Decyzja wykonawcza 2016/2320 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2015 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2016.345.96

Akt indywidualny
Wersja od: 20 grudnia 2016 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2016/2320
z dnia 16 grudnia 2016 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2015 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2016) 8583)

(Jedynie teksty w języku angielskim, estońskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, portugalskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Dz.U.UE L z dnia 20 grudnia 2016 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 510/2011 Komisja ma obowiązek obliczania co roku średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych w Unii. W oparciu o te obliczenia Komisja ustala, czy producenci i grupy producentów przestrzegali określonych dla nich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2015 r. są obliczane zgodnie z akapitem trzecim wymienionego artykułu, z uwzględnieniem 75 % nowych lekkich samochodów dostawczych danego producenta zarejestrowanych w 2015 r.

(3) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji są oparte na rejestracjach nowych lekkich samochodów dostawczych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. W przypadku gdy lekkim samochodom dostawczym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, za emisje CO2 skompletowanego pojazdu odpowiada producent pojazdu podstawowego.

(4) Wszystkie państwa członkowskie przekazały Komisji dane za 2015 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(5) Dnia 17 maja 2016 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 60 producentów o dotyczących ich wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2015 r. oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 21 producentów złożyło powiadomienia o błędach.

(6) W odniesieniu do pozostałych 39 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(7) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała odpowiednie zestawy danych.

(8) W przypadku wpisów bez odpowiednich numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z brakującymi bądź błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu, pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(9) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji, wyrażonymi jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji i obliczonymi z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(10) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów, a grupa ta spełnia wymóg dotyczący określonego dla niej docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(11) W dniu 3 listopada 2015 r. Volkswagen Group złożyła oświadczenie o stwierdzeniu nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 w ramach homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy. Kwestia ta była przedmiotem szczegółowego dochodzenia, Komisja jest jednak zdania, że konieczne są dalsze wyjaśnienia ze strony grupy Volkswagena jako całości, jak również potwierdzenie ze strony odpowiednich krajowych organów udzielających homologacji typu, że nieprawidłowości te nie występują. W związku z tym wartości w odniesieniu do grupy Volkswagena i jej członków (Audi AG, Dr Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat SA, Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG) nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione.

(12) Komisja zastrzega sobie prawo do weryfikacji wyników któregokolwiek z producentów, potwierdzonych lub zmienionych niniejszą decyzją, w przypadku gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 wykorzystanych do ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(13) Należy zatem potwierdzić lub odpowiednio zmienić wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w 2015 r., docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz różnicy pomiędzy tymi dwiema wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2015 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011:

1)
Alfa Romeo S.P.A.

C.so Giovanni Agnelli 200

10135 Torino

Włochy

2)
Automobiles Citroen

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

3)
Automobiles Peugeot

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

4)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany w Unii przez:

LADA France S.A.S. 13,

Route Nationale 10

78310 Coignieres

Francja

5)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

6)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

7)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

8)
FCA US LLC

Reprezentowany w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

9)
CNG-Technik GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

10)
COMARTH ENGINEERING S.L.

Carril Alejandrico 79

30570 Beniajan - Murcia

Hiszpania

11)
Automobile Dacia S.A.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

12)
Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

13)
DFSK MOTOR CO., LTD.

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria Srl

Sr.l. Pissana Road 11/a 50021

Barberino Val D' Elsa (Florence)

Włochy

14)
Esagono Energia S.r.l.

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

15)
FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

16)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

17)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

18)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

19)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

20)
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

21)
Mitsubishi Fuso Truck Europe SA

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

22)
LLC Automobile Plant Gaz

Poe 2

Lähte Tartumaa

60502

Estonia

23)
General Motors Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

24)
GAC Gonow Auto Co. Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

AUTORIMESSA MONTE MARIO SRL

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

Włochy

25)
Great Wall Motor Company Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Great Wall Motor Europe Technical Center GmbH

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

26)
Honda Motor Co., Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

27)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

Aalst Office

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

28)
Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

29)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

30)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

31)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

32)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

33)
Jaguar Land Rover Limited

Abbey Road

Whitley

Coventry

CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

34)
KIA Motors Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

35)
KIA Motors Slovakia s.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

36)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

37)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

38)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera

35 00040 Ariccia (Roma)

Włochy

39)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Ts

Niemcy

40)
M.F.T.B.C.

Reprezentowany w Unii przez:

Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

41)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

42)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

43)
Nissan International SA

Reprezentowany w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

Belgia

44)
Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

45)
Piaggio & C S.p.A.

Viale Rinaldo Piaggio 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

46)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

47)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

48)
SAIC MAXUS Automotive Co. Ltd. (SAIC Motor Commercial Vehicle Co. Ltd.)

Reprezentowany w Unii przez:

SAIC Luc, S.a.r.l.

President Building

37 A avenue J.F. Kennedy

L-1855 Luxembourg

Luksemburg

49)
SsangYong Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

Niemcy

50)
StreetScooter GmbH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

Niemcy

51)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

52)
Tata Motors Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

Internal Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry

CV4 7AL

Zjednoczone Królestwo

53)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

54)
Toyota Caetano Portugal S.A.

Avenida Vasco de Gama 1410

4431-956 Vila Nova de Gaia

Portugalia

55)
Volvo Car Corporation

VAK building Assar Gabrielssons väg

SE-405 31 Göteborg

Szwecja

56)
Grupa producentów: Daimler AG

Mercedesstr. 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

Niemcy

57)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

58)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

59)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

60)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

61)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

62)
Grupa Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex

Francja

Sporządzono w Brukseli dnia 16 grudnia 2016 r.

W imieniu Komisji
Miguel ARIAS CAÑETE
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011
ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni

poziom

emisji CO2

(100 %)

ALFA ROMEO SPA9111,833147,482- 35,649- 35,6491 410,11128,000
AUTOMOBILES CITROEN145 739133,123164,595- 31,472- 31,4721 594,12149,771
AUTOMOBILES PEUGEOT147 199133,424165,947- 32,523- 32,5231 608,66151,046
AVTOVAZ JSCP723209,471136,75772,71472,7141 294,78211,957
BLUECAR SAS2360,000137,697- 137,697- 137,6971 304,890,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG537125,376173,786- 48,410- 48,4101 692,95135,836
BMW M GMBH348133,253185,755- 52,502- 52,5021 821,64140,974
FCA US LLCP2943197,222207,485- 10,263- 10,2762 055,30210,082
CNG-TECHNIK GMBHP3659118,526155,176- 36,650- 36,6501 492,84121,299
COMARTH ENGINEERING SL30,00092,509- 92,509- 92,509819,000,000
AUTOMOBILE DACIA SAP723 348120,846135,495- 14,649- 14,6551 281,22132,506
DAIMLER AGP1132 571177,569211,675- 34,106- 34,2162 100,36189,404
DFSK MOTOR CO LTDDMD287162,5721 150,46168,010
ESAGONO ENERGIA SRL140,000133,987- 133,987- 133,9871 265,000,000
FCA ITALY SPAP2130 731145,481173,839- 28,358- 28,3711 693,52157,915
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP323 786224,791221,6183,1733,1732 207,27235,541
FORD MOTOR COMPANYP348186,639215,917- 29,278- 29,6762 145,97205,583
FORD-WERKE GMBHP3199 794157,473191,136- 33,663- 33,6641 879,51170,806
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD62152,783169,848- 17,065- 17,0651 650,60157,065
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATIONP1500235,821265,154- 29,333- 29,4942 675,40238,206
MITSUBISHI FUSO TRUCK EUROPE SAP13235,000276,432- 41,432- 41,4322 796,67237,667
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZDMD13285,0002 218,08285,000
GENERAL MOTORS COMPANYP410280,000256,93323,06723,0672 587,00302,100
GONOW AUTO CO LTDD65157,333175,000- 17,667- 17,6671 194,15177,246
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDDMD217197,1791 851,72204,065
HONDA MOTOR CO LTD4145,333161,376- 16,043- 16,0431 559,50153,750
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD97120,722166,185- 45,463- 45,4631 611,22133,588
HYUNDAI MOTOR COMPANY1375189,669211,403- 21,734- 21,7342 097,43198,119
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE118109,693111,275- 1,582- 1,5821 020,78110,788
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO232119,494160,712- 41,218- 41,2181 552,37140,629
ISUZU MOTORS LIMITED12 765194,373209,025- 14,652- 14,6522 071,86201,294
IVECO SPA31 685211,664229,635- 17,971- 17,9712 293,47219,356
JAGUAR LAND ROVER LIMITEDD18 460258,906276,930- 18,024- 18,0242 044,31267,932
KIA MOTORS CORPORATIONP5460110,509141,711- 31,202- 31,2021 348,05121,196
KIA MOTORS SLOVAKIA SROP5327117,331151,588- 34,257- 34,2571 454,26126,994
LADA AUTOMOBILE GMBHDMD55216,0001 232,45216,164
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD72116,370133,814- 17,444- 17,4441 263,14119,833
MAHINDRA & MAHINDRA LTDDMD215204,3112 016,34208,544
MAZDA MOTOR CORPORATIONDMD323149,5331 797,72167,241
MFTBCP133236,000264,418- 28,418- 28,4182 667,48239,364
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP6/D940162,221210,000- 47,779- 47,7791 915,75179,735
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP6/D15 226189,604210,000- 20,396- 20,3961 948,99194,682
NISSAN INTERNATIONAL SA38 535127,710187,288- 59,578- 59,5781 838,13176,384
ADAM OPEL AGP491 895149,226178,934- 29,708- 29,7081 748,30160,767
PIAGGIO & C SPAD2 621117,812155,000- 37,188- 37,1881 099,63146,263
RENAULT SASP7214 368121,899171,206- 49,307- 49,3071 665,20148,006
RENAULT TRUCKS7 334198,444226,246- 27,802- 27,8022 257,03210,868
SAIC MOTOR COMMERCIAL VEHICLE CO LTDDMD63250,0002 181,90250,000
SSANGYONG MOTOR COMPANYD711196,533210,000- 13,467- 13,4672 055,36199,992
STREETSCOOTER GMBH2370,000147,216- 147,216- 147,2161 407,250,000
SUZUKI MOTOR CORPORATIONDMD337136,8491 201,79143,650
TATA MOTORS LIMITED53196,000202,176- 6,176- 6,1761 998,21196,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA32 764178,014193,955- 15,941- 16,1081 909,82188,484
TOYOTA CAETANO PORTUGAL SADMD42245,8391 870,16250,762
VOLVO CAR CORPORATION751116,297169,633- 53,336- 53,3361 648,29127,759

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni

poziom

emisji CO2

(100 %)

DAIMLER AGP1133 107177,711211,891-34,180-34,2912 102,68189,600
FCA ITALY SPAP2131 674145,707174,080-28,373-28,3851 696,11158,288
FORD-WERKE GMBHP3224 287161,830194,269-32,439-32,4401 913,19177,533
GENERAL MOTORSP491 906149,228178,942-29,714-29,7141 748,39160,782
KIAP5787113,330145,815-32,485-32,4851 392,18123,605
MITSUBISHI MOTORSP6/D16 167187,871210,000-22,129-22,1291 947,06193,813
POOL RENAULTP7237 739121,542167,696-46,154-46,1581 627,46146,490

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 ze skutkiem dla roku kalendarzowego 2015.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma wyjątek de minimis przewidziany w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, zgodnie z którym producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2015 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa powołująca grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2015.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji podana przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 75 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z przepisów rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dotyczących superjednostek (art. 5), wykorzystywania mieszanki E85 (art. 6) lub innowacji ekologicznych (art. 12).

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dotyczących superjednostek (art. 5), wykorzystywania mieszanki E85 (art. 6) lub innowacji ekologicznych (art. 12).

1 Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.