511
VOLKSWAGEN AGP141 655 305118,259130,864- 12,605- 12,6051 390,90118,853

Tabela 3

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VW GROUP PC, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 za rok kalendarzowy 2014

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiSkorygowane

średnie emisje

CO2 (80 %)

Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość

do

poziomu

docelowego

Skorygowana odległość

do

poziomu

docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AGP12683 752121,362138,499- 17,137- 17,1371 557,98131,253
AUDI HUNGARIA MOTOR KFTP125 018145,034131,85813,17613,1761 412,66151,730
BENTLEY MOTORS LTDP122 249285,434181,668103,766103,6702 502,60301,128
BUGATTI AUTOMOBILES SASP1217552,846160,388392,458392,4582 036,94558,647
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPAP12510317,490144,398173,092173,0921 687,06328,422
QUATTRO GMBHP124 874225,943153,01172,93272,9321 875,52236,635
SEAT SAP12316 545110,877124,039- 13,162- 13,1641 241,57117,265
SKODA AUTO ASP12546 133114,628125,591- 10,963- 11,0341 275,52120,968
VOLKSWAGEN AGP121 549 589113,030130,532- 17,502- 17,6051 383,64123,868

Objaśnienia do tabel 1, 2 i 3:

Kolumna A:

"Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Kolumna B:

Producent jest członkiem grupy VW GROUP PC (P12 lub P14) utworzonej na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na lata kalendarzowe 2014, 2015 i 2016. Wstępne dane dotyczące grupy VW GROUP PC nie mogą jednak zostać potwierdzone ani zmienione w odniesieniu tych lat kalendarzowych.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

Tabele 1, 2 i 3: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 (w g CO2/km), który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a w tabelach 2 i 3 - redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, oraz zastosowania E85 zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia.

Tabela 3: "Skorygowane średnie emisje CO2 (80 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 80 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret trzecie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz pkt 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final 7 .

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o wpisach opatrzonych kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna H:

"Średnia masa" oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy (w kg) pojazdów przypisanych do danego producenta.

Kolumna I:

Tabele 1, 2 i 3: "Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2014 i 2015 (tabele 2 i 3) redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, oraz zastosowania E85 zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia, są również wykluczone z obliczenia.

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 725/2011 z dnia 25 lipca 2011 r. ustanawiające procedurę zatwierdzania i poświadczania technologii innowacyjnych umożliwiających zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 194 z 26.7.2011, s. 19).
3 Decyzja wykonawcza Komisji 2013/341/UE z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie zatwierdzenia wysokosprawnego alternatora Valeo ("Valeo Efficient Generation Alternator") jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 179 z 29.6.2013, s. 98).
4 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/158 z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia dwóch wysokosprawnych alternatorów Robert Bosch GmbH jako technologii innowacyjnych umożliwiających redukcję emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 26 z 31.1.2015, s. 31).
5 Załącznik I zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2022/309 z dnia 24 lutego 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.46.128) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 lutego 2022 r.
6 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).
7 Komunikat Komisji z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i przekazywania danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych (COM(2010) 657 final).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.